[IM] Wat hebben jullie als aandenken van jullie overleden paard ,

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

savath

Re: Wat hebben jullie als aandenken van jullie overleden paard ,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 10:37

Een heel paard is mooi,maar kostbaar!
en het beslaat evenveel plaats als een echt !

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 11:06

Ik heb van Sharon haar staart en een pluk manen/pony. Die heb ik in een kistje begraven samen met een halster, foto's en een gedicht en een stukje tekst van mij naar haar toe. De staart ligt op mijn kamer. Ik heb ook nog een hoefijzer van haar, maar die had ik al voordat ze overleed.

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:15

savath ,

veel mensen knippen een stukje haar van de manen of staart..
leggen het meestal ergens in een doosje of iets dergelijks...
of hangen het op..
als ik iemand had gevonden die dit kon en wilde doen had ik dit dus ook gedaan..
mijn appaloosa shet heb ik moeten laten inslapen.
heb toen een grote lange dikke pluk uit haar haar geknipt net voordat zij werd ingeslapen op stal...
nu heb ik niks meer als herinderering van haar...
want ik heb vroeger katten gehad....
de lok haar hing naast een grote foto van dinky..
katten vonden dit blijkbaar leuk en hebben toen ik thuis was de hele pluk van de muur gerukt...
ik kon wel janken toen ik thuiskwam..
overal lag haar van dinky helemaal kapot en in de klit.
ik heb nog een klein lopkje kunnen houden...
de rest heb ik moeten weggooien...helaas..
mijn menig is dan ook als ik hetzelfde had kunnen doen had ik het zeerzeker ook laten doen!!
dan had ik haar toch nog een beetje bij me gehad..
hopelijk mag mijn lieve joy nog lang bij me blijven...
maar als de dag zover is laat ik het ook doen....
hoe luguber een ander het ook vind...mijn vriend is het hier ook mee eens....

dikke kus joann en joyride

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:20

Mooie foto's.
En coupon's en prijzen.
Er voor gekozen hem zo te laten zo als hij was.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 12:21

heaven,moet het ooit gebeuren dat je zo iemand nodig hebt ,om een aandenken te maken,dan bezorg je me de staart,en dan regel ik het verder wel,of ga je naar de man die dit alles voor me gemaakt heeft,let wel de wachttijden zijn bijna een jaar ,maar omdat vrienden van me hem kenden is het voor mij op 5 maand geklaard.
Deze menneer heeft erg veel werk daar hij al zijn dieren met liefde behandeld.
Bekijk de foto's maar eens op zijn site,en vergelijk met andre taxidermisten,dan weet je waarom!!
http://www.den-otter.be/

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:25

Mijn paard brak haar been en is toen ingeslapen. Ik heb nadat ze overleden was haar staart voor een deel afgeknipt, die ligt hier nu in mijn kamer. Verder heb ik een plastic paardenhoofd waar haar halster die ze altijd omhad omheen hangt. Ook hangt er beneden in de huiskamer een grote foto van mij en Liz op canvas en heb ik in mijn kamer een foto van haar hangen. Ook hangen de gewonnen rozetten hier aan de muur en mijn protecollen wil ik inlijsten. ( Protecollen hebben voor een ander misschien totaal geen waarde, maar voor mij zijn ze heel speciaal, gezien Liz haar geschiedenis). Ook heb ik haar allerlaatste hoefijzers. Mijn hoefmsid heeft ze er afgehaald toen ze al dood op het land lag...

Ik vind het ook absoluut niet luguber dat je haar staart aan de muur hebt hangen, vind het een super mooi aandenken! Maar dit zal per mens verschillen.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:27

Ik heb haar hoefijzer, een hele mooie grote canvasfoto en een sleutelhanger met haar manen (waarin haren van ons huidige paard en pony in verwerkt zijn).

savath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 20:50

dat is ook een mooi aandenken,de sierraden met paardenhaar zijn mooi,maar dan zou ik ze enkel kunnen dragen wanneer we op stap gaan,want op een boerderij met 100 stuks vee en 11 paarden is het niet zo net om die dan altijd om te doen!

