[Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 11:52

Afbeelding

Naam: Saffier
Kleur: Vos
Hoogte: 1.57m
Geslacht: Merrie
Geb. Datum: 30 April 1995
Ras: NRPS
Stamboek naam: Viola x
Afstamming: Figaro x X
Haar heb ik op 8 september 2001 gekregen. Ik heb veel van haar geleerd, en we hebben samen een hoop lol beleefd... Ook door haar vond ik het weer leuk om naar het strand te gaan.... Ze bleef zo rustig, het kon d'r allemaal niet zo veel schelen.... Jammer genoeg heeft het niet lang mogen duren... Nadat ik haar 8 maanden had, hebben we haar in laten slapen... Ze bleek hoefkatrol ontsteking fase 4 te hebben, en 99% kans op verslechtering.... Zelfs op het weiland zou ze pijn hebben, de enige andere optie was aan de pijnstillers... Maar dat vind ik ook geen leven voor een paard... op 8 mei 2002 is ze ingeslapen.....
Lieve Saffier ik vergeet je nooit...... Bedankt...

snowylover
Berichten: 1880
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: kerkenveld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:28

Naam: Snowy
Stamboeknaam: Saskia
geboorte datum: 18-03-1984
overlijdens datum: 07-06-2006
karakter: Een super pony die me veel heeft geleerd en me altijd terecht zette. Ze ging voor mij door het vuur, we konden uren alleen buitenrijden, nooit was iets te gek.
reden van overlijden: Hoefbevangenheid

Afbeelding

NancyFjorden
Berichten: 101
Geregistreerd: 03-06-06
Woonplaats: Hilversum

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 23:13

Hoi ik werk al 9 jaar als vrijwilegster op een kinderboerderij in Hilversum.
Er stond daar een Shetland Pony die Loesje heete.

Het is al weer even terug maar ik mis Loesje nog steeds.
Zij was een pony die gewoon op de kinderboerderij hoorde.

Loesje had altijd een beetje last van haar luchtwegen.
Ze hoefde ook nooit zwaar werk te doen zodat ze er niet last van kreeg.
Maar toen ze 30 jaar werd kreeg ze het steeds moeilijker.
Ze kreeg het benauwt en kreeg daar medicijnen voor.
Maar helaas het hielp niet meer.
Loesje is ingeslapen op: 13-10-2005

Nou wist ik niet hoe je een filmpje van foto's moest maken maar Isaatje16 was zo lief om voor mij een filmpje te maken over Loesje.
Ik ben hier heel erg blij mee.
Echt heel erg bedankt!!!!

Zie hier het filmpje over Loesje.

http://www.zippyvideos.com/4084924265331346/film/


Groetjes Nancy.

Afbeelding

LuckyRemi

Berichten: 807
Geregistreerd: 08-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:48

Afbeelding
Naam: Aljaska
Datum geboren, 10 februari 1989
datum overleden: 19 juli 2004
Reden: Eigenlijk onbekend..misschien wel een hartaanval.. Ze zakte in onder het rijden...
Karakter: Hele rustige lieve draver.. Heel tragisch allemaal gelopen..Paard van me liefste buurmeisje
Laatst bijgewerkt door Lielle op 16-06-06 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: geboortedatum toegevoegd en onderstaand bericht verwijderd

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 16:03

Afbeelding

Naam: Hein
Datum geboren: 05-06-1989
Datum overleden: 06-02-2006
Reden: Artrose, we hebben hem in moeten laten slapen
Karakter: een ontzettende lieve goedzak, altijd vrolijk als je de wei in kwam. Hinniken. Was 16 geworden, maar gedroeg zich alsof hij nog geen 10 was. Dol op buitenritten en zo hard mogelijk gaan, helaas ging dit niet meer..

Hein ik mis je heel erg en zal je nooit vergeten!!

Eliana

Berichten: 5480
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:26

Lieve van de Klaverhoek
Geboortedatum: 31 mei 1996
Datum overleden: 16 Juni 2006
Karakter:
lieve was een onwijs lieve merrie (ze heette niet voor niets zo )
Ik heb haar 2 jaar verzorgt, ik kwam er elke dag,
De mensen waar ze van was deden niets met haar, toen we met haar begonnen met verzorgen was het echt een wrak, ze was zwaar hoefbevangen en ze stond nog wel in de wei.
Na een paar maanden ging het beter en toen is ze ook bereden enzo.
In januari is ze weer ziek geworden.
De da is na lang zuren van ons tegen de eigenaren gekomen en toen dacht de da dat het schimmel was,.
Ze heeft heel veel medicijnen gekregen maar et mocht niet baten.
Woensdag is Lieve ingeslapen
Afbeelding

sulindabaf

Berichten: 308
Geregistreerd: 23-12-05
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:05

tatilla BAF
leeftijd: 3 jaar.....
karakter:
tatilla was als veulen al heel eigenwijs en bang. je kon haar nooit in handen krijgen. als je met haar moeder ging rijden stond ze te stijgeren in e box en kwam ze vaker dan eens met haatr hoefjes tussen de tralies. (zit niet te veel ruimte tussen hoor.) ook kreeg je haar nooit te pakken. toen ze een jaar of 1 was ging ze de opfok in met nog 15 andere paarden van ons. toen ze in de opfok liep kom je zien dat ze iets rustiger en slomer was dan de rest, maar dat zegt nog niets. town ze 2,5 was kwam ze terug uit de opfok. ze was nog steeds er schuw. we merkten nu ook dat er iets aan de hand was met har. de dierenarts is er bij geweest en die dacht dat het waarschijnlijk iets met het hart was. het zou pas op langere termijn gevolgen kunnen hebben. toen ze 3 was werd het tijd om haar aan aanrakingen en borstelen te laten wennen. dat ging uiteindelijk met moeite toch goed. na een poosje was ze helemaal aan mij gewend, ik was ook de einige die ze vertouwde. toen ik haar in mijn eentje zadel mak gemaakt en ingereden had, bereed ik haar af en toe. maar na een paar maanden kwamen de klachten weer terug. de ene dag wou ze niet lopen en poetste ik alleen maar en de andere dag kon ik gewoon lekker met haar buitenrijden. toen ik een keer kwam, was ze weer moe, ik heb haar gepoetst, de stal uitgemest en haar gevoerd. tien ik klaar was wou ik naar huis gaan ik pakte mijn fiets en fietste de oprit af. op dat moment viel tatilla dood neer. toen ik thuis kwam had henk (waar de paarden lopen) mijn moeder gebeld. die heeft mij opgevangen. samen zijn we bij tatilla wezen kijken. ik was helemaal kapot. het was echt mijn meisje. toen tatil een paar dagen later werd opgehaald met de vrachtwagen (dooie dieren vrachtwagen)werden de paarden allemaal helemaal gek. dit is allemaa zo'n 3 a 2,3 jaar geleden gebeurt maar ik mis haar nog steeds. het was echt een klap. we hadden de hechste band die ik me ooit kan voorstellen en wensen!!

