[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

soyke

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 08:58

Ook namens mij,allemaal toch een fijn uiteinde en ik hoop dat we een goed 2009 gaan krijgen.
Dat we een gelukkig en gezond en paardrijvol nieuwjaar tegmoet mogen zien.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 09:25

Nog een paar dagen, en dan is het een jaar geleden dat Joery dood in zijn stal gevonden is...
Het lijkt nog zo dichtbij, maar is toch al bijna 1 jaar terug...
Nog steeds heb ik regelmatig tranen...
Hoe lang zal dat nog duren????

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:09

ai dat maakt niet een heel fijn nieuwjaar.
Het missen kun je weinig tegen doen,bij iedereen is het verschillend hoe lang het duurt.
Geef gewoon aan je gevoelens toe
Praat veel over je paard en huil.
Heel veel sterkte de komende dagen.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:13

Iedereen een goed 2009 Party!! Party!! OK dan!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:43

Iedereen een goed uiteinde, velen van ons laten een jaar met veel verdriet achter, niet makkelijk, hopelijk brengt 2009 ons veel goeds!

Dikke knuffel voor jullie allemaal!!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:47

Daantje1981 schreef:
Nog een paar dagen, en dan is het een jaar geleden dat Joery dood in zijn stal gevonden is...
Het lijkt nog zo dichtbij, maar is toch al bijna 1 jaar terug...
Nog steeds heb ik regelmatig tranen...
Hoe lang zal dat nog duren???

Saffier is nu 6,5 jaar dood, en ik huil nog steeds wel eens om haar.......
En zo gauw ik foto's of topic's van Cashmere zie begin ik gelijk te janken. Bij Saffier is dat minder, maar Cashmere is natuurlijk ook nog maar "pas" dood.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:49

Iedereen een gelukkig nieuwjaar alvast en hopelijk een beter jaar dan 2008!

demi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:50

je moet het proberen los te laten misschien is het wel beter ik denk ook nog steeds aan mijn pony die was 5 jaar oud en had artrose en spat sterkte

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:37

Iedereen een goed uiteinde.
En dat het wat paarden bertreft maar een goed jaar mag worden.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:47

Iedereen een fijne jaarwisseling.

Het verdriet slijt maar de herinnering blijft...
En toch ook na bijna 8 jaar komen bij mij de tranen ook nog...vooral op momenten als iemand anders zijn paard is kwijt geraakt en je praat er over samen. Maar ook op de dag zelf nog.
Maar ik merk ook de glimlach als ik over zijn streken vertel.

romy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:56

het is nu precies een week geleden dat ik mijn super paardje Femmy in heb moeten laten slapen Huilen
ze kreeg maandag (wat leek op een gewone) koliek. 's avonds met spoed naar de uithof gebracht.
ze hebben er alles aan gedaan maar niets hielp, morgen 24-12-2008 heb ik haar moeten laten gaan, ze konden niets meer voor haar doen.
vond het vreselijk haar daar zo te zien staan, al die infuuszakken, de pijn die ze had en toch gewoon doorgaan, ze heeft gevochten tot het eind.
na sectie bleek dat ze een gat in haar middenrif had van 5 cm, een deel van haar lever en een aantal ophangbanden zaten daarin vergroeid(waarschijnlijk aangeboren en zeldzaam aldus de da)
Dit is jaren goed gegaan totdat een deel van haar dunne darm in het gat bekneld is geraakt, opereren had geen haar ook niet gered.
femmy is 21 jaar geworden (al dacht ze soms dat ze een jong paardje was).
ik mis haar vreselijk, heeft iemand hier ooit van gehoord?
weet niet of ik dit ooit nog verwerk, zo voel ik me nu althans.
ze was alles voor me.

gr

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:01

Jemig, wat heavy meis, sterkte! Nooit van gehoord...Misschien schrale troost maar dan heeft ze het lang volgehouden, taai dier! Ach gut

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:33

romy: Ach gut
Daar heb ik ook nog nooit van gehoord, dus kan je daarmee niet helpen. Maar wat betreft het gevoel: dat is heel herkenbaar, en ook heel begrijpelijk Ach gut Ooit voel je je weer wat beter, worden de goede dagen meer en de slechte dagen minder.

Iedereen een heel goed 2009 toegewenst. Dat er ons maar mooie dingen te wachten staan!

Voor degenen die het nodig hebben vanavond: Ach gut

Voor mij is het vanavond precies 12 weken geleden...... Verdrietig

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 01:53

GELUKKIG NIEUW JAAR!!!!! Go jij! Go jij! Hyper! Go jij! Go jij! Hyper! Go jij! Go jij! Hyper! Go jij! Go jij! Hyper! Go jij! Go jij! Hyper!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 01:59

happy newyear!!!

juudster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 11:07

Allereerst een gelukkig nieuwjaar, de beste wensen voor iedereen!

Ik heb op 20 november 2008 mijn mooie merrie Juud verloren aan koliek. Zij was 17 en echt in een bloeiende periode. Op 1 januari 2008 waren we verhuisd naar een stal waar zij qua gezondheid sprongen vooruit heeft gedaan. We waren eindelijk weer lekker bezig samen...zouden misschien zelfs een startkaart gaan aanvragen...Ook heb ik haar laten dekken, ze heeft afgelopen zomer een miskraam gehad...

