Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Grit schreef:Wat een moeilijke en pijnlijke keuze. Maar je hebt alles overwogen en wilt het eerlijkste voor hem, dus je keuze is goed.
Ik denk niet dat je je hier op voor kunt bereiden. Al weet je dat het gaat gebeuren, het voelt toch of het te snel gaat.
Zo heb ik het tenminste ervaren, mijn paard was 5 weken ziek en ik hield er steeds meer rekening mee dat hij het niet zou redden. Maar toen hij was overleden voelde het toch of ik hem "ineens" kwijt was.
Het enige wat je kan doen is huilen, praten en proberen niet te gaan twijfelen aan je keuze.
Heel veel sterkte dinsdag!!!
madelon31 schreef:Grit schreef:Wat een moeilijke en pijnlijke keuze. Maar je hebt alles overwogen en wilt het eerlijkste voor hem, dus je keuze is goed.
Ik denk niet dat je je hier op voor kunt bereiden. Al weet je dat het gaat gebeuren, het voelt toch of het te snel gaat.
Zo heb ik het tenminste ervaren, mijn paard was 5 weken ziek en ik hield er steeds meer rekening mee dat hij het niet zou redden. Maar toen hij was overleden voelde het toch of ik hem "ineens" kwijt was.
Het enige wat je kan doen is huilen, praten en proberen niet te gaan twijfelen aan je keuze.
Heel veel sterkte dinsdag!!!
Heb jou memoriam nog even gelezen...voor jou was het ook moeilijk zeg...ineens is hij weg en dat als je stiekem hoopt dat alles nog goed komt.
Moeilijk hoor en hoe gaat het nu??
madelon31 schreef:Ik heb nog een vraag he...ik heb nog een 4 jarige merrie Donna.
Zij en helion zijn echt dikke maatjes en helion vind zichzelf een bescherm engel voor haar. Hij verdedigd haar altijd en kom niet te dicht in haar buurt want hij word boos.
Ook nu nog steeds hij gooit zijn kop in de krul en doet zich voor als hengst![]()
Ik wil dinsdag als het achter de rug is Donna uit het land halen en aan hem laten ruiken zodat ze weet dat hij niet meer terug komt. Zal ze dat ruiken dat hij dood is? En is het verstandig om dat te doen? Hebben jullie daar ervaring mee?
starjo schreef:He, Er is ook een individuele ophaal dienst van de rendac , dan komen ze met een speciaal ingerichte paarden trailer en 4 x 4 auto. Ik heb dit gedaan zodat hij niet in de vracht wagen mee hoefde .Dit was echt een waardiger afscheid .Hij ligt daar dan helemaal alleen in.
De kosten hiervoor bedragen wel E 500. Als je dit ook zou willen kun je je paard gewoon laten liggen in de wei als er maar een auto in kan met trailer.
Is even niet zo'n leuk praatje maar wilde het even aan je door geven dat je die mogelijkheid ook nog hebt.