Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Door mijn autisme kan ik alleen maar emoties bij dieren neerleggen en voornamelijk bij paarden.
Jolliegirl schreef:Allereerst heel verschrikkelijk wat er gebeurt is.
Maar ik wil één ding rechtzetten.
Ik word er een beetje kwaad om dat de chauffeur in een kwaad daglicht gesteld word en er een klopjacht via social media geopend is!
Die betreffende vrachtwagen mocht daar wél rijden, jij reed op de Randweg waar het ongeval gebeurt is. Dit is toegestaan voor vrachtverkeer.
Je bent in verwarring met de Torenbrug waar hij overheen is gegaan, hier zal hij dan ook wel voor beboet worden want dat stukje mag hij idd niet rijden, maar dit betreft niet de locatie van het ongeval.
De weg waar jij reed mag gewoon gereden worden. Hier kan je namelijk op allerlei andere manieren ook komen en is niet verboden.
Er ligt zelfs een paralelweg naast het fietspad, hier kunnen ruiters veilig rijden zonder overlast van groot verkeer...
Maar dat is achteraf geklets.
Hier op bokt schrijf je dat je paard zn kont draaide en de chauffeur er niets aan kon doen.
En in de media is het de schuld van de chauffeur en worden er getuigen gezocht voor een fikse afhandeling... Er worden beelden opgevraagd, er is een klopjacht gaande.
Het zou je/je ouders/wie dan ook die erbij betrokken zijn sieren dit ook tegen de media te vertellen, want de verhalen worden echt compleet verdraait..
Dit kan echt niet...
Het is vreselijk wat er gebeurt is..
Dit ongeval kent alleen maar verliezers!
Het maakt me echt verdrietig en boos dat de chauffeur op elke socialmedia locatie volledig door het slijk getrokken word.
Die zal er zelf ook enorm van geschrokken zijn!
Begrijp me alsje alsje alsjeblieft niet verkeerd!
Maar nogmaals..dit verhaal kent alleen verliezers...
Ik wens je veel sterkte met dit verlies..
Je hebt een verstandig besluit gemaakt om hem te laten inslapen ondanks je pogingen om hem te redden.
Het is niet niets om je maatje te moeten missen.
Edit : lees nu dat er maandag een nieuw paard komt om je emoties bij kwijt te kunnen.
Erg bekend, ik ben zelf door mn adhd ook zo.
Hopelijk heb je er wat troost aan..en kan je beginnen aan de verwerking en weer opladen in je geestelijke energie.
Ik wil mn reactie genuanceerder neer proberen te zetten maar dit lukt me gewoon niet.. Dat is helaas mn eigen beperking...
Elisa2 schreef:Duidelijk verhaal, de chauffeur heeft het niet bewust gedaan maar wel door ontwetendheid en onkunde jullie dusdanig in gevaar gebracht dat dit heeft kunnen gebeuren. Een paard springt/ loopt ook niet zomaar voor een vrachtwagen want in het algemeen is zoiets vreselijk bedreigend voor een vluchtdier en zullen ze altijd proberen uit te wijken.Dus dat geeft wel aan dat het dier geen kant op heeft gekund.
Ik blijf het in en in triest vinden, nogmaals heel veel sterkte TS! en een ander paard om niet in een gat te vallen begrijp ik ook in jou geval.
Hopelijk ga je daar langer geluk en plezier van hebben.
Sunnda schreef:Elisa2 schreef:Duidelijk verhaal, de chauffeur heeft het niet bewust gedaan maar wel door ontwetendheid en onkunde jullie dusdanig in gevaar gebracht dat dit heeft kunnen gebeuren. Een paard springt/ loopt ook niet zomaar voor een vrachtwagen want in het algemeen is zoiets vreselijk bedreigend voor een vluchtdier en zullen ze altijd proberen uit te wijken.Dus dat geeft wel aan dat het dier geen kant op heeft gekund.
Ik blijf het in en in triest vinden, nogmaals heel veel sterkte TS! en een ander paard om niet in een gat te vallen begrijp ik ook in jou geval.
Hopelijk ga je daar langer geluk en plezier van hebben.
Wat een onzin! Een paard heeft juist de neiging als het van voor wordt tegengehouden omdat mensen bang zijn dat hij gaat rennen, zijn kont erin gaat gooien.
Ik rijd veel buiten en al twee keer meegemaakt dat een auto geraakt wordt helaas door dit geintje..maar de verzekering van de ruiters heeft altijd betaald, paard moet je als bezitter onder controle hebben..
Ook ik wordt altijd een beetje boos als ik nu op social media kijk.
Heel veel sterkte ts! Hopelijk brengt je nieuwe paard een hoop plezier.