[IM] vanochtend is ze geslacht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re: vanochtend is ze geslacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 20:04

LilianR schreef:
Jeetje wat moeilijk lijkt me dat, vooral om haar zelf vast te houden: maar erg goed van je. Ach gut Ontzettend veel sterkte! Ach gut
Geweldig dat je haar paspoort kreeg. Lachen
Mag ik vragen waarom je voor slachten heb gekozen ipv inslapen? Lachen

Ik vond inslapen geen enkele meerwaarde hebben. Omdat ik weet, dat Aileen mij zo vertrouwt, ging ik er ook vanuit dat dit zonder stress zou verlopen.
En om nou je dode paard langs de weg neer te leggen, vond ik ook een heel naar idee.

En omdat het voor Aileen zeker niet slechter was zo, misschien nog wel beter (inslapen duurt toch langer dan schieten) had ik daar ook geen honderden euro's voor over. (=verschil tussen slachtprijs ontvangen en destructie betalen). Als ze bijv. geslacht zou worden in Italie (ik noem maar wat), had ik daar natuurlijk geen seconde over nagedacht. Dan had ik haar laten inslapen!

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:06

Ja dat is waar, met inslapen heb je nog veel meer stuiptrekkingen enz. Duurt het voor beide veel langer, voor jou die haar nog ziet bewegen enz en voor haar...

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:08

Wow... Wat ontezettend sterk van je om tot op het laatste moment bij haar te blijven en haar zelfs vast te houden. Ik zit hier met tranen in mijn ogen. Gelukkig waren de mensen allemaal vriendelijk en heb je toch nog het paspoort weten te krijgen.
Ontzettend veel sterkte met dit grote verlies Ach gut

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:10

pfff jemig heftig zeg. ten eerste respect dat je zoveel hebt geprobeerd en uiteindelijk de allermoeilijkste beslissing hebt genomen. Dan de manier waarom, vind het echt heel knap dat je er echt helemaal bij bent gebleven.

Ik wens je heel veel sterkte bij het verwerken.

En heel veel geluk met het vinden van een gezond paard waar je jaren van mag genieten

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:11

Jeetje wat een vreselijke gebeurtenis! Ik vind het heel dapper dat je zelf je paardje weggebracht heb, dat zou ik zelf niet kunnen! En die slachter verdiend een standbeeld, wat super dat hij het paspoort voor je gekaapt heeft!

Veel sterkte met dit verlies

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:12

Jemig wat een verhaal zeg.
Meid ontzettend veel sterkte. Ik kreeg gewoon tranen in mijn ogen.
Ik vind het echt zielig.
Heel heel heel erg veel sterkte.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:13

wat enorm herkenbaar, ik heb vorig jaar op dezelfde manier gestaan. Heel veel sterkte Ach gut

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:14

Knap dat je er tot het laatste moment bij bent geweest en super dat ze je allemaal zo netjes hebben geholpen. Al met al een 'goede' afsluiting denk ik, als het dan toch zo heeft moeten zijn..
sterkte he..

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:14

Allereerst complimenten hoe je dit verwoord hebt!
En ik vind het erg knap van je dat je deze stap hebt durven zetten voor zowel je paardje als voor jezelf.

Aankomende tijd wens ik je veel succes met dit verlies.

BiancaPJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:18

Klasse, om er zo voor je paardje te zijn...
Ze heeft geweten wat er ging gebeuren en toch was ze rustig
doordat jij er was....Top! En nu heel veel sterkte ....

JB55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:21

Ik moet er niet aan denken! Super dat je dit zo heb kunnen en durven doen. En ik weet echt niet of ik dit ook zou kunnen.
Respect hier van een medeliefhebber...

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:10

heb de hele dag aan jullie gedacht...heb zeer veel respect voor je Beantsje!!

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:28

Wat superknap van je! Ik kan me voorstellen dat je er nu een gerust gevoel bij hebt terwijl als je er niet bij bent je inderdaad allerlij afschuwelijke beelden/cenario's kan bedenken. Een paard aan de weg moeten leggen en dan op zo'n wagen laten takelen lijkt me eigenlijk ook niks. Maar het zo af te sluiten getuigd van heel veel moed en zorgzaamheid. Succes met je grote verlies Ach gut .

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:34

Ik moet huilen :'( Sterktee

amaretto2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:36

beantsje schreef:
vervolg op http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=784672&st=0&sk=t&sd=a

Nou, vanochtend is het dan gebeurd...
vanochtend moest ik om half acht bij de tussenhandelaar zijn waar Aileen gisteravond is heengegaan. Je snapt, na een nachtmerrie over een afschuwelijk vies en donker hok, heb ik vannacht geen oog meer dichtgedaan en ben om 6 uur de deur al uitgegaan.

Om 7 uur kwam ik aan, het adres bleek ook nog eens een pensionstal te zijn. Een vriendelijke stalknecht bracht me bij Aileen. Gelukkig niet zoals in mijn nachtmerrie! Aileen stond in een box net de laatste restjes van haar ontbijt weg te werken. Ik heb een dik half uur bij haar gezeten en gekroeld.

Toen kwam de tussenhandelaar zelf (die overigens net als de stalknecht heel vriendelijk en attent was). Ik heb Aileen zelf op de trailer gezet en ben erachteraan gereden naar het slachthuis.
Daar eerst een kop koffie gehad met de slachters en de tussenhandelaar en zijn knecht en gewacht op de inspecteur van de AIVD. Die kwam 20 minuten later. Een norse man in een lange groene stofjas, rubberlaarzen en zo'n witte veiligheidshelm. Hij bladerde even het paspoort door en toen kon het gebeuren. De tussenhandelaar heeft hem nog gevraagd of ik misschien na die tijd het paspoort mocht houden (had ik gevraagd) maar daar was geen sprake van, die moest opgestuurd.
Toen heb ik Aileen zelf van de trailer gehaald. Ze was zeer rustig. Ik zelf ook; ik deed er ook alles aan om heel rustig voor haar over te komen. Alleen bij de opening van de slachtruimte aarzelde ze, toen ze de lucht rook. Maar met een snoepje kon ik haar gemakkelijk overreden.
Ik heb haar zelf vastgehouden, ze bleef keurig op mijn commando stilstaan en het touw hing in een boogje toen de slachter het pistool op haar voorhoofd zette.
Toen haalde hij over. Een harde knal.
Hetzelfde moment zakte ze door haar benen en plofte op de grond. Ik voelde een tel hoe al mijn bloed uit mijn gezicht wegtrok.
Natuurlijk lag ze na te trillen, maar ik weet dat het reflexen zijn en dat ze er toen al niet meer was. Ik trilde net zo hard en hapte naar adem. Ze was dood...
Toen heb ik me omgedraaid en ben weggelopen. Ik wist: zo is het goed. Ze is heel rustig, zonder stress, heengegaan. Zo snel, je kon nog niet met de ogen knipperen. Geen pijn, geen paniek.

De tussenhandelaar en zijn knecht zagen hoe ik trilde en zeiden dat ik niet zo in de auto moest stappen maar gingen eerst nog een kop koffie met mij drinken. Heel even later kwam de slachter er ook aan, met het halster en touw en drukte me stiekem het paspoort in handen. Ze hebben het ongeldig gemaakt en hebben het voor mij achterover gedrukt.
Ja en toen kwamen de tranen...

Zo, ik heb het nu even van me afgeschreven. Dit was heel moeilijk, maar ik ben zo blij dat ik dit zo gedaan heb. Ik zal me nooit hoeven afvragen hoe haar laatste minuten zijn verlopen. Nooit mezelf afvragen of ze in paniek is geraakt en dan met geweld naar binnen is geschopt. Ik was erbij en ze vertrouwde op mij. Zo kan ik het ook afsluiten.

Hoe raar het misschien klinkt, ik ben de slachter dankbaar voor hoe dit is gegaan. Met geduld, respect, vakmanschap en begrip. Zeker dat ze het paspoort voor mij 'gered' hebben, waardeer ik enorm.

ik lees je verhaal met tranen in de ogen, zo is het bij mij in 1995 ook gegaan met mijn 4 jarige....
met respect behandeld.

Ik wens jou heel veel sterkte met dit grote verlies,,,weet dat er een plekje in je hart zit precies groot genoeg voor ailleen.....

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:44

meid, wat vreselijk voor je.
Ik vind het fijn te lezen dat het zo vredig gegaan is, maar het lijkt me alsnog vreselijk, om op zo'n manier voor de 3e keer je paard kwijt te raken Ach gut
Ik vind het knap dat je het zo hebt gedaan!! Hou haar in je hart, en laat haar nooit meer gaan.
Sterkte, en succes de komende tijd

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:47

Jeetje wat afschuwelijk! Ik heb echt heel veel respect voor je dat je dit hebt gedaan! Echt geweldig, hoe moeilijk het ook is! Ach gut
Heel veel sterkte!

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:48

Ook hier tranen...
Heel veel respect voor de keuzes die je gemaakt heb! Je heb gedacht in het belang van je paardje (na alles geprobeerd te hebben) en heb je eigen gevoel en pijn naar de achtergrond geschoven! Zo goed zelfs dat je in staat was om haar een rustig einde te geven... Ik hoop dat ik nooit in zo'n situatie zal komen te staan maar als ik ervoor kom te staan zal ik denken aan dit verhaal en de goede (en o zo pijnlijke) keuzes die je in deze situatie kunt maken!
Heel veel sterkte met dit verlies!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:50

Hopelijk krijg je hier geen nachtmerries s'nachts van maar mooie herinneringen! ONTZETTEND vééél sterkte toegewenst!!! (moest bijna huilen! Verdrietig Vriendjes zijn? Huilen Huilen Huilen )

We denken aan je! Ach gut Ach gut Ach gut (zie je wel? probeer je op te beuren!)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:51

ik zit hier ook met tranen in mijn ogen, ik kan me het zo voorstellen Verdrietig

alleen zou ik bij dat trillen als ze is gevallen tilt slaan geloof ik

mooie keuze dat je hebt gemaakt en erg lief dat je haar paspoortje mocht houden!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:52

ik lees je verhaal met tranen in de ogen, zo is het bij mij in 1995 ook gegaan met mijn 4 jarige....
met respect behandeld.
Ik wens jou heel veel sterkte met dit grote verlies,,,weet dat er een plekje in je hart zit precies groot genoeg voor ailleen.....[/quote]

Vier jaar? Veelste jong, toch? Ach gut

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:53

Heel veel sterkte!
Gelukkig is het goed gegaan en heb je er een goed idee bij.
Het zit ook niet mee zo te lezen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:56

Een moeilijke beslissing, maar ik vind het super wat je voor je paard doet. Erg fijn ook dat de medewerkers zo behulpzaam en vriendelijk zijn. Heel veel sterkte met dit verlies, ik hoop dat je nu wel geluk krijgt in de paarden Lachen

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:59

ik ben ook zeker voor de slacht gebeurt gewoon snel paard blijft aardig rustig onder. ook zijn vaak de slagers ook heel aardig nog even kop koffie en soms nog even na bespreken. sterkte met het verlies.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:59

schoot me net te laat binnen maar 3 maal scheeps recht he hopelijk ook bij jou.