Thirza

Berichten: 9269
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:09

zo heeft iedereen zijn verhaal over zijn overleden schat en ik dus ook.

Mijn geweldige Jamaika
Jamaika was een geweldig paard met een mega karakter, als ze een klik met je had deed ze alles voor je, als die er niet was hoefde je niet in de buurt te komen en als je dat wel deed zorgde ze er zelf wel voor dat je snel weer weg was.
Jamaika was een chique Kwpn-er mooi gebouwd en gewoon helemaal perfect voor mij.
Met Jamaika zou ik het gaan doen! we zouden wedstrijden gaan rijden, ik zag het al helemaal voor me en had echt het gevoel dat we het samen aan konden en dat we het samen zouden gaan maken. Ik zou mijn droom gaan proberen waar te maken.
Helaas het was ons niet gezind na een redelijk lang ziektebed door koliek maakte de hoefsmid een grote fout en ging ze kreupel lopen en toen het na een tijdje nog niet over was hebben we foto's laten maken van haar o zo perfecte benen. Helaas toen ik de uitslag kreeg bleken ze toch niet zo perfect te zijn zoals ik ze altijd vond.
Jamaika had hoefkatrol ontsteking.
Jamaika scheen het al heel lang te hebben maar ze had er geen last van gehad, na die grote fout van de hoefsmid is het op gaan spelen. Hoefkatrol wordt in mate van 1 tot 4 gemeten 1= goed en 4=het slechtste Jamaika zat tussen de 3 en de 4 in, erg slecht dus.
Mijn wereld storte dus helemaal in, onze droom ik zag het al niet eens meer voor me. De Veearts gaf me medicijnen mee en raade me aan om haar op speciale ijzers te zetten. Dit speciale beslag laat de hoef meer rollen waardoor ze minder last kan hebben van de hoefkatrol ontsteking.
Deze ijzers hielpen erg goed Jamaika liep weer een stuk beter en we gingen onze eerste wedstrijden rijden de eerste was een groot succes! met 2 eerste prijzen!
helaas ging het toch weer erg slecht en minder met haar tot het uiteindelijk gewoon niet meer ging, Jamaika had pijn en ze ging zelfs mensen aanvallen door de pijn die ze had op het moment dat ze moest lopen.

Op 02-01-2006 is Jamaika ingeslapen
Dit heeft me heel erg veel pijn gedaan en ik heb nog steeds erg veel moeite om er over te praten, ook nu door dit weer te schrijven zijn de tranen weer in aantocht.
Mijn lieve Jamaika, ik mis je!

ik heb erg zitten twijfelen welke foto nou het mooiste jamaika laat zien zoals ze was maar dat is toch wel erg moeilijk om zo'n geweldig paard met al haar geweldige dingen op 1 foto te krijgen/hebben.
deze foto heb ik op poster formaat laten uitvergroten met haar mooie koppie

Afbeelding

Jamaika 10-07-1991 - 02-01-2006

en zoals in mijn onderschrift staat:

mijn ogen zijn vol maar mijn handen zijn leeg

somokkele

Berichten: 1018
Geregistreerd: 08-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 14:19

Ook ik heb mijn dierbaarste vriend verloren, alles deelden we met elkaar..
Naam : Black Promisses
Leeftijd : 19 mei 1981

Black is nooit echt van mij geweest. Als 10-jarig meisje mocht ik het paard van een stagiare verzoren (oh wat een eer) Verzorgen betekende poetsen, knuffelen en met heel veel mazzel misschien een x uitstappen... Een aantal jaar later werd hij verkocht, maar ik mocht hem nog steeds blijven verzorgen (inmiddels ook af en toe rijden). Wederom een aantal jaren later werd hij weer verkocht naar zijn oude eigenaar. Zij had hem achter huis staan. Aangezien enige tijd later de stallen en haar huis opnieuw opgebouwd moesten worden kreeg ik mijn kanjer voor de verzorging totdat alles af was. Dit alles zou ongeveer 2 jaar duren. En hij was nu voor 2 jaar van mij. Inmiddels was hij 18 jaar. Ik heb van hem genoten. Op een gegeven moment ging ik verhuizen en hij ging met mij mee. Op een geweldige stal kwam hij te staan. Lekker veel op het land samen met andere vriendjes. Helaas heeft hij daar maar 3 weken van kunnen genieten. HIj werd al vrij snel kreupel en kreeg boksrust met heel veel stappen. Een paar dagen later werd ik 's ochtends gebeld door de staleigenaar.... Black stond op 3 benen te zweten en te zweten. Hij had al 3 zweetdekens doorweekt. Ik ben gelijk naar stal gespeerd en heb de veearts gebeld. Deze constateerde een verrekking in zijn knie en verwees me door naar de kliniek. Daar aangekomen is Black op de foto geweest en bleek dat hij een dubbele bovenbeenbreuk had....... Geen redden meer aan. We zijn gelijk naar de inslaapboks gegaan, en hebben hem daar laten gaan. Nog nooit heb ik zoveel pijn gehad als toen. Mijn beste vriendje laten gaan. Samen lief en leed gedeeld. In mijn pubertijd was hij mijn uitlaatklep. Luisteren deed hij altijd. En nu.........tja ik mis hem nog steeds, er zit nog steeds een leegte. Alhoewel ik het gevoel heb dat hij mij vanuit de grazige groene weilanden nog vaak bij staat. Nooit zal ik hem vergeten. Mijn schatje, zo vitaal, had nog jaren door gekund... Maar ja tegen een breuk doe je niets meer. Mijn vent is 20 jaar geworden en is overleden op 27 september 2001.

horses_freak

Berichten: 280
Geregistreerd: 14-11-05

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 22:06

Naam: Cherry
Shetlander
waaraan hij precies is overleden weten we niet..

Mijn verzorgpony is nog neit zo lang geleden overleden! Ik kwam bij mijn vzponys en opeens .... schrok ik ! Waar is cherry ik ging naar de Boer en vroeg het en ik hoorde het hij wees naar iets.... Hij lag onder een zeil ik zag zijn manen! Ik vond het eng! ik moest Huilen! de andere shets renden door de wei! ( cherry was de vader van 3 veulens, binnekort was er nog een veulen bij gekomen ook nog van cherry) ik kon het gewoon niet geloven ik vond het alleen maar zielig voor de andere shets! Maar aan de ene kant hij hoefde niet meer te leiden.... hij was paar dagen geleden ook ziek hij stond helemaal te trillen en alles..... wat ie precies had weet ik niet. Maar het Blijft nog altijd een van mijn lievelings pony! Ik heb nog een foto van hem:

Afbeelding



Gr Jouelle
Laatst bijgewerkt door Sizzy op 19-06-06 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: je mag maar 1 foto

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:18

Kuhlberg's jupiter. Overleden op 14 juni 2005 door koliek op 18jarige leeftijd.
Juup was alles voor me ik deed alles met hem. (zieprofiel)

ik zou wel duizend foto's willen plaatsen om te laten zien hoe gelukkig ik was met hem..

