[IM] Waarom nou jij? Waarom ging het zo snel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DGKstudent

Re: Waarom nou jij? Waarom ging het zo snel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:20

Lieve Dees,

Ik schrok vannacht heel erg toen ik het bericht van je kreeg.
Yp was echt een schat van een paard, en betekende veel voor je moeder en ook immens veel voor jou.

Yp's leven heeft jou iets gegeven dat geen ander mens of dier jou had kunnen geven.
Namelijk een nieuw doel in je leven..

Ik wens je heel veel sterkte en ben er voor je als je me nodig hebt....

Charlotte_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:08

Lieve Dees, Waarom hij nou, zo oneerlijk, die stoere droge Yp. Ook veel sterkte aan je moeder
Volgens mij heb ik nog een aantal foto's van hem dus als je die graag zou willen stuur ik ze uiteraard.
sterkte...

Linda01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:06

Jeetje meid, heel veel sterkte! ook voor je moeder Ach gut

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:10

heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:16

heel veel sterkte deze komende periode! 3 paarden in zn korte tijd, afschuwelijk!

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:21

Heel maar dan ook heel veel sterkte!!! Steeds vaker hoor ik mensen met paarden die koliek krijgen. Ikzelf dacht dat ik mijn paardje 2 dagen geleden ook zou verliezen aan koliek. Gelukkig is het goed gekomen bij hem.
Nogmaals, sterkte!

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:23

Heel veel sterkte toegewenst

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 15:06

Icie schreef:
Lieve Dees, Waarom hij nou, zo oneerlijk, die stoere droge Yp. Ook veel sterkte aan je moeder
Volgens mij heb ik nog een aantal foto's van hem dus als je die graag zou willen stuur ik ze uiteraard.
sterkte...

Ooh dat zou ik echt heel fijn vinden als je die wil sturen! Het is echt heel oneerlijk.
Ik begin er nu vrede mee te krijgen, hij zal wel een goede reden hebben gehad om heen te gaan en het voelt ook alsof hij over ons waakt!

Rooslovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:08

Gods meisje wat erg! Ik schork me gisteren dood, toen ik het te horen kreeg, ik dacht alsjeblieft niet weer een paardje, de 4e alweer Eerst Daisy, Huilen daar was ik helemaal kapot van toen Uniekje Huilen zo oneerlijk, het was toch zoon fantastisch beestje, toen was ik helemaal kapot. Toen Viona Huilen en nu Yp, Huilen het leven is zo oneerlijk! Huilen Waarom nu weer Yp zoon mooi beestje. Die laaste foto is echt heel mooi Dees!
Heel veel sterkte toegewenst Dees Ach gut

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:11

Jeetje, wat heftig. Heel veel sterkte.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 17:35

Rooslovely schreef:
Gods meisje wat erg! Ik schork me gisteren dood, toen ik het te horen kreeg, ik dacht alsjeblieft niet weer een paardje, de 4e alweer Eerst Daisy, Huilen daar was ik helemaal kapot van toen Uniekje Huilen zo oneerlijk, het was toch zoon fantastisch beestje, toen was ik helemaal kapot. Toen Viona Huilen en nu Yp, Huilen het leven is zo oneerlijk! Huilen Waarom nu weer Yp zoon mooi beestje. Die laaste foto is echt heel mooi Dees!
Heel veel sterkte toegewenst Dees Ach gut

Je vergeet Lloyd nog, die zat tussen Daisy en Uniek in...
Die laatste 2 foto's vind ik zelf ook heel erg mooi, die heb ik besteld op 50 x 75 formaat, ik hoop dat ze mooi worden!

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:42

Ik ben sprakeloos..
Heel veel sterkte.

esmee_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:23

heey dees,
ik denk er ook nog elke dag aan.
mijn lieve yp waar ik wel iedere dag op wou rijden maar in dat k met hem ging rijden ging hij ook wel eens met mij rijden net zo als zater de laatste keer....
die grote bokken die die maakte wat die nog nooit had gedaan(maar dat mag wel naar zo lang stilstaan)het waren zijn laatste vreugdebokken...

dees lieve meidd heeeeeeeeel veeeeel sterkte!!
ik denk ook nog iedere dag aan mijn lieve uniek het is gewoon niet eerlijk!!
daisey r.i.p
loyd r.i.p
uniek r.i.p
viona r.i.p
yp r.i.p

5 is te veel! Verdrietig Huilen
groetjes esmee xxx

Rooslovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:25

Dees, Loyd ook nog ja... Huilen
Thiss gewoon niet te bevatten,
De eerste foto's zijn ook mooi meis.. ik hoop echt dat de foto's mooi worden
Het leven is gewoon zo oneerlijk en dat het zo snel ging..
Maar gewoon nog heel veel sterkte Dees & Petra! Vriendjes zijn?
R.I.P Yp!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 23:30

