[IM] R.I.P Lieve Jasmijn..!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Re: R.I.P Lieve Jasmijn..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:26

Als eerste gecondoleerd met dit verlies.
Ik vind het ontzettend knap en verschrikkelijk goed van je dat je erbij bent gebleven. Je hebt je maatje echt ten alle tijden gesteund en letterlijk begeleid naar het laatste. Toppie!
Heel veel sterkte, vind het echt fantastisch wat je voor je paard hebt gedaan Lachen

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:32

jeetje wat een verhaal zeg Boos! word misselijk van het laatste stukje...ik zou mijn beesje dat nooit aandoen maar ieder z'n mening...

Mariekkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:37

Heel mooi en dapper dat je je paardje hebt 'gesteund' tot het laatst! Heel veel sterkte!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:42

Willeke12 schreef:
jeetje wat een verhaal zeg Boos! word misselijk van het laatste stukje...ik zou mijn beesje dat nooit aandoen maar ieder z'n mening...

Denk niet dat het gepast is daar hierover in discussie te gaan, daar lopen genoeg andere topics over. Iedereen heeft daar zijn eigen mening over, en een beslissing maken om je paard te laten gaan is al moeilijk genoeg zonder daar gezeur over over je heen te krigen.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:51

Meid, heel veel sterkte gewenst. Vriendjes zijn?
Ik vind dat je onwijs sterk bent geweest in zo'n zware en moeilijke tijd ; petje af!
Je hebt je dierbare meid echt tot haar laatste adem begeleid, wat wil een paard nog meer dan zo'n zorgzaam en lief baasje.
Heel veel sterkte de komende tijd met dit verlies, je bent geweldig dat je dit voor haar hebt gedaan.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:53

wow sterkte ermee dapper dat je er bij bent gebleven ik weet niet of mij dat was gelukt nogmaals sterkte een dapper besluit !

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:01

jeetje wat knap dat jij daar bij durfde te blijven en wat een bijzonder paard.
dat ze dat dan niet merkt.
heel veel sterkte
ik denk wel dat je de goede keuze hebt genomen maar, nogmaals sterkte!!! No Cheer Huilen
ik moest er bijna van huilen Huilen

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:08

heel veel sterkte meid, je hebt de enige juiste beslissing gemaakt voor haar

superknap dat je tot het eind bent meegegaan met haar, daar heb ik echt respect voor, zowiezo voor het feit dat je de keuze hebt kunnen maken....je hebt haar laten gaan ondanks dat je haar zelf graag bij je zou willen houden, erg knap !
ze zal je dankbaar zijn, denk daaraan.

sinadama

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:10

Heel veel sterkte de komende tijd
Je hebt het heel erg mooi omschreven en kreeg er een brok van in mijn keel.
ontzettend knap dat je er bij hebt kunnen blijven.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:17

Je mag trots zijn op je zelf en met een fijne gdachte terug denken aan
je Jasmijn....Beetje rot misschien hoe het er daar uit zag, maar dat is niet belangrijk meer..
Ze leeft nu in een andere Sfeer, pijn vrij en denk dat ze met liefde aan jouw
terug denkt en met dankbaarheid.
Heel veel sterkte met jullie verlies.....

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:21

Lieve Roxanne

Heel veel sterkte met je verlies meis...
Pas goed op jezelf en meem de tijd om dit allemaal te verwerken.

Liefs ilonka en Balou

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:19

Twinklebel schreef:
Willeke12 schreef:

Denk niet dat het gepast is daar hierover in discussie te gaan, daar lopen genoeg andere topics over. Iedereen heeft daar zijn eigen mening over, en een beslissing maken om je paard te laten gaan is al moeilijk genoeg zonder daar gezeur over over je heen te krigen.

ik zei toch al ieder zijn mening....ik zou het nooit doen omdat ik weet dat je paard zeker wel door hebt wat er gaat gebeuren ..ik weet dat het een moeilijke beslissing is maar laat die details achterwege dat is vragen om discussies...ieder z'n mening...

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:29

Wauw, wat een verhaal zeg!
Echt goed dat je er bij bent gebleven..
Ik zou dat echt niet kunnen.
Heel veel sterkte met het verlies!

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 18:13

Lieve Rox,

Allereerst wil ik je alvast ontzettend veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd. Ik vind het erg jammer dat ik het nu via Bokt lees, maar ik kan het wel begrijpen. Je had genoeg dingen aan je hoofd.
Ik vind het heel dapper en fijn dat je zo lang bij haar gebleven bent, ik ben er zeker van dat ze je vertrouwde en dat ze daarom zo rustig bleef.
Ze was een goed paard, weliswaar met een ingewikkeld karakter, maar ze is en blijft een topper en een doorzetter. Dat doet een ander haar niet zo snel na. Voor mij ben jij ook een topper, omdat je haar de rust gegeven hebt die ze verdiende.

Bedankt dat je haar zo'n goede tijd gegeven hebt, ik weet zeker dat ze haar laatste maanden gelukkig heeft doorgebracht.
Nu ik dit lees en mijn berichtje typ besef ik weer wat voor een geweldig paard het was. Het doet me pijn om te weten dat ze weg is. Voor altijd. Ik heb altijd van haar gehouden en ze heeft een heel speciaal plekje in mijn hart. Een plekje dat ik nooit meer zal afstaan aan een ander paard. Ik kan terug kijken op een geweldige tijd met haar en zal haar nooit vergeten.

Wens je moeder ook veel sterkte van mij Rox, en hopelijk begrijpen jullie dat ik het hier, ondanks dat het niet meer mijn paard was, het er ook ontzettend moeilijk mee heb.

