[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

diddlmouses

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:24

Mijn kanjer is nog in 2007 overleden. Pfff wat lijkt het ineens een stuk langer terug als ik eraan denk dat het nu al 2009 is...

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:29

lammie: dat gevoel ken ik, had ik met mijn ring ook.

ik ben ook blij dat de feestdagen weer voorbij zijn! Had het met O&N net voor 12u even heel moeilijk, maar ben blij dat het achter de rug is.
Wat ik alleen net tegengekomen ben Bloos!
Er staat echt zo ongeveer een kopie van mijn merrie te koop! Ook een merrie, 2 jaar ouder, iets meer witte haren op het hoofd, geen witte voetjes, en iets minder voorpluk. Maar voor de rest echt een kopie! http://link.marktplaats.nl/218447370

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:33

Dat lijkt me heel "raar" om te zien.
Ben jij op zoek naar een paardje?
En zou je het willen, eentje die er zo erg op lijkt?

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:19

Voelt heel krom, heel dubbel. Aan de ene kant heel gaaf om te zien, aan de andere kant heel moeilijk. Het is haar namelijk niet...
Ik ben nog niet op zoek, maar wil uiteindelijk wel weer een eigen paard. Ik zou geen uiterlijk kopie willen hebben denk ik, maar zo'n soort karakter wel weer heel graag. Daarbij is deze merrie bijna 10 en nog niet ingereden. Ik ben van binnen een fanatieke (dressuur)ruiter, dus dat gaat ben ik bang geen goede combi worden
Maar een echte kopie zou ik geloof ik niet willen, omdat het nooit Unique zal zijn... Dus zal het ook nooit een exacte kopie zijn. En daarmee heb ik ook niet de band die ik met Unique had. Het zal dus nooit Unique zijn, hoe groot de vergelijking misschien ook.
Maar misschien dat ik er wel wil gaan kijken. Dit is waarschijnlijk mijn enigste kans om zo'n kope en halfzus van mijn merrie te zien lopen!

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:33

Laat ik ook nog maar eens reageren..Heb een hele tijd niet meegelezen en gereageerd.
Ik kan het gewoon niet altijd aan om er steeds maar over te praten. Dan word mijn verdriet juist extra opgewekt.
Mis hem zo erg. Maar dat gevoel kennen jullie allemaal.
Toch snap ik ook wel dat als je erover praat dat het ook scheelt met het verwerken. Ik praat echt wel over hem hoor maar meer van ja met Heli kon ik dit en met Heli deed ik dat en dat ik hem mis.

Kijk nog wel naar de foto's van de bewuste dag maar ook daar kan ik niet naar kijken zonder tranen.
Heb voor de kerst een mega grote foto op canvas gekregen van hem echt ben er zo blij mee. Hij hangt nu heel nadrukkelijk in de woonkamer.
Deze heb ik gekregen
Afbeelding
De hengstenketting is hierop weg gefotoshopt. Hij is echt heel mooi geworden.

Wens jullie allemaal een goed 2009 en ik hoop dat het een goed paarden jaar wordt.

Sterkte voor iedereen he! Ach gut

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:37

Wat een super mooie foto Ach gut
Ik kan ook nogsteeds niet over Ot praten en doe dat dus ook zo min mogelijk, maar denk wel altijd aan hem, hij zit altijd in mn hoofd. Over hem typen gaat me een stuk beter af....

@ Nexthorse, een kopie lijkt mij ook moeilijk hoor, het is toch je paardje niet he...
En idd 10 jaar en niet ingereden, ik zag het..

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:48

Ja dat heb ik dus ook. Ik denk meerdere keren per dag aan hem. Praten doe ik idd ook een stuk minder over hem.
Maar wat je zegt typen gaat wel een stuk makkelijker dat wel Knipoog

Ik mis hem gewoon Huilen

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:09

madelon: wat een mooie foto!

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:16

Inderdaad een hele mooie foto.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:18

Nexthorse, dat lijtk me raar en moeilijk om zo'n paardje te zien Ach gut
Madelon, super mooie foto!