Heo meer uren voorbij gaan, hoe meer mooie verhalen er boven komen die maar weer eens bevestigen wat een bijzonder paard het was! Van alle kanten krijg ik ook foto's die ik nog nooit gezien had, heel leuk is dat. Yp kon echt met iedereen overweg blijkt maar weer, jong en oud heeft er op gereden en hij liet het allemaal toe!
Het blijft onwerkelijk, het is natuurlijk altijd moeilijk, maar bij Yp is het toch weer anders dan bij Lloyd en Uniek. Van Yp had ik namelijk het beeld dat hij hier tot zijn 30ste of nog ouder zou blijven. Van die anderen hoopte ik dat ook wel maar bij Yp wist ik dat zeker, want zo een sterk paard dat nooit iets had zou echt niet vroeg heen gaan!
Ik zie hem nog steeds eigenwijs voor zijn staldeur staan te wachten tot ik hem binnenlaat en dan vervolgens gewoon niet opzij stappen haha, het was echt een paard met hele droge humor, daar kon je echt om lachen.
Zo stond hij ook een keer een kwartier lang ollie's halster vast te bijten. Ollie aan de ene kant van de draad en yp aan de andere kant, hij bleef maar vasthouden en ollie bleef heel droog staan en liet het maar over zich heen komen. Ik kwam niet meer bij van die 2 haha.
Ach ja het heeft natuurlijk tijd nodig om het te gaan beseffen, maar ik ben wel blij dat ik hem nog iedere dag voor me zie alsof ik hem net nog heb gezien en hij er gewoon nog is!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 00:37

geconduleerd met je verlies, heel hard en zo snel.
Sterkte

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:13

wat erg niemand zou het leuk vinden
heel veel sterkte

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:17

Wow, ben er helemaal stil van. Vreselijk..
Sterkte Vriendjes zijn?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:21

wat erg voor je meid, sterkte ermee.

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:27

Heel veel sterkte, lijkt me vreselijk om je maatje te verliezen

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 22:25

Nou ongelooflijk maar waar. Mijn moeder vond het idee om een nieuw paard te kopen heel naar. Ze vond het niet eerlijk tegenover Yp, maar wilde toch wel weer gaan rijden uiteindelijk. Dus vanmorgen zaten we met zn drietjes een beetje te overleggen dat we gewoon maar eens wat mensen moesten vragen of ze een beetje rond wilden kijken voor ons naar een brave onbeleerde 2,5 jarige friese hengst die ik dan zelf volgend jaar ik kan gaan rijden zodat hij gewoon naar onze hand komt te staan (mijn moeder weet van mij zeker dat ik hem met een lichte hand inrijd en op haar manier en ze kan zelf dan ook ermee bezig zijn!)
Dus we bellen een kennis op uit Maren-Kessel waar al onze jonge paarden in de opfok staan aangezien hij veel jonge friezen op stal heeft altijd en ook zelf friezen fokt. En toevallig had hij een hele brave staan. We hebben mijn moeder overgehald om vandaag nog gewoon eventjes te gaan kijken, om een idee te krijgen wat ze straks zou willen, maar we zouden NIKS kopen. Dat moest duidelijk afgesproken worden.
Jullei voelen hem aankomen: het was liefde op het eerste gezicht! Hij was meteen heel nieuwsgierig naar ons en erg lief en kon daarnaast heel goed lopen. Er zit een mooi papier bij en we hebben de moeder ook nog gezien, ook heel aansprekend. Verkocht!
We hebben afgesproken dat ik hem ook gewoon blijf rijden en uit ga brengen in de dressuur en mama stapt er gewoon op als ze er aan toe is. Ze vind het allemaal wel heel moeilijk, want zo snel was niet de bedoeling en ze voelt zich schuldig. Maar het was gewoon echt liefde op het eerste gezicht en we hebben er beiden een supergoed gevoel bij! Ze durft er ook nog niet blij mee te zijn en mensen te bellen om het te vertellen, maar dat komt wel. Het is inderdaad heel snel, maar dat wil niet zeggen dat Yp gewoon afgedankt is en dat moet ze gaan beseffen. Dit paardje zal ook nooit Yp z'n plaats in nemen, dat plekje blijft van Yp en dit paardje krijgt een ander plekje in ons hart, zo moet ze het ook gaan zien! Hij blijft nog tot 1 maart daar staan, want we zijn hier nieuwe stallen aan het bouwen, en dan kan hij straks gelijk de nieuwe stal in met de rest van de paarden.
Ik hoop dat Ypje het een beetje kan begrijpen, we willen hem niet vervangen, hij was gewoon onvervangbaar!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:40

Wat ontzettend leuk voor je moeder en voor jou. Tuurlijk vind Yp dat goed, die heeft liever dat jullie verdergaan dan om hem blijven treuren. Hij is nu waar het goed is, met zijn vriendjes, dat zal een weerzien geweest zijn met hem en Lloyd en Uniek!
Ik hoop dat deze nieuwe fries het verdriet kan verzachten en de lege plek wat kan opvullen. Het is jullie gegund! Hoe heet de nieuwe aanwinst?.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 23:25

Gelukkig dat ik ook van iemand anders hoor dat het goed is zo caro! Hij heet Mathijs en we noemen hem gewoon Thijs (en ik Thijsje haha, want hij keek zooooo lief uit zijn oogjes Haha!) Het is echt een prachtbeestje, ik stuur je zo snel mogelijk foto's Knipoog

assy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:36

echt heel veel sterkte

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:42

JEeetje zeg wat heeel erg verschrikkelijk zit echt met een brok te lezen!
Een schrale troost maar hopen dat ze met hun drieetjes zijn!
Sterkte!

En heel veel plezier met jullie nieuwe aanwinst!