[IM] Simba net dood gevonden, opgehangen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWup

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 12:45

oh wat erg!!! Verdrietig
tjonge, je hoort dit wel vaker, gelukkig kan je van je fouten leren, alleen de manier waarop is erg cru!
ik laat ook nooit een halster om, niet op stal, ook niet in de wei, vanwege wat er kan gebeuren.
sterkte! Ach gut

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 12:49

IndianLady schreef:
@ Blinnii Die zucht is het laatste beetje lucht die nog in de longen zit/zat.

Okee dankjee.. zoiets dacht ik al Lachen

Ik vind het zoo erg voor je Boos! Super veel sterkte nogmaals Lachen

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 12:51

wat vreselijk dat je dit hebt meegemaakt ik wens je héél veel sterkte en voel je alsjeblieft niet schuldig hoor!!!! Ach gut zoiets kan iedereen overkomen....

boroughlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 12:52

Wat erg voor je!!! Boos! En ook zo zielig voor het paard ik denk dat het paard veel pijn heeft geleden!!

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 12:52

Heel veel sterkte toegewenst Ach gut . Afschuwelijk om zoiets mee te maken. Jezelf verwijten maken heeft geen zin. Een ongeluk zit nu eenmaal in een klein hoekje.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 12:52

Die laatste zucht was denk ik idd laatste beetje lucht wat in haar longen zat.
Ik krijg dat beeld niet van mn netvlies af, ene moment gaat het, ander moment loop ik weer te janken en ben ik misselijk.
Dat lossnijden moest ik wel, ik heb mezelf vermand, ik kan die meid niet aandoen om dat te zien.
Ik denk dat aan ene kant ok zo had moeten zijn dat ik hem gevonden heb. Denk de anderen kennende dat die helemala in paniek waren geraakt.
Ze was al dood toen ik haar vond, was al stijf aan worden. Hooi was niet aangeraakt dus ik vermoed dat die gisteren net nadta ik weg was zich heeft opgehangen.
ik ben al hele dag aan bellen, met eigenaar van paard, staleigenaar, stalgenootjes. Ik voer tm maandag de paarden en verzorg hun, niemand wil en durft dat te zien, omdat ze nog in stal ligt totdat rendac maandag kan komen.
meisje had net besluit genomen om weer met paarden verder te gaan, nadat ze haar ponny had verkocht ivm haar zwangerschap. Ze mistte het toch heel erg en had net maand geleden deze gekocht.

Met mij gaat nu redelijk, shake niet meer zo erg al straks, heb alleen mn allergische reactie terug, zit onder de bulten nu, komt door de stress denk ik.
Zit me laatste tijd niet echt mee nee.... arm beestje rust zacht en spijt me zo
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 17-03-07 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

boroughlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 12:53

Mijn paard heeft zich wel een opgehangen op de poetsplaats maar toen is gelukkig het halster geknapt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 12:56

Ik laat ook de halster vaak om, omdat ik er 2 heb die zich niet makkelijk halster laten omdoen in stal, blijven ronddraaien. vanaf nu gaan alle halster af, op wei en in stal!!!!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 12:58

Vreselijk voor jou zeg Boos! Echt erg dat hij zich zo opgehangen heeft...

xxxcatjuxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 13:00

oei dat is nit niks. heel veel sterkte ook voor de eigenaresse.
en je kan er niks aan doen ongelukken zitten in een klein hoekje

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 13:00

veel sterkte..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 13:11

jeetje wat erg!
je zal inderdaad wel heel erg geschrokken zijn!
Niet jezelf de schuld geven... je kunt het nu toch niet meer terug draaien..
sterkte!

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 13:15

Ow getver, wat zal je geschrokken zijn!
Wat een vreselijk gezicht moet het zijn geweest, vind het echt héél erg knap van je dat je je hebt vermand en het halster los hebt gesneden en hem goed hebt neergelegd..

Sterkte meis Ach gut

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 13:17

Ik denk er anders over.
Ik vind het heel erg en heel naar wat er gebeurdt is, voor beide partijen, maar als je iets meer aandacht aan de paarden had gespendeerd (zoals de tijd nemen om de halsters af te doen), was dit niet gebeurdt.
Je bent op dat moment wel verantwoordelijk voor alle dieren daar en dan is tijd gebrek geen reden om het maar af te rafelen.
Begrijp me goed, het paard is een afschuwelijke manier om het leven gekomen (gestikt) en heeft gevochten voor zijn/haar leven, ook al was het een 'ongeluk'.
Het gaat misschien 99 x goed, maar net die ene keer fout.
Ik snap het wel hoor, maar ik vind het niet goed te praten.
Ik heb het ook een keer meegemaakt op een manege, paard werd ook achter gelaten met een halster om en had een buiten luik, en bleef daar haken met zijn halster en na de koffiepauze werd hij al vrijwel dood aangetroffen, ik had er niets mee te maken maar ik vond hem zo, heb hem losgemaakt en hij heeft bij mij op schoot (zijn hoofd dan) zijn laatste adem uitgeblazen. (reanimeren had geen zin, het was ook nog eens een heel oud paardje).
Dit is ondertussen al vele jaren geleden maar ik zie het zo weer voor me.
Ik wil je ondanks alles veel sterkte wensen het het verwerken en ook heel veel sterkte voor de eigenaresse.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 13:22

Ik ben het met bovenstaande helemaal eens,een verjaardag is nu niet echt een rede om te haasten daar kun je best wel later aankomen omdat je eerst de paarden moet verzorgen,desalniettemin heel veel sterkte met het verwerken en vooral de eigenaresse heel veel sterkte want die is haar paardje kwijt!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 13:25

Wij hebben de paarden al jarenlang daar stan , en zijn nooit duidelijke afspraken gemaakt over wel of niet afdoen van halsters. Als je halster koopt staat er ook niet bij, dat gevaarlijk kan zijn, ik wil proberen om dat onder de aandacht te brengen nu.

