[IM] Dag lieve Helion ik ga je zo missen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Re: Dag lieve Helion ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 23:24

Wat een moeilijke en pijnlijke keuze. Maar je hebt alles overwogen en wilt het eerlijkste voor hem, dus je keuze is goed.

Ik denk niet dat je je hier op voor kunt bereiden. Al weet je dat het gaat gebeuren, het voelt toch of het te snel gaat.
Zo heb ik het tenminste ervaren, mijn paard was 5 weken ziek en ik hield er steeds meer rekening mee dat hij het niet zou redden. Maar toen hij was overleden voelde het toch of ik hem "ineens" kwijt was.
Het enige wat je kan doen is huilen, praten en proberen niet te gaan twijfelen aan je keuze.

Heel veel sterkte dinsdag!!!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 23:30

wat een plaatje zeg Bloos!
je bent er naar mijn mening nooit klaar voor bij dit soort situaties.
de enigste troost die er dan is, is dat je maatje geen pijn meer heeft.
je hebt gedaan voor hem en meer kun je helaas niet doen.
ontzettend veel sterkte de komende dagen, vooral dinsdag.
toen mijn paard was overleden, heb ik ookd e eerste dagen alleen maar lopen huilen en in een waas geleefd,
laat je emoties er gewoon uitkomen en vooral over de mooie momenten praten heeft bij mij heel erg geholpen.
ik heb respect voor je dat je deze beslissing heb kunnen maken Vriendjes zijn?

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 23:37

Grit schreef:
Wat een moeilijke en pijnlijke keuze. Maar je hebt alles overwogen en wilt het eerlijkste voor hem, dus je keuze is goed.

Ik denk niet dat je je hier op voor kunt bereiden. Al weet je dat het gaat gebeuren, het voelt toch of het te snel gaat.
Zo heb ik het tenminste ervaren, mijn paard was 5 weken ziek en ik hield er steeds meer rekening mee dat hij het niet zou redden. Maar toen hij was overleden voelde het toch of ik hem "ineens" kwijt was.
Het enige wat je kan doen is huilen, praten en proberen niet te gaan twijfelen aan je keuze.

Heb jou memoriam nog even gelezen...voor jou was het ook moeilijk zeg...ineens is hij weg en dat als je stiekem hoopt dat alles nog goed komt.
Moeilijk hoor en hoe gaat het nu??

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 23:46

Ik heb nog een vraag he...ik heb nog een 4 jarige merrie Donna.
Zij en helion zijn echt dikke maatjes en helion vind zichzelf een bescherm engel voor haar. Hij verdedigd haar altijd en kom niet te dicht in haar buurt want hij word boos.
Ook nu nog steeds hij gooit zijn kop in de krul en doet zich voor als hengst Koe

Ik wil dinsdag als het achter de rug is Donna uit het land halen en aan hem laten ruiken zodat ze weet dat hij niet meer terug komt. Zal ze dat ruiken dat hij dood is? En is het verstandig om dat te doen? Hebben jullie daar ervaring mee?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 00:16

madelon31 schreef:
Grit schreef:

Heb jou memoriam nog even gelezen...voor jou was het ook moeilijk zeg...ineens is hij weg en dat als je stiekem hoopt dat alles nog goed komt.
Moeilijk hoor en hoe gaat het nu??

Heb geregeld nog mijn verdrietige momenten, maar voel me niet meer zo "machteloos" als vlak na zijn overlijden. Ik vond het moeilijk te accepteren dat het echt voorbij was, dat ik niks meer kon doen. Ik was de eerste twee weken er gewoon ziek van. De 5 weken ervoor waren slopend, de zorgen, de hoop en teleurstellingen, maar vooral het dilemma "wanneer doe je het goed voor je paard".

Ik werd er soms echt wanhopig van wat ik doen moest, wanneer was het nog eerlijk voor Bert.
En dat zal voor jou zo herkenbaar zijn, ik voel echt met je mee, het is zo moeilijk en hard deze keuze te maken. Maar je doet het goed, een pijnloos leven zit er niet meer in, ik denk dat dat een belangrijk criteria is.

Nu mis ik Bert, kijk veel naar zijn foto's, praat over hem en geregeld zit ik weer eventjes zachtjes te huilen. Maar ik heb er wel vrede mee en ik ben eigenlijk niet meer met zijn laatste 5 weken bezig, meer met de mooie tijd ervoor. Ik zeg denk ik wel 10 keer op een dag "bedankt Bertje".
En daaromheen gaat alles gewoon door, voel ik me gelukkig en ben ik bezig met een nieuw paard. Behalve Bert mis ik ook het zorgen voor een paardje, dat hoort gewoon in mijn leven.