Afbeelding

mickey1978
Berichten: 677
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: ergens in het brabantse land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:43

Naam: Polly
Ras : Arabier
Geboortedatum: 1978
Overleden:1999
Polly was mijn eerste pony, je kon er alles mee doen, zelfs er onderdoor kruipen. Als ze in de wei lag kon je er gewoon bij gaan liggen of op gaan liggen, zo lief.
Ze is in de tuin in elkaar gezakt en bleek vanaf t midden van haar rug verlamd. We hebben haar toen een spuitje gegeven
Naam Wembley
Geboren:1991
Overleden:1998
Ras: Trakhener
Wembley was mijn eerste paard, ze was zwart en echt een prachtbeest.Ik reed met haar altijd door het dorp en dan was ze heel braaf. Ik heb haar maar een jaartje in mijn bezit gehad, toen vond ik haar dood in de stal. Ze was overleden aan een hartaanval.
Naam: Olivia
Geboren:1996
Overleden:2003
Olivia was een Oldenburger, ze sprong erg goed. Met dressuur heb ik vaak met haar moeten vechten want dat vond ze niet zo leuk. Ik heb haar maar 3 jaartjes gehad./ Ze hadden haar in de wei gezet. daar heeft ze rare sprongen gemaakt wnat toen ze haar eruit haalden was ze zo kreupel dat ze niet op haar voorbeentje wilde staan. Ik heb fotos laten maken en toen bleek t gebroken. Het was niet meer te opereren dus heb ik haar in laten slapen.

Rust zacht mijn lievelingen!

luna1
Berichten: 1069
Geregistreerd: 05-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:22

luna ,een halve tinker,geboren in 2000 en gestorven in 2006

het is nu ong 3 maanden geleden dat ik mijn paard verloren ben.
ik heb het verhaal opgeschreven hoe ik haar ontmoet heb tot de laatste dag dit verhaal samengebundeld en viamail opgestuurd na haar oude eigenaren gewoon voor mijn gevoel en geweten.
hierbij will ik julie ook het verhaal laten lezen.

ik was opzoek naar een pony/paard aan het einde van 2003.
ik zag jullie advertentie waarinjullie verschillende paarden in aanboden.
ik heb gemaild en kreeg een reactie terug dat er 3 paarden waren die binnen mijn te besteden prijs vielen.
o.a. een 3 jarige bonte merrie met wat zonnebrand plekken.
ik ben 2 weken later komen kijken midden december op een koude regenachtige dag.
met mijn moeder mijn vriend en zusje het was een heel end rijden maar ik had het er voor over.
toen we er eindelijk waren trof ik in de trailer een behoorlijk wild paardje aan wat niks kon en onderde kale plekken zat.
ik schrok enorm dit had ik niet verwacht en toch.. had ze iets wat me aantrok een wilskracht die je niet veel meemaakt bij paarden.
ik moest en zou haar meenemen het was liefde op het eerste gezicht.
eenmaal thuis hebben we haar goed bekeken en fotos gemaakt.
ze zag er slecht uit en was bang.
in de 2 weken die volgden is ze erg verandert ik heb een band met haar opgebouwd die heel eg hecht was.
ze werd bekapt kreeg een deken op en werd gewassen tegen luizen die ze had.
har kale plekken waren flink ontstoken en daar kwam pus uit het deed ook heel erg zeer.
deze zijn met veel pijn en moeite tot rust gekomen veel verschillende cremes en zalfjes hebben hun werk goed gedaan.
ze werd vrolijker naarmate de tijd verstreek en ontpopte zich tot een vrolijke en lieve pony die ging waar ik ook ging zonder touw of wat dan ook.
ik heb haar ingereden en eigenlijk alleen maar buiten gereden.
toen begonnen de plekken weer te ontsteken, en pijn te doen.
dit werd erger naarmate de zon scheen.
ik heb de dierenarst laten komen deze constateerde na veel onderzoeken een allergie voor de zon.
zonneallergie was de conclusie dit kwam hard aan mede dat het betekende dat ze veel pijn zou blijven houden en dat er niks tegen te doen was.
inpakken was het enige wat we konden doen voor haar daarnaast smeren met zonnebrand en toekijken hoe zij leed.
binnenstaan was geen optie omdat ze de hele stal sloopte.
maar ze zette door en met zn 2en zijn we zo de zomer door gekomen.
in april 2004 is ze ook gedekt door een fries.
dit was in een keer raak en de zwangerschap leek haar goed te doen.
op 31 maart 2005 2 weken te vroeg lag er een donkerbruin hengstveulen in de stal.
helemaal zelf had ze het klusje geklaard wat wasik trots.
hij had zwarte manen en straart een kolletje dat uitloopt in een streep en eindigt in een sneb.
hij was gezond en groeide voor spoedig op met 4 maanden werd hij gespeent en op een weiland gezet met 6 maanden kwam hij terug.
in de tussenliggende tijd hadden we weer een zomer overleeft vraag niet hoe maar het was ons weer gelukt.
in al deze tijd heb ik met luna heel veel leuke moment gehad ze was vrolijk en vond het leuk als ze mee mocht naar buiten ze deed haar best en had het naar haar zin.
tot in januarie het noodlot toe sloeg zij struikelde tijdens een rit dit gebeurde vaker maar deze keer zat het echt fout.
ik heb de dierenarst de volgende dag laten komen.
er was wieging aan de hand volgens heb en beslag moest helpen en anders zou hij iemand anders sturen die ervaring had met ataxie dat was waar het op leek maar e was weinigkans volgens de dierenarts.
4 weken later kwam de andere dieranarts na weer bijna te zijn gevallen.
helaas had deze dierenarts geen goed nieuws voor ons.
luna was inderdaad atactisch en zwaar ook.
ataxie betekent dat er iets niet helemaal goed zit in het zenuwstelsel de boodschappen komen niet goed aan dit uit zich in mistappen wat steeds erger wordt en uiteindelijk tot verlamming kan leiden.
luna was achter zwaar atactisch hoelang ze er mee door kon lopen zonder dat het voor haar en een ander gevaarlijk was dat is bijieder paard geheel onduidlijk.
helaas is het bij luna met 2 weken na haar voorbenen geschoten.
tezamen met de zonneallergie zou ze volgens de dierenarts een hele zware zomer krijgen met veel; pijn er waren 2 opties aan de zware prednison met alle bijwerkingen of in laten slapn/afmaken als het niet mneer ging.
voor mezelf was de keuze heel snel gemaakt ze zou voor de zomer nog gaan.
hoeveel pijn het ook deed voor haar was het beter.
in de 2 weken die volgden is het heel snel gegaan te snel als ik er op terug kijk.
woensdag heb ok besloten dat het niet langer mer kon die vrijdag erop had ze een afspraak bij de slager.......
ik heb hier bewust voor gekozen omdat luna en vechter was ik wilde niet al het leven uit haar zien verdwijnen het kon beter snel gebeuren dat was voorons beide het beste.
ik heb in die anderhalve week min best gedaan om het voor ons beide zo dragelijke en leuk mogelijk te maken niet denken aan wat komen zou.
10 maart 2006 om 7 uur sochtends is luna van mij afgenomen.
ik heb hara tot op het moment dat het niet meer kon gesteund en zo is het goed.
helaas heb ik meer gezien als dat de bedoeling was maar dat neem ik voor lief ik dnek aan de gelukkige tijden die wij hadden samen en de band die we hadden.
luna meisje ik mis je en blijft voor altijd bij ons.
je wordt niet vergeten en blijft voortleven in jou zoon.
dag lieverd bedankt voor jou vertrouwen en jou liefde ik zal het koesteren en doorgeven.

