[IM] Lieve Star, na al het knokken toch voorbij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimftNinja

Re: Lieve Star, na al het knokken toch voorbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 16:22

Lieve Hannah,
Wat vreselijk voor je! Ik lees het nu pas. Ik zit hier me
t kippevel en tranen in mijn ogen. Star en jij waren een onwijs leuke combinatie. Zoals Kim als zei heb je gelukkig heel veel mooie herinneringen aan hem en zo moet je hem ook herinneren. Die lieve Star die het braafst was van alle "brave" paarden op het strand. Heel veel succes met het verwerken van dit grote verlies!
Een poosje geleden kwam ik dit gedichtje tegen op bokt en vond het zo mooi en het is lijkt wel gemaakt op Star en jouw.

Als twee bruine ogen vragen,
Help mij, want ik voel me niet fijn.
Mag je dan, omdat je voelt dit is het einde,
Egoïstisch zijn?

Als je van de dierenarts hoort,
Dit komt nooit meer goed.
En hij krijgt steeds meer pijn.
Mag je dan omdat je hem niet kan missen,
Egoïstisch zijn?

Als twee trouwe ogen zich sluiten voorgoed
En je zonder hem naar huis toe moet.
Met een halster in je hand,
En je hart vol pijn.
Dan probeer je jezelf te overtuigen,
Ik mocht niet egoïstisch zijn.

Al die tijd met zijn tweetjes,
Elke dag samen was een feest.
En in al die tijd.
Is hij zelf niet een keer,
Egoïstisch geweest.

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 16:38

He Kim,
Ook jij bedankt voor je lieve berichtje. Het gedichtje doet me idd best veel. Heel veel eigenlijk. Huilen
Soms denk ik dat ik het al een plekje heb gegeven, maar als ik zoiets lees raak ik bijna in paniek. Ik moet dan veel huilen en denk alleen maar wat ik nou zonder Star ben. Ik mis hem g.vd. echt heel erg.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 16:45

heel heeeeel veel sterkte Vriendjes zijn? Ach gut

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 16:52

Ten eerste echt super veel sterkte ! heb je verhaal gelezen en ben dr echt ontroerd van ! Wat een mooi dier was hij zeg !
Sterkte!

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 17:11

Dankjulliewel.
Geduld, ik had nooit zo'n geduld, maar dat heb ik nu aardig geleerd. Vooral met paarden heb ik echt geleerd hoe je moet genieten. Klinkt heel gek, maar eerst genoot ik van een fijne les, of even crossen buiten. Maar door Star ben ik ook echt gaan genieten van naar Star kijken, of een wandelingetje met hem maken. Ik heb echt geleerd om op alle mogelijke manieren van Star te genieten.
Het klinkt misschien een beetje vaag maar ik heb door Star echt anders naar paarden leren kijken. Echt als vriendjes.
Dat maakt het juist zoveel zwaarder als je dat vriendje dan moet laten gaan. Omdat je niet alleen het fijne rijden maar ook een echt dierbare vriend moet loslaten. Ik hoop dat jullie me een beetje begrijpen...

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:58

heel veel sterkte!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 23:18

fallstar schreef:
dankjewel Kim,
Telkens als jij een berichtje stuurt of plaats word ik vreselijk emotioneel, ik vind dat je het heel lief zegt.
Ook dankje voor de foto's, Star staat er weer lekker nieuwsgierig op, zoals hij ook precies was.

Heb nog meer foto's hiertussen staan van hem:
http://www.mijnalbum.nl/Album=XCUX3EWP

En nogmaals, heel veel sterkte in deze tijd. Meid, geloof me, er komt een moment dat je door je tranen van verdriet heenlacht, om de mooie herinnering aan Star, hoe moeilijk dat nu nog lijkt...
Ach gut

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 21:41

Hee Kim, Het is leuk om die foto's te zien. En om Star moest ik al zo vreselijk vaak lachen, als ik aan z'n (soms wat) vreemde acties terug denk, voel ik me ook goed, en kan ik ook lachen, maar als ik er dan te veel overna ga denken word ik toch weer snel emotioneel.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 22:07

hoiii hannah..
ik had je andere topic's al gevolgt maar toen je net tegen kwam in een topic zag ik je onderschrift en klikte erop...
toen kwam in in dit topic... en toen door las moest gelijk aan m'n oude paardje denken...
heel veel sterkte ermee en het is voor star beter zo..
je heb hem goed leven gegeven en daar is hij je vast heel dankbaar voor Lachen
nog heel veel sterkte Ach gut

