Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dinopino schreef:heb me ook verdiept in hoe ik mijn paardje zou inslapen. Een vriendin vertelde mij toen dat afschieten inderdaad het meest diervriendelijkste is. Vooral omdat paarden gaan vechten om niet te gaan liggen. Bij een hond is dat anders die gaat zo liggen.
biancanij schreef:Allebei de manieren kan wel vind ik. Maar als paard snel achteruit gaat is schieten wel de beste en snelste methode voor het paard. Maar ik vind dat de DA het gewoon even had moeten aangeven wat ze gingen doen. Maar hij zei helemaal niks! Hij vroeg mij alleen of ze mochten euthaniseren. Daarbij denk ik aan de manier van 2 spuitjes geven.
biancanij schreef:Ik denk dat je niet helemaal goed hebt gelezen. Toen de DA Maxum uit de stal had gehaald liep hij met hem na buiten. En ik liep mee. Maar toen ze een schuurtje binnen gingen wou ik eerst mee lopen maar ineens zie ik die vrouw staan met dat schietding. Toen ben ik snel weggelopen maar hoorde de knal en alles nog.
biancanij schreef:Dat is nou dus juist het rotte aan het verhaal: dat de DA niet zei wat hij ging doen en mij zelf de keuze leit maken er bij blijven of niet.
Ik weet eigenlijk helemaal niet of een DA een paard mag schieten?? Weet iemand dat misschien?
biancanij schreef:Bedankt. De DA zei dat hij voor deze manier had gekozen omdat dit voor het paard het snelst was en hij dus snel geen pijn meer zu hebben.