ik heb wel nog geen paard verloren maar toen mijn shet erg ziek was heb ik ook manen afgeknipt ze hangen nog tegen de muur in mijn kamer.
Ik heb al wel mijn hond moeten laten inslapen een golden retriever. Hij had enorme flossen aan zijn voorpoten en die hebik voordat we hem naar de kliniek vervoerden thuis nog afgeknipt.
Zijn urne staat naast de tv met een beeldje er langs. Het beeldje is een retriever met een krantin de krant van het beeldje zit een glazen tube waar de haren in zitten.
Mijn grootmoeder (woonde thuis bij) is vorig jaar gestoren de hond was haar grootste vriend. Tijdens de begrafenis hebben we met de kleinkinderen witte rozen op haar kist gelegd aan de mijne hing een foto van onze hond ik vond dat hij er bij moest zijn. Achteraf heb ik aan het graf een glazen potje met nog enkele haren van de hond begraven.
Ik vind het niet erg een dier opzetten. Het is een soort eerbetoon na de dood. Hetzelfde geld voor opgezet wild je eert het dier nog na zijn dood.
Ter info:
Waar je wel moet op letten is wanneer je je eigen huisdier laat opzetten. Dan heb ik het over het hoofd, Jijzelf kent de ziel van het dier een taxidermist niet het is dan van groot belang dat je zeer sprekende foto's van je huisdier hebt. Aan de hand hiervan kunnen ze de blik vormen. Wild is gemakkelijker omdat je het dier dat je geschoten hebt niet kent. Voor wild zijn er ook standaard vormen dit heb je dus niet voor huisdieren daar moet alles "gekneed" worden met de hand. Hierdoor zijn de wachttijden langer dan bij wild.