[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lammie2701

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:11

MissyPalonie schreef:
lammie2701 schreef:
ik zal met jana ook nooit dezelfde band krijgen als ik met lammie had maar ik krijg wel een ander soort band merk ik...
jana krijgt gewoon een plekje naast lammie in mijn hart...

ja dat merk ik ook.
maar heb zelf het idee dat ik het nog niet helemaal los kan laten op de 1 of andere manier.
elke keer als ik op stal kom ben ik wel blij om mijn paard te zien en zij is ook blij mij te zien,maar mis toch Missy.
Ik ben wel erg blij dat ik me huidige paard heb gevonden die betekent ook erg veel voor mij( halfzusje van Missy) ,maar is heel anders.

Ja ik heb dat gevoel ook nog steeds...Jana staat in Lammies stal en de krassen van haar laatste nacht staan nog in de muur en die laten mij iedere keer weer aan haar herinneren...
Jana is echt niet hetzelfde als Lammie maar ze krijgt wel een plekje in mijn leven en hart...

Ik ben nu ook bezig om van lammies staart een armband te laten maken...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:31

Ieder paard is uniek en verdiend een unieke plaats in je hart. De een kan nooit de ander vervangen, maar er wel naast komen staan op gelijke hoogte, volgens mij.

Ik heb er nu nog 3 en alle 4 inclusief Sonja hebben heel duidelijk hun eigen plekje, wel merk ik dat hoe langer je een paard hebt hoe meer band je opbouwd, je hebt meer geschiedenis samen.
Sonja was Uniek maar de andere zijn dat ook en zowel bij leven als bij dood merk ik dat je met ze allemaal een andere band hebt, maar ik geloof wel dat die met allemaal even sterk kan zijn.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:51

sonjim schreef:
Ieder paard is uniek en verdiend een unieke plaats in je hart. De een kan nooit de ander vervangen, maar er wel naast komen staan op gelijke hoogte, volgens mij.

Ik denk niet dat er bij mij ooit nog een ander paard op gelijke hoogte kan staan.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:53

Misschien is dat ook wel anders als je er maar eentje had. Ik had er al meer voordat Sonja stierf. Dus ze hoeven hun plekje niet meer te veroveren.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:56

diddlmouses schreef:
sonjim schreef:

Ik denk niet dat er bij mij ooit nog een ander paard op gelijke hoogte kan staan.

Zeg nooit "nooit". Je weet het niet. Maar het kan alleen als je er open voor staat. Als dit niet goed voelt, moet je het ook niet doen.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:58

Weet ik niet hoor, ik had er ook nog een shet bij (voor Ot gekocht). En die heb ik nogsteeds, maar hoel lief hij ook is, ik heb er totaal geen band mee.

@ Grit, ik zeg ook denk Knipoog Maar je hebt gelijk hoor dat je er open voor moet staan.

Maar ik vind ook sowieso niet zo snel een paard echt leuk.
Ot had zoveel karakter dat kom je echt niet vaak tegen en daarom valt elk paard voor mij in het niet bij hem.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:00

lammie was ook mijn enige grote liefde...tjitske is ook wel erg lief maar dat ligt toch anders, met haar heb ik minder...maar jana (mijn nieuwe) die komt uiteindelijk denk ik wel naast lammie te staan...

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:11

lammie2701 schreef:
lammie was ook mijn enige grote liefde...tjitske is ook wel erg lief maar dat ligt toch anders, met haar heb ik minder...maar jana (mijn nieuwe) die komt uiteindelijk denk ik wel naast lammie te staan...

dat zal mijn merrie ook wel gaan doen. ze staat al vrij hoog... ik zal haar ook nooit kunnen/willen verkopen...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:12

diddlmouses schreef:
Ot had zoveel karakter dat kom je echt niet vaak tegen en daarom valt elk paard voor mij in het niet bij hem.

Ik kan ook geen interesse krijgen voor andere haflingers, geen enkele haflinger is Bert. Ik vind het nog steeds een leuk ras,maar ben voor mezelf op zoek gegaan naar een kleurtje.
Hoewel Vince een heel ander paard is, merk ik wel dat hij wel bepaalde karaktertrekken heeft die Bert ook had. Schijnbaar horen dat soort karakters bij mij en heb ik dat onbewust weer opgezocht.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:20

Super toch dat je weer zo'n paardje hebt kunnen vinden die zo goed bij je past!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:22

Ik zou ook geen andere haf op mijn terrein kunnen hebben ik weet niet maar dat voelt verkeerd.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 10:10

sonjim schreef:
Misschien is dat ook wel anders als je er maar eentje had. Ik had er al meer voordat Sonja stierf. Dus ze hoeven hun plekje niet meer te veroveren.

