[IM] Dierbare verloren, iets tastbaars?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: Dierbare verloren, iets tastbaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:54

Mijn moeder is plots overleden toen ze 63 was. Kort hiervoor was mijn vader zijn trouwring verloren. Na het overlijden hebben we haar ring wat opgerekt en heeft mijn vader deze gedragen. Helaas is kort hierna ook mijn vader overleden. Nu draag ik deze trouwring, weliswaar om mijn middelvinger want hij is me veel te groot.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:55

ik heb voordat mijn opa overleed een gouden kettinkje gekocht met een staafje met 3 steentjes erin. 1 witte in het midden staat voor mij en 2 blauwe eromheen staat voor mn opa en oma. en heb ik als andeken van mn opa. paar maanden later heb ik mn hond moeten laten inslapen. mn ouder waren toen op vakantie en hebben toen een hoefijzertje met rode steentjes meegenomen. die heb ik als aandenken van mn hond hangt bij het hangertje van mn opa aan de ketting. en doe hem nooit uit.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:58

ik heb van mijn opa met de communie een gouden kruisje gekregen, Nooit omgehad vroeger en draag nu altijd samen met de bedel met mijn naam eraan van mijn oma`s bedelarmband.
ieder kleinkind had zijn naam aan een bedeltje bij oma hangen, en na haar overlijdden vorig jaar hebben we die allemaal terug gekregen.
Nu hebik dus mn hangertjes van opa en oma om.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:01

Heb je geen hoefijzer van hem? Daar kan je prachtige dingen mee doen. Of een hangertje met een neutraal kokertje met een paar haren erin.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 21:03

ijslanderfan schreef:
Heb je geen hoefijzer van hem? Daar kan je prachtige dingen mee doen. Of een hangertje met een neutraal kokertje met een paar haren erin.

Ik heb nog een oud hoefijzer Ja (meerdere)
Maar heb nog geen idee hoe en wat ik precies wil

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:20

Sterkte met dit verlies.
Ik ben augustus 2006 ook mijn maatje verloren. Ik heb toen bij de juwelier een mooie ring uitgezocht, haar naam daarin laten graferen.. die doe ik ook nooit meer af. Ze droeg geen ijzers ofzo, dus dat was voor mij het niet. Haar pluk manen heeft een mooie plek in mijn kamer gekregen, samen met een mooie foto van haar.

Mijn zusje heeft aan hangertje aan een ketting, met daarin 2 fototjes van Sunny...

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:20

Er is een ruitersportzaak die van het haar van je paard, hond, of watvoor huisdier dan ook, erg mooie armbanden kan maken...

Edit: Heb 'm teruggevonden, en vind het nog steeds wel mooi...
http://www.deruiterboulevard.nl/albanu.html
Laatst bijgewerkt door Sorriso op 07-03-07 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:22

Ik heb toen ik Zhivago verzorgde een ketting gekregen met een bedel daar aan met zhivago er in die heb ik altijd om en bijna nooit af betekend gewoon veel voor mij ik draag hem bij me.
Als ik 18 ben wil ik ook tatoo met een tribal en een Z zodat hij voor eeuwig bij me is.
En heb ook zo`n dekje gehouden met zijn naam er op die ik toen had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:23

Had hij toevallig ijzers?

Een kennis van me heeft een ijxer laten verzilveren met daar haar naam, geboorte datum en sterf datum erin.
Was ook erg mooi Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:24

In Oktober 2006 ben ik mijn opa, en tevens beste vriend, verloren. Mijn moeder heeft een kettinkje met zijn as laten maken.
Ik heb een kettinkje die hij aan zijn vrouw heeft gegeven gekregen en ik heb een tattoo laten zetten ter ere van hem.
Ook heb ik een kaart van hem en een oud postzegelhoudertje gehad.
Over het algemeen zijn sieraden toch het populairst geloof ik, inderdaad met de naam, ik ken ook iemand die een portret heeft later graveren in een hangertje, echt prachtig geworden! Lachen

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:25

SplashIsLief schreef:
Je hoort vaak dat mensen een kettinkje kopen en de naam van de dierbare laten ingraferen. Ik ben al dagen aan het verzinnen, ik wil iets anders, iets moois, iets van ons. Tot zover ben ik nog niet gekomen, maar ben benieuwt wat jullie hebben van een dierbaar persoon of dier dat jullie verlorgen hebben.

Doe iets wat je herinnert aan die persoon/dier. Wat hadden jullie gemeen, wat deed/zei hij/zij altijd.