Ik heb in het begin echt wel eens gedacht dat ik Bert zelfs ziek terug zou willen, dan had ik hem nog. Maar dat is gewoon het moeilijke van loslaten, want je weet zelf ook wel dat je dat niet echt wil.
Je zal er nu nog niet veel aan hebben, maar na een tijdje weet je dat hoe erg het is je maatje te moeten missen, je had de jaren MET hem zeker niet willen missen!!

Heel veel sterkte!!! Wat zullen de komende dagen raar zijn, maar ik vind het knap dat je dit voor hem doet.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:42

tja, ik sluit me bij ingrid aan.
Volgens mij wil zo ongeveer iedereen dat zijn dier, gezond oud word, daar droom je van, dat gun je je dier ook. Helaas is dit niet voor elk dier weggelegt en krijgen ze dingen die ervoor zorgen dat je als eigenaar eerder een beslissing mag nemen, hoe afschuwelijk ook, soms is dat het beste wat je voor je dier kunt doen.
Een dier met pijn laten leven, kan ook nooit de bedoeling zijn.
Ik kan me voorstellen, dat zolang hij er nog is, je hoopt op dat ene wonder, het ene middel wat er voor zorgt dat hij beter word en pijnvrij door het leven kan. Helaas is dit vaak niet zo en is de realiteit bikkelhard.
Van de andere kant is het ergens wel "fijn" dat wij mensen er voor kunnen zorgen dat je zo goed voor je dier kunt zorgen, dat wanneer het niet meer gaat, je een beslissing kan nemen om verder lijden te besparen.
heel veel sterkte de komende dagen, vooral dinsdag en de tijd daarna, neem je tijd, gun jezelf het verdriet! Ik vind het heel goed dat je zo goed voor je paard zorgt!

enne, grid, geniet van je nieuwe kanjer, het is idd Bert niet, maar wel een knappe vent die jou zorg straks ook verdient en er vast snel van zal gaan genieten.

Joyce

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:29

Je hebt een dapper besluit genomen, lijkt me moeilijk de dagen af te zitten tellen tot "de" dag.
Mijn 7 jarige merrie heb ik 3 maanden geleden in moeten laten slapen, ze had een ernstige vorm van artrose in beide voorhoeven. Ik wist ook dat het het einde was en heb haar nog een aantal weken op pijnstillers bij me kunnen houden, toen ik daar mee moest stoppen was het gelijk over ook, ze gaf het zelf aan dat ze niet meer kon, want ze lag in de wei en kon niet meer op staan van de pijn, op dat moment moest ik die beslissing maken, de moeilijkste die ik ooit heb moeten maken in mijn leven maar wel de eerlijkste tegenover haar.

Hou je vast aan deze woorden: LIEFDE IS LOSLATEN
Onthoud dat jij hem uit liefde laat gaan, dat jij hem bevrijd uit
zijn pijnlijke lichaam.

Laat je andere paardje aan hem ruiken, ook zij moet afscheid nemen, ik heb dat ook gedaan met mijn jaarling ruintje (zoon van mijn merrie) hij heeft afscheid kunnen nemen van zijn moeder ook al was dat harverscheurend.

Nogmaals heel veel sterkte, ik weet hoe moeilijk het is om over het leven van je beste maatje te moeten beslissen.
Het gemis zal altijd blijven, de pijn en het verdriet zullen langzaam slijten.

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:36

Ik heb geen idee hoe vaak ik het al heb gezegd Bloos Maar nogmaals; ik vind het echt heel rot voor jullie Ach gut !!! Als ik naar je paardjes vroeg dan vertelde je altijd vol trots hoe het met ze ging Lachen
Helaas kan ik over een paar dagen alleen nog maar vragen hoe het met Donna gaat.....
Geniet nog van jullie laatste dagen samen!! Lachen Als ik iets voor jou en/of Melissa kan doen, laat het maar weten Lachen
Veel liefs van Baila & mij

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 23:05

Dank jullie voor de lieve woorden..
Tot overmaat van ramp kreeg ik vandaag te horen dat mijn oude schoolvriendin waar ik weer contact mee had, gister is overleden en dat die begrafenis ook op dinsdag is.
Jeetje hoe kan het zo zijn....En helion op dinsdag vaarwel zeggen en dan in de middag afscheid nemen van een vriendin Ach gut pfff heftig best wel vind ik.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 23:25

Jemig, ik vond het verhaal van Helion al zo erg voor je en nu ook nog het overlijden van je vriendin erbij.
Ik weet niet wat te zeggen, maar blijf je sterkte wensen!!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 23:40

Heel veel sterkte de komende tijd!

