[IM] nachtmerrie compleet... 2 paarden overleden binnen een maand

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dierfysio

Re: nachtmerrie compleet... 2 paarden overleden binnen een maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 16:52

sorry, maar ben het wel eens met runningkawa... Bloos

natuurlijk is het vreselijk, maar het is wel een beetje maf dat het je 2x in een maand gebeurt, en beide met een hek.

sterkte met verwerken van dit verlies, en het zoeken naar een veiliger milieu voor je overge paarden.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 16:53

jij zegt het ik denk het dierfysio

en het is niet kwaad bedoelt dit tegen jou he
maar zie het als tips

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 16:59

Ben het ook met RK eens.
Misschien is het niet zo, maar hoe wij het zo lezen komt het wel zo over.
Het komt ook doordat wij jouw niet persoonlijk kunnen, en ik niet weet hoe het is bij jullie. Bij de paarden.

Maar het is en blijft heel erg... Heel veel sterkte met het verlies, en dan nog zo snel achter elkaar ook... Verdrietig Hopen dat het niet nogmaals gebeurd.. Ach gut
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 29-04-07 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 17:00

Djar_love schreef:
Wat erg voor je! 1 paard is al erg maar dan meteen 2.. Heel veel sterkte! Ach gut

Ik vind het een beetje bot dat jullie dat nu zeggen, zeg het liever later. Ze voelt zich nu al hartstikke rot en ik denk niet dat ze hier zin in heeft..

geheel mee eens!
TS zoekt duidelijk enige troost en zit nu niet op verwijten te wachten.

Voor TS....dit is pure pure pure pech dat dit gebeurd is. Dit kun je niet voor zijn...laat je daarom géén schuldgevoel aanpraten.
Heb onlangs nog een paard gezien wat zijn hele been had opengehaald doordat hij de hindernis schuin nam en over de staander heenkwam....ook dit is pure pech. Beest was er tig keer goed overgegaan.
Weet hoe je je ongeveer moet voelen...vorig jaar bij ons op stal ook 2 paarden verloren (waren niet van mij hoor) door draad. Nog nooit en never gebeurd bij ons op stal...en toen idd 2 paarden in 3 weken tijd.

Sterkte!!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 17:03

hjier zit ze niet op te wachten op al dit commentaar.. zoals ze al aangaf zocht ze troost en geen commentaar.. Als het 1 keer is gezegd is het wel voldoende het heet er niet steeds ingewreven te worden..
Het is al erg genoeg dat zoeits je twee keer overkomt en het kan iedereen overkomen..

Ik wens je heel veel sterkte met dit nare verlies.. en trek niets van de andere aan hier in je topic

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 17:05

draad?? als in: glad draad? dat is ook vragen om moeilijkheden. en dan heb je gewoon mazzel als het daarvoor niet fout is gegaan.

niet bot bedoeld, maar veel mensen denken echt niet goed na over hoe ze hun dieren huisvesten; ik kom voor m'n werk veel op verschillende stallen en zie geregeld dingen waarvan ik denk: als dat maar goed gaat... Bloos!
vaak gaat dat best een poos goed, maar persoonlijk nam ik die gok liever niet.

tuurlik is het vreselijk voor de TS, of anderen die een paard door een naar ongeluk hebben verloren. maar het verhaal komt wat onvoorzichtig over. logisch toch, dat je daar dan reactie op krijgt. Verward we zeggen toch niets naars? we maken haar attent op mogelik gevaar voor andere paarden. ze wil er echt niet nóg een verliezen, lijkt me.

Ikkuh_Rolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 17:09

Heel veel sterkte met dit verlies.
Ik heb afgelopen donderdag meegemaakt hoe allebei de pony's van mijn buurvrouw zijn overleden.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 17:11

dierfysio schreef:
draad?? als in: glad draad? dat is ook vragen om moeilijkheden. en dan heb je gewoon mazzel als het daarvoor niet fout is gegaan.

niet bot bedoeld, maar veel mensen denken echt niet goed na over hoe ze hun dieren huisvesten

draad en lint ja...en v.w.b. het tweede....tjah..als de toko niet van mij is ga ik niet voor ongeveer 70 HA Gallagher afrastering kopen Bloos

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 17:13

Jeetje wat een pech heb jij zeg!! Verschrikkelijk, weet niet wat te zeggen...Alleen: sterkte!!

De commentaren over de hekken kan ik wel begrijpen en ik ben het er ook wel mee eens, maar ik denk dat TS nu eerst steun en troost nodig heeft....