Het overlijden is erg snel gegaan, ze kreeg om 5 uur smiddags koliek en om 5 uur sochtends was er niets meer aan te doen en heb ik haar moeten laten inslapen in Utrecht Huilen

In de eerste twee weken was ik erg kalm (soort van shock) en had ik er vrede mee dat ik haar verdere pijn en ellende heb kunnen besparen. Nu er nog wat weken voorbij zijn, wordt het steeds realistischer, het is zo definitief en zo nog niet haar tijd om te gaan!! De feestdagen werken er bij mij ook niet echt aan mee...
Wel heb ik het gevoel dat ik nu beter bij mijn verdriet kan, ik besef steeds meer hoe bijzonder Juud was en wat voor betekenis zij in mijn leven heeft gehad. Zij was degene die er ALTIJD was, hoe moeilijk of mooi de momenten ook waren!

Ik rij nu wel op andere paarden, dat voelt gewoon als rijden en niet zoveel meer, het speciale is weg, de band die je samen opgebouwd hebt, alles wat je deelde doe je niet zomaar met een ander paard.
Als ik op andere paarden heb gereden, ben ik wel verdrietiger. Toch wil ik met het verliezen van Juud niet mijn passie voor paarden verliezen.

Ik heb ook weinig zin om een biertje te drinken met vrienden. Mijn ervaring is dat mensen die geen paardenliefde kennen het ook niet begrijpen. ' Het is toch maar een beest ' opmerkingen gaan er bij mij niet zo goed in. Er zijn een paar (paarden)mensen met wie ik het goed kan delen, en dat doe ik dan ook. Verder denk ik dat het veel tijd nodig heeft voordat ik het beeld uit Utrecht kwijt ben en ik kan denken aan de mooie herinneringen. Nu is het heel dubbel, ik zie continue mijn steeds zieker wordende paard voor me, dit overheerst de mooie herinneringen. Gelukkig zijn er mensen om mij heen die Juud ook goed hebben gekend en de mooie herinneringen voor mijn neus ophalen zodat ik het zieke beeld ook even kan loslaten.

Wat een bezit, zo'n mooie lieve merrie, en wat doet het zeer als je die dan kwijt raakt in je leven.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:08

Jou verhaal komt me zeer bekend voor, juudster.
Ik heb mijn pony ook verloren aan koliek (binnen 5 uur) en zij was pas 18, echt in de bloei van d'r leven zoals ze zich soms gedroeg (leek net alsof ze d'r 2de jeugd in ging).

Toen ik hoorde dat ze was overleden huilde ik niet eens, ik had het al verwacht maar ik was - net zoals jij al aangeeft- echt in een shock.
Heel veel sterkte met het verlies van je paard. Ach gut

Is iedereen de nacht een beetje goed door gekomen?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:00

Iedereen een gelukkig, en hopenlijk beter jaar.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:28

allemaal eeen goed en vooral paardengezond nieuw jaar gewenst!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 09:26

Allemaal een gelukkig en gezond nieuwjaar, ook voor de paarden/ponnies, toe gewenst!!!

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:06

allemaal gelukkig nieuwjaar

Het is vandaag precies 7 jaar geleden dat ik mijn merrie heb moeten laten gaan. Vergeet je nooit meer. de pijn slijt inderdaad wel wat met de jaren. Maar hoor nog steeds de ijzers wegglijden....

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:20

Iedereen nog de beste wensen.
Het is me ontzettend zwaar gevallen de jaarwisseling.Ik zat er echt helemaal doorheen,maar gelukkig is het weer achter de rug.
Hopelijk voor al onze paardjes ook een heel fijn en goed jaar.
Over 3 weken is dwertje alweer een jaar geleden ingeslapen,net of de tijd heeft stilgestaan.Het lijkt nog steeds als de dag van gisteren.
Nagyl wat erg om meteen na nieuwjaar je paard te moeten missen,vergeten doe je het nooit.Pijn slijt inderdaad.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:53

Dwertje heel veel sterkte en voor iedereen die het nodig heeft een dikke knuffel.

Netje, jij ook sterkte vandaag.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:09

De tijd gaat idd snel, nog iets meer dan 2 maanden en dan is Cashmere al weer een jaar weg......
Het voelt idd nog als de dag van gister, weet nog precies hoe ze 5 Maart in de wei stond, hoe lang het voor mijn gevoel duurde dat de DA er was, dat ze later in de kliniek niet op de weegschaal wou Clown Toen hebben we dat in zn achteruit geprobeerd en dat ging wel Lachen Ze was zo eigenwijs, zo lief, en zo gek op knuffelen.....

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:23

tijd gaat zeker snel...over 12 dagen is het alweer 3 maanden geleden dat Lammie is overleden...
vandaag bericht gehad dat mijn armband vandaag word verzonden...ben benieuwd wanneer ie er dan is...en hoe ie er uiteindelijk uitziet...en eindelijk weer een stukje van mijn meisje terug...