ik wilde iedereen op deze manier bedanken voor de steun die wij hebben gehad.

ik heb ook een paar keer via msn contact gehd met een telephaat.
een stuk van 1 van de geprekken plak ik ook hier:

luna zegt:
hoi
gaelle zegt:
hoi
luna zegt:
is het gisteren gelukt of niet>?
gaelle zegt:
Deels, ik kreeg onverwacht visite en moest dus afbreken
luna zegt:
aha oke in iedergeval bedankt dat j ehet geprobeerd hebt
gaelle zegt:
Nu ik de foto zie, wordt mij wel wat duidelijk. Nu ga ik even in stukjes wat typen. Heel even geduld
luna zegt:
is goed
gaelle zegt:
Ze zegt bijna constant iets van kom je nu nog, gaan we wat doen
gaelle zegt:
Dingen die ik nu typ zijn dingen die van haar komen
gaelle zegt:
Kom dan laat ik het je zien
luna zegt:
oke
gaelle zegt:
Er is ook een diepe genegenheid van haar naar jou toe
luna zegt:
dies wederzijds en volgens mij weet ze dat
gaelle zegt:
Ze wil je graag laten zien waar ze naar toe gaat. ze zegt: wees maar niet bang, heb vertrouwen, het is goed
luna zegt:
en hoe gaat ze me dat laten zien?
gaelle zegt:
Zou je dat willen
luna zegt:
ja ik denk het wel
luna zegt:
snapt ze wat er aan de hand is
luna zegt:
met haar bedoel ik?
gaelle zegt:
Als paarden overgaan , gaan ze terug naar waar ze vandaan komen, ook wel De Stam genaamd. Zijn ze daar tot rust gekomen, dan hebben ze de mogelijkheid weer terug te komen en contact met je te zoeken. Ze zal je wel opzoeken. \
luna zegt:
komen ze dan in de vorm van een droom of is vanalles mogelijk
gaelle zegt:
Op een gegeven moment zal je sterk het gevoel hebben dat ze bij je is. Het zal een goed gevoel zijn. Weet dan dat ze goed terecht is gekomen
gaelle zegt:
Dit klinkt een beetje zweverig, je hoeft het ook niet te geloven. Ja ze kunnen komen in een droom maar ook zomaar overdag. Een heel sterk gevoel van een aanwezigheid
luna zegt:
oke ik snap het
gaelle zegt:
De ziel van een paard is pure energie. Energie eruit, paard niet meer in leven. Deze energie heeft een magnetische lading. Alle energie zal samenkomen, trekt elkaar aan. Wij zijn allen maar een heel klein deeltje van deze energie. Alles samen zouden we niet overleven, dus zal zij jouw niet echt kunnen laten zien waar ze heen gaat. Wel beelden of aanwezigheid
gaelle zegt:
Je hebt haar zoon toch nog
luna zegt:
inderdaad en die blijft ook \
luna zegt:
dat is haar mooiste geschenk aan mij.
gaelle zegt:
Als hij nu ineens gaat staan staren of reageerd op iets wat jij niet ziet, weet dan dat er waarschijnlijk energie rond hem is, waarschijnlijk een ander paard en in dit geval waarschijnlijk Luna
luna zegt:
oke ik zal er op letten zal zij ook bij haar maatje kunnen komen?
luna zegt:
dies ziet wel vaker dingen die er eigenlijk niet zijn,ik bedoel ze zijn er wel maar ikzie ze op dat moment niet.
gaelle zegt:
Ze wil me wat laten zien, maar het lukt me nog niet. Ze is trots op haar zoon, ze zegt dat ze het goed heeft gehad, het is goed zo, begin gewoon weer opnieuw.
luna zegt:
oh wat ben ik daar blij om en ze mag inderedaad trots zijn op die kleine het is een prachtig dier
gaelle zegt:
Ze wil jou troosten. snapt niet waar jouw verdriet vandaan komt
luna zegt:
ach dat klopt ze is erg aanhankelijk de laatste week
gaelle zegt:
Weet je, je hebt een heel mooi en bijzonder paard. Een hele wijze dame
luna zegt:
ik heb verdriet omdat ik haar moet laten gaan maar ben er trots op dat ik haar heb mogen houden
luna zegt:
ze is inderdaad hee; bijzonder
gaelle zegt:
Waarschijlijk pik ik meer van haar op, als ze is heengegaan. Ze zit nu nog te vast in haar lijf.
gaelle zegt:
Ze is een paard dat je hele leven in jouw hart blijft en een hele goede leerschool
luna zegt:
inderdaad ze heeft me veel geleerd op haar manier ik hoop dat ze het goed gehad heeft en dat ze tevreden is zo
gaelle zegt:
Probeer nu niet teveel erop te letten dat je iets van haar oppikt, want dan sluit je je er juist voor af. Het kan wel een tijdje duren, maar het komt zeker
luna zegt:
zal ik doen
gaelle zegt:
Paarden leren jou zodat je die lessen gebruikt om het beter te krijgen voor andere paarden
luna zegt:
is er nog iets wat ze tegen me wil zeggen of nog iets wat ze leuk vind en wil doen
luna zegt:
ik zal zeker de lessen gebruiken die ze me geleerd heeft
gaelle zegt:
Je had nog vragen, iets over haar leven en veulens
luna zegt:
aj hoe haar heugd is geweest daar ben k heel erg benieuwd naar of ze al haar hele leven die allergie heeft gehad
luna zegt:
en ja ik heb mezelf heel erg afgevraagd of ze al eerder veuelns heeft gehad daar ze de perfecte moeder was
gaelle zegt:
Die allergie is geleidelijk aan onstaan, door verkeerd voedsel en stress. Ze had het gevoel opgesloten te zitten, als een gekooid dier. Behandeld als een ding ipv een dier. Ze is bij jou tot rust gekomen en geleidelijk aan het paard geworden die ze is. Alleen was de schade aan haar immuumsysteem al te groot
luna zegt:
dat is precies wat ik altijd heb gedacht die vent waar ze vadaan kwam was een halve zool het en hij maar zeggen dat er niks aan de hand was
gaelle zegt:
Dit verwijt ze niemand, maar is blij met de rust die jij haar kon geven. Ze heeft uit dankbaarheid voor je door het vuur willen gaan. De band die jullie is heel hecht.
luna zegt:
ik ben blij dat ik haar die dag opgeladen heb op die trailer en meegenomen hen ik heb geen moment spijt gehad ook al gaat ze me verlaten
gaelle zegt:
Veulens komen niet boven, kan dus wel, maar ik pik niets op
luna zegt:
oke dan zijn er misschien nog mer dingen die ze me vertellen
gaelle zegt:
Mischien staat ze een beetje verdrietig op stal, maar ze is het niet. ze weet dat het goed is.
luna zegt:
ik moet nu hel snel weg heb tussendoor autorijles
luna zegt:
oke dat vind ik fijn dankj wel
luna zegt:
misschien spreek ik je nog wel zo
gaelle zegt:
Okay
luna zegt:
dankje wel
gaelle zegt:
Als ik nog wat weet laat ik het je wel weten
gaelle zegt:
tot horens
luna zegt:
oke

ik wil jullie ook bedanken voor het lezen van dit verhaal.