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 17:14

bedankt Djuno en Lindy 1982, had al spijt dat ik dit topic geopend had.
ik bedoel, het is hier in de bak heel veilig, in de wei is wel draad, maar daar waren de ongelukken niet eens gebeurd.
iedereen die hier geweest is zei dat t domme pech was en dat we er nix aan konden doen. Vanmorgen na Zenn was t eerste wat de veearts zei dat we ons nix moesten kwalijk nemen omdat het een heel veilig hek was en we er nix aan konden doen.
idd gewoon dubbel pech hoe onwerkelijk het ook klinkt!
jammer dat jullie dan gelijk het slechtste van denken terwijl andere mensen die het hier kennen juist het andere zeggen, zelfs een veearts die er echt wel verstand van heeft!

Weet wel dat jullie je reacties lief bedoelen, en misschien had ik het er ook niet op moeten zetten, maar sorry, dit help niet echt zo...

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 17:24

Goofke schreef:
Weet wel dat jullie je reacties lief bedoelen, en misschien had ik het er ook niet op moeten zetten, maar sorry, dit help niet echt zo...

waarom niet??? Je wilt proberen om het gedeeltelijk van je af te schrijven...maar door een aantal botte reacties heb je spijt....niet doen!!

Paarden zijn en blijven vluchtdieren die, als ze ergens bovenop knallen, die niet zachtzinnig kunnen doen. Ookal bestaat het hek dan uit dikke planken...met zoveel kracht tegen de kopse kant opknallen is bijna altijd fataal.
Nu is het een hek...de volgende keer is het achterwerk van een weidemaatje de oorzaak. Ook dat kan namelijk en is gebeurd...straaljager vliegt over....één paard schrikt zo..knalt bovenop een ander...gevolg gebroken nek.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 17:27

Dit slaat ook helemaal nergens op, je kan er niets aan doen! Ik heb al geTEMt

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 17:29

ik zal dan wel onder de botte reacties vallen, maar bedoel het verre van bot: ik wil alleen helpen een eventueel volgend ongeluk te voorkomen.
ik ken de TS helemaal niet, dus waarom zou ik dan bot doen? vind het vreselijk voor 'r. mij zou je waarschijnlijk echt gek zien worden na 2x zo'n naar ongeluk, bah.

het topic is bedoeld voor steun, en steun kun je toch ook bieden door tips, iemand doen nadenken over de situatie? dat was m'n bedoeling, en vast ook die van de andere 'botteriken'. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 17:30

Mag je alleen zeggen wat erg?
Of mag je ook tips geven als sluit halve openingen af?
Dat is toch ook een vorm van medeleven Ja
Iedereen zegtwat erg, ook de "botterikken" maar niemand wil dat TS nog eens zo in tranen zit.

edit, Df beschrijft beter wat ik ook bedoel Lachen

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 17:31

Jee wat verschrikkelijk!!Ik wens je erg veel sterkte toe! Vriendjes zijn?

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 17:35

Sterkte met het verlies van je 2 lieverds..
Ik hoop dat je het goed kunt verwerken.. en ze zeggen: een ongeluk komt nooit alleen.
Sterkte

1natascha

echt veel pech! sterkte ermee
zal je hoofd waarschijnlijk helemaal niet naar staan, maar hoop dat de verzekering tenminste wel nog wat uitkeert, als je ze verzekerd had, anders is het financiel ook echt dramatisch

Lolleke

jeutje, ik kan je op het moment alleen maar ongelofelijk veel sterkte wensen.
Je kan er inderdaad niks aan doen, het is gewoon pure domme pech, maar dat maakt het verlies niet minder.
Wil je net de draad oppakken word ook die grond weer onder je voeten weg geslagen.

Ik hoop dat de tijd de wonden wat zal helen en dat je toch weer de kracht vind om toch weer opnieuw te beginnen met een paardje! Ach gut

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 18:13

Margot, je weet het wat verschrikkelijk meer woorden heb ik op dit moment niet.....

Jammer dat mensen direct hun oordeel klaar hebben. Hoevaak heeft het al niet moeten blijken dat je niet kunt oordelen over een verhaal/gebeurtenis waar je niet bij was. Jongens misschien als je er bij bent/ mee maakt dat je beseft dat je op dat moment niet zit te wachten op als zus als zo.....
Echt waar ze konden ook dit keer er niets aan doen. Ze weten waar ze mee bezig zijn, geloof me nou maar.

RK
Mag je alleen zeggen wat erg?
Of mag je ook tips geven als sluit halve openingen af?

