[IM] Veel te vroeg afscheid moeten nemen…

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:05

Ik vond het erg moeilijk om te lezen, zoveel verdriet, zon pijn en oh zo herkenbaar. Lieve Tess en ML, nu doet het nog zo ontzettend veel pijn, niet te bevatten. Op den duur slijt het een heel klein beetje en komen de prachtige lieve herinneringen naar boven en het ongeloof dat het maar zo kort mocht duren terwijl je hart nog zo overstroomd met liefde en je hoofd vol met plannen voor de toekomst.
Ik zei het al eerder, ik huil in gedachten met je mee........ :(:) :(:)

Icecrystal

Re: Veel te vroeg afscheid moeten nemen…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:31

Wat vreselijk dat jullie dit moeten meemaken.. heel veel sterkte Y;(

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 12:31

Nogmaals dank voor jullie berichten, het is nog steeds vreselijk moeilijk en onwerkelijk.

Riel, bedankt, mijn tekst is ook echt uit het hart geschreven. Ik had het gisteren zo moeilijk en dan moet ik het gewoon van me afschrijven.

Lieve Pien, toch gisteren nog gelezen! Meid, dat moest echt niet! Je had gerust nog wat langer op jouw roze wolk mogen blijven. Ik heb ook al gedacht, kon ik de tijd maar terug draaien. Maar, en dan? We hadden gewoon niks kunnen doen om dit te voorkomen. Ja, we hadden de paarden op die bewuste dag gewoon op de paddock kunnen houden. Maar dan was het misschien op een andere dag gebeurd of met gek doen in de paddock... Verschrikkelijk, dat gevoel van onmacht.

Astrid, jij ook bedankt voor je lieve woorden. Daar moet ik even van slikken. :*

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:23

Ik heb eindelijk de moed gehad om je topic te lezen. Meid wat een stom iets. Dat zoiets zomaar kan gebeuren.. Zo onwerkelijk en zo pijnlijk. Louna, rust zacht.. en jullie heel veel sterkte met het verlies van deze lieverd. Ze was mooi zoals ze was. Gelukkig heeft ze een plekje in jullie harten. Koester dat plekje. Knuf van mij

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 06:47

Wat een pech, sterkte

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 07:25

oh dit is echt een horror verhaal wat geen paardeneigenaar ooit mee wil maken. Wat een harde realiteit. Ik wens je heel heel veel sterkte. Wat jammer van zo n mooi paardje.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 07:33

He bah, wat een akelig ongelukje moet dat geweest zij en wat een vreselijke uitkomst.
Sterkte Y;(

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 08:20

Vanochtend eindelijk mezelf zover gekregen je topic en eerbetoon te lezen. En zoals verwacht vloeiden de tranen rijkelijk.
Lieve tess heel veel sterkte met de verwerking. Het is de ergste nachtmerrie van iedere paardeneigenaar maar voor jullie werd hij werkelijkheid.

Denk met liefde terug aan Louna en houd je vast aan alle mooie herinneringen.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:09

Te zien aan de foto's heeft Louna een fan-tas-tisch leven gehad.. :(:)
Veel sterkte

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 14:09

Dank je wel pipo, voor jouw hart onder de riem. Vind ik heel lief.

Siepjes, nee, ik wens het ook echt niemand toe, het is gewoon verschrikkelijk. En zo confronterend, het kan zomaar ineens voorbij zijn. En dat terwijl je toch probeert zo goed mogelijk voor je dieren te zorgen.

Lizy, dank je wel. Een nachtmerrie inderdaad, dat kan je wel zeggen. Af en toe ben ik aan het mijmeren en betrap ik me erop dat ik denk, ha, prachtig weer vandaag, misschien krijg ik ML zo ver dat hij nog eens mee gaat wandelen met de honden en dan neem ik Louna mee. En dan meteen het besef dat dat niet meer kan.

Irene, bedankt, we hebben toch geprobeerd Louna (en onze andere paarden nog steeds) een paardwaardig leven te bieden met veel plaats om te lopen, propere uitloopstal, etc...

Vannacht heb ik over Louna gedroomd. De eerste keer sinds ze er niet meer is. Ik heb haar nog eens kunnen aaien -O- <3

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:23

heel veel sterkte.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:35

nogmaals heel veel sterkte :)

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:39

Wat vreselijk verdrietig... Heel veel sterkte met dit verlies....

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:45

Heel erg veel sterkte met dit ondraaglijke verlies :(:)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:49

Jeetje... Tranen bij je verhaal, bij deze gebeurtenis. Wat verschrikkelijk, wat jