Waar gebeurde het dat je paard is overleden ?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Sammy_

Berichten: 4339
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:35

hartstiklstand in de stal

in laten slapen door slokdarmverstopping

been gebroken..

dat zij die van mij het had niet zo mogen zijn!

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 17:35

mmm toch hoor ik hier vaak aan een hartstilstand .. maar waren ze dan al oud of plotseling al zijn hele leven gezond geweest ?

Luuz

Berichten: 1959
Geregistreerd: 26-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:38

In de stal aan koliek:(

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:09

Het was niet m'n eigen . Maar die pony die ik regelmatig reed. Ze is verkocht, en de nieuwe eigenaren hebben haar in de sneeuw buiten gezet. Het was best pittig beestje en is gaan rennen. Toen is ze uitgegleden en had haar been gebroken. Hier kon niks meer aan gedaan worden en toen hebben ze haar in laten slapen.

IvysToeter

Berichten: 11901
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Waar gebeurde het dat je paard is overleden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:47

Tijdens zijn castratie... hij heeft een hartstilstand gehad...

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: Waar gebeurde het dat je paard is overleden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:22

Op stal, hij had een longontsteking 4 dagen heeft hij het vol gehouden, dierenarts kwam iedere dag. Hij stond elke keer in het zelfde hoekje hij verzetten zich niet meer, lag niet hij pompte, Savonds kwam ik weer, om dekens te verwisselen, Toen is hij op mij gaan liggen, En sliep hij zelf in.

immerslief

Berichten: 405
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: vleuten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:38

op stal hij was gaan liggen en hij wilde overeind maar het lukte hem niet. dus zijn gewicht van zijn longen heeft een einde gemaakt aan zij leven.

MissyTara

Berichten: 806
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Waar gebeurde het dat je paard is overleden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:43

mijn pony is ook in de wei gestorven aan een hartstilstand terwijl ze stond te eten. Maar het lijkt inderdaad erg veel voor te komen hoor ik nu.... Was wel enorm schrikken toen ik haar zo vond....

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:45

Op het strand bij de Waalsdorper vlakte, is hij in elkaar gestort, na waarschijnlijk een hardstilstand..

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:04

Alle 2 ingeslapen..
1 ouderdom en ze waren bang dat ie plots zn been zou breken en dan met pijn een hele nacht in de wei zou liggen..
En de ander was ziek.. Echt doodziek..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:25

Orlando is ingeslapen in zijn favoriete weitje

Cayenne viel achterover de trailer uit en brak haar nek op de laatste trailertree

PeppYass
Berichten: 43
Geregistreerd: 01-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:40

cowboy is schuimbekkend en met zijn voeten schoppend dood gegaan... zijn darmen konden de vele mineralen en zouten van het zoutblok niet aan..

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 20:55

FuRyoMaRLoeS schreef:
Op het strand bij de Waalsdorper vlakte, is hij in elkaar gestort, na waarschijnlijk een hardstilstand..



oeeh zat jij er op ?

Sophie2
Berichten: 4814
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Winterswijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 07:49

Ik en 2 vriendinnen hadden heerlijk gereden. Vervolgens stapte 1 vriendin van mij hem uit. Toen zakte hij door z'n knieeen en ging rollen. Koliek. Dierenarts bellen en ouders en opa bellen... Na heel veel geprobeerd te hebben, hebben we hem laten inslapen in de wei.

Jiske_Nilis

Berichten: 665
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 07:53

De kliniek op de uithof, in laten slapen..

Gerner
Berichten: 456
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Dalfsen

Re: Waar gebeurde het dat je paard is overleden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 13:26

De meeste pony's of paarden die echt niet meer kunnen, laat ik inslapen op ons eigen terrein. Aan de rand van het bos op een grasveldje. Het is altijd een heel ritueel, het is verdrietig maar het kan ook heel mooi zijn, om je dier tijdens zijn laatste reis te kunnen helpen. Kaarsjes aan, bloemetje op zijn grafje. Zo noem ik het voor een dag maar. Want na het inslapen doe je uiteraard plastic over het dier heen. Anders schrikken de kindjes zo. Het is heel byzonder als je ziet dat veel kinderen en ouderen alsnog afscheid kunnen nemen als het dier er zo vredig bij ligt. Na een dag vlak voordat ze dan opgehaald word, liggen er veel bloemen, tekeningen en briefjes. Ik hoop altijd maar dat er niemand bij is als ze op de wagen moet getakeld worden. Meestal gaat eht goed. Niemand vind dit leuk om te zien. Toch liggen na de tijd alle bloemen en tekeningen netjes nog op de plaats.
Ooit moest een moeder van 30 ingeslapen worden, maar haar dochter was nog nooit zonder haar geweest. Ook de dochter was erbij. We zijn een dag bezig geweest met afscheid nemen van haar moeder, en aan het einde liep ze rustig weg. Dit was heel aandoenlijk.
Doodgaan hoort na het leven, maar ik vind het erg fijn als ik erbij mag helpen om het zo prettig mogelijk te kunnen laten gebeuren.
Op het moment van; weet en zie ik dat haar vroegere (al heengegane)vriendjes op haar staan te wachten.
Daarom ben ik ook niet voor slachten, er is paniek, eenzaamheid en geen goede afsluiting.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Re: Waar gebeurde het dat je paard is overleden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:47

marko is overleden tijdens longeren in de longeerkraal op de vereniging.

romeo is plotseling overleden aan een schapenziekte LEVERBOT op de kliniek in het dorp.

