[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

czarina

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:14

Kiwi ontzettend veel sterkte maandag. Ach gut
Ook voor alle andere hier een dikke knuffel Ach gut

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:16

Kiwi_ schreef:
Maandag gaat m'n andere vriend naar de andere kant... Ik wil het gewoon niet beseffen, niet weer.

Ach gut knuffel voor je en veel sterkte

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:17

czarina heel veel sterkte nogmaals, denk dat er geen woorden zijn die de pijn kunnen verzachten behalve dan dat je de juiste beslissing hebt gemaakt. Ach gut

Kiwi: Heel veel sterkte alvast maandag Ach gut

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:22

Veel sterkte allemaal...en vooral de aankomende tijd...Ach gut

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:22

Sterkte czarina Ach gut

@Kiwi jij ook heel veel sterkte de komende periode!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:31

Heel erg veel sterkte en een dikke knuffel.. Ach gut

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:38

@Czarina heb vandaag aan je gedacht..helaas geen mogelijkheid om op mijn werk te bokken Bloos
Ik voel enorm met je mee en deel je verdriet. Ik denk dat het voor ons allemaal hier geld dat wij precies weten hoeveel verdriet je nu hebt.
Blijf er over schrijven/praten what ever..waar jij behoefte aan heb. Ostar staat zeker weten achter je beslissing ook al voel je het voorlopig niet zo misschien.
Ook ik twijfel nog wel eens of ik niet nog meer had moeten proberen en ben ik bang dat Helion het mij kwalijk neemt. Maar ergens weet ik ook wel dat er echt geen pijnvrije oplossing voor hem was.

Zoals al gezegd je keuze is de juiste geweest. Je foto van gister is leuk. Als je er naar kijkt blijft het nog ongelovelijk he Huilen
Heb je de andere nog afscheid laten nemen? Zoja hoe ging dat?

Nou meid ik wens je heel veel sterkte de komende tijd Ach gut

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:40

@kiwi..ook voor jou zal het niet mee vallen om er nog 1 te moeten laten gaan. Misschien heb ik het over het hoofd gelezen maar wat is er aan de hand? Bloos

juudster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:26

Timbers schreef:
Ik heb info opgevraagd om een ring te laten maken!

Die armband is ook heel mooi trouwens! Maar ik ga voor een zilvere ring heb ik besloten....
Kreeg trouwens van een hele lieve vriendin met de kerst een pandora bedeltje met een foto van mijn lieve paardje erin. Was ik heeeeeeeeeeeeeel blij mee! Die had ze meteen voor me laten maken!

Op welke website heb je de ring besteld? Ik denk dat ik ook een ring wil laten maken. Ook omdat ik maar een klein plukje manen heb meegenomen uit Utrecht...

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:28

Het is inderdaad heel onwerkelijk. Heb lange tijd naast hem gelegen. Met z'n tweeen in het stro, kon hem gewoon niet alleen laten Huilen
Ik ben wel 4x nog teruggeweest om os toch nog een laatste dikke kus te geven, ook al lag hij al onder 2 dikke dekens en een zeil.
Op den duur moest ik gewoon echt weg, anders had ik nog naast hem gezeten. Het besef dat ik nooit meer met hem kan knuffelen en spelen is er nog niet.
Mijn shetlander begon te zoeken toen ik hem op stal zette, dus heb ik hem toch afscheid laten nemen.
Normaal is pjot bang van plastic en alles wat vreemd is, maar nu liep hij er meteen naartoe en snuffelde aan os. Daarna begon hij met zijn voorbeen te krabben en snuffelde nog een keer. Toen vond hij het goed en liep terug naar stal.
Ben blij dat hij het zo goed opnam.
Pjotter heeft toch ook zijn hele leven samen met ostar de stal gedeeld.

juudster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:33

Rust zacht mooie Os! Wat een ontzettend mooie, lieve foto van jullie!

Ik heb geen tijd meer gehad om een foto te maken, het ging zo plotsteling, de laatste met mij erbij zijn echt een aantal jaar geleden, helaas. Gelukkig zit ze in mijn hart en heeft een lievie op stal een ontzettend mooie pastel van Juud gemaakt. Die krijgt een heel mooi plekje in de woonkamer!

De pijn wordt bij mij niet minder, wel heb ik er veel aan gehad om twee weken vrij te zijn, zodat ik bij mijn verdriet kon komen. Ik kan wel wat beter met mijn verdriet omgaan. Het is niet meer zo dat ik overal in huilen uitbarst. Al zit ik wel met tranen achter mijn ogen door alle ontroerende verhalen hier.

Muziek luisteren werkt bij mij goed om bij bepaalde emoties te komen, boosheid en verdriet. Heel hard aanzetten in de auto en vals meebleren Cool

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:39

juudster schreef:
Op welke website heb je de ring besteld? Ik denk dat ik ook een ring wil laten maken. Ook omdat ik maar een klein plukje manen heb meegenomen uit Utrecht...

http://www.horsehairjewelry.eu/Ringen.htm

@Czarina Ach gut

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:43

de laatste foto's van lammie zijn foto's van de menrit die zijn gemaakt het weekend voordat ze op dinsdag 14 oktober overleed...ik heb helaas ook geen afscheid van haar kunnen nemen...het ging toen ineens zooooo snel...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:45

@ Czarina:heel veel sterkte...

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:47

http://www.horsehairjewelry.eu/Nieuws.htm
Hier hebben ze echt enorm mooie ringen. Ook voor trouwringen enz. Mijn vriend en ik hebben ook nog geen ringen, en dan is zoiets ook wel heel uniek natuurlijk..

