[IM] Van wie heb jij afscheid moeten nemen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:39

Van Indian en Igor, 2 super manege paarden! En van Vladimir mijn lieve verzorgpaard op de manege .

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:41

Maris89 schreef:
Van Indian en Igor, 2 super manege paarden! En van Vladimir mijn lieve verzorgpaard op de manege .

Voor de bokkers, dit is dezelfde Indian, als waar ik het over heb...

Maris, ken jij Olymp eigenlijk ook nog? En Ralf?

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:56

margot123 schreef:
bij mij in de familie zijn er heel veel mensen overleden m'n vader had eerst 11 broers/zussen er zijn er al 3 overleden..
en m'n oma
en m'n lieveling waar ik 2x in de week op reed bíj m'n familie hij was al 31 maar toch....

Alleen paarden...

---

Mijn favoriete manegepony, Nashouti. Waaraan weet ik niet, ik reed toen niet meer op die manege.
En verder mijn eigen paard, amethyst...

Marijkjuh

Re: Van wie heb jij afscheid moeten nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:58

Van een heleboel pony's, de meeste pony's van de manege
Maar ook toen ik Puck kreeg, m'n eerste grote paard heb ik na ruim 9 maanden afscheid van hem moeten nemen

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:02

Olympia schreef:
Maris89 schreef:

Stond Olympia al op de manege toen Vlap overleed? Misschien een keertje gezien maar kort daarna ben ik weg gegaan. Ik was er wel nog bij toen Drassic en Niels er volgens mij bij kwamen. (weet de namen niet zeker maar er waren wel 2 paarden bij)

iSaBeLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:08

van mijn haffie brendA !!!!

die ik 5 weken geleden ben verloren !
zomaar opeens door een hartstilstand ! ik zat er op en toen viel ze neer ! ze was gewoon nog veelste jong om weg te gaan !

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:13

Afgelopen dinsdag helaas van het veulen van mn pony. Het zat niet goed in zijn hersentjes en zou helaas geen normaal leven hebben kunnen leiden. Vandaar het besluit dat hij is ingeslapen.

marloe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:23

Tja, ik heb niet echt afscheid kunnen nemen maartoch. Mijn vorige pony Simic, bij de nieuwe eigenaren.. Hij was pas 7 of 8 jaar oud. Hij wilde de trailer niet op. Mensen probeerden hem erop de helpen maar hij schrok ofzo en sprong ernaast.. Toen bleef hij hangen met zijn been waardoor het brak en de pezen doorscheurden. Hij is daar ingeslapen... Ik was er helemaal kapot van, hij was niet eens zolang bij die nieuwe eigenaren. Ook heel erg voor het meisje omdat zij alles zag gebeuren..

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:26

Van mijn allereerste pony toen ze verkocht werd

Van de tweelingveulentjes van mijn paard die wel levend geboren werden

En de allerergste: van mijn hondje, dat was echt mijn alles en daar ben ik ook nog steeds heel verdrietig om

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:29

Maris89 schreef:

Stond Olympia al op de manege toen Vlap overleed? Misschien een keertje gezien maar kort daarna ben ik weg gegaan. Ik was er wel nog bij toen Drassic en Niels er volgens mij bij kwamen. (weet de namen niet zeker maar er waren wel 2 paarden bij)
[/quote]

Olympia is nog voordat Indian en Igor weggingen op de manege gekomen. Als je Niels kent ken je Ralf ook, het hangmaatje van Niels..

Mandyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:24

Mijn oma.
Winnie, 21 juni is het lieve veulentje overleden.
Indy, verzorgpony, verhuisd op 1 mei naar Nieuw-Wehl op een boerderij.
Iola

A_Pallieter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:59

Mijn oude verzorg paardje, en ik heb er gewoon 2 keer afstand van moeten doen:( hier het verhaal:

Een goede vriendin van mij had een eigen paardje ( donna ) en ik was net mijn verzorg paard kwijt geraakt dus vroeg ze of ik haar wou helpen, dat wou ik maar al te graag:).
Ik heb toen 3kwart jaar donna gereden en heel erg veel plezier gehad ik kon en mocht alles met haar doen ik was daar bijna 5 dagen in de week om bij haar te zijn en lekker te kroelen, de eigenaresse zelf kreeg steeds minder zin om er naar toe te gaan dus ik ging haar steeds vaker doen, we kregen echt een super band en het rijden ging met sprongen vooruit. tot die ene dag, ik werd gebeld en de eigenaresse had besloten dat ze geen zin meer had en donna wou verkopen en vroeg of ik haar wou kopen, ik naar me ouders vragen ( maar wist natuurlijk het antwoord al ) en ze vonden het geen goed idee, ze wouden mij geen pijn doen door hem te kopen en datwe dan geen genoeg geld meer zouden hebben en we hem weer weg moesten doen. ik heb langzaam afscheid genomen nog even lekker buiten gereden en dergelijke ik heb in die kleine periode 2 zware koliek aanvallen meegemaakt van der waarbij ik dacht nou daar gaat ze hoor:( maar elke keer kwamen we erdoorheen. Toen de dag ze kregen haar niet naar een particulier verkocht dus werd ze maar naar de manege gedaan ik was er echt helemaal kapot van! me arme paardje was van de manege overgekocht (door deze eigenaresse) eindelijk goed beland en nu moest ze weer terug. met tranen in me ogen afscheid genomen.
gelukkig kreeg ik naar 2 weken ongeveer het goede nieuws dat donna was verkocht naar bert een hele liefe man die ook al een tijdje met zijn pony op de manege stond. ik vondhet geweldig maar helaas mocht het niet zo zijn.

