[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 08:18

Femmy schreef:
Andere paarden rijden/verzorgen had ik geen problemen mee, het waren andere paarden waar mijn band toch heel anders mee is.
Toch lijkt het dat ik altijd weer op zoek ga naar die klik en dat ik weer zo'n band op wil bouwen. De maakte paarden bezitten voor mij zo speciaal. Ik mijn geval denk ik dat het gemis nooit over gaat. De scherpe kantjes gaan er wat vanaf.

Ik heb ook geen problemen met andere paarden,maar ik ben toch op zoek, naar een paardje,waar ik de "ultieme klik " mee heb, en waar je dus ook echt iets mee kan opbouwen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 08:19

Ik heb de dood van Splash nooit verwerkt. Het is nu 7.5 maand geleden (4 maart), maar nog steeds denk ik heel veel aan haar en mis ik het samen zijn.
Een maand geleden heb ik een reading met haar laten doen en dat heeft me veel steun gegeven en me weer een stapje vooruit geholpen. Toch blijft er een gevoel van leegtie.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 08:21

flair schreef:
Flair is gewoon nog maar heel kort geleden gegaan, het is helemaal niet gek dat je er nog om huilt.

Het lijkt voor mij eigenlijk nog alsof ze gisteren gegaan is... zie alles nog steeds voorbij flitsen en elke knal die ik hoor doet nog steeds aan het schot denken.

Het helpt mij om te denken aan het moment dat we met haar in de trailer stonden en ze zo duidelijk liet merken dat het goed was zo. Daarbij het denken aan de mooie momenten en haar komische acties... die momenten zal je nooit meer meemaken met haar maar je raakt deze herinneringen nooit meer kwijt. Niemand pakt het meer van je af dat je deze mooie pony hebt gekend en voor haar mocht gaan.

De lach van de herrinnering...
IK heb van het weekend al mijn foto's zitten kijken,en ik weet alles nog echt precies.. echte leuke hrrinneringen!

en die momenten zullen ook steeds meer komen.. en de verdrietige momenten gaan dan ook wat naar de achtergrond...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 08:22

Dat heb ik inderdaad ook Snackie, dat lachen om foto's
In het begin kon ik alleen maar huilen, nu kan ik wel met een glimlach terug kijken en genieten van de gekke dingen die ze deed of die we samen deden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 08:23

diddlmouses schreef:
Snackie schreef:
IK huil niet meer hardop elke dag,maar vanbinnen schreeuwt het vreselijk!

en op t moment dat ik een dipje heb,dan heb ik niet veel nodig om te janken..

Dit zouden zo mijn woorden kunnen zijn, zo voelt het ook echt, dat het schreeuwt vanbinnen..
Ik ben mn beste vriendje ( 1 aug) zeer onverwachts verloren en heb geen afscheid kunnen nemen..
Ik vind het ook nog heel moeilijk om over hem te praten, ontwijk het liever, maar in mn hoofd ben ik er elke minuut mee bezig.

Wat jij hebt meegemaakt met Ot is ook gewoon vreselijk..heel veel sterkte meid!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 08:25

SplashIsLief schreef:
Dat heb ik inderdaad ook Snackie, dat lachen om foto's
In het begin kon ik alleen maar huilen, nu kan ik wel met een glimlach terug kijken en genieten van de gekke dingen die ze deed of die we samen deden.

Dat kan ik ook, vaak wel met een dikke brok in mijn keel, maar die glimlach is er wel

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 08:42

Het is alweer anderhalf jaar geleden, maar ik heb nog steeds wel eens een huilbui om mijn grote vriend.
Vrij snel kreeg ik een paardje erbij, het was een kado van en dienst voor een vriend maar ik kon het (toen) niet aan om voor haar te zorgen al was ze welkom.
Mijn volgende paard, zelfde ras als mijn overleden kanjer kwam na 7 maanden, eigenlijk te snel voor me maar dat was ook een vriendendienst van de fokker die voor mij het perfecte paardje had gevonden. Ik ben een week lang van slag geweest door die vreemdeling op stal die zo anders was maar nu na een jaar is hij mijn grote vriend maar hij zal nog altijd het plekje in mijn hart moeten delen met die andere kanjer die mij veels te vroeg ontnomen is.
Zijn foto prijkt hier heel groot aan de wand en eigenlijk is in iedere kamer wel een foto van hem te vinden en soms open ik het kleine kistje op mijn dressoir met daarin een stuk van zijn staart, manen en sok.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:07

Snackie schreef:

Dankje, maar dat zal bij de meeste hier zo zijn...
Mn kanjer.... Verdrietig

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 08:41

Felies is er niet meer sinds 25 augustus, veel mensen verwachten dat je eroverheen bent, ja ze is toch al een hele tijd weg?! (De niet paardenmensen dan) Maar bij mij zit het gevoel nog heel erg, ik heb bepaalde liedjes die ik de hele dag luisterde toen ze net weg was, en als ik verdrietig ben nu nog. Maar als ik die bv op de radio hoor dan krijg ik toch wel even een brok in mijn keel. Net zoals het fotoboek dat ik van haar heb laten maken, als ik verdrietig om haar ben, dan heb ik er veel steun aan, maar als ik neit verdrietig ben, word ik er verdrietig van. Ik denk dat het verdriet minder word, maar nooit helemaal weg gaat, want ze zal altijd heel bijzonder voor me blijven!
Veel sterkte nog!