Juudster wat lief dat je dat pastel hebt gekregen van juud. Zo heb je toch nog een heel speciaal aandenken aan haar..
Ik heb echt het "geluk" gehad dat ik nog zo foto's heb kunnen laten maken. De foto's die ik nog had van os en mij waren ook al een paar jaar oud.
Ik ben echt blij met deze foto's..

Het lijkt me echt erg om geen afscheid meer te kunnen nemen.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:55

sterkte allemaal Ach gut ,rust zacht os
,ook as maandag extra gewenst Ach gut

heb bewust geen fotos meer genomen die dag
heb ook alles in een dag besloten ,werden ook geen mooie fotos zoals hij eruit zag op laast Huilen
geen kalmerings tabletten ,geen een erbij ,ging snel en was alleen
moest na inslapen binnen een half uur mijn oudste ophalen ,leven ging door ,voelde raar aan erna
ben alleen vreselijk kwaad geweest op mijn man ,die had die dag zijn mobiele uit ,op moment dat hem nodig had voor en na die tijd kon hem niet bereiken

van bella heb wel fotos van laaste dag genomen
dat ze dood lag ,zijn ook geen mooie fotos maar moest (bewijsstuk)

BarendregtF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:05

Jeetje, alle verhalen die ik hier lees, bij alles schiet ik vol!
Je aller beste maatje verliezen is niet niks! en niet iedereen begrijpt dat!

Woensdag 5 november is een van onze merrie`s overleden, ze was nog maar 3 jaar maar ze kwam, doordat ze altijd zo jolig en blij was op een hek terecht, net op de verkeerde plek.
Ze was binnen 2 minuten overleden....ze had een slagaderlijke bloeding, gelukkig heeft ze er weinig van gemerkt! maar ik mis haar nog steeds elke dag! en dat zal nooit weg gaan.

Iedereen die een maatje verliest heel veel sterkte

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:06

jeetje tina dat is heftig allemaal. Dat je het ook allemaal alleen hebt moeten doen en dat je al weer zo snel door moest.. Ach gut
Hopelijk kan je nog wel de mooie herinneringen koesteren..

Pff ik zou ook wel woest geweest zijn als mijn vriend zijn tel uit had staan Boos! ..
Gelukkig was hij vrij vandaag en heeft me heel de tijd bijgestaan en vastgehouden.
Ik heb wel een foto laten maken van toen os al overleden was, dat wou ik perse, weet ook niet precies waarom.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:12

czarina; tranen staan in mijn ogen, wat een moeilijke dag is dit geweest. Een erg mooie foto van jullie tweeen. Heel veel sterkte!

En ook voor de anderen een Ach gut . Kiwi; sterkte maandag.

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:30

Ook ik heb foto's van toen hij al overleden was heb er zelf een filmpje van hoe Donna mijn andere paard afscheid neemt. Ontroerend kan ik je zeggen.
Toch ben ik blij dat ik ze heb. Mijn man liep de hele ochtend foto's te nemen van hem voor mij Knipoog hahah was wel lief hoor want ik was er met mijn gedachten niet helemaal bij Ach gut

Wel fijn czarina dat zijn maatje nog afscheid heeft kunnen nemen. Hoop dat hij niet last krijgt van gemis.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:01

Oh timbers zie nu net pas dat ik de zelfde link had geplaatst als jij. Die ringen daarop zijn echt mooi..

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:19

Ja die ringen zijn waanzinnig!!
Van het weekeinde ga ik even kijken of ik de moed bij elkaar kan rapen om manen te wassen en dan alles maar opsturen.

Heel voorzichtig zit ik er trouwens aan te denken om de dochter van Es dit voorjaar te gaan laten dekken Bloos Ze mist haar moeder en maatje enorm en is zelfs een beetje agressief naar mijn stalgenootjes (vandaag heeft ze er een gebeten en maandag naar een staan bokken Bloos!).

Misschien wel goed als ze weer een speciaal maatje krijgt maar nu in de vorm van haar eigen kindje.......en een kleinkind van mijn Es lijkt me ook geweldig. De genen verankeren zeg maar.......bovendien is het ook weer iets positiefs om naar uit te zien een kleine spring in het veld in de wei.

Sterkte trouwens allemaal Ach gut wat een verhalen komen hier toch voorbij zeg Verdrietig

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:36

Oh timbers das toch wel heel leuk nieuws als je je paardje laat dekken, dan heb je wel vreugde voor de toekomst en een veulentje is natuurlijk helemaal geweldig..
Oef, tja dat wassen lijkt me wel moeilijk. Een deel van os zijn staart ligt hier op tafel samen met zijn halster..
Maar wanneer je dan je ring binnen krijgt is dat natuurlijk helemaal geweldig, dan kan je een deel van es altijd bij je dragen..

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:42

Ja het is misschien raar om daar nu al over na te denken Bloos maar het lijkt me wel super ook omdat het juist familie is van Es.
Maar ik moet er nog wel heel goed over nadenken hoor....eerst maar eens kijken of ik mijn apekop weer een beetje rustig kan krijgen. Het is voor haar ook rot dat ze haar maatje moet missen, ze is nooit echt afgespeend dus was nog nooit een dag zonder haar mams geweest. Ze zoekt of hinnikt niet hoor, maar ik merk wel dat ze af en toe een beetje obstinaat is, vooral als ik niet zoveel tijd voor haar heb....

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:50

De beslissing neem je inderdaad ook niet zomaar, maar als het goed voelt moet je er gewoon voor gaan.
Voor je merrie zal het inderdaad raar zijn om zo plots haar mammie te moeten missen. En met een eigen veulentje krijgt ze weer een nieuw maatje..

Zaterdag ga ik voor een nieuw veulentje, het voelt goed om weer een doel te krijgen. En ik weet dat os als hij nog leefde een nieuw veulentje ook helemaal geweldig zou vinden..