[IM] Maxum mijn maatje is er niet meer...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sjanien

Re: Maxum mijn maatje is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 22:51

Jee wat naar zeg!! Dan ga je er vanuit hem weer op te kunnen gaan halen en dan gebeurt zoiets. Wat vervelend zeg! Sorry maar had niet in je profiel gekeken.

De anderen bedankt allemaal!

essti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:08

Dinopino schreef:
heb me ook verdiept in hoe ik mijn paardje zou inslapen. Een vriendin vertelde mij toen dat afschieten inderdaad het meest diervriendelijkste is. Vooral omdat paarden gaan vechten om niet te gaan liggen. Bij een hond is dat anders die gaat zo liggen.

Mijn zus heeft ook eens een paard moeten laten inslapen dit is gebeurd door een over dosis narcose , hij gingniet in het verweer om te gaan liggen voor ons ging dit op een waardige manier, oke niet de snelste maar voor hem ook waardig.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 13:57

Allebei de manieren kan wel vind ik. Maar als paard snel achteruit gaat is schieten wel de beste en snelste methode voor het paard. Maar ik vind dat de DA het gewoon even had moeten aangeven wat ze gingen doen. Maar hij zei helemaal niks! Hij vroeg mij alleen of ze mochten euthaniseren. Daarbij denk ik aan de manier van 2 spuitjes geven.

essti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:09

biancanij schreef:
Allebei de manieren kan wel vind ik. Maar als paard snel achteruit gaat is schieten wel de beste en snelste methode voor het paard. Maar ik vind dat de DA het gewoon even had moeten aangeven wat ze gingen doen. Maar hij zei helemaal niks! Hij vroeg mij alleen of ze mochten euthaniseren. Daarbij denk ik aan de manier van 2 spuitjes geven.

Inderdaad ik heb net even filmpjes op you tube gezien en ik dacht altijd dat het erger was als dat het daadwerkelijk is. Mening herzien hierover maar ik vind inderdaad dat ze je op de hoogte moeten brengen over welke manier van euthaniseren ze toepassen daarnaast is het natuurlijk helemaal belachelijk dat je er niet bij mocht zijn die keuze moet vind ik bij jezelf liggen, kortom de manier waarop je bent behandeld is ruw en grof en dit klopt natuurlijk voor geen meter..
Heel veel sterkte verder.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 14:13

Ik denk dat je niet helemaal goed hebt gelezen. Toen de DA Maxum uit de stal had gehaald liep hij met hem na buiten. En ik liep mee. Maar toen ze een schuurtje binnen gingen wou ik eerst mee lopen maar ineens zie ik die vrouw staan met dat schietding. Toen ben ik snel weggelopen maar hoorde de knal en alles nog.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:22

Wat een horrorverhaal, bah Verdrietig

Sterkte!!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:26

Sterkte met het verlies van je paard.

Ik wist niet dat een paard zo door een DA geschoten mag worden.

essti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:28

biancanij schreef:
Ik denk dat je niet helemaal goed hebt gelezen. Toen de DA Maxum uit de stal had gehaald liep hij met hem na buiten. En ik liep mee. Maar toen ze een schuurtje binnen gingen wou ik eerst mee lopen maar ineens zie ik die vrouw staan met dat schietding. Toen ben ik snel weggelopen maar hoorde de knal en alles nog.

Ja dan heb ik het inderdaad verkeerd begrepen.. Ik dacht dat je er niet bij mocht zijn.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 14:33

Dat is nou dus juist het rotte aan het verhaal: dat de DA niet zei wat hij ging doen en mij zelf de keuze leit maken er bij blijven of niet.

Ik weet eigenlijk helemaal niet of een DA een paard mag schieten?? Weet iemand dat misschien?

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:59

veel sterkte Ach gut
en veel beterschap

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:54

WAt een gruwelijk verhaal zeg. Ik wist niet dat ze in Hochmoor zo gevoelloos zijn
Heel veel sterkte met dit verlies. En probeer eraan te denken dat maxum er wrs weinig van mee gekregen heeft en hij indd snel uit zijn lijden verlost was.
Ik zou nog wel een brief ofzo naar Hochmoor sturen, dat ze zo niet met mensen omgaan

Vladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:20

Allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen.

Ik weet gewoon bijna niet wat ik moet zeggen....
Tijdens het lezen stopte even m'n hart en de rillingen liepen over m'n rug heen. Wat een botte boer die DA!!!
Zelf heb ik 2 jaar terug mijn merrie van 27 in laten slapen maar die veearts heeft alles in alle rust gedaan en ons alles uitgelegd. Maar dit is te afschuwelijk voor woorden zo mogen en kunnen ze niet met mensen en dergelijke omgaan!
Ik zou ook een brief sturen en een verklaring eisen over de manier waarop ze met je omgegaan zijn!
Nogmaals heel veel sterkte hoe moeilijk het ook zal zijn....

