wij zitten in het zelfde schuitje..ik zit nog op bloeduitslagen te wachten van de DA,en dan moet onze 6jarige ruin ook waarschijnlijk worden ingeslapen-hij heeft een soort atack gekregen op hemelsvaartdag...dus ik voel met je mee!
Ik heb even het hele verhaal goed op een rijtje gezet dus hier is het dan...
We hebben Rhaps van het weekend op haar eigen verjaardag (ze is precies 4 geworden) moeten laten inslapen....
We zetten haar om half 7 's avonds op stal met koliekverschijnselen, zijn toen direct gaan stappen enzo, dierenarts erbij, leek toen gas of kramp dus buscopan en nog iets gehad en longeren...daarna op stal leek het iets beter te gaan, om 10 uur 's avonds weer even gelongeerd en leek ook goed te gaan. Maar toen we om half 1 's anachts weer kwamen kijken stond ze heel onrustig en nat van zweet op stal, dus direct weer dierenarts gebeld em gaan stappen. Toen leek ze de hele tijd om te vallen en liep alsof ze dronken was. Toen de dierenarts voelde leek de milt verplaatst en de darm overvuld dus vertrouwde hij het niet en moesten we naar de kliniek (2 uur rijden van ons). Dus wij om half 2 met Rhaps en veulen naar de kliniek gegaan nadat Rhaps eerst nog morfine had gehad omdat ze zo pijnlijk was. Toen we bij de kliniek aankwamen was eigenlijk snel duidelijk dat er nog maar een optie was en dat was opereren. Dus dat hebben ze gedaan, alleen toen ze de buik open maakte bleek dat de dikke darm voor 70 % was afgestorven en dat ze niets meer voor haar konden doen behalve haar rustig laten inslapen...
Dus heb ik mijn topper op nog maar 4 jarige leeftijd moeten laten gaan en is haar 6 weken oude zoon alleen...
rhaps nou dat is een triest verhaal zeg, natuurlijk schrik je hier erg van. Gelukkig heb je er alles aan gedaan om haar te kunnen redden en ik geloof dat ze je daar vast dankbaar voor is. Maar wat erg dat er al 70% darm was afgestorven. Ik wens je alsnog veel sterkte en ik hoop dat het goed komt met het veulen, en dat zijn pleegmoeder hem accepteerd.
Ik wilde je ook nog even heel veel sterkte wensen, had het al gedaan via het 4-jarige topic, maar mocht je eroverheen hebben gelezen (met dat tempo is het niet gek ) Ik vind het zo erg voor je, als ik mijn 4-jarige zou verliezen Heel veel sterkte en knuffels voor het veulen!