Al het liefs,

Linda

Omdat ze zo mooi was..
Afbeelding

Lisaaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 18:22

Wat een naar verhaal!
de tranen schieten me in de ogen na het lezen van dit verhaal.
heeel erg veel sterkte! Ach gut

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:01

Wat dapper van je dat je tot het eind bij Jasmijn bent gebleven,
ik vind het fijn om te lezen dat het allemaal zo rustig verlopen is.

Heel veel sterkte toegewenst met het verlies.

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 22:29

Allereerst, opnieuw heel erg bedankt voor alle lieve berichtjes. Ik besef zelf heel goed dat ik de juiste keuze voor haar heb gemaakt. Hoe moeilijk het ook voor ons is, voor haar is dit juist geweest en daar deed ik het voor.

@Willeke12: Ik snap heel goed dat het voor de mens een akelig idee is en dat een paard het dondersgoed door heeft wat er gebeuren gaat. Helaas is het niet verlopen zoals wij dachten.. Die koeien waren een ongelukje maar ondanks dat bleef Jasmijn heel erg rustig. Ik denk dat ze juist zoiets had van, Het is goed zo. Als Jasmijn het niet zou willen zou ze lang zo rustig niet zijn geweest. Ik ken Jasmijn en zoals Linda_Bien ook verteld, het was een paard met een ingewikkeld karakter. Die had wel heel anders gereageerd als ze het niet eens was met de keuze die ik had gemaakt. Dit geeft mij een geruststelling dat ik niet de enige was die dacht dat de keuze juist zou zijn. Ik snap dat iedereen hier zijn mening over heeft en wellicht is dat niet dezelfde als die van mij, maar ik hoop dat je het ook een beetje vanuit mijn punt kan bekijken. Ik was erbij en mijn gevoel zei duidelijk dat dit de juiste beslissing was, zowel voor mij als voor Jasmijn.

@Scooby09: Heel erg bedankt Ilonka. Hoop dat het allemaal wel goed gaat met Balou daar? Bedankt voor je berichtje.

@Linda_bien: Allereerst heel erg bedankt voor de foto, wat was ze toch een super mooie merrie Verdrietig. Ik had idd een hoop aan me hoofd en vond nu pas de kracht om dit uit te typen. Het deed me heel erg veel pijn en kon het even niet hebben dat ik jou verdriet ook nog mee zou krijgen. Ik hoop dat je dit kunt begrijpen. Jasmijn was echt een super beest en ik ben heel blij dat jullie haar aan ons hebben verkocht. Ik weet dat je super veel van haar hebt gehouden en hetzelfde geld voor ons. Ze was nou eenmaal een speciaal paard en ook hier heeft ze een plekje in ons hart. Ik wens jou en je ouders ook heel veel sterkte! Liefs, Roxanne

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:47

crazy-roxy sorry van mijn opmerking maar ik schrok zo onwijs van dat verhaal, dat ik dacht hoe kan iemand dat z'n beesje aandoen.. ik vind het niet netjes van die slachterij dat daar zo alles open en bloot staat. als ik dat zou zien zou ik echt gillend en hard weg rennen(ik kan daar echt niet tegen)...ik ben blij voor je dat je een goed gevoel erover hebt dat je het juist gedaan hebt voor haar. wil je sterkte wensen want ik weet dat het verschrikkelijk is om je dier te moeten missen....

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 22:17

Is ook niet erg hoor, ik wou het je alleen wat beter uitleggen dat je het misschien wat beter zou begrijpen Knipoog. Je zag het overigens niet echt open en blood liggen maar het kwam dus omdat wij via de ''achter ingang'' naar binnen moesten vanwege die slachting van die koeien.. normaal zie je dit dus niet en ga je via een ander weg. Dit was echt een uitzondering, vandaar... Maar toch bedankt en het is idd verschrikkelijk om een dier te moeten missen....

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:49

Heel erg veel sterkte meis!!! Ik weet als geen ander hoe je je voelt (10-6-2008 is mijn 4 jarige ruin ingeslapen).
Als je de behoefte voelt mijn PB box staat open!!!!!!!!!!!!!!!!

Heel veel Liefs Caroline

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:01

Heel veel sterkte met het verlies van jullie mooie merrie Ach gut .

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:46

heel veel sterkte, wat iemand al zei ik hoop dat als ik voor de zelfde situatie sta ik et als jij zo sterk kan blijven. ik denk dat je paard jou erg dankbaar is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:00

Vind het een heel mooi gebaar van je om bij haar te blijven. Zo weet je idd dat het goed is, en heeft ze die laatste momenten niet tussen vreemden doorgebracht. Ik heb zelf bij de eigenaresse van mijn verzorgpony ook aangegeven dat mocht het einde in zicht zijn ik er graag tot het laatst bij wil zijn, hoe moeilijk dat ook is. Ik denk dat dat voor de rest van je leven meer rust geeft dan dat je met de vraag blijft zitten: 'Hoe is het gegaan?' Ookal is het natuurlijk zwaar om je paardje te zien overlijden, maar dan liever dat beeld in mijn hoofd, dan de ontwetendheid en maar geloven dat het rustig ging.

Heel veel sterkte meis, mijn respect heb je! Ja

Christieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:02

Ik vind het heel knap van je, dat je het zo allemaal opgeschreven hebt, moet erg zwaar voor je zijn. Ik wens je heel erg veel sterkte toe, je hebt een goede maar ook erg moeilijke beslissing gemaakt. Ik hoop dat het al wat meer met je gaat dan toen je dit topic plaatste, maar weet dat ik aan je denk Lachen

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:06

Heel veel sterkte!
Ik vind het een onwijs mooi gebaar naar je paardje toe, dat je echt tot het laatste moment er bij bent gebleven. Heel knap van je.