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 14:19

bedankt voor jullie medeleven.
Ik wil onze eigen DA nog bellen om een afspraak maken voor een gesprek. Om het nog even over de manier van doen te hebben en om meer informatie te krijgen wat Maxum nu precies had. Want ik hoor van verschillende mensen dat je in het bloed moet kunnen zien of een paard een vergiftiging heeft gehad. En zei zeiden dat ze niks konden vinden. Dus ik wil nog even een beetje duidelijkheid. Maar wachte er nog even mee omdat ik het nog moeilijk vond om hem te bellen. Maar ga vandaag of morgen even bellen.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 10:08

Meid ik krijg er tranen van in mijn ogen. Wat vreselijk voor je!
Die manier van behandelen vind ik ook niet kunnen.

Ik hoop dat je het ooit een plekje kunt geven. Heel veel sterkte

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:13

Je kunt dat wel in het bloed zien maar daar moet je specifiek op zoeken. Dat wordt niet standaard gedaan, ze moeten op het idee komen om hem juist daarop te testen Ja

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 14:11

Maar ze dachten aan een vergiftiging. Dan hebben ze het bloed toch goed laten onderzoeken? En we dachten ook al te weten van welke plant. Gisteren heb ik een artikel van mijn oom gekregen dat uit de telegraaf kwam van 13 februari. Daar staat een stukje van doodelijke paardenziekte door schimmel. atypische myopathie. Weet iemand iets meer over die ziekte? Het is een schimmel die door de klimaatverandering beter gedijt. Paarden krijgen er een zeer ernstige spierziekte van. Het spierweefsel word in een rap tempo afgebroken. De dieren kunnen zich niet meer oprichten, gaan beven en zweten. Dat lijkt heel veel op wat Maxum had. Nu wil ik graag weten waar die schimmel leeft. Gewoon in de lucht of in het voer???

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 14:12

Ze moeten dan toch zoeken op de specifieke plant of wat dan ook om te weten welke vergiftiging ze hebben...

lindenhofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 14:23

biancanij schreef:
Dat is nou dus juist het rotte aan het verhaal: dat de DA niet zei wat hij ging doen en mij zelf de keuze leit maken er bij blijven of niet.

Ik weet eigenlijk helemaal niet of een DA een paard mag schieten?? Weet iemand dat misschien?

Ik weet van ca 10 jaar geleden, dat ze dit mogen als ze een schietvergunning hebben.
Niet iedere dierenarts mag dit dus doen.
Zal in Duitsland wel hetzelfde zijn.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 18:41

Ze wisten welke plant want die hadden we meegenomen. Maar ik bel morgenvroeg de DA hier en wil meer duidelijkheid helemaal nu ik dat artikel heb gelezen. Als het die ziekte is dan kunnen we er zelf niks aan doen en is het niet onze schuld dat hij dood is. Misschien kan ik het dan beter een plekje geven als het gewoon stomme pech is. En dan ben ik niet meer zo bang als de paarden weer in die wei lopen. We controleren de wei nu wel maar het is geen doen om elke dag de gehele wei natekijken (volgens mij doet niemand dat)en zo'n plantje kan in een dag gaan groeien. Maar de hoop waar die platen waarnschijnlijk alleen maar opstaan is afgezet en daar kan geen paard meer bij komen.

Lindenhofje: bedankt dat wist ik niet.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:49

Heel veel sterkte!

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:04

biancanij schreef:
Bedankt. De DA zei dat hij voor deze manier had gekozen omdat dit voor het paard het snelst was en hij dus snel geen pijn meer zu hebben.

Allereerst heel veel sterkte gewenst om het verlies van Maxum.
Iedereen heeft het al gezegd over de DA, maar bij het bovenstaande heb ik wel zoiets van: "Hoezo, het snelst voor het paard, voor jou (DA) ook kennelijk".
Ik vind dat hij op zijn minst had kunnen uitleggen wat hem de beste manier leek en jou moeten vragen of je erbij wilde zijn of niet. En inderdaad een kopje koffie en een woord van medeleven zou wel op zijn plaats zijn geweest.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:13

In duitsland krijg je in principe GEEN koffie aangeboden. Wanneer er wat te vieren valt champagne maar anders niets. Of je nu een huis koopt of een auto zij doen daar meestal niet aan.
Maar goed ook want die koffie is zo slap Haha!

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 09:44

Wat raar, maar ja elk land heeft zo zijn eigen gewoontes. Maar de manier waarop hij met ons omging hoort toch niet bij het land?

ElanII: Hij deed het op deze manier omdat Maxum dan het snelst geen pijn meer zou hebben. Als je 2 spuitjes geeft dan duurd het een paar minuten.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:22

wat een vreemde zaak zeg, hij had je in ieder geval even in moeten lichten over hetgeen dat ging gebeuren. Dit was bij mijn paardje ook het geval, ze hebben alles netjes uitgelegd voordat ze werd ingeslapen....

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:41

ongelooflijk, wat een verhaal...heel veel sterkte!