Dat is toch ook een vorm van medeleven Ja
Iedereen zegtwat erg, ook de "botterikken" maar niemand wil dat TS nog eens zo in tranen zit.

edit, Df beschrijft beter wat ik ook bedoel Lachen

Tuurlijk mag je je menig geven, maar is het rechtvaardig om een mening te geven zonder het preciese te weten?
Over die halve opening, Het hek werd open gezet, in plaats dat het paard naar de stal gaat, wil het in alle macht naar de achter buren dus om het hek heen. Als Rwanda gewoon een pas opzij had gedaan was ze er om heen gegaan, maar nam het hek mee totdat het hek niet verder kon en daar die boom stond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 18:15

Maar hoe kan een paard nu om een hek heen? Hoe kan daar ruimte zijn? Waarom is de pad richting buren niet afgesloten als ze daar niet moeten zijn?
Maar goed, liever per pb verder Lachen

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 18:34

We zetten het hek altijd vast met een touw aan een andere boom, daar was ik dus ook nog mee bezig. Rwanda kwam echter erg enthousiast aan rennen en was me te snel af. Deed ze anders nooit.... Het is verder een open ruimte omdat het een gewoon pad is voor de buren, dus moet toegankelijk blijven. En wat ik zei, we doen dit al tig jaren met verschillende paarden en nooit problemen gehad.
Tuurlijk mogen jullie best commentaar of instructies hebben, maar vind t jammer dat jullie sommige dingen zeggen die helemaal niet aan de orde zijn bij ons...
Verder doen jullie reacties me wel goed, bedankt!
En Ilze, je bent een skat!

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 19:25

Uit gewoonte kijk ik iedere keer uit het slaapkamerraam. Daar was tot voor kort een pracht drachtige merrie te zien die inmiddels een even prachtig veulen heeft. Afgelopen week liep er een mooi paard, helemaal mijn smaak. Ik heb je vader nog even leuk kunnen pesten met het feit dat hij toch een vosruin had gekocht. Maar ik kon me goed voorstellen dat hij overstag ging, Zenn was echt een heel leuk paard!

En nu, bij een blik uit het raam, ligt Zenn daar stilletjes. Wat een akelig gezicht. Wat zullen jullie opnieuw geschrokken zijn zeg. Onvoorstelbaar dat dit je 2 keer moet overkomen. En zo snel achter elkaar met zulke jonge paarden. Onvoorstelbaar triest. Ik wens jullie allemaal veel sterkte!

En wat de mensen met commentaar betreft: ik snap dat de meesten het goed bedoelen. Maar als achterbuurvrouw die ook haar hele leven al in de paarden zit: dit is echt pure, botte pech. De hekken zijn prima, niets mis mee. Ik zou mijn paarden zo achter die hekken zetten. En ik ben best een zeurpiet qua veiligheid. Dit had echt niet voorkomen kunnen worden. Het maakt het alleen maar enorm triest dat zelfs veilige hekken deze paarden het leven hebben gekost.

Nogmaals heel veel sterkte, ook namens Ronny.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 19:56

Hey Margot,
Ik zat net reacties te lezen in je topic over Sam en Cas, ben beteen hier maar naartoe geklikt en na het lezen van je verhaal tranen gelaten. Hoeveel ellende kan een mens in korte tijd verdragen. Net weer hoop voor de toekomst en is het je weer afgenomen. Ik vind het echt verschrikkelijk dat je dit weer heeft moeten overkomen en wil je echt heel erg veel sterkte wensen meid ! Een hele dikke knuffel van mij en ook veel sterkte voor je ouders.

En dat ongepaste gezeur wat iedereen heeft over de hekken: wat dat betreft sluit ik me helemaal aan bij Pendrag !

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:24

Lieve Margot, het leven is gewoon oneerlijk soms! Verdrietig
Waarom moet dit jou nou overkomen?
Zoveel ellende, in zo'n korte tijd.
We gaan je echt steunen in deze en komende tijd, als er iets is dat we kunnen doen, dan moet je het zeggen!
Ik wil je nogmaals, namens Arja en m'n ouders, hèel veel sterkte wensen.
Vriendjes zijn?

En ik vind het een beetje overdreven hoe sommige mensen reageren.
Dit is geen discussie topic over wie het eens is met elkaar, dit is een In Memorian topic, dat betekent dat ze nu gewoon geen paard meer heeft! Inplaats dat jullie haar nou steunen gaan jullie naar de oorzaak kijken, dat kan je natuurlijk doen, alleen wat Margot nu gewoon nodig heeft is steun en troost, en geen botte reactie's!
(Niet aanvallend bedoeld)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:33

Tjee... wat vreselijk dat jullie dit nou zo snel achter elkaar hebben moeten meemaken.
Sterkte!