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:23

Ik kom er denk ik nooit overheen.
Ons paard is een paar weken geleden overleden en ik vind het zo erg. Onze paarden waren de eerste dagen ook heel erg stil en aan het zoeken.

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:30

Tuc schreef:
Ik kom er denk ik nooit overheen.
Ons paard is een paar weken geleden overleden en ik vind het zo erg. Onze paarden waren de eerste dagen ook heel erg stil en aan het zoeken.

Daarom had ik er voor gekozen om Donna mijn andere paard en het maatje van Helion afscheid te laten nemen. Ik wilde dat ze aan zijn lucht kon ruiken dat hij er niet meer was.
Ik was gelukkig in die omstandigheden dat het ook zo kon. Maar ik kan me ook voorstellen als het plotseling is op de kliniek ofzo dat je dan geen keuze hebt.
En ik heb gekozen voor een euthanasie op stal he. Daar voelde ik mij toch het beste bij. Maar dat is ieder zijn eigen mening hoor. Knipoog

Moet zeggen dat Donna het heel spannend vond om hem daar zo te zien liggen. Ze ging uiteindelijk wel kijken en heeft ook met haar lippen zo over zijn neus gehapt zegt maar. Heel aandoenlijk maar uiteindelijk was het klaar. Tot 2x toe heeft ze dat gedaan en daarna wilde ze echt niet meer. Voor mijn gevoel heeft ze het begrepen. Heb verder niks meer aan haar gemerkt.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:53

diddlmouses schreef:
Mijn kanjer is nog in 2007 overleden. Pfff wat lijkt het ineens een stuk langer terug als ik eraan denk dat het nu al 2009 is...

Dat, dat alweer zo lang geleden is, herrinner me het nog als de dag van gister dat ik het las. Ach gut

Mooie foto zeg, ga van Valdiva ook een foto op doek laten maken, ben er alleen nog niet uit welke foto. Lachen

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:53

Mijn meisje is gister ingeslapen....zit nog onder de medicatie dus gaat redelijk maar volgens mij wodt gemis nooit minder

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:59

Ook al denk je van niet...het gemis wordt minder. Het verdriet slijt ook...en tuurlijk blijven er dagen dat je je paardje mist of sluimert er een traan. Heb ik ook nog. En 28 februari is het 8 jaar geleden. Soms herinner ik het me als de dag van gisteren, soms is er verdriet en soms een lach bij de herinnering aan zijn rare capriolen. Maar het slijt.... de pijn wordt minder erg, het gemis wordt minder erg maar de herinnering blijft.

Sterkte meiden!!!! Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:18

Chatelaine; sterkte. Ik heb je topic gelezen. Het is zo moeilijk om die beslissing te nemen.
Ook voor Tuc en Juudster Ach gut . En Juudster, wat je zegt; "Wat een bezit, zo'n mooie lieve merrie, en wat doet het zeer als je die dan kwijt raakt in je leven". Deze zin herken ik zo goed, maar we hadden de jaren niet willen missen!

Madelon; hele mooie foto!

Nexthorse; dat lijkt mij ook erg raar. Je weet dat het niet kan, maar het lijkt toch of je je eigen paard weer ziet. Maar idd een tweede Unique is er niet, haar naam zegt het zelf al.
Vince heeft veel karaktertrekken die Bert ook had en die ik zo leuk vind. Ik denk dat ik toch hetzelfde soort paard heb gezocht. Die karaktertrekken passen bij mij. Maar qua uiterlijk lijken ze in niks op elkaar en daar heb ik heel bewust voor gekozen.

Deze week zat mijn emmertje overduidelijk weer vol. Het wegstoppen ging niet, we zaten met de vriendengroep in een huisje. Even een flink stuk gewandeld en een huilbui gehad. Mijn vrienden snappen het gelukkig ook. Nu nog steeds zitten de tranen snel hoog.
Bert is nu alweer ruim een half jaar dood. Bij de jaarwisseling heb ik toch wel even omhoog staan staren en een "gesprekje" met hem gevoerd.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:53

Hele mooie foto Madelon.