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:37

hey hannah,

Ik vind je topic nu pas via je onderschrift. Wat vreselijk om afscheid te moeten nemen van je beste vriendje. Een paard, dat in korte tijd geen paard meer was maar je beste maatje waar je je veilig voelt en die je beter doet voelen als je het soms niet meer ziet zitten.
Een verschikkelijk moeilijke beslissing heb je moeten nemen meis, maar wel een eerlijke beslissing tegen over star.

Ik heb jullie samen leren kennen op onze aller eerste boktmeeting op het strand. Ik vind KWPNners echt niets bijzonders hebben maar star had iets, hij was zo vriendelijk en allert en ontzettend braaf en natuurlijk wit.
Je vertelde toen zijn hele levensverhaal en dat heeft wel indruk op me gemaakt over wat jij allemaal voor star over had, zo zijn er maar weinig.
Zat echt met tranen in mijn ogen toen ik las dat star er niet meer was, dat leuke brave witte paard die met onze boktrit was meegeweest ( waarvan er nog velen moeten volgen).
Heel erg veel sterkte meis, ik hoop dat je in de nabije toekomst weer net zo'n vriendje vind als Star waar je net zo van kan genieten.
Een vriend verliezen is niet iets wat je snel vergeet, sterker nog je vergeet ze nooit. Ze zullen altijd bij je blijven en zullen altijd een deel blijven van wie jij bent.
De herinneringen zullen je altijd bij blijven en het gemis zal er altijd zijn, maar weet dat jij hem nooit vergeet en dan zal hij jou ook nooit vergeten.

Hier een engels gedichtje dat mij altijd aan het huilen krijgt:

The Rainbow bridge,
Just this side of heaven is a place called Rainbow Bridge.

When an animal dies that has been especially close to someone here, that pet goes to Rainbow Bridge.
There are meadows and hills for all of our special friends so they can run and play together.
There is plenty of food, water and sunshine, and our friends are warm and comfortable.

All the animals who had been ill and old are restored to health and vigor; those who were hurt or maimed are made whole and strong again, just as we remember them in our dreams of days and times gone by.
The animals are happy and content, except for one small thing; they each miss someone very special to them, who had to be left behind.

They all run and play together, but the day comes when one suddenly stops and looks into the distance. His bright eyes are intent; His eager body quivers. Suddenly he begins to run from the group, flying over the green grass, his legs carrying him faster and faster.

You have been spotted, and when you and your special friend finally meet, you cling together in joyous reunion, never to be parted again. The happy kisses rain upon your face; your hands again caress the beloved head, and you look once more into the trusting eyes of your pet, so long gone from your life but never absent from your heart.

Then you cross Rainbow Bridge together....

Heel veel sterkte hannah.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:40

Het lijkt me zo moeilijk om zoiets mee te maken.
heel veel sterkte ermee Ach gut

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 22:29

Hee Inge, bedankt voor je superlieve berichtje. Ik was dus niet de enige die Star zo bijzonder vond Lachen ook bedankt voor je gedichtje, wekt idd heel wat emoties op.
xx

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:43

heel veel sterkte ermee ik ken het paardje niet eens en ik zit al van woow

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:48

Heej,
veel sterkte met het verlies... het is moeilijk om die beslissing te nemen, maar hij heeft nu geen pijn meer, je hebt de juiste beslissing genomen..

en weet je, huilen bij een concert op Lowlands kan soms verschrikkelijk opluchten... Ik heb daar in 2001 ook gestaan, toen net een vriend van me overleden was. Hield t bij Muse echt niet meer droog. Merkte wel dat de afleiding me geholpen heeft en dat ik juist een extra mooie herinnering aan hem had (ze zeggen dat muziek je gevoel kan "verwoorden", vaak is dat ook zo...)
sterkte...

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 15:51

@ Noukie, Dankje. Ik was ook wel blij dat ik toch naar lowlands ben gegaan, hoewel ik wel soms een beetje afwezig was, was het natuurlijk heel gaaf en ik was blij met de afleiding. En ik ben ervan overtuigd dat muziek je gevoel kan verwoorden.