In stal is alles netjes afgemaakt, niets waar hij aan kon blijven hangen. We dachten dat we alles deden om ongelukken te voorkomen.
is niet dat dit de enige keer was dat halsters ombleven, meestal werden die omgelaten!! Ik was juist diegene die ze vaker afdeed, maar ja, niet elke keer dus.

Ik wil juist nu mensen duidleijk maken, dat als dnek je dat alles goe dis afgemaakt en ongevaarlijk is, er kan altijd wat gebeuren. ik heb geleerd nooit een halster om te laten, hoe veilig een stal ook lijkt, want dat blijkt nu wel weer. Ook ga ik proberen om in ruitersportzaken een waarcshuing op te hangen, halsters alleen om als er toezicht is.
gek eigenlijk, op bijna alle szit een waarcshuwing, en blijkbaar gebeuren dit soort dingen vaker, en nergens een waarschuwing of "gebruiksaanwijzing"

enne, die verjaardag... ik was jarig en bezoek stond al voor de deur, ( moest ineens overwerken omdat er een zieke was) en halster werden meestal omgelaten, is nu niet dat de eerste keer was dat die omgelaten werden. Maar ja, het ongeluk is al gebeurd...
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 17-03-07 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 13:26

Als de paarden daar wel vaker met halster bleven staan, wat ik uit het eerste bericht begrijp, kan ik het niet met de 2 vorige berichten eens zijn.

Lynn erg veel sterkte

edit, zie nu ook dat lynn dat nogmaals aanhaalt
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-03-07 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 13:26

Meiden.....ik denk dat ze dit nu ook wel realiseerd achteraf. Ik vind ook dat je nooit haastig moet zijn met wat je doet. Het spreekwoord bewijst zich zo maar weer: Haastige spoed, is zelden goed...

Heel veel sterkte gewenst.....en een leer voor de volgende keer: Neem wat meer de tijd...als je gehaast bent kun je niet helder meer nadenken en doe je dingen fout.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 13:29

maar dat was het, ik liet nu niet alleen vanwege de haast de halsters om, ik doe ze soms af, weet eigenlijk niet waarom ene keer wel en andere keer niet, maar nu niet dus, en denk ook dat dat kwam omdat ik me aan haasten was. Maar als ik veel tijd heb, laat ik ze ook wel vaker om, en mijn stalgenootjes laten die ook altijd om.
Ongeluk had dus ook kunnen gebeuren als een ander ze binnen had gezet, nu had ik het gedaan en ben dus ook diegene geweest wat vanmorgen als eerste daar was en het zo aantrof

vanaf nu komt er een regel, alle halster op wei en stal af, en ik ga nu ook meer mensen waarschuwen. hoe goed je het ook dnekt te doen, ongeluk kan altijd geburen, moet alleen zo veel mogelijk proberen te beperken.
En jullie kunnen nu wel blijven zeggen dat door mijn haast kwam en mij nog meer een schuldgevoel aanpraten, maar weet je hoeveel paarden er op stal en wei staan met halster om.... mensen die beste voor hun paard willen, en niet realiseren dat zo gevaarlijk kan zijn

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 13:56

het enige wat ik wil zeggen is SIMBA RUST ZACHT

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 13:57

dank je yve, en sorry dat ik niet geluisterd heb naar jou.
nu is te laat

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:02

Niemand wil jou een schuldgevoel aanpraten het is al erg genoeg dat het gebeurd is,maar mensen die al jaren met paarden omgaan weten dat het een ongeschreven regel is dat je in de stal en wei de halsters af moet doen en jij wist het waarschijnlijk ook in je onderbewust zijn deed je het de ene keer wel en de andere keer niet waarschijnlijk omdat je wist dat het toch beter was zonder en de andere keren aanlaten uit gemakzucht.Maar meid het is gebeurt en je kunt het niet meer terugdraaien helaas,ik leef met je mee het is zwaar kl*te.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 14:06

ik heb ook al jerenlang paarden, en ook op stallen gewerkt en stage gelopen, en op ene plaats doen ze het wel af, op andere plaats niet.
heb nieuw topic geopend, om mensen te waarschuwen en te kijken of ik in winkels of leveranciers waarschuwen willen geven bij e verkoop van een halster

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:10

Sterkte Lynn, het is inderdaad kl*te voor het paardje en natuurlijk ook voor jou. Dit beeld zal je altijd bij blijven. Het is fijn dat je er van geleerd heb maar niet dat het op deze manier had moeten gebeuren. Het is wel een hele harde les.
Je kan hier echt niks mee, zeker niet als het bij jullie gewoon was om halsters om te laten, wat overigens niet alleen bij jullie gebeurt.
Wens de eigenaar ook veel sterkte.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:11

Afschuwelijk dat dit is gebeurd. Ik wens jullie veel sterkte om hier mee om te gaan. Zowel Lynn als de eigenaar van het paardje en de medestalgenoten.
Niemand heeft er wat aan te zeggen dat het halsters niet om hadden moeten blijven. Dat weten we allemaal. Waar ik wel wat aan hebben en misschien andere ook is dat ik nu echt nooit meer, zelf geen 5 minuten wacht met het halster afdoen.
Lynn als ik in jou schoenen zou staan, zou ik proberen niet over schuld na te denken. dat levert je niets op. Heel goed dat je je richt op duidelijke afspraken op stal, dat levert je wel iets op.
Nogmaals heel veel sterkte voor jullie allemaal.