Yaleesa, ik heb een paar maanden geleden hetzelfde meegemaakt. Het gebeurde bij ons niet tijdens het rijden, maar mijn paard stond gewoon in de paddock en ik was eventjes weg gelopen, toen ik terug kwam was het gebeurd. Die dagen waren afschuwelijk, ik wist ook niet wat ik met mezelf aan moest. De prognose voor mijn paard was niet zo goed, zijn carriere als rijpaard zou voorbij zijn en hij zou verder nog goed genoeg worden voor het weiland en misschien een recreatief ritje. Omdat het allemaal wel erg moeilijk was ben ik wel begonnen aan de revalidatie, omdat ik vond dat ik mijn paard wel een kans moest geven om te herstellen. Het herstel ging eigenlijk heel goed, de pijn ging weg en het lichaam was lekker bezig de schade te herstellen.
Na verloop van tijd werd echter voor mij heel erg duidelijk dat er voor mijn paard alleen nog een soort gehandicapten-leven over zou blijven en langzaam maar zeker kwam ik tot de conclusie dat ik dat niet wil voor mijn paard. Uiteindelijk heb ik hem in laten slapen, het was verschrikkelijk moeilijk, maar ik heb er wel vrede mee door de manier waarop ik dit samen met mijn veearts heb aangepakt. In de ogen van sommige buitenstaanders heb ik te kort tijd genomen en in de ogen van anderen juist weer te lang gedraald, als je afgaat op de buitenwereld doe je het toch nooit goed.
Eigenlijk wil ik je niet adviseren omdat ik denk dat er al genoeg aan je verteld wordt, maar ik denk dat je alleen moet doen wat je zelf denkt dat goed is. Als je er klaar voor bent om je paard te laten gaan, dan is het goed, maar zorg wel dat je het voor jezelf op een rijtje hebt.
Kaatje77, je boodschap is wel duidelijk en komt als een soort verkapt verwijt over, misschien zou je er ook aan kunnen denken dat het voor TS nogal moeilijk is op dit moment. Niemand wil een paard opzettelijk laten lijden, niemand, maar bij dit soort blessures hoort pijn er wel tijdelijk bij. Voor zover ik uit de berichten van TS begrijp wordt dit paard goed met pijnstilling ondersteund en dat samen met wat rust is soms het maximale wat je kunt doen.