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 23:52

Wat verdrietig dat je afscheid moet nemen van je lieve paardje.
Het is verdrietig om je paardje te moeten missen en heel moeilijk. Gelukkig doe je wat het beste is voor je paard maar dat maakt het gemis niet minder. Ik heb ook pas die moeilijke keuze moeten maken. Het blijft steeds in je hoofd zitten en zoals je schrijft wil je er niet steeds iedereen mee lastig vallen terwijl je er zelf zo vol van zit. Ik ben gelijk na het inslapen van mijn paardje begonnen een heel mooi fotoboek te maken. Ook heb ik een hele mooie foto laten vergroten op linnen. Dit was een beetje mijn manier om alles te verwerken en het een plekje te geven. Al blijft het heel lang in je hoofd spoken.
Ik wens je heel veel sterkte komende tijd. Geef je paard nog een dikke knuffel en geweldig dat je je paardje het beste gunt ook al is de keuze nog zo moeilijk.

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 23:58

madelon31 schreef:
Ik heb nog een vraag he...ik heb nog een 4 jarige merrie Donna.
Zij en helion zijn echt dikke maatjes en helion vind zichzelf een bescherm engel voor haar. Hij verdedigd haar altijd en kom niet te dicht in haar buurt want hij word boos.
Ook nu nog steeds hij gooit zijn kop in de krul en doet zich voor als hengst Koe

Ik wil dinsdag als het achter de rug is Donna uit het land halen en aan hem laten ruiken zodat ze weet dat hij niet meer terug komt. Zal ze dat ruiken dat hij dood is? En is het verstandig om dat te doen? Hebben jullie daar ervaring mee?

Hallo madelon.

Ik vind het heel erg voor jou dat je deze keuze moest maken .
Ik zit bij jou verhaal met de tranen in mijn ogen. Huilen

Zelf heb ik mijn haflinger vorig jaar verloren aan de gevolgen van koliek. Hij is thuis overleden . ik heb toen hij dood was alle andere pony's bij hem laten kijken zolang zij dat wilde. Ze hebben allemaal om hem heen gelopen en besnuffeld . ik weet zeker dat ze het door hadden dat hij niet meer opstond. De volgende dag voordat hij opgehaald is heb ik ze er nog een keer bij gelaten, ze liepen hard om hem heen en draafde snel terug de wei weer in.
De pony van mijn dochter stond op het moment dat hij in de trailer werdt gelegt te kijken bij de ingang van de bak, waar hij lag, wat we met hem aan het doen waren.
Toen de auto met trailer weg reed hinnikte ze hem na , dit was wel hartverscheurend , maar ik weet zeker dat zij hier afscheid van hem stond te nemen. Dus ik denk wel dat het goed is als je je andere paard afscheid laat nemen.

Vriendjes zijn? Ik wens jou en je gezin heel veel sterkte komende dinsdag, ook met je vriendin, wat verschrikkelijk

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 00:10

Dank jullie voor de lieve woorden...en starjo ik ga mijn andere paard er zeker bij laten nu ook omdat ik zelf al zoiets had van ook paarden moeten afscheid kunnen nemen.
Het enige wat ik wel heb is dat ik het niet in het land kan doen want daar kan de vrachtwagen niet bij het moet dus er buiten en moet ik echt mijn merrie mee nemen om aan hem te ruiken. Ik hoop dat ze er niet van gaat flippen. Bloos en begrijpt wat er gebeurd is.

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 00:21

Knipoog He, Er is ook een individuele ophaal dienst van de rendac , dan komen ze met een speciaal ingerichte paarden trailer en 4 x 4 auto. Ik heb dit gedaan zodat hij niet in de vracht wagen mee hoefde .Dit was echt een waardiger afscheid .Hij ligt daar dan helemaal alleen in.
De kosten hiervoor bedragen wel E 500. Als je dit ook zou willen kun je je paard gewoon laten liggen in de wei als er maar een auto in kan met trailer.
Is even niet zo'n leuk praatje maar wilde het even aan je door geven dat je die mogelijkheid ook nog hebt. Verdrietig

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 00:26

ik zou denk ik persoonlijk het inslapen van het paard een week (oid) uitstellen, ivm het overlijden van je vriendin.

(wat naar om het te typen, wat een verschrikking allemaal.. Huilen )

in elk geval erg veel sterkte gewenst de komende tijd.....

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:23

starjo schreef:
Knipoog He, Er is ook een individuele ophaal dienst van de rendac , dan komen ze met een speciaal ingerichte paarden trailer en 4 x 4 auto. Ik heb dit gedaan zodat hij niet in de vracht wagen mee hoefde .Dit was echt een waardiger afscheid .Hij ligt daar dan helemaal alleen in.
De kosten hiervoor bedragen wel E 500. Als je dit ook zou willen kun je je paard gewoon laten liggen in de wei als er maar een auto in kan met trailer.
Is even niet zo'n leuk praatje maar wilde het even aan je door geven dat je die mogelijkheid ook nog hebt. Verdrietig

Ik heb van deze mogelijkheid ook gebruik gemaakt, het kost wel veel maar het afscheid is zo waardig, ik heb samen met die man
die ze op kwamhalen mijn merrie op de brancard gerold, en kreeg alle tijd in de trailer om afscheid te nemen. Ik heb er nooit geen spijt van gehad en die 500 euro was het dubbel en dwars waard voor mij.

