[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

diddlmouses

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:28

@ Karin, Doei!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:43

Bijna 18 jaar was ze mijn maatje en mijn steun en toeverlaat......19 december jl. heb ik haar moeten laten gaan Verdrietig
Het ging heel wonderlijk goed met me tot gisteren ineens dat besef kwam dat ze echt nooit meer terug ging komen en toen storte ik weer even in terwijl ik na het inslapen geen traan meer gelaten had.

Maar ik heb gelukkig nog een heel dierbaar deel van mijn paardje op stal staan, nl. haar mooie dochter! Die houdt me nog wel bezig hoewel ik eigenlijk op zie tegen de zomer. Die twee zijn nooit afgespeend geweest en waren altijd samen, stonden altijd zij aan zij te grazen en dit beeld nooit meer zien (Es ligt hier overigens gewoon te slapen hoor!)
Afbeelding

Man dat gaat een gat slaan van de zomer...

Jullie allemaal ook heel veel sterkte met het verlies van je paardjes Ach gut hoe lang het ook geleden is.

11 jaar geleden verongelukte mijn jaarling van de een op de andere dag en zelfs die mis ik nog regelmatig......maar Es heb ik echt bijna 18 jaar om me heen gehad (op 3 maandjes na) en dat is de helft van mijn leven.

Ik weet niet beter dan dat zij er is eigenlijk....Ik probeer toch zoveel mogelijk in Essie d'r geest te leven, tot de laatste dag was ze sterk en trots. Die kracht probeer ik elke keer te vinden en tot gisteravond lukte mij dat heel goed.

Maar ja af en toe zal ik nog best een potje grienen om het verlies van mijn maatje!

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:20

Hoi karin.. Doei!

Het verdriet zal altijd wel blijven bestaan vrees ik..
Zondag storte ik ook ineens in en heb toen heel de nacht en gister gehuild, nu vandaag heb ik zo'n doof gevoel, alsof het allemaal niet om ostar gaat. Ook toen mijn ouders vanavond afscheid kwamen nemen, had mijn gevoel zoiets van waarom doen alle mensen zo verdrietig. Verdrietig

Lammie je armband is inderdaad erg mooi geworden..

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:33

Heel herkenbaar!!! Sterkte Ach gut

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:39

Ik ben nu ook wel wat bang voor het moment dat alle verdriet er in 1x uitkomt. Zondag en maandag was mijn vriend nog thuis, maar die gaat voormoedelijk donderdag weer de weg op (hij is internationaal chauffeur) en dan zit ik hier toch helemaal in mijn eentje samen met zoontje en hond.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:42

He kan ook geen kwaad..
opkroppen is erger...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:43

Grit schreef:
Dat klopt, het doet echt pijn. Als ik mijn eigen bloggen lees, dan voel ik meteen weer de wanhoop, dat ik niet wil dat ik hem kwijt raak.

idem hier.. dan ga ik weer terug naar het moment.. en dat doet zo'n zeer.

Had liever dat ik bij die bloggen mooie herrinneringen zou herinneren..
Het enigste wat ik me herinner is wat er gebeurde met mij, tijdens de knal...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:43

Chatelaine schreef:
Heel veel sterkte..zal aan je denken woensdag

Heb idd een tattoo ter ere van mn paard..Heb aan de boven kant hand bij mijn duim richting pols en c met hartje en op mn pols de sterf datum....

Heb je daar een foto van?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:44

lammie2701 schreef:
yes...mijn armband is binnen...hij is heel mooi geworden...
Afbeelding

Wow! die is mooier geworden als ik dacht!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:44

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:46

Ik denk niet dat het uitmaakt of je je paard 8 maand of 18jaar hebt gehad..

Het verdriet is intens want je houdt van je paard op een hele andere manier als van je medemens.

Zoals ik het voel, na dik 3 jaar met Marlon opgetrokken te zijn.. is het alsof met hem, een stukje van mezelf is gestorven.

Heb sinds hem nooit meer zo'n plezier gehad met een ander paard.
Heb daar heus mijn plezier wel van, maar minder intens..

