[IM] Simba net dood gevonden, opgehangen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:29

Wat een vreselijk ongeluk en wat zal TS zich zwaar kl*te voelen.. Het idee om een overleden paard in zijn box te vinden is al niet prettig maar op deze wijze natuurlijk helemaal niet. Dat telefoontje naar de eigenaar moet wel heel erg moeilijk geweest zijn. Maar je hebt het netjes gedaan hoor meid. Sterkte er mee want het gaat niet in je koude kleren zitten.

Bij ons in de buurt is ooit hetzelfde gebeurt en dat was ook een goede les voor iedereen. Zet nooit je paard met het halster om op stal en zijn teveel dingen waar ze achter kunnen blijven hangen. Deze waarschuwing kan inderdaad andere paarden levens redden.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:31

zow, wat een verhaal... Voor jouw en voor de eigenaresse vreselijk zeg. Geef je zelf zeker niet de schuld...je hebt het niet bewust gedaan. Het halster wordt vaak omgelaten op stal, helaas ben jij ermee op de feiten gedrukt wat de gevolgen daarvan kunnen zijn. Laat het een leermoment voor jezelf en ook zeker voor velen anderen zijn. Gelukkig begrijpt de eigenaresse dat het een ongeluk is.

Trouwens erg goed en sterk van je, dat je geen slotje op het topic wilt, ook al komt er commentaar wat je liever niet leest. Ik weet zeker dat er nog veel mensen zijn die niet weten hoe gevaarlijk een halster om op stal kan zijn.

Ik wens de eigenaar en jou heel veel sterkte met het verwerken van dit ongeval.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:40

Heel veel sterkte met het verwerken van dit verschrikkelijk gebeuren.
Probeer je niet teveel aan te trekken van de soms smakeloze berichten die hier geplaatst zijn. Je hebt de halsters omgelaten ja, maar voor hetzelfde geld was er een paard in de draad terecht gekomen oid. Ook dat soort dingen kunnen gebeuren en wat gaan ze dan zeggen? Je had moeten zorgen voor een veilige houten of kunststoffen omheining? Het is gebeurd en het is vreselijk maar je hebt het niet met opzet gedaan. Je zet een paard niet met halster op stal met de BEDOELING dat het zich ophangt.
Ach gut

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:58

Jeetje wat een verschrikkelijk verhaal Scheve mond
Ik wens je héél veel sterkte, dit is iets dat iedereen had kunnen gebeuren.

Knuffel voor jou Ach gut

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 20:07

dankjewel dat weer ontopic is allemaal

ik kom er net vandaan en heb bloemen erbij neergelegd. Eigenaar en stalgenootje waren er ook. Hun waren al bezig de stallen te doen, water bij te vullen en hooi in stal te leggen. paard bloedde weer, zag aan het water dat ze het weggespeodl hadden. ook hing er al een "rare"geur, dnek afkomstig van al het bloed. Ik dnek dat dat komt omdat de tong kapot gebeten is, vraag me af waar het anders vandaan kan komen.

We hebben nu regel gemaakt, op wei en stal halsters af, en we zijn allemaal erg ontdaan door dit ongeluk. We hebben er voor gekozen om de paarden toch op stal te zetten, ook al ligt Simba in de ene stal. Alleen hebben we paloma en Lynn van stal gewissled. Lynn geeft daar minder om, en paloma was vanmorgen al heel onrustig, zij heeft namelijk de stal ernaast en zal het het meeste hebben meegekregen.

Morgen doet iedereen zijn eigen ronde, maar we bellen en smsen elkaar allemaal. Ik moet weer `smorgens, en vraag me af hoe hij er morgen bijligt. Deur gaat nu namelijk niet dicht, paard ligt met achterste gedeelte in stal, en hoofd en 1 voor been erbuiten. Ligt oude deken op, en mijn bloemen.
De paarden op stal gezet, maar deden niet vreemd, begonnen gewoon te eten en liepen zo de stal in.