mvg gemma

edit:
als jullie het hele verhaal hebben gelezen zullken jullie snappen dat ik mijn paard naar de slager heb gebracht.
dit is mijn keuze ik vraag diegene die het hier niet meeens zijn dit dan ofwel voor zich te houden of dat via pb mede te delen dit topic betekent heel veel voormij dat staat los van de keuze die ik voor luna heb gemaakt.dank jullie wel

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:08

Een van mijn verzorgpony,s is aan een vergifteging dood gegaan
ze stond met 13 andere paardjes in een grote wei zodat ze aankon komen en lekker kon spelen met de andere paardjes
na 2 maandjes kwam ze weer terug naar stal en werden ze ontwormd en kregen ze vitamine ze hebben een weekje op stal gestaan en daarna mochten ze weer naar buiten.
na 2 weken waren al 3 paarden een stuk magerder en hadden ze diaree heel erg dus toen hebben ze de dierenarts erbij gehaalt bloed/mest/urine onderzoeken gedaan en de dierenarts kon niks vinden
mischien een soort griepje
2 weken daarna was er een paardje dood gegaan
voor viola(verzorgpaard) waren er al 4 paarden dood gegaan
weer de dierenarts erbij niks gevonden
Verdrietig

ik zat op school en ik werd door een meisje gebelt van de paardjes dat viola er slecht aan toe was en dat ze om 5 uur werd ingeslapen
ik was pas om half 5 thuis en moest om half 6 werken
ik kon er niet heen en ik kon niet mijn werk afbellen
ik had zo,n spijt dat ik me niet ziek heb gemeld zodat ik nog afscheid kon nemen van mijn meisje
Verdrietig Huilen

Naam:viola
Ras:Nrps
leeftijd:4
overleden:26 januarie

Afbeelding

Ik heb haar ongeveer 2 maandjes als verzorgpony gehad
ze kon nog niks
ik heb haar voor het eerst gepoetst,hoeven krabben,wandelen,longeren,zadeltje op
verder kwam ik niet omdat ze toen ziek werd

Verdrietig

Rip Viola mis je nog steeds !!!
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 25-06-06 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto verwijderd - 1 foto is toegestaan!

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:15

Naam: Javayo
Afstamming: Ladalco x Joost
Geboren: 12 maart 1991
Overleden: 4 oktober 2004

Karakter: een heerlijke merrie, niet gek te krijgen. Donkerbruin met een witte streep op haar borst. Ontzettend eerlijk, was niet zo knuffelig, veelste ongeduldig om gepoetst te worden want ze wou lekker lopen! Ze liep M2-dressuur en M-springen, was voor 100% verkeersmak en we hebben vele prachtige buitenritten gemaakt. Ik ging zelfs zonder zadel op een halstertje met haar de bossen in! Ik heb haar 10 jaar verzorgd, eerst was ik allang blij als ik haar mocht uitstappen Bloos, maar uiteindelijk was ze 7 dagen in de week als een eigen paard voor me. In de zomer van 2004 hadden we besloten dat ik haar voor een vriendschappelijk bedrag over zou nemen zodra ze weer helemaal was opgebouwd, helaas heeft het nooit zover mogen komen, al beschouw ik haar als m'n eerste paard.

Reden: De ellende begon in november 2003, ze werd kreupel en uit onderzoek door de dierenarts bleek het om een peesblessure te gaan. In maart 2004 bleek ze al voor 90% beter te lopen, voor de laatste 10 % moet er in haar kogel synovia gespoten worden. Na maandenlang stappen ging het in mei 2004 al zo goed dat we weer onder het zadel met haar mochten gaan opbouwen, vooral heel veel lange stukken stappen, en later een stukje draf erbij. Het ging super! Ze was ontzettend enthousiast, maar wel zo braaf dat we na al die maanden stappen buitenritjes konden maken; want het was immers het beste om haar op de verharding te laten lopen. In de loop van de zomer kregen we groen licht van de dierenarts: ga maar weer met haar opbouwen in de bak. Ook in de bak liep ze heerlijk ontspannen, fijner dan ze in de afgelopen jaren ooit had gelopen. Eind september sloeg het noodlot toe: door een losgebroken pony brak ze haar stal af, ze bleek met haar benen in de voerbak hangen... met tot resultaat dat ze op 3 benen liep, kreupeler dan ze ooit had gelopen. Diagnose van de dierenarts: kogelgewricht helemaal kapot, geen enkele aanmaak van synovia meer. Dit kon alleen nog maar verder achteruit gaan... de moeilijke keuze voor het inslapen werd toen gemaakt Verdrietig Ze is met haar hoofd in mijn armen ingeslapen, een beeld dat op mijn netvlies gebrand staat, maar dit was het laatste wat ik voor haar kon doen.

Ik had haar nog vele jaren bij me willen houden, maar dat had niet eerlijk geweest voor mijn lieve meis...

Afbeelding

promiss4
Berichten: 127
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: Bergen op zoom (NB)

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:29

* Naam: Conzales *
* Geslacht : Ruin *
* Geboortedatum: 01-01-1979 *
* Overlijdensdatum: 18-05-2006 *
* Tijdstip overlijden: 20.00 uur *
* Karakter van Conzales: Hij was altijd de liefste..Hij is mijn eerste paardje..Hij heeft me nooit wat gedaan..Ook niet per ongeluk..Hij heeft zelfs nog nooit op mijn tenen gestaan door zijn fout..Ik ben er vaak vanaf gevallen..Maar nooit door zijn fout..Als ik eraf viel hield ik bijvoorbeeld een paal vast en dan ging ik hem aansporen..Dat was dus altijd mijn eigen domme fout..!..
Tegen zijn vriendjes in de wei was hij ook altijd heel lief..Hij heb heel lang als enige paard bij een wei vol met merries mogen staan. Toen heeft hij een keer een trap gekregen en is hij gehecht en toen na een paar weken was het weer over..Toen hij bij een andere stal kwam te staan was er een shetlander die altijd op hem sprong maar hij deed nooit wat terug zo’n lief beestje..mis hem echt.. *
* Wat we allemaal deden met elkaar: Ik kreeg hem toen ik 7 was..We gingen altijd samen rijden..Door het bos..Over de weg..In de bak..In de wei overal we deden niks liever..Hem mooi poetsen..Schoon wassen alles..Elkaar altijd steunen..We waren er altijd voor elkaar.. *
*Hoe hij is overleden: Ik zal heel het verhaal over hem even vertellen..Hij stond toen ik hem kreeg (ik was 7 hij 18) op de nieuwe drenck..het was daar heel erg leuk hij vond het ook heel leuk..maar hun mochten niet meer zoveel paarden houden dus moesten de paarden daar weg en hebben we hem gelijk dichter bij huis gezet.. hij ging naar een stalling waar ik de naam niet van noem..het was daar heel fijn altijd lachen..maar plotseling was heel zijn penis dik en opgezet..hij kon hem niet meer intrekken..hij moest naar de veearts..hij heeft daar een week gestaan met een soort luier aan met ijsblokjes erin zodat het misschien zou slinken..maar als dat niet zou gebeuren zouden ze er een vrouwtje van moeten maken (dan moest zijn penis geamputeerd worden) en toen had mijn moeder gezegt als het niet slinkt en dat moet gebeuren laten we hem inslapen omdat dat teveel pijn zou doen voor hem..en hij al een goed leven achter de rug had..ik heb toen heel de week in spanning gezeten alleen maar gehuild en alles wat ik maar kon doen..in de hoop dat het over ging..en toen na een week ging het over hij mocht mee naar huis..dat was echt het beste nieuws wat ik op dat moment kon horen..en toen hij terug kwam hebben we besloten om niet meer op hem te rijden en hem van zijn leven te laten genieten op een natuurgebied..en dan een nieuw paardje voor mij te kopen waar ik wel op kon rijden..hij ging naar een wei met 2 nog oudere paarden een van 35 en een van 29..hij had het daar heel erg naar zijn zin..maar die 2 paarden moesten ingeslapen worden niet gelijk na elkaar maar wel bijna..dus hij ging naar een andere wei 10 minuten van mijn huis vandaan..en hij kreeg in een keer geen eten meer..hij was sterk aan het vermageren en ze lieten de hoefsmid ook niet meer komen..na een tijdje dat hij nog sterker aan het vermageren was hebben we besloten om hem naar een vriendin van mij te doen (hij was nog wel van ons) en hem daar op hun wei, hun hebben heel veel grond, van zijn oude dag te laten genieten..het paard van mijn vriendin haar vader en mijn ventje konden het heel goed met elkaar vinden en ze werden onafscheidelijk..hij heeft hier al die jaren zonder problemen gestaan de veearts had gezegd als hij op de oude stallen nog langer had gestaan had hij een maand later overleden..! na een paar jaar kreeg hij problemen met zijn huid maar die gingen weer over..en toen op 18 mei is de dierenarts geweest want hij was weer zo mager aan het worden..en toen zei de dierenarts dat hij niet meer kon eten..en dat we hem beter konden laten inslapen omdat hij waarschijnlijk heel veel pijn zou krijgen..dus toen had mijn vader en moeder dat beslist en toen ik het hoorde was ik helemaal over de toeren..ik heb bij de dierenarts afscheid van hem nog genomen..en toen hij overleden was ook nog..mijn verdriet is te groot voor mijn hart maar we redden het samen wel..! ik heb promiss nog die steunt mij ook heel erg mijn lieve meisje..maar dat is toch anders dan hem..maar hij kijkt vanuit de hemel op mij en hij zal me altijd helpen met elke beslissing die ik neem dat voel ik gewoon..

Sgat voor altijd bij mij nooit meer alleen!!


Twee grote bruine ogen keken mij voor het laatst aan,
Net alsof ze wilden zeggen laat mij nu maar gaan,
Verlos me van de pijn,
Maar vergeet niet dat ik in je hart voor altijd bij je zal zijn.

sgat je zal nooit uit mijn hart verdwijnen! Huilen

Prescious

Berichten: 264
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: zwijndrecht

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:21

naam: sasha
geboren te dordrecht, op 29- juni 1999
vader sjapoer ox
moeder jacky.
mijn paard breng ikwoensdag naar haar laatste rust plaats
t was een top pony, lief voor iedereen en beschermde dr beste maatje mij shetje precious.

sas is accuut bevangen geweest op 4 benen, had al slijtage er hoefkatrol ontsteking en heeft deze strijd na heel veel pijn verloren, en vind het eerlijk tegenover haar om haar uit dr lijden te verlossen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-07-06 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

stef_sweety

Berichten: 690
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Winschoten

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:12

naam: Mockwai
stamboeknaam: had ie niet
geboren:13-04-'86
overleden:30-09-'05
overleden aan: Kanker:(:'(


mockwai was een pony met een aardige leeftijd toen hij bij me kwam was hij 17jaar

Het verhaal:
Mockwai een paard waar echte humor in zat maar ook een goed karakter en natuurlijk wou die altijd voor je werken
als je verdriet had trooste hij je gewoon
ik had van mockwai helaas maar 1.5 jaar van mogen genieten
mockwai werd ziek
hij had kanker
hij was de laatste paar maanden niet zich zelf meer
hij deed anders,stond alleen maar wat te staan.
2maand voor dat hij overleden is is hij 4x erg kreupel geweest
we wisten niet wat het was
tot hij steeds dunner en dunner werd
en de veearts der bij laten komen
die kwam niet met goed nieuws
mockwai had kanker:(
ik wist niet wat me overkwam ik heb me nog nooit zo rot en elendig gevoelt als toen
de veearts had gezegt hij heeft niet langer dan 4week meer
vele foto's gemaakt
op 30september '05 kwam de hoefsmid en wist niet dat mockwai zo ziek was
alles ging goed totdat hij bij zijn laatste beentje komt en mockwai het niet meer kon dragen hij was gewoon op
na 2uur te hebben gelegen op de grond een paar keer geprobeerd om op te staan maar niet gelukt we besloten om hem in te laten slapen
het ging niet zosnel innerlijk was hij nog heel sterk wat ook wel bleek dat hij naar 3spuitjes nog niet weg was.. maar naar zijn 4e spuitje precies om kwart voor 5 is mockwai overleden

summer

Berichten: 464
Geregistreerd: 03-11-01

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:56

Naam: Gizmo
ras: shetlander met misschien wel wat welsh erin.
gesl: merrie schofthoogte: 1.13 mtr
kleur: geboren zwart/wit later toverbal.
geb: 24 mei 1994
overleden: 27 juni 2006