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:48

czarina schreef:
Ik ben nu ook wel wat bang voor het moment dat alle verdriet er in 1x uitkomt. Zondag en maandag was mijn vriend nog thuis, maar die gaat voormoedelijk donderdag weer de weg op (hij is internationaal chauffeur) en dan zit ik hier toch helemaal in mijn eentje samen met zoontje en hond.

Lekker van je afschrijven...het is wel niet hetzelfde maar het is wat Ach gut

Gisteren had ik dat ook hoor. Na het inslapen had ik van alles en nog wat te doen en de feestdagen en een soort afreageer reactie, gisteren lag ik alleen in mijn bedje na een lange dag werken en toen ineens stroomde de tranen over mijn wangen Verdrietig

Dan mis ik het ook wel hoor dat ik geen vent thuis heb die me daar door kan sleuren...heb super lieve vrienden en familie die allemaal begrijpen wat mijn paardjes voor me betekenen. En ik ben eigenlijk met verdriet graag alleen, alleen miste ik gisteren even die liefdevolle arm om me heen (toen ben ik mijn kat maar gaan vervelen met knuffels Bloos )

Het maakt ook niet uit hoor hoe lang je je paardje hebt gehad, neem me niet verkeerd..... Ik voor mezelf is het gewoon zo dat ik niet beter weet dan dat ze er was. Het was ook niet alleen maar het verlies van mijn paard maar het afsluiten van een hele periode in mijn leven.....

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:52

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:53

Ik vond het heel fijn, die warme knuffels van mensen.
En nee, geen vriend als partner. Knipoog Gewoon andere mensen. Ja

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:54

Mooie armband,
18 jaar is een hele poos zeg. Ach gut

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:56

Ga ik is ff kijken op de site Lachen

En hoe bedoel je zelf gedaan?:P

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:56

Ik heb info opgevraagd om een ring te laten maken!

Die armband is ook heel mooi trouwens! Maar ik ga voor een zilvere ring heb ik besloten....
Kreeg trouwens van een hele lieve vriendin met de kerst een pandora bedeltje met een foto van mijn lieve paardje erin. Was ik heeeeeeeeeeeeeel blij mee! Die had ze meteen voor me laten maken!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:57

Die heb ik ook 1, ben er ook erg blij mee en vond ik een leuk alternatief op de armband. Ik wou dan die van albanu en die vind ik gewoon té duur..

iertje2valen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:59

In 2007 heb ik mijn 5 jarige kwpn-er weg moeten brengen. Ik heb een jaar lang van hem mogen genieten totdat bleek dat hij ernstig ziek was. Hij had 24/7 pijn hij had namelijk de zwaarste vorm van ataxi.

Er is geen dag voorbij gegaan dat ik niet aan hem denk. Als ik naar foto's van hem kijk dan weet ik nog precies van welk moment ze ziijn. Zelfs dit jaar op mijn verjaardag heb ik uren zitten huilen. Ik had hem namelijk voor 18de verjaardag van mijn ouders gekregen. Het valt me nog steeds zwaar, dat hij er niet is soms ben ik op zoek op het internet of hij er misschien toch niet tussenstaat terwijl ik weet dat hij er niet meer is. Hij heeft een plekje in mijn hart gekregen en daar zal hij altijd blijven

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:00

czarina schreef:
Zondag storte ik ook ineens in en heb toen heel de nacht en gister gehuild, nu vandaag heb ik zo'n doof gevoel, alsof het allemaal niet om ostar gaat. Ook toen mijn ouders vanavond afscheid kwamen nemen, had mijn gevoel zoiets van waarom doen alle mensen zo verdrietig. Verdrietig

Heel herkenbaar. De dag voor mijn laatste bezoek aan Bert moest ik zoveel huilen, was zenuwachtig voor dit bezoek. Ik ging voor een goede afloop van de operatie, maar wist dat de kans groot was dat het anders kon gaan.
Hoe kon ik nu van dit bezoek weggaan als het misschien de laatste keer zou zijn. Ik durfde er gewoon niet heen te gaan.
En toen was ik bij hem en was ik hartstikke rustig en gaf ik zonder al te veel na te denken een flinke knuffel en ging weer, geen emoties. Achteraf gezien is het een soort van onbewuste zelfbescherming geweest, anders denk ik niet dat ik weg had kunnen gaan.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:05

iertje2valen schreef:
Ik had hem namelijk voor 18de verjaardag van mijn ouders gekregen.