Chatelaine; ik las je verhaal net, heel veel sterkte met het verlies Ach gut

Ik kreeg het vandaag ook weer even moeilijk, toen ik foto's aan het uitzoeken was voor in het jaaroverzicht..
Het is raar dat ik 2008 niet heb kunnen 'afsluiten' met Sharon ondanks dat ze in april is overleden.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:51

Wat een dag....

Bij ons op stal staat een paragnost en omdat Cupido soms opeens helemaal uit het niets kan ontploffen (afgelopen vrijdag flipte hij helemaal en toen wilde hij uit zijn stal springen, die neiging heeft hij heel erg als hij bang wordt) dus ik vroeg mij af hoe dat toch kan dat hij altijd over dingen heen wil springen. Zij zegt dat hij veel te jong is ingereden en dat het te veel voor hem is, dat hij nergens vertrouwen in heeft. Zij zei ook dat Cupido als veulen bij zijn moeder weg is gehaald dat hij zich heel erg aan de kant geschoven voelde en dat hem altijd is verteld dat hij niks kan (ik weet niet of dit door andere paarden is of door mensen?)....Ze zei wel dat Cupido heel erg blij met mij is en dat hij mij gaat helpen en dat het helemaal goed gaat komen.

Er is voor de rest nog niet zoveel uitgekomen, maar ze gaat ons wel helpen dus ik ben benieuwd of ze nog dingen (over mij) weet te vertellen die niemand kan weten.

Arme pony, het is zo'n lieverd en ik vind het echt k*t dat hij zich zo voelt...

nadeche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:34

ik vergeet mijn paardjes nooit die ik heb gehad.
zoiets kan ik niet verwerken en wil niet verwerken!
maar wat je wel kan doen;
leef dag tot dag, en zie wat je bij de volgende treft! en geniet daar van.

sterkte

nadeche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:35

jeetje.
wel mooi zo armband!
toch een beetje bij je!
mooi hoor.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 09:08

Doei! Knuffels voor iedereen.

Marlon is ook in 2007 Overleden, Ik weet het nog als de dag van gister, en wil er liever ook niet aan denken.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:45

Ik kom me ook maar melden.
Deze week word ostar ingeslapen. Mijn grote steun en toeverlaat. Ik zou echt niet weten wat ik zonder hem moet.
Iedereen zegt dat je de mooie dingen moet vasthouden en daar aan moet denken, maar het idee dat mijn maatje er straks na 15 jaar niet meer is, is ondragelijk.
Al een half jaar geleden heb ik te horen gekregen dat de artsen hem niet meer kunnen helpen.
Maar nu hij sinds ruim een week op pijnstillers staat is het allemaal zo definitief.
Ik weet dat het de juiste beslissing is voor ostar om hem te laten gaan, maar het verdriet is gewoon te groot.
Straks gaat mijn vriend de dierenarts bellen (en het aller ergste, de rendac)
Ik wou ostar altijd laten cremeren, maar die kosten zijn zo ongelovelijk hoog dat het niet te doen is.
Zaterdag komt er een nieuw veulentje, hij zal nooit ostar zijn vervanger kunnen worden,
Maar iedereen hoopt dat ik door het kleine diertje een nieuwe start kan maken.
Maar nu doet het naderende verlies zo verschrikkelijk veel pijn..

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:21

pfoe, heftig hoor Ach gut
Ik lees in je profiel dat je hem al sinds veulen af aan hebt. En nu door straalkanker hem zal moeten laten inslapen.
Het is verschrikkelijk moeilijk. Over het afspraak amken nog maar niet te beginnen, daar kan ik het na 3 maanden ook niet over hebben zonder het droog te houden.
Het enigste wat ik je kan zeggen: geniet van de tijd dat hij nog bij je is, maak nog wat foto's, verwen hem op en top, doe wat je nog moet en wilt doen. Hoe zwaar het ook is.
Ik wil je heel veel stertkte wensen Ach gut

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:36

Sterkte meis Ach gut

Ik ga zo naar de tattoo shop..

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:31

sterkte gewenst ,vooral op inslaapdag Ach gut Ach gut ,dan lijken de uren voorbij te kruipen en na die tijd gaan ze zo hard Huilen weer voorbij