Het is inderdaad anders als je al een andre paard hebt.Mijn dwertje was uniek,qua karakter en kleur en ik dacht nooit dat ik zoveel van een ander paar kon gaan houden.Maar het is echt gebeurd,er was een schimmel op mijn pad gekomen waar ik helemaal hoteldebotel van was.Dus toen had ik 2 unieke paarden die ook nog eens heel fijn met elkaar om konden gaan.
De schimmel is totaal naders dan dwert maar heeft zijn eigen karaktertrekken die ik waardeer en waar ik voor gevallen ben.
Doordat ik de schimmel had moest ik wel meteen weer naar stal waar dwertje had gestaan,was moeilijk maar heeft me er wel goed doorheen geholpen.De schimmel heeft dus niets hoeven te veroveren want die had al een eigen plaatsje.
Maar ik mis dwertje nog steeds,dat gevoel blijft wel maar het is wel aan het slijten het verdriet.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 10:54

Hoewel ik me gelukkig mag prijzen dat ik Vinga's zoon nog heb voelt het niet zo goed zoals ik met Vinga heb gehad. Het is haar eigen vlees en bloed maar heb door het verlies van Vinga toch wat meer afstand genomen, misschien om me zelf te beschermen omdat ik zo gek was op Vinga en er zo veel verdriet van heb, denk ik dat ik haar zoon daardoor wat op afstand hou... hopelijk naarmate de tijd verstrijkt kan ik net zo veel van hem genieten als ik van Vinga deed.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:09

heb lang niet meer gereageerd in het topic..
ik zie dat er meerdere zijn die het moeilijk vinden een band op te bouwen met een nieuw paard.
ik heb dat toch ook nog steeds.

met stiek klikte het uiteindelijk toch niet.. dus die is nu naar mijn vriend. nu krijgtie morgen foto's van zijn hals omdat er misschien een beknelling of artrose oid in zit.. dus das weer pech.

maar het is een superscheet van de bovenste plank. een paard van goud en ben blij dat ondanks dat ik met rijden(behalve springen en over het strand sjezen) ik hem niet zo geslaagd vind, ik hem toch heb gehouden en ik mijn vriend er heel blij mee heb gemaakt.. die 2 klikken gewoon heel goed.
stiek lijkt met veel dingen op willem, maar dat doet merel ook.. dat zoeken wij beide nou eenmaal in paarden.. hoe ze er verder ook uitzien is niet belangrijk.

maar ik merk wel dat ik me steed smeer open stel.. ik kan nu bijvoorbeeld heel goed met merel dor 1 deur.. dat was voorheen echt niet zo.. ik kan nu heel fijn op haar rijden.. eerder was dat verre van fijn.. heb het zo vaak een kans gegeven..

dus ja.. kan wel zeggen dat tijd bij mij wel wonden heelt.. al blijft willem in mijn hart altijd bestaan en zal hij nimmer vergeten worden. je moet het gewoon tijd gunnen. niemand die jou hoeft te zeggen hoelang je er over mag doen.. je groeit vanzelf naar elkaar als de tijd daar rijp voor is..

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:50

Lov: nog even een dikke knuf Ach gut

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:49

Ik heb Saffier maar 8 maanden gehad, had toch al wel een band met d'r.
Vond het in het begin met Casa ook heel erg moeilijk, maar nu heb ik Casa al 6 jaar.
Heb nog wat paardjes gehad, maar voor mij zijn Saffier, Casablanca en Cashmere echt hetzelfde.
Bij Cashmere was de pijn van het moeten laten gaan even erg als bij Saffier.
En met Casa gaat het op het moment ook even niet helemaal lekker. Ze staat nu op stal en is wat zweterig, da is geweest, geen koliek, en dr baarmoeder is ook weer normaal. Voor de DA kwam heb ik toch staan janken uit angst haar ook te verliezen.

Bij Saffier deed het zo veel pijn, en had ik geen ander paardje om me te troosten. Bij Cashmere had ik Casa natuurlijk nog, die me echt heeft kunnen troosten. Maar als ik nu Casa ook nog zou verliezen kom ik daar echt niet meer over heen. ondanks de 9 andere paarden die ik hier heb staan.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:50

sonjim schreef:
Ik zou ook geen andere haf op mijn terrein kunnen hebben ik weet niet maar dat voelt verkeerd.

ik wilde juist wel weer een fries dit omdat het meestal wel lieve meewerkende paarden zijn met een goed karakter...en ja het uiterlijk vind ik ook gewoon prachtig. Jana is alleen wel iets moderner gebouwd dan Lammie en heeft een grotere kol...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:52

Ik herken in alle paarden bepaalde trekjes van Sonja, maar geen een is zoals haar, nu moet ik wel eerlijk bekennen dat mijn paardjes allemaal heel verschillend zijn.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:06

Afbeelding

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:11

Mooi Snackie!

En ook van mij iedereen een geweldig 2009. Met mooie herinneringen aan onze lieve paardjes, die we helaas moeten missen...

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:14

Leuk Snackie!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:21

Hoe is het met jou kleine spruit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 01:27

Leuke foto Snack!

Mijn nieuwe paard is weer heel leuk zoals hij is en ik heb geen moeite om met hem een band aan te gaan, het gaat gewoon vanzelf.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 10:23

Snackie schreef:
Afbeelding

Thanks, en wat een blije foto! Knipoog

Van hetzelfde, hoor. Cool

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 10:50

Ook namens ons:

Afbeelding