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:54

ik heb ook een stuk van de staart aan de muur.
en natuurlijk veel foto's en een hoofd vol herinneringen

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:00

een naambordje, halster, een grote collage met foto's en gedichten en de staart hangen aan de muur..

verder véél herinneringen Lachen

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:29

Owja, de stal waar ze in stond, daar staat nu mijn nieuwe paard in. Ik heb het naambordje van mijn overleden paard ook als aandenken laten hangen. De nieuwe hangt er nu gewoon naast.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 12:36

Ik heb dit van mijn Ukje
Afbeelding
Een My Little Pony met de haren van Uk er in (en aftekeningen had ze niet anders hadden die er ook op gekomen).
En een fotolijstje wat eigenlijk een soort 'mini-vitrine-kastje' is, daarin heb ik een foto, een plukje haar en wat tandjes van haar.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 12:41

Wat me zo te binnen schiet nu ik dit zo weer eens doorlees, is dat ik me afvraag wat jullie denken te gaan bewaren van een geliefd mens als die te overlijden komt.
Nu moet ik erbij zeggen dat ik niet beslist iets tastbaars hoef te hebben, het stuk staart van mijn pony is volgens mij kwijtgeraakt bij een verhuizing. Gelukkig heb ik foto's en herinneringen.
En van mijn vader hebben mijn moeder en ik eigenlijk niet echt iets bewaard. De as staat in een urn in het colombarium bij een crematorium, maar daar ben ik in al die 15 jaren nog maar een paar keer geweest, ik heb er niet zoveel mee.
Ik vind het wel leuk om te lezen dat sommigen echt van alles bewaren, er halve altaren van maken (zeg ik niet om iemand te kwetsen hoor!!). Ach ja, iedereen verwerkt het op zijn eigen manier en herdenkt op zijn eigen manier. Mooi.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:30

[PP] > [IM]

savath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 15:58

Op de vraag of men wat van mensen bijhoud: ergens wel he,de plaats op het kerkhof waar de overledenen begraven zijn of waar de urne staat.
Als tjes ergens begraven zou zijn,zou ik tevreden zijn met haar graf,maar bij gebrek aan,een stukje van haar houden.

Ik begrijp dat die vraag hier dus gesteld wordt,en ik respecteer ieders mening net zoals de jouwe.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:59

Ik had een stuk staart, maar helaas is die verloren gegaan met de verhuizing.

Nu heb ik nog mooie foto´s en vooral heel veel mooie herinneringen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:35

Een naambordje, haar halster en een mooie foto aan de muur. En een hoop mooie herrineringen die altijd zullen blijven.

Zo'n staart zou ik niet kunnen om daar elke dag mee geconfronteerd te worden.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:47

Foto's en herinneringen. Zo'n staart die uit de muur steekt vind ik er wel een beetje vreemd uitzien. Maar niet luguber ofzo, ik vind het eigenlijk best een mooi gebaar. Ze had een mooie staart trouwens Knipoog
Maar ik zou zelf nooit m'n paard op laten zetten ofzo. Ik zou dat niet echt in m'n huis willen.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:53

ik vind het niet luguber maar wel een beetje raar hangen.. zo hoog! Wie weet laat ik het hoofd van de mijne ook wel aan de muur hangen.. de eerst komende tien jaar natuurlijk nog niet , maar dat lijkt me wel heel mooi. Hij heeft een mooi hoofd die ik best dagelijks in mijn huis tegen zou willen komen hoor. Ik weet niet of manlief er mee zou kunnen leven maar ik hoef er gelukkig nog niet aan te denken.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:29

Ik vind dat iedereen voor zich moet kiezen wat ze als aandenken willen hebben en hoe, dat is heel persoonlijk, als je je er zelf beter bij voelt gewoon doen.