Morgen avond word hij aan de weg gelegd, dmv een tracktor. Tot die tijd mag hij in/uit zijn stal blijven liggen, en kunnen we nog afscheid nemen van hem.

harde les, maar dit gebeur dme nooit meer, en iedereen die ik ken krijgt dit ook te horen

En, paar pagina`s terug werd gezegt dat een paardenkenner wet dat dit een basisregel is, reed net langs een paar stallen en weilanden en lette er extra op. Van de 20 paarden die ik gezien heb hadden alleen 2 jaarlingen geen halster om.
3 paarden bij een springruiter ( tevens werkzaam in ruitersportzaak ) hadden ook het halster om. Vind erg vervelend dus dat gedaan werd alsog elk paard op stal halster afheeft en ik geen "verstand"van paarden zou hebben. Nou, je bent noiit te oud om te leren,e n soms moet er helaas iets gebeuren voordat je ergens een gevaar inziet
je kan nog zo voorzichtig zijn, alles denken in orde te hebben en veilig te zijn, en dan blijft hij aan een lomp scharnier hangen.

rust zacht Simba,,, spijt me

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:14

Hey meid!!
je hebt jezelf niets te verwijten hoor!!
Heel veel sterkte toegewenst voor je en de eigenaresse!!!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:15

Wat erg zeg! Alleen volgende keer, dus ook al je haast heb, halstertjes afdoen. Knipoog
Wel heftig zeg, arm paard Ach gut
Wel schrikken voor jouw!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:16

Meis, voel je toch niet zo schuldig en laat ze maar l*llen. De beste stuurlui staan aan wal !!

Je hebt het niet expres gedaan ! Heel veel sterkte de komende tijd ! Ach gut

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:17

tuurlijk voel jij je schuldig,dat zou ik ook voelen,en wie niet!
bij mij op stal staan vooral de eerste week bijna alle paarden met halster om in de wei.
waarom?
omdat mocht er iets gebeuren je het paard eerder te pakken hebt.

en er zijn veel stallen ,vooral kleinere bij een boer, waar de paarden met halsters om in de stal staan
omdat het dan voor de boer makkelijk/sneller is om ze buiten te zetten.
en als je zoiets nooit hoort of erger ,meemaakt dan denk je ook niet aan wat er kan gebeuren.

net zoals bij jou ,gebeurt het op die stal jaren zo!
alles heeft op stal en in de wei een halster om.

maar door wat er nu gebeurt is zal ik ook mensen waarschuwen die hun halster omlaten.

en zoiets doe je nooit expres,wat een lef hebben sommige om jouw hiervan de schuld te geven!

heel veel sterkte!
voor iedereen bij jou op stal!

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:20

gadverdamme! sterkte!! ik doe in de wei alleen het halster om.. ben je hier voor of tegen?

nogmaals sterkte!!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:23

Caira schreef:
Lynn_Nikita schreef:
ik heb ook al jerenlang paarden, en ook op stallen gewerkt en stage gelopen, en op ene plaats doen ze het wel af, op andere plaats niet.
heb nieuw topic geopend, om mensen te waarschuwen en te kijken of ik in winkels of leveranciers waarschuwen willen geven bij e verkoop van een halster

Sorry ik heb alles gelezen maar ik kan geen respect voor je opbrengen! Je neemt de verantwoordelijkheid over andermans dieren, je weet voor jezelf al dat halster omlaten niet goed is ( waarom zou je ze anders steeds vaker wel afhalen). Maar omdat je haast hebt (voor een verjaardag notabene) laat je ze om. Je zegt jarenlange ervaring te hebben, maar dit is 1 van de basisdingen die je leert en ook in elk paardenboek zult vinden.En nu nog gaan roepen dat je mensen wilt gaan waarschuwen. Dat gaat er bij mij dus niet in. Sorry, misschien hard, maar als het mijn paard geweest, pfff.

Sorry, maar ik ben het hier wel een beetje mee eens!
Ik geloof echt dat je zeer veel spijt hebt en tuurlijk kan je er nu niks meer aan veranderen..
Maar idd als het mijn paard geweest was dan had je de mijne geweest!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 20:27

en als jij je paard ook elke dag binnezette met halster, en ook die van mij alle 4 en de andere pensionklant?? dan nog steeds
Alsik niet gegaan was, maar een ander van ons, hadden de paarden net zo goe dhun halster omgehad en had het ook kunnen gebeuren

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:36

Ik zet ook een paar keer per week de paarden van stalgenoten binnen/buiten (ik laat ze zelf naar stal/wei lopen) Ben ik dan verantwoordelijk voor de paarden?? Stel dat er 1 zichzelf verwond, is het dan mijn schuld??
Ik begrijp die verantwoordelijkheid niet, de eigenaresse en de andere stalgenoten zijn net zo goed daar verantwoordelijk voor. Tenzij ze echt zeggen, halster AF. Dan is dat bekend, als je dan het halster omlaat kan ik het begrijpen dat je de schuld krijgt.