Ik had mijn meissie ook voor mijn verjaardag gekregen van mijn pa en ma...voor mijn 18e verjaardag.

Sterkte meis Ach gut het is en blijft gewoon klote!

Misschien is het zelfs wel erger als je maar kort van je paardje hebt kunnen genieten en zeker als het nog een relatief jong paard is.....ik mag mezelf gewoon heel dankbaar prijzen dat ik zo lang van haar heb mogen genieten. Maar ik kan ook heel realistisch zijn, bij mijn paard was elk jaar er een extra en hoe ouder ze werd hoe meer dat donkere wolkje tevoorschijn kwam.

Had alleen niet verwacht dat het allemaal zo snel ineens zou zijn. Zo stond ze nog gezond in de wei van haar pensioen te genieten, zo werd ze ineens steenkreupel en een paar weken later is ze er gewoon niet meer.

Ik kan het allemaal wel een plekje geven ergens, hoewel ik dus gisteren de ogen uit mijn lijf gejankt heb Bloos. Bij jongere paarden (de mijne was dan nog niet stokoud maar 22 jaar is ook niet heel jong meer) is het allemaal nog oneerlijker volgens mij.....

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:06

ik heb nu dus een pandora bedel hangertje met lammies foto en een armband en een mooie dikke vlecht van haar staart als herinnering aan lammie...ik vind het een hele fijne gedachte dat ik haar op die manier toch bij me kan houden...

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:07

Die armband vind ik ook wel heel mooi, maar verlies snel sieraden.Maar zoals chatelaine een tattoo vind ik ook bijzonder, maar dan zou ik kiezen voor een afbeelding met zijn naam. Die kan ik nooit meer verliezen Knipoog
Praten helpt veel, vooral typen, dan ziet niemand je verdriet en typen gaat me makkelijker af.
Gelukkig heb ook ik veel vrienden die met me meeleven en die me steunen in mijn beslissing. Dat betekend veel voor me.
Meerdere keren op de dag krijg ik smsjes binnen van een vriendin of ik het allemaal nog trek, en of ik wil dat ze er morgen bij is,
Maar voor morgen heb ik het gevoel dat ik alleen afscheid moet nemen in mijn eigen tempo. Alleen mijn vriend en de dierenarts is er dan bij..

Zaterdag ga ik trouwens bij een veulentje kijken. Een zoon van de fjordenhengst timor. Ik heb er een beetje dubbel gevoel over, maar heb ook het idee dat ostar het zo zou willen..

Iedereen hier nogmaals sterkte met de verwerking van het verlies Ach gut

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:12

Jij heel erg veel sterkte morgen! Ach gut

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:14

czarina schreef:
Zaterdag ga ik trouwens bij een veulentje kijken. Een zoon van de fjordenhengst timor. Ik heb er een beetje dubbel gevoel over, maar heb ook het idee dat ostar het zo zou willen..

Als jou gevoel dat zo zegt zou ik dat ook zeker doen! Iedereen gaat sowieso anders met zijn/haar verdriet om, niemand kan en mag daar over oordelen of veroordelen.

Ik ben zelf heel blij dat ik nog bezig gehouden wordt door mijn apekop, die ik zelfs geboren heb zien worden uit mijn overleden meissie. Hoe groter kan je rijkdom zijn dan! Een paar dagen na het verlies van Es stond Timber aan mijn jas te plukken en trok haar liefste ondeugende bekkie en ja dan lig je helemaal in een deuk!

Sterkte en inderdaad alles op je eigen tempo doen. Ik vond het zelf wel heel fijn dat mijn beste vriendin er bij was en mijn 3 stalgenootjes, samen hebben we Essie d'r koppie en lijf geaaid en verteld dat ze mocht gaan. Mijn stalgenootjes wilde er ook graag bij zijn en die hebben mij in de laatste weken enorm geholpen ook met het verzorgen en in de gaten houden van Es. Daar was ik ze heel dankbaar voor. Maar ook dat is voor ieder persoonlijk.

Heel veel sterkte morgen Ach gut Ach gut