Ik heb van mijn merrie (overleden op 13-05-2008) dr staart afgeknipt vanaf de staartwortel, een behoorlijk stuk dus. Toen ze overleden is het ik haar staart gevlochten en zelf afgeknipt. Ook haar dikke, volle lange voorpluk heb ik ook afgeknipt, ik moest het gewoon hebben, wetende dat haar lichaam toch verbrand zou worden en niemand ooit nog die mooie staart en voorpluk zou zien. Wat ik er mee ga doen weet ik nog niet, hij ligt in een plasticzak in de kast en kan er nog moeilijk naar kijken dus ik ga er pas wat mee doen als ik daar klaar voor ben.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 22:49

Ik vind die staart zo ook wel een beetje luguber, ik zou er echt niet aan moeten denken. Ik zou het ook zo confronterend vinden, dat zou me eigenlijk nog het meeste tegenstaan.

Ik heb van Ot 3 canvas schilderijen in de woonkamer hangen, 2 fotos bij de trap, en zn halster wat ie omhad en fotos in mn inloopkledingkast, en natuurlijk veeeel fotos, dvdtjes en geweldige herineringen Verder liggen zn spullen nog op zolder.
Helaas heb ik geen stukje staart van hem, dat had ik achteraf wel graag gewild om een sierraad van te laten maken. Maar aangezien het heel onverwachts gebeurd is, kon ik toen alleen maar bednken dat ik hem wou laten zoals hij was...

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 23:11

Paard op laten zetten zou ik al helemaal nooit doen.
Dan denk je dat je paard er staat, is ie helemaal hard en koud. Neehoor, paard is alleen mooi lief en leuk zolang ze leven.

Ik zou ook niet weten waar ik dat dan neer zou moeten zetten.

Lindske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 00:28

ik heb wel nog geen paard verloren maar toen mijn shet erg ziek was heb ik ook manen afgeknipt ze hangen nog tegen de muur in mijn kamer.

Ik heb al wel mijn hond moeten laten inslapen een golden retriever. Hij had enorme flossen aan zijn voorpoten en die hebik voordat we hem naar de kliniek vervoerden thuis nog afgeknipt.
Zijn urne staat naast de tv met een beeldje er langs. Het beeldje is een retriever met een krantin de krant van het beeldje zit een glazen tube waar de haren in zitten.

Mijn grootmoeder (woonde thuis bij) is vorig jaar gestoren de hond was haar grootste vriend. Tijdens de begrafenis hebben we met de kleinkinderen witte rozen op haar kist gelegd aan de mijne hing een foto van onze hond ik vond dat hij er bij moest zijn. Achteraf heb ik aan het graf een glazen potje met nog enkele haren van de hond begraven.

Ik vind het niet erg een dier opzetten. Het is een soort eerbetoon na de dood. Hetzelfde geld voor opgezet wild je eert het dier nog na zijn dood.

Ter info:
Waar je wel moet op letten is wanneer je je eigen huisdier laat opzetten. Dan heb ik het over het hoofd, Jijzelf kent de ziel van het dier een taxidermist niet het is dan van groot belang dat je zeer sprekende foto's van je huisdier hebt. Aan de hand hiervan kunnen ze de blik vormen. Wild is gemakkelijker omdat je het dier dat je geschoten hebt niet kent. Voor wild zijn er ook standaard vormen dit heb je dus niet voor huisdieren daar moet alles "gekneed" worden met de hand. Hierdoor zijn de wachttijden langer dan bij wild.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 00:51

Mijn moeder vertelde me over je topic, ik vond het ook wel een beetje luguber klinken, maar dat valt reuze mee als ik de fotos zie.

Ik zei vanmiddag ook al tegen haar dat ik mijn pony mocht ze overlijden het liefst helemaal op zou willen laten zetten en als ik de site bekijk weet ik dat zeker.

Ik hoop dat ik er nog lang niet over hoef te beslissen, want waar laat je een heel paard?

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:20

Een heel paard lijkt me trouwens helemaal heel eng, ik zou dat ook niet aankunnen om hem zo iedere x tegen te komen in mn huis.
Het is zo al moeilijk genoeg..