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:04

Ik heb door een autoongeluk Jumper 10 juli in moeten laten slapen vanwege een gebroken been. Het slijt wel, en de mooie herinneringen komen nu wel weer terug. Maar ook ik denk nog vaak aan het ongeluk dat ons is overkomen, ik kan nog wel janken als ik denk aan hoe dapper hij was en hoe wanhopig ik Huilen . Ik ga door omdat zijn grote vriendin (Lexie), waarvoor hij zijn leven heeft gegeven, er nog is, en zij troost mij ook heel erg. Met het paard dat in zijn plaats is gekomen kan ik nog steeds geen band opbouwen, ik hoop dat dat nog komt...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:10

Mijn merrie is 7 jaar geleden door een ongeval om het leven gekomen. Ik mis haar letterlijk iedere dag nog steeds. Het gaat nooit meer over, maar je moet wel door, voor jezelf. Ik heb altijd het gevoel dat ze er nog wel "een beetje bij is" omdat het gezegde "dood ben ik pas echt wanneer jij mij bent vergeten" oh zo waar is.

Ieder jaar brand ik een kaarsje op haar geboortedag, de dag dat ik haar kreeg en op haar sterfdag, en dan ben ik even stil.
Dat is mijn manier om er mee om te gaan.

AnjaGijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:44

Mijn merrie is 4,5 jaar plotseling overleden aan koliek.Ik heb haar nog laten opereren maar dat heeft niet mogen helpen. Ik mis haar nog dagelijks. Ik heb vrij kort daarna een ander paard gekocht. Ook een schat van een paard maar niet hetzelfde.
Ik heb nu een ook sinds kort een veulen. Maar ik kan mijn eerste paardje niet vergeten hoor!!!!!!!!!!!
Wil ik ook niet. Ik heb zoveel mooie herinneringen aan haar. Die NOOIT voorbij zullen gaan.
Maar ik heb ook weer veel plezier met mijn andere paardjes.
Ik heb nu een KWPN ruin
Een KWPN merrieveulen
En een Welsh merrie van 26 jaar.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:51

Ik maak gedichten en filmpjes. Ik heb nu wel voor mezelf besloten dat dat nu over is (wat betreft wendela) anders blijf ik daar veel te lang met mijn gedachten. Het leven gaat verder. maar vergeten zal ik wendela nooit! want dat kan ik gewoon niet

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:36

Voor mij is het ook alweer een tijd geleden dat ik mijn maatje heb moeten laten gaan, ondanks dat ik hem maar 1 1/2 jaar bij me heb gehad. Ik ben hem nog steeds niet vergeten en denk nog regelmatig aan hem terug.
Volgens mij gaat zoiets nooit echt over...vergetren doe je het iig nooit

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 14:38

Cayenne schreef:
Ieder jaar brand ik een kaarsje op haar geboortedag, de dag dat ik haar kreeg en op haar sterfdag, en dan ben ik even stil.

Daar zat ik eens over na te denken, ik heb Flair gekregen op mijn verjaardag. Denk niet dat die ooit nog hetzelfde zal zijn..

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:45

M,n eerste paard was m,n eerste liefde. In die liefde heb ik toen ook de beslissing genomen om 'm in te laten slapen. Hij was ernstig ziek en na een jaar medicijnen vond ik het genoeg (hij ook kennelijk, geen levenslust meer).
Ik heb heb hem helemaal los kunnen laten, al dat rest zijn de mooie herinneringen en foto's en het warme gevoel wat ik voor dat paard had.

En dan? Dan koop je ruim twee en een half jaar later z,n half zus!!! Haha! Van haar geniet ik al net zo veel!