Ik heb Gizmo gekregen toen ze 4,5 maand was. Ik kreeg haar van mijn vriend. Op 8 okt 1994.
Ik was altijd aan de lijn en toen zei hij als je 55 kg weegt mag je een veulen uitzoeken. Nou van 60 kg naar 55 kg is dan niet zo moeilijk natuurlijk. Wel moest ik mijn gewicht behouden. Maar dat is me jammerlijk genoeg niet gelukt. Dus toen had ik een eigen pony. Een aantal maanden later heb ik een maatje voor haar gekocht genaamd Summer. Gizmo was een onwijze eigenwijze shet. Echt een shetlander. Maar voor mij was ze absoluut 100 % betrouwbaar. Ik heb haar zelf ingereden voor de kar als onder de man. Ze was een gevaar voor honden. Ze is wel eens achter de teckel van mijn toemalige buren gegaan, maar gelukkig kon deze nog ontsnappen. Ook de schapen waren wel eens de pineut. Toen we Gipsy kregen was ze ook niet altijd even aardig voor hem. Voor Summer was ze wel bang.
Met Gizmo heb ik in het begin veel gedaan, veel gewandeld en gefietst. Ook heb ik nog wel eens een tijdje gejogt met haar. Met haar was het 's avonds veiliger als met me hond. En als ik dan moe was reed ik terug op haar. Makkelijk toch.
Gizmo heeft eigenlijk haar hele leven wel probleem hoeven gehad. In totaal heb ik bij drie DA's gelopen met haar hoeven. Mijn eerste hoefsmid zei al dat ze losse wand had. Maar de DA scheepte me af met brokkelhoeven. Toen ze kreupel werd ben ik naar een andere DA gegaan en die zei wel losse wand. Elke twee weken kwam toen mijn nieuwe hoefsmid om dit bij te stellen. Maar na een aantal jaar werd het toch erger. Ik vond dat ze niet helemaal lekker liep en de DA deed er voor de rest niets aan. Toen heb ik een afspraak gemaakt met een andere DA. En een paar dagen voordat ze daar heen moest stond ze vast genageld aan de grond in het land. Ik ben toen met spoed(tweede pinksterdag 2005) naar de DA gegaan. Daar moest ze blijven. De volgende dag werden er foto's gemaakt en bleek ze hoefbevangen met een kanteling van haar hoefbeen. De DA zag het slecht in maar ik wilde het toch proberen. Ik ben vanaf toen elke 6 weken naar Bodegraven gegaan en elke 6 weken werden er foto's gemaakt en werden haar hoeven weer in het gips gezet. Gizmo stond op volledige rust. Gelukkig heb ik aan stal een overdekte paddock, dus kon ze nog wel daar inlopen. In februari werd ze beter verklaard. Ik moest toen wel nog elke 6 weken naar hun HS. In april liep ze weer kreupel, maar dat bleek dat de hoeven te lang waren en dat dit irriteerde. En uiteindelijk 21 juni liep ze weer een heel klein beetje kreupel. Ik moest eigenlijk alleen naar de HS. Ik vroeg of de DA even wilde kijken en of er foto's gemaakt konden worden. En toen bleek het ergste. De wand was helemaal losgelaten tot aan boven aan. En kon dus nooit meer aangroeien. Ook was haar hoefbeen weer verder gekanteld. Dan krijg je toch wel een hele erg klap in je gezicht. Je denkt dat je pony weer helemaal beter is en misschien weer wat irritatie heeft, maar het blijkt einde verhaal te zijn. Ik heb haar toen weer meegenomen naar huis. Daar heeft ze een week nog in de wei gestaan, wat ze al die tijd niet meer mocht. ik heb haar vreselijk verwend met alles wat verboden was. Ze stond op pijnstillers, maar ik wilde niet het risico nemen dat ik haar op een dag zou vinden met een doorboorde zool. Dus heb ik besloten op dinsdag 27 juni 2006 haar te laten inslapen in haar eigen wei. En het is heel mooi gegaan. Ik heb die week heel goed afscheid van haar genomen en ik weet dat dit het beste is. Ik kon niks meer voor haar doen. Alleen nog maar een vriend zijn en haar laten inslapen voordat het te laat zou zijn. Ik mis haar nog elke dag, ookal merkt niemand dit meer. Ik wil ook niet altijd maar huilen voor mijn dochtertje. Ik heb haar staart en een pluk manen afgeknipt en die ga ik begraven in de tuin. Maar eerst moet ik nog een mooi beeld kopen voor op "haar graf".
Gizmo ik heb veel met je meegemaakt en je was mijn maatje. Altijd als ik fluitte dan hinnekte je terug(meestal klonk het meer als gillen). Ik zal je missen en altijd aan je denken.

Afbeelding

saffire
Berichten: 1468
Geregistreerd: 08-07-06
Woonplaats: Dordrecht

leonix mijn lieve schat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:12

2 maanden gelede begon je leidensweg
2 weke gelede ben je bij me weggegaan

naam: leonix
stamboek naam : leonix ray of moonlight
ras : haflinger
geslacht:hengst
geboortedatum 2 februari 1999
sterfdatum woensdag 28 juni 2005

en zo is hij overleden

leonix en ik gingen zoals gewoonlijk buitenrijden en alles en leonix was zoals gewoonlijk hartstikke blij want hij hield van buitenritten
alles ging prima totdat .....
jij schrok van die kat en om sprong en wij met zijn 2tjes onder die vrachtwagen zijn beland het enigste wat toen hoorde waren piepende remmen en jou schrille hinnik
ik had rechterarm en been gebroken en mijn linkervoet gekneusd en een hersenschudding maar jij jij had de litekens op je voorbenen en je borst staan jij die nooi meer normaal zou kunnen lopen alle levendigheid was uit je ogen verdwenen
toen ik je 6 weke later zag en toen heb ik het besluit genome om je te late inslape met pijn in mijn hart
ik mis je ne hvj voor altijd

rust zacht lieve leonix mijn schat voor altijd en eeuwig

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:25

De datum van 25 juli nadert en mijn keel word langzamerhand dichtgeknepen.
Mijn gedachten gaan regelmatig naar: vorig jaar om deze tijd.
Dat was geen mooie tijd, maar ja, toen was hij er nog, mijn grote vriend.
Voor mijn gevoel is hij na 25 juli 2006 echt weg, dan is het meer dan een jaar geleden en kan ik niet meer "vorig jaar om deze tijd" denken.
Mijn nieuwe paardje is een schat, ik hou elke dag meer van haar maar Artiest was mijn maat, mijn hele leven, alles draaide om hem.
Ik herdenk alle leuke dingen, hoe ik voor hem zong tijdens de vakantie op de Veluwe, hij kon niet mee met de gezonde jonge jongens dus maakten we alleen een ritje. Ik heb allerlei zelfgemaakte liedjes gezongen omdat hij het een beetje eng vond en na een klein tijdje ontspande hij.
Hij hielp me door de moeilijke tijden van het leven, hij was zo ontzettend wijs. Hij wist het vaak al eerder als ik hoe de vork in de steel zat.
Hij heeft me nooit echt laten zitten ondanks dat hij echt lui was wat dressuur betrof. De vele buitenritten samen koester ik als een schat in mijn hart.
Hij maakte eerder vrienden dan ik onder de mensen op stal als we verhuisden. Nog nooit iemand gehoord die dit paard niet leuk vond. Wijze oude man. Hij heeft veel emoties losgemaakt in de laatste fase van zijn leven. Niet voor niets zijn zijn 3 beste vriendinnen Shari, Michelle en Cien meegeweest om hem te begeleiden naar zijn einde.
Lieve, lieve, lieve Artiest, woorden schieten tekort, ik hou voor eeuwig van jou.