Er was hier op bokt ooit iemand die armbandjes/kettinkjes maakte van paardenhaar.

Ik vind een tattoe voor een echte dierbare (bijv. kind etc.) ook erg mooi, neem bijv. fam. Hazes. Zij hebben de as van André vermengd met de inkt en toen de tattoe laten zetten.

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:26

Ik heb een aantal maanden voor mijn vader's dood een ketting met mijn naam van hem gekregen.
Vind ik wel speciaal en ik draag hem altijd.

En heb laatst een tekeningetje van een raar poppetje terug gevonden die hij had gemaakt, die laat ik op mijn enkel tattoëren.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:35

-> IM

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:15

ik wil zelf een tatoeage. niet pas als ze overlijden, maar eerder. een symbool, waar de eerste letters van hun namen instaan. een plukje haar zou ik ook willen hebben.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 16:56

Ik heb inderdaad ook gedacht aan een tattoe. Maar ik ben helemaal geen tattoe mens Bloos

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:02

Toen de hond van mijn ouders overleed heb ik met photoshop een fotocollage gemaakt met daarop het gedicht van rainbow bridge. Voor mijn onlangs (veel te jong) overleden kat wil ik hetzelfde doen. Helaas had ik niet in de gaten dat hij zijn halsbandje nog om had toen we hem hebben begraven, maar van de andere kant weet ik ook niet of ik die zou willen hebben. Zijn golfbal blijft in ieder geval door het huis slingeren, daar waar hij thuishoort.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 00:19

SplashIsLief schreef:
Ik heb inderdaad ook gedacht aan een tattoe. Maar ik ben helemaal geen tattoe mens Bloos

ik ook niet, maar zoiets kan je niet verliezen, en blijft voor altijd bij je, op je lichaam. dat vind ik dan het mooie eraan. ik zou hem zelf ook niet op een opzichtige plaats willen. het moet iets van mij zijn, niet voor een ander. en niet te groot uiteraard.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 00:24

Ik heb van onze hond een kettinkje besteld met wat as. Verder heb ik wat haren afgeknipt, en krijgen we een urn (replica van haar hoofd).

En natuurlijk de foto's en herinneringen.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 00:31

ik ben vorig jaar mijn vader verloren.
ik kreeg van hem vlak voor hij stierf een gouden ketting mer 3 gouden dolfijntje.ik heb daar nu een gouden dolfijntje bij aan laten maken en daar zit as van hem in.

2 dagen na mijn vader verloor ik mijn paard.
als aan denken van haar heb ik alleen foto's,omdat het overlijden van mijn vader en mijn paard zo dicht opelkaar zat.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 00:40

ik zou ook het favoriete halster van het betreffende paard bewaren. en in Faram's geval zijn lievelingszadel, een antiek western bakbeest uit de jaren '60, en ZIJN lievelingszadel, en daarmee ook het mijne. dat ding mag NOOIT meer weg!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 00:44

ik heb mijn opa ze ketting om me nek hangen...en van me oma haar oorbellen beide overleden

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:03

ow, mijn paard is niet overleden, leeft gelukkig nog steeds en staat nu buik vol te eten in de wei, maar ik heb wel een tattoo van haar, en al ze ooit sterft komt die datum erbij te staan

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:06

SplashIsLief schreef:
Je hoort vaak dat mensen een kettinkje kopen en de naam van de dierbare laten ingraferen. Ik ben al dagen aan het verzinnen, ik wil iets anders, iets moois, iets van ons. Tot zover ben ik nog niet gekomen, maar ben benieuwt wat jullie hebben van een dierbaar persoon of dier dat jullie verlorgen hebben.

Ik had toen mijn paard weg ging een armbandje gemaakt. Met haar naam erop ; Angelique en mijn naam aan de onderkant. Zo is ze altijd nog bij me, aangezien ik vaak armbanden draag

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:15

Melanieetjuh schreef:
SplashIsLief schreef:

Ik had toen mijn paard weg ging een armbandje gemaakt. Met haar naam erop ; Angelique en mijn naam aan de onderkant. Zo is ze altijd nog bij me, aangezien ik vaak armbanden draag

Van al mijn overleden paarden heb ik de hele staart terug en laten prepareren , en mijn hond in een urn, als het paard wat ik nu heb er niet meer zou zijn komt hij ook weer thuis in een urn van hem wil ik zijn naam als een tattoe in mijn linker hand op mijn levenslijn hebben

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:14

Ps; Mijn paard was dan niet overleden..maar werd verkocht. maar alsnog Knipoog