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 21:54

Ik weet dat die mogelijkheid er is en die heb ik ook zeker overwogen.
Het probleem is alleen het geld! Boos! Ben 1200 euro dierenarts kwijt en tot overmaat van ramp heeft mijn hond een aantal weken geleden een vishaakje ingeslikt die gelijk verwijderd moest worden...Kosten..713,00 euro!!!.
Heb ook nog een gezin en door al deze dierenarts kosten is onze zomervakantie er dit jaar echt bij ingeschoten.
Kan het dus echt niet maken om nog eens 500 euro uit te geven hoe heel heel erg graag ik dat ook zou willen. Ik heb ook rekening met hun te houden.
Het verschil is ook bizar hoor. met de grijper voor 25 euro of individueel voor 500 euro. En de verwerking is bij de Rendac gewoon hetzelfde als met de grijper uiteindelijk.
Ik geloof dat een ziel het lichaam verlaat en daar ga ik mijn gedachten aan vast houden. Er ligt daar straks een omhulsel van een schat van een paard. Zijn ziel zal altijd om mij heen zijn hoop ik Ach gut

Ik hoop nou niet dat jullie denken dat ik het niet voor hem over heb, maar ik kan het echt maken tegenover mijn gezin. Huilen Huilen

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:04

Je hoeft je toch niet schuldig te voelen en je bent ons zeker geen verantwoording verschuldigt! Uiteindelijk moet niemand er slechter van worden en aan het einde van de maand moeten de rekeningen wel betaald kunnen worden natuurlijk. Als jij er vrede mee kunt hebben als de vrachtwagen komt i.p.v. een trailer dan zou ik dat doen......

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:26

Huilen Je hoeft je er zeker niet schuldig om te voelen .
het is gewoon jammer dat in het leven altijd alles om geld draait , maar daar kan geen mens wat aan doen Boos!
Ik vind het heel erg voor je en wens je toch heel veel sterkte toe Bloos Bloos

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 10:13

Nee ik snap ook wel dat ik eigenlijk geen verklaring zou moeten geven voor mijn keuze, maar ik vind het gewoon jammer als jullie zouden denken dat ik het niet voor hem zo over hebben. Ik heb juist alles voor hem over wilde hem eigenlijjk laten cremeren maar dat is helemaal niet te betalen..rond de 1500 euro pfff Boos!

Maar lief dat jullie het begrijpen en dat ik echt geen andere keus heb hierin. Huilen

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:20

je moet doen waar jij je goed bij voelt!
En dat doe je ook, de manier hoe je met hem omgaat en voor hem zorgt, zegt toch genoeg!
En je zadelt niemand met je pijn op, het is ook een raar iets, als je zelf een dierbare verliest, merk je snel dat het leven om je heen gewoon doorgaat, zo raar, maar zolang jij met je omgeving erover wil praten, gewoon doen!!
mijn hondje overleed een dag voor de 11 septemberramp, ik ging 12 september weer werken, ik zal die dag nooit vergeten, niemand vroeg aan mij hoe het ging (hond was een week ziek geweest, had in utrecht gelegen).
Ik snapte ook wel dat de 11 septemberramp een echte ramp was, maar ik had mijn eigen persoonlijke RAMP!

heel veel sterkte de komende tijd en dinsdag in het bijzonder

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:56

Het is ook belachelijk veel geld die speciale ophaalservice, maar ik was blij op dat moment dat het er was. Ik snap best dat je ook verantwoording moet dragen naar je gezin toe, en dat 500 euro dan gewoon te veel kan zijn. Dat neemt niemand je hier kwalijk hoor, ik denk dat grotendeels toch voor de vrachtwagen gekozen wordt dan voor de trailer.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:10

Goed dat je je andere paard afscheid laat nemen.
Ik heb zelfs mijn merrie in laten slapen te midden van haar kudde.Dit is heel goed geweest, ze bleef daardoor erg rustig en relaxed. Dit maakte het wel iets makkelijker(voor zover dat kan).
Ik wil je heel veel sterke wensen de komende tijd.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:21

Ontzettend moedige beslissing om je paard uit zijn lijden te verlossen terwijl je hem zelf eigenlijk niet kunt missen. DAT is karakter. Ik heb daar bewondering voor en ik hoop dat ik dat ook kan doen als het ooit zover komt met mijn eigen maatje.

Heel veel sterkte dinsdag met al het verdriet om vriendin en paard Huilen