Ik ben blij voor je dat de eigenaresse het je vergeeft. Ik hoop dat je dat ook bij jezelf doet.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:38

Ik vind eigenlijk dat je altijd verantwoordelijk bent voor je eigen paard. Als je wil dat het gedaan wordt zoals je dat wil moet je het zelf doen. Op mijn oude stal wisten ze dit prima, niemand kwam aan mijn paarden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:40

Lynn: meis wat zwaar kl*te voor je. Ik lees het allemaal net pas en wil dus niet terugkomen op de uiterst laffe reacties. Daar moet jij óók bovenstaan! Onze paarden staan altijd zonder halster op stal maar altijd mét halster in de wei. Daar gaat met ingang van morgen verandering inkomen dus. Vraag me wel af hoe we ze morgenavond te pakken moeten krijgen maar dat zal zich dan wel weer redden. Ik wens jullie enorm veel sterkte. En ik blijf je tóp vinden meis !! Lovers

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:42

Tooske schreef:
Caira schreef:

Sorry ik heb alles gelezen maar ik kan geen respect voor je opbrengen! Je neemt de verantwoordelijkheid over andermans dieren, je weet voor jezelf al dat halster omlaten niet goed is ( waarom zou je ze anders steeds vaker wel afhalen). Maar omdat je haast hebt (voor een verjaardag notabene) laat je ze om. Je zegt jarenlange ervaring te hebben, maar dit is 1 van de basisdingen die je leert en ook in elk paardenboek zult vinden.En nu nog gaan roepen dat je mensen wilt gaan waarschuwen. Dat gaat er bij mij dus niet in. Sorry, misschien hard, maar als het mijn paard geweest, pfff.

Ik geloof echt dat je zeer veel spijt hebt en tuurlijk kan je er nu niks meer aan veranderen..

Ik ben het er niet een beetje mee eens, ik ben het er helemaal mee eens.
Sorry hoor, je neemt toch een hele verantwoordelijk heid op je! Vooral omdat het ook om dieren gaat die niet van jouw zijn.
Natuurlijk erg wat er gebeurd is, en jij heel erg geschrokken bent, maar ik vind het toch wel erge gemakszucht hoor. Een halster afdoen, sorry hoor, hoeveel tijd kost dat nou!? Een verjaardag kan toch wel 5 minuutjes (nog niet eens) langer wachten! Die jarige kan dat respect heus wel opbrengen.

En je moet niet boos worden op dit soort reacties, je vraagt een mening, en die geven wij dus duidelijk.

Arme Simba.. Ach gut
Je hebt geluk dat die eigenaar er zo over denkt, ik had toch even heel anders gereageerd.
(Zal maar niet zeggen hoe, denk dat je dat wel kan begrijpen Knipoog )

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:43

Lynn_Nikita schreef:
en als jij je paard ook elke dag binnezette met halster, en ook die van mij alle 4 en de andere pensionklant?? dan nog steeds
Alsik niet gegaan was, maar een ander van ons, hadden de paarden net zo goe dhun halster omgehad en had het ook kunnen gebeuren

De halsters werden toch af gedaan, en om jouw haast heb je het niet gedaan.
Anders ben je nu je verhaal aan het verdraaien!

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:43

wat een verhaal zeg heb tranen in me ogen!
Je kan iets nooit vantevoren weten je moet zeker ook jezelf er niet de schuld van geven!
heel veel strekte.!
bij ons gaan altijd de halsters af behalve in de padock/bak waar ze s'winters de hele dag buiten staan.. baal er van maar het zijn boeren die er het nu niet van inzien en tijd om ze af te doen en weer te vangen.. helaas..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:46

Wat een vreselijk verhaal, brrrrrr...... Ik krijg er echt de rillingen van, zeg. En wat ontzettend erg voor jou, Lynn, en voor de eigenaresse. Sterkte voor jullie beiden!! Ach gut

Ik vrees dat ik niet zo je had gereageerd als mijn paard zich opgehangen zou hebben door andersmans fout, maar ja...... Ik laat ook liever niets over aan anderen wat mijn eigen paard betreft, daar ben ik behoorlijk kritisch en moeilijk in. Dat zeg ik heel eerlijk.
Je zult het wel zwaar genoeg hebben nu, lijkt me.