Artiest is op 25 juli 2005 op 23-jarige leeftijd ingeslapen aan de gevolgen van ouderdom, hij was nagenoeg blind, atactisch en had narcolepsie. hij kon niet meer en wilde niet meer.
Afbeelding

Daphne_65
Berichten: 589
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: 's-Gravendeel, Hoekse Waard

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 08:29

Naam: Paivi (piet)
geboren op 31-05-1995
gestorven op 20-12-2005
Piet is gestorven tijdens de 2e operatie aan buikvliesonsteking. Tijdens de 1e operatie hebben ze 4.5 meter darm verwijderd, en leek alles goed te gaan. Na 2 dagen vloog ze achteruit en bleek dat ze buikvliesonsteking eroverheen had gekregen. Wij hebben samen met de DA besloten om ze niet meer uit de narcose te laten komen.

dit was mijn superfjord:
Afbeelding

Prescious

Berichten: 264
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: zwijndrecht

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:53

SASHA.
ik kocht haar op een leeftijd van 6 maanden, een lief klein veulen, met een eigen wil, toen zij 2 jaar oud was kwam er een vriendje bij voor dr mijn kleine shetlander precious.
Precious was toen een jaar oud en vanaf de eerste dag dat ze elkaar zagen, waren t vrienden voor t leven, ze stonden samen in een stal, aten samen, sliepen samen, liepen samen in de bak enz enz. ik heb op 3 jarige leeftijd haar klinische laten en helaas was ze afgekeurd, op de buigproef en bleek ze hoefkatrol te hebben en slijtage aan beide voorbenen.na heel veel poeders geprobeerd te hebben voor dr slijtage,bleeft ze goed lopen,ieder jaar mocht ze vroeg de wei op en liep ze inimaal 5 maanden buiten, ze werd weinig gereden,vanwege dr beentjes, dus ze heeft een heerlijk lui leventje gehad.
Ook dit jaar bracht ik har weer vroeg naar de wei 1 mei mocht ze naar buiten, en ze genoot weer volop,in de wei.
Tot dat ze na minimaal 6 weken in de wei liep opeens accuut bevangen was,ze bijna niet meer kon lopen,en ze vanaf die dag nooit meer btr is geworden. de DA was erbij geweest en wat bleek, dat ze giftige plantjes had gegeten, bloedverdunners gehad, omdat ze bloedvergiftiging had,pijnstillers en antibiotica, stukje bij beetje knapte ze weer heel langzaam op, maar echt weer goed lopen deed ze niet.
nou na een weekje mocht ze weer naar buiten op een kale wei, van het lekkere weer genieten, ze werden bijgevoerd met hooi,dus zelfs die tijd genoot ze nog volop, zelfs de hoefsmid weer laten komen voor nieuwe ijzertjes, maar dat beete wat ze iedere x opknapte, des te sneller, ging t ook weer berg afwaarts, en kon ze op een gegeven moment helemaal niet meer lopen op dr rechter beentje.
Daar was dr slijtage ook het ergste en dan dit er nog eens bij, dat redde ze niet meer,ze heb gevochtten voor dr leven, maar dr beentje werkte niet meer mee, t hoefbeentje was zo ver gekanteld dr hoefkatrol uitte zich ineens dat ze alleen maar op het puntje van dr hoef kon lopen, ze had zoveel pijn, dat de smid in eenw eek tijd 3x geweest is, we hadden verschillende ijzertjes geprobeerd, zonder ijzers, maar er mocht niks baatte, daarom heb ik besloten haar in te laten slapen op 12 juli 2006.
t is nu een week geleden en ik mis haar nog steeds iedere dag, me shetje mist haar ook enorm,ondanks ik weer een nieuw paard heeft en zij een nieuw vriendje waar ze gek op is,zoekt ze af en toe nog naar sasha, en staat ze soms nog bij t hek te hinniken. ik zal haar nooit meer vergeten, t was een super pony, zo lief en zo makkelijk, ze leerde zo snel, en zo goed me shet beschermd tegen alle andere grote paarden, t was haar vriendje en niemand die daar bij in de buurt kon komen. lieve sas ik zal jou nooit meer vergeten, we missen je nog iedere dag en voor ik slapen gaat kijk ik iedere avond nog even naar je foto, die uitvergroot in me kamer hang, en denk ik terug aan de fijne tijd samen,dat je zo'n geweldige pony was voor iedereen. lieverd we zullen je nooit vergeten, en je blijf altijd in mijn herrinnering voortbestaan.

Cassia

Berichten: 1727
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: omg. Leuven

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:04

Naam : Zerita
Geboortedatum: ergens in 1982-1981
datum van overlijden: Maart 2006
Iets over je overleden paard: M'n mama heeft haar gekocht uit nederland op 4 jarige leeftijd. ZE was ALTIJD super braaf enzo en je kon echt 100% op haar vertrouweb.!
Hoe is je paard overleden: Artrose, in de winter werd het steeds erger zo gin het een paar winters tot deze... We hebben de DA laten komen voor een spuitje (we hadden al alles geprobeerd maar jah Boos! Verdrietig )

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 17:39

Petit Prince (Pietje)
KWPN-NRPS hengst
Geboortedatum: 24 maart 1997 Overleden 4 juli 1997

Pietje was het eerste veulen van Daisy, het paard wat ook ooit bij mij thuis geboren is en waarvan ik zo graag een veulen hebben wilde. Na een aantal jaar voor niets te hebben gedekt was Dais in 1996 eindelijk drachtig van de mooie Holsteiner hengst Liostro. Geboren werd Pietje 24 maart en al gelijk bij de geboorte was er iets niet goed. DA erbij en die heeft hem met spuitjes op de been gekregen. De eerste week moest ik hem helpen op te staan want dat kon hij niet van zichzelf. Maar daarna ging het beter en hij groeide heel aardig. tot hij in Juli ineens omviel van de warmte. Een andere DA heeft hem toen onderzocht en het bleek dat hij een hartafwijking had. Met maar een 30% kans op verbetering. Op dat moment hebben we de moeilijke beslissing moeten maken en is hij naar de eeuwige weiden gegaan.
Pietje is dus overleden aan een hartkwaal.

Afbeelding

Peppolena Colonel
Quarter Horse Hengst
Geboren: 30 mei 2001 Gestorven: 12 november 2004

Henk zoals hij thuis heette, hadden we in mei 2004 gekocht. Hij zou onze dekhengst gaan worden. En heeft dat jaar ook onze merries gedekt. Helaas kreeg hij in de zomer een tumor net achter zijn stembanden. Hij is daarvoor 2 keer geopereerd, maar helaas kwam hij net zo snel weer terug. En in November hebben we de beslissing moeten nemen hem in te laten slapen. Henk was een schat lief een heel cool.
Afbeelding