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 18:40

Dat is mooi..
Ik denk idd ook dat het anders is als je ernaartoe kan leven, dan dat het zo onverwachts is.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:08

denk dat het ook afhangt hoe je paard is overleden...mijn paardje was 28 lentes jong, kreeg koliek en moest kiezen tussen opereren en stoppen. toch gekozen voor operatie, ze heeft het gered, alleen 3 maanden daarna was het weer bingo en dan moet je stoppen. en tuurlijk denk je er vaak aan, maar ze was oud en op en dan is inslapen de beste optie. en persoonlijk denk ik dat wanneer een paard op deze manier moeder aarde verlaat, het makkelijker is om dit verwerken dan dan je en jong paard moet laten gaan. kan me zo voorstellen dat er een gevoel van oneerlijkheid in je opkomt/onrechtvaardigheid. ik heb mooie herinneringen aan mijn meis en het is goed zo!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 14:40

Je vergeet je paard nooit meer.. Het verdriet wordt straks wel minder, maar het gemis wordt meer.
Misschien wanneer je een ander paard hebt kan die dat plekje in jou hart wel weer wat opvullen,
Ook al zal dat paard misschien nooit dat plaatsje vervangen..

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 08:58

het was 16 sept jl alweer 3 jaar geleden dat ik mijn grootste vriend weg heb moeten brengen Verdrietig
ik mis hem nog elke dag en als ik de berichten lees begin ik spontaan weer tehuilen,
maar ik weet dat hij het nu goed heeft en zonder pijn is en dat is gewoon het allerbelangrijkste

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:20

diddlmouses schreef:
Snackie schreef:

Dankje, maar dat zal bij de meeste hier zo zijn...
Mn kanjer.... Verdrietig

Ach gut Echt klote meis!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:21

Ann_l0ves_fe schreef:
Felies is er niet meer sinds 25 augustus, veel mensen verwachten dat je eroverheen bent, ja ze is toch al een hele tijd weg?! (De niet paardenmensen dan) Maar bij mij zit het gevoel nog heel erg, ik heb bepaalde liedjes die ik de hele dag luisterde toen ze net weg was, en als ik verdrietig ben nu nog. Maar als ik die bv op de radio hoor dan krijg ik toch wel even een brok in mijn keel. Net zoals het fotoboek dat ik van haar heb laten maken, als ik verdrietig om haar ben, dan heb ik er veel steun aan, maar als ik neit verdrietig ben, word ik er verdrietig van. Ik denk dat het verdriet minder word, maar nooit helemaal weg gaat, want ze zal altijd heel bijzonder voor me blijven!
Veel sterkte nog!

Mensen snappen soms niet,dat een paard meer is dan een dier waar je op rijdt.
Ze snappen het gewoon niet,en daarom durven ze er ook verder niet over te praten.
Wat goed hoort te zijn. (ik heb mijn verhaaltig x verteld en opgeschreven,en ben nog steeds verdrietig)
dat slijt heel langzaam,maar nu is het nog te vers Ach gut

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:23

JollyJumper schreef:
Ik heb door een autoongeluk Jumper 10 juli in moeten laten slapen vanwege een gebroken been. Het slijt wel, en de mooie herinneringen komen nu wel weer terug. Maar ook ik denk nog vaak aan het ongeluk dat ons is overkomen, ik kan nog wel janken als ik denk aan hoe dapper hij was en hoe wanhopig ik Huilen . Ik ga door omdat zijn grote vriendin (Lexie), waarvoor hij zijn leven heeft gegeven, er nog is, en zij troost mij ook heel erg. Met het paard dat in zijn plaats is gekomen kan ik nog steeds geen band opbouwen, ik hoop dat dat nog komt...

Maar dat heeft tijd nodig, dat komt heus wel,maar voordat dat zover is,moet je je verdriet een plaats gegeven hebben.en pas als je zover bent, staat het nieuwe paardje op je te wachtten,en daar ga je ook van houden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:24

Cayenne schreef:
Mijn merrie is 7 jaar geleden door een ongeval om het leven gekomen. Ik mis haar letterlijk iedere dag nog steeds. Het gaat nooit meer over, maar je moet wel door, voor jezelf. Ik heb altijd het gevoel dat ze er nog wel "een beetje bij is" omdat het gezegde "dood ben ik pas echt wanneer jij mij bent vergeten" oh zo waar is.

Jeetje,
het is maar goed dat ze altijd in je herrinnering leven.
wel heel speciaal dat je 3x per jaar een kaarsje brand..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:27

moniek21 schreef:
het was 16 sept jl alweer 3 jaar geleden dat ik mijn grootste vriend weg heb moeten brengen Verdrietig
ik mis hem nog elke dag en als ik de berichten lees begin ik spontaan weer tehuilen,
maar ik weet dat hij het nu goed heeft en zonder pijn is en dat is gewoon het allerbelangrijkste

En dat moet ik mezelf ook goed in mijn oren knopen, voor marlon was het ook beter... maar dat doet wel zeer.

Ik ga nu ook een reading met hem laten doen,ik wil weten,of hij vond dat het terecht was.dat ik hem heb laten gaan, en ja, voor het antwoord op die vraag ben ik erg bang..
want hij wilde wel, maar kon het gewoon niet meer.