Jeszica
Berichten: 522
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Waar gebeurde het dat je paard is overleden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:52

In stal gaan liggen, niet meer op willen staan, met moeite toch naar buiten gebracht en daar in laten slapen (kon niet op stal namelijk)

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:46

Jiske_Nilis schreef:
De kliniek op de uithof, in laten slapen..


Mijn pony ook. Ze stond daar toen al even, om onderzocht te worden. Helaas bleek dat ze nooit meer beter zou worden.

NF_Daphne

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-07-05

Re: Waar gebeurde het dat je paard is overleden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:54

Gerner schreef:
De meeste pony's of paarden die echt niet meer kunnen, laat ik inslapen op ons eigen terrein. Aan de rand van het bos op een grasveldje. Het is altijd een heel ritueel, het is verdrietig maar het kan ook heel mooi zijn, om je dier tijdens zijn laatste reis te kunnen helpen. Kaarsjes aan, bloemetje op zijn grafje. Zo noem ik het voor een dag maar. Want na het inslapen doe je uiteraard plastic over het dier heen. Anders schrikken de kindjes zo. Het is heel byzonder als je ziet dat veel kinderen en ouderen alsnog afscheid kunnen nemen als het dier er zo vredig bij ligt. Na een dag vlak voordat ze dan opgehaald word, liggen er veel bloemen, tekeningen en briefjes. Ik hoop altijd maar dat er niemand bij is als ze op de wagen moet getakeld worden. Meestal gaat eht goed. Niemand vind dit leuk om te zien. Toch liggen na de tijd alle bloemen en tekeningen netjes nog op de plaats.
Ooit moest een moeder van 30 ingeslapen worden, maar haar dochter was nog nooit zonder haar geweest. Ook de dochter was erbij. We zijn een dag bezig geweest met afscheid nemen van haar moeder, en aan het einde liep ze rustig weg. Dit was heel aandoenlijk.
Doodgaan hoort na het leven, maar ik vind het erg fijn als ik erbij mag helpen om het zo prettig mogelijk te kunnen laten gebeuren.
Op het moment van; weet en zie ik dat haar vroegere (al heengegane)vriendjes op haar staan te wachten.
Daarom ben ik ook niet voor slachten, er is paniek, eenzaamheid en geen goede afsluiting.



Precies! ben het helemaal met jou eens! vooral dat laatste..

Splash

Berichten: 741
Geregistreerd: 21-12-05
Woonplaats: Alabama (VS)

Re: Waar gebeurde het dat je paard is overleden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 10:21

Mijn arabiertje Aglaya hebben we afgelopen december laten in slapen. Ze had al een hele tijd kanker maar ze had tot die tijd nog een paardwaardig leven. Op een dag kon ze niet meer overeind komen, er zat een gezwel tegen het ruggenmerg en dat maakte haar verlamd in de achterbenen. We hebben haar in haar stal laten inslapen.

Cassia

Berichten: 1727
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: omg. Leuven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:03

In de wei, allez, voor de wei, haar dochter die nog nooit langer dan 2 uur zonder haar was geweest flipte, m'n haf ook... In de wei, allez, voor de wei, haar dochter die nog nooit langer dan 2 uur zonder haar was geweest flipte, m'n haf ook...In de wei, allez, voor de wei, haar dochter die nog nooit langer dan 2 uur zonder haar was geweest flipte, m'n haf ook...

Nu hinnikt de dochter en de haf altijd als ze een groot bruin paard tegenkomen of als we ze naar een ander weiland brengen, dan begin ik opslag te wenen

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 10:20

Ingeslapen bij de dierenkliniek.

_Noah_

Berichten: 2011
Geregistreerd: 20-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:23

iSaBeLL schreef:
Joyja schreef:
In de binnenbak van de manege waar ik toen stond!!



wat was er dan gebeurt ?


We hadden al de hele avond (van 19.00 tot 00.00) gevochten tegen de koliek en omdat we met haar moesten blijven lopen zijn we de verlichte binnenbak ingegaan (waren na 19.00 geen lessen meer) maar op een gegeven moment kon ze gewoon niet meer en mocht ze van mij liggen en ze is daar ook ingeslapen in de stal had niet gegaan heel smal gangpad hadden ze dr nooit meer weggekregen!
We hebben ook haar maatje die helemaal gek werd in de stal er even bij gehaald ze hebben samen nog wat rondjes gelopen Joy begeleid door mijn vriend en een kennis en toen Joy sky zag moest ze hinneken (voor zover ze daar nog kracht voor had) voor sky naar stal terug ging nog afscheid laten nemen van Joy en Sky is de rest van de avond rustig geweest, was heel ontroerend om te zien hoe ze het samen afronden!!

poema

Berichten: 459
Geregistreerd: 10-12-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:10

Mijn verzorgpony had droes gekregen. Hieraan is ze niet doodgegaan maar ze was er zo van verzwakt dat ze een keer is gaan liggen en niet meer overeind kwam.
Een pony kan niet te lang liggen, dus was ze de volgende morgen in haar stal in geslapen