een paar weken later kwam ik vrolijk op de manege lekker even naar me meisje en me nieuwe vz paard, toen ik langs een lege stal liep ze was nergens te bekennen. ik hoorde iemand zeggen Erg he van dat paard dat net was gevallen en die ze terplekke hebben af moeten maken ik dacht nog ah klote voor de eigenaar! op dat moment komt er een vrouw naar me toe en zegt annique kom is ik moet je wat vertellen me hart SCHOOt omhoog echt waar, toen kwam het verschrikkelijke nieuws, donna was losgezet door haar verzorgster en ik lekker gaan dollen en rennen, is ten val gekomen en heeft daarbij haar been gebroken ( het hele verhaal weet ik niet precies en wil het eerlijk gezegt ook liever niet weten de klap is al zo groot ). De dierenarts is erbij gehaald en heeft haar terplekke moeten afmaken. ik ging kapot me moeder gebeld die was binnen 10 minuten op de manege, vanaf toen alleen nog maar gehuild en gehuild. donns is nog 2/3 dagen achter de manege blijven leggen voordat ze was opgehaald ze lag onder een dekzeil. het is nu bijna een jaar geleden en nog steeds lig ik vaak te huilen ik draag een zilver kettingkje met haar naam erop en zal haar echt NOOIT meer vergeten het was en blijft mijn meisje, hoe dan ook!

het was een lang verhaal en hoop dat jullie het een beetje kunnen begrijpen

gr annique

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:07

Maris89 schreef:

Olympia schreef:
Olympia is nog voordat Indian en Igor weggingen op de manege gekomen. Als je Niels kent ken je Ralf ook, het hangmaatje van Niels..

Dan zal ik Olymp vast weleens gezien hebben. Nadat Vlap is overleden ben ik een hele tijd niet meer geweest en daarna nog een paar keer, dus het is mij eigenlijk ook niet meer duidelijk en allemaal aan een waas voorbij gegaan. Sindsdien ben ik ook niet meer op de manege geweest.
Laatst bijgewerkt door Maris89 op 07-05-06 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:08

Maris89 schreef:

Dan zal ik Olymp vast weleens gezien hebben. Nadat Vlap is overleden ben ik een hele tijd niet meer geweest en daarna nog een paar keer, dus het is mij eigenlijk ook niet meer duidelijk en allemaal aan een waas voorbij gegaan. Sindsdien ben ik ook niet meer op de manege geweest.

Foto's uit mn profiel, komen die je bekent voor? En ze heeft altijd in een privestalletje gestaan in de tijd van Vlap..

MarloesRixt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:12

Ik heb afscheid moeten nemen, 30 december 2003 van mijn verzorgpony, ze is rond de 35 jaar oud geworden

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:48

van ozzy zie profiel!

Caesar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:49

Van een aantal paardjes van mijn werk:

Boris, 3 jaar terug
Bente en Twix, deze winter

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:51

Eerst van Bento, een manegepony. Hij brak zijn been. Het was nooit mn lieveling ofzo, maar wel echt een braverd.. Zo'n paardje die iedereen echt leuk vind.. Zo'n goeie ouwe zegmaar..

En daarna van mn lievelingspony Maxima, ze werd verkocht en bij dr nieuwe eigenaren ingeslapen. Ik heb nooit afscheid van dr kunnen nemen, niet toen ze werd verkocht en niet toen ze werd ingeslapen. Denk dat dat misschien nog wel het moeilijkste was..

Quidou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:44

van mn pony, dankzij een peesblessure

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:48

Mn opa, maar die heb ik niet goed gekent, maar toch nog duidelijke herinneringen van die paar jaar.
3 shetlanders..
eentje dood
en 2 verkocht
nog een paard
(die hierboven verzorgde k allemaal.)
Mn vogel, die k al 8 jaar had..
En dat was het..

Patty14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:02

Een pony die ik wel is reed. Die ik verkocht en bij die eigenaren is ze kort daarna overleden. Dus die nieuwe eigenaren hebben niet lang plezier gehad van haar.

amystella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:33

sammy en haar veulen( veulen had nog geen naam)
was vreselijk

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:45

Nog 1 keer: alleen paarden
Dat je oma/opa/vader/moeder/broer/zus/hond/kat/goudvis/parkiet enzovoort ook overleden is, is heel erg natuurlijk, maar dit subforum is alleen bedoeld voor paarden. Laat het dan ook alleen bij de paarden.
Dank u voor de aandacht

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:20

In september van mijn allerbeste vriendje Teun. Mijn appaloossa hengstje die ik gekocht had toen ik niet meer mocht rijden, wij zouden gaan mennen. Hij heeft het beter zo hij leed echt verschrikkelijk.

immerslief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:42

manege pony robin ik had op hem leren rijden. een manege paard die ik zo lief vondt ik niemand vond hem aardig hij was ok niet zo aardig maar ik vondt hem lief en dat voelde hij. mocht veel bij hem doen. maar hij had een groniche mok die niet weg wilde. arme tornado.
vzpaardje tico opa van de paardjes. de man van de wei.