[IM] Als het moment er is.. wat doe je? wat moet je regelen en ho

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Als het moment er is.. wat doe je? wat moet je regelen en ho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:49

Dappere en ik denk juiste beslissing Ans. Heel veel sterkte.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:54

Ans helaas voor jou te laat maar de Rendac heeft ook een trailer service, dan wordt je paard opgehaald met een paarden trailer en rollen ze hem op een soort brancard die de trailer in wordt gelierd. En deze kan je op een tijd laten komen dat jij wil.
Hier heb ik zelf vorig jaar voor gekozen omdat ik weet hoe het met de vrachtwagen gaat en dat wilde ik niet, cremeren vind ik overdreven(persoonlijke mening) De trailerservice is wel duurder dan de vrachtwagen, de trailerservice ca 500 euro en de vrachtwagen zon 50 euro.

Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd en zeker vanavond het is nooit een makkelijke beslissing en je vraagt je altijd af is het wel de juiste keus, ondanks dat je dat zeker weet. Ach gut
Maar zo te lezen in je ander topic heb je eigenlijk geen keus dan hem te laten gaan, het is een moedige keus dat je voor je paard kiest en niet voor jezelf

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:57

Ik wens je vanavond ook heel veel sterkte. Altijd een waardeloos iets!

Weet niet hoe de situatie bij jou op stal is, maar misschien is het een idee om Kashmir te laten inslapen op een plek waar morgen de Rendac vrachtwagen bij kan komen.

Onze merrie lag op het gras en daar kon de vrachtwagen niet bij komen. Het gesleep was echt een traumatische ervaring.
En inderdaad zoals al geschreven is...als je er niet bij hoeft te zijn het afhalen aan anderen over te laten.

Sterkte.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:02

kaotictjinta schreef:
Ik wens je vanavond ook heel veel sterkte. Altijd een waardeloos iets!

Weet niet hoe de situatie bij jou op stal is, maar misschien is het een idee om Kashmir te laten inslapen op een plek waar morgen de Rendac vrachtwagen bij kan komen.

Onze merrie lag op het gras en daar kon de vrachtwagen niet bij komen. Het gesleep was echt een traumatische ervaring.
En inderdaad zoals al geschreven is...als je er niet bij hoeft te zijn het afhalen aan anderen over te laten.

Sterkte.

Dit is een hele goeie tip.
Gelukkig was toentertijd de loonwerker bij de buurman met een shovel en hij heeft Roos uit de weide getild. Anders hadden we zelf moeten slepen en dat is inderdaad niet erg fijn.
Zoals het bij Roos is gebeurd kan ik het een plekje geven, hoe moeilijk het ook is.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:04

heel sterkte voor vanavond
en bedenk uit het oog maar nooit uit het hart
koester alle mooie herinneringen en petje af voor jezelf dat je zo goed voor je paard hebt gezorgd
je hebt alles gedaan wat je kon maar op een gegeven moment is het op... Vriendjes zijn? Vriendjes zijn? Vriendjes zijn? Vriendjes zijn?

verwen je paardje vandaag op en top en geef hem vooral veel lekkers en ga lekker met hem knuffelen e.d.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:19

Heel erg veel sterkte gewenst vanavond en natuurlijk ook de komende tijd.
Wel een goede tip om te zorgen dat ze morgen bij hem kunnen komen met de vrachtwagen. Wij moesten onze shet ook slepen en dat vond ik een drama. Wil je niet bang maken maar het is helaas wel de realiteit.

Hoop dat je nog een mooie dag samen hebt en wens je alle sterkte en een goed afscheid.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:59

Alani schreef:
Vwb het cremeren; bedenk dat het in NL heel lastig is om je paard te cremeren. Daarbij komt ook nog dat een volwassen paard niet in de oven past en dus hierin delen in gaat.

even offtopic.
Misschien was dit vroeger zo, maar nu niet meer. Mijn paard is vorig jaar gecremeerd, is helemaal niet lastig. Eén telefoontje en alles is geregeld. Ook paste hij makkelijk in de oven. Alleen de echte grote rassen kunnen niet gecremeerd worden. Ze gaan niet in delen erin, maar moeten dan wel met de rendac etc mee.

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:03

Heel veel sterkte toegewenst!

Ik heb mijn paard thuis in de wei in laten slapen en op laten halen door de Rendac, deze mensen hebben hun werk supernetjes gedaan, de man was heel belangstellend en laadde hem netjes op.

Verder heb ik het volgende gedaan ter nagedachtenis:
Ik weet niet of je paard hoefijzers draagt of gedragen heeft en je toevallig 1 hoefijzer hebt.
Wat ik met mijn paard zijn ijzer heb gedaan is het ijzer laten bewerken met goud.
Het is nu een gouden hoefijzer wat hij zelf ooit echt gedragen heeft.
Het brengt geluk zeggen ze...http://www.hoefijzers.nl
Mijn vriend had dit allen voor me geregeld, erg mooie herrinering moet ik zeggen, hij staat nu met een foto op mijn kamer.
Verder heb ik een stukje uit zijn staart geknipt en dit bewaard.

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:15

heel veel sterkte voor vanavond!!!!