Ik laat echt nooit mijn paard met halster buiten staan (hij staat buiten en ik gebruik ook meestal alleen een touwhalster, dus dan is het al helemaal uit den boze. Zijn gewone stalhalster ligt te vergaan in mijn zadelkast). Mijn paard is een echte kriebelkont, dus die staat zich regelmatig ongegeneerd te krabben op zijn hoofd met zijn achterhoef. Clown
Moet er niet aan denken als zijn voet er in zou blijven hangen. Huilen

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:48

Caira schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Hier ben ik het ook mee eens.
En je mag het zeker stom vinden van jezelf.
Wie wil je dan de schuld geven?
Het halster?
Het paard?
De verjaardag?
God die je niet bijstond op het nodige moment?
Je hebt een risico genomen en dit zijn de gevolgen, hopelijk blijft Simba de enige die om is gekomen door deze gemakzucht.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:50

Het paard is niet opgehangen door andermans fout. Eigenaresse maakte deze "fout" zelf ook.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:52

Joscaa schreef:
De halsters werden toch af gedaan, en om jouw haast heb je het niet gedaan.
Anders ben je nu je verhaal aan het verdraaien!

Alleen de eerste post écht lezen i.p.v. te rellen had je de wijsheid misschien gegeven:

Citaat:
deed ik het ook vaker af , maar stom, niet elke keer dus.
Omdat ik zulke haast had heb ik alle halsters omgelaten

Niet alleen de haast was de oorzaak..... het was daar geen regel...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:54

Gaan we weer, zucht.
Laten we ontopic blijven met respect voor het paard en TS!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:56

Jeetje wat een gezeur ineens zeg! Boos!

de eigenaar liet ook altijd de halsters om bij de paarden,en die heeft gewoon de mazzel gehad dat er toen nooit wat gebeurt is Clown
maar om nu Lynn daar zo op aan te vallen omdatr het nu wel gebeurt is terwijl zij ze binnen gezet heeft Boos! sorry hoor,slaat nergens op.

de woorden die ze wat ongelukkig in haar openings post gezet heeft worden hier flink verdraaid en natuurlijk in de negatieve zin voor de TS

en wat zijn we toch stoer he? als het mijn paard geweest was dan .....
grote woorden,maar je bent altijd zelf verantwoodelijk voor je eigen paard
ook als jij er een ander op laat rijden of verzorgen!
dus als er iets gebeurt dan kan je alleen jezelf maar voor kop stoten omdat je het anders zelf had moeten doen Sigaar

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 20:59

idd, beetje ontopic blijven aub, en het verhaal goed lezen.
Ik heb niet alleen uit haast de halsters niet afgedaan, dit gebeurde eigenlijk nooit bij ons.
De eigenaresse heeftd it ook niet met ons besproken, en alle paarden werden met halster uit ei gehaald en zo in de stal gezet.
Die verjaardag, het was MIJN verjaardag en omdat ik moest overwerken, en niemand anders paarden kon binnenzetten moest ik me haasten. ik heb dit gezegt in beginpagina, maar eigenlijk had ik dat net zo goed kunnen weglaten. Of ik nu wel of geen haast had, meestal bleven de halsters om, en werd door iedereen zo gedaan.

gemakszucht???, die 20 sec wat het kost om halster af te doen,,, nee, noem niet gemakszucht, nooit echt over nagedacht met z`n allen en regels erover gemaakt.
is eerder ontwetendheid. nergens kan je lezen dat een halster op stal afmoet.
Niet in boekjes, niet in de zaak waar je het halster koopt.

ik ken zat plaaten waar halster omblijven, ook op stal.
ik ben echt geen uitzondering, en er was niet afgesproken dat dat nu wel moest gebeuren bij ons, niemand zag het gevaar.