Ik heb mijn paardje 2 maand geleden ook moeten laten inslapen, ik wou er zeker bij zijn. Ik heb hem voordien nog een uur gepoetst en verwend tot de dierenarts kwam. Ik was er ook bij toen ze hem versleepten en heb geholpen met het zeil erover. Voor mij was het een mooi afscheid en zo kon ik het ook goed verwerken. Jammergenoeg heeft rendac 4 dagen gewacht met hem te komen halen hoewel ze het anders belooft hadden, maar ja... Over de kosten weet ik nog niks, die komen nog...

Ik heb een stukje van zijn staart afgesneden en dat houd ik bij, nu en dan ruik ik er nog eens aan. Mijn ma gaat er een mooie sleutelhanger van maken, dat heeft ze ook gedaan bij haar paardje toen hij stierf en vind het wel heel mooi. Ik ga ook nog een hele kleine sleutelhanger maken met zijn haren en die ga ik aan het vooroogje van mijn zadel hangen zodat als ik op onze andere paarden rijd, hij toch nog altijd een beetje bij me is!

nog eens veel sterkte en ik leef met je mee!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:23

Heel veel sterkte vanavond Ans! Een moeilijke maar eerlijke beslissing.....
Ik ben er zelf ook bijgebleven toen ik mijn eerste paard liet inslapen, en dit is nog steeds een "goede en mooie" herinnering voor mij, hoe vredig ze is gegaan. Ik hoop dat dit voor jou ook zo mag zijn....

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:42

Ik wil je echt heel erg veel sterkte wensen.
Het is niet niks zo'n beslissing.

Gelukkig zijn er vanavond mensen bij je, die je kunnen steunen.

Ik kreeg een brok in mijn keel toen ik het berichtje las.
Nogmaals stertke Ach gut

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:44

Heel erg veel sterkte met deze moeilijke beslissing!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:53

wat een rot moment altijd....daar krijgen we allemaal mee te maken een keer....
inslapen gaat prima,doe het buiten op een plek waar de rendac makkelijk bij kan...leg er een deken ofzo overheen,en ga vooral niet kijken als ze hem erin takelen,dat is een rot gezicht...
mijn ervaring is,dat de dagen ervoor vreselijk zijn....jij maakt de beslissing over leven en dood...en over lijden of niet.
het paard merkt er niets van(als het goed gedaan word...)en je kunt beter twee dagen te vroeg zijn met inslapen dan een halve dag te laat...
heel veel sterkte!het is goed van je dat je niet aan jezelf denkt maar aan het paard!
dat maakt het er alleen niet makkelijker op...Sterkte !!!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:01

Op Marktplaats adverteert er iemand die van paardenhaar hele mooie armbanden maakt, dus bewaar zeker wat haar!
Verder rest mij niks anders dan je sterkte te wensen.

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:10

Super veel sterkte, ik zal aan jullie denken vanavond!
er zijn er ok een paar hier op bokt die paardenhaar sieraden maken!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:17

Heel veel sterkte voor vanavond! Vriendjes zijn? Een moeilijke, maar juiste en eerlijke beslissing.

Ik heb 3j geleden mijn paard laten inslapen in de dierenkliniek zelf. Ze zijn haar toen komen ophalen met een trailer,
en daar ter plaatste in laten slapen. Op vraag van mij hebben ze toen haar hele staart (onder de staartwortel) afgeknipt en die heb ik nog steeds.
En die vraag kregen ze heel vaak.
Nogmaals heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:51

Ans schreef:
danneke80 schreef:
Jeetje, dat is al erg snel joh!
heel veel sterkte vanavond.

Ja het gaat nu idd heel snel..
Het is dat Kashmir zo'n pijn heeft en ik niet wil dat er nog naalden in gestoken worden en nu zijn tijd gekomen is om te gaan..
Anders zou ik het weekend weer moeten overbruggen (ivm ophalen van zijn lichaam) en overdag staat ie alleen op stal omdat de andere paarden wel buiten komen en dat vind ik zielig.

Je doet heel erg je best om het voor hem het beste te doen, je moet wel heel veel van hem houden.

Als je zijn staart afknipt is het wel handig om er eerst een elastiekje om te doen, anders sta je met die losse haren te hanessen. Als je het zelf moeilijk vindt om bij een dood paard te doen, vraag dan of iemand anders het voor je kan doen, als je het erbij laat zitten, krijg je spijt ervan. Het klinkt wel heel erg onbenullig als je net de beslissing hebt genomen, maar het doet er misschien toch wel een beetje toe.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:59

Ik kom net bij Kashmir vandaan..
Hij is erg rustig en liep van het land es een paar x achterom te kijken van; dit was het dan..
Heb 2 herkenbare plukken al uit zijn staart geknipt. (hij had witte stukken door zijn zwarte staart heen).
Eerst idd elastiekje erom gedaan en toen afgeknipt.
Rest van de staart een vlecht ingedraaid en laat ik verder zitten...
Als hij vanavond heengegaan is leg ik op zijn lichaam een witte roos en neem ik afscheid.
Gelukkig regelt de stalhouder de rest, zijn lichaam wordt morgenochtend heel vroeg gehaald.

Zal mijn maatje missen!! Verdrietig

_Danoontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:04

heel veel sterkte Ans! Ach gut

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:19

Heel erg veel sterkte, het lijkt me zo moeilijk als je weet dat hij moet gaan... ik denk aan je!!

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:16

Veel moed en sterkte gewenst voor vanavond, het klinkt als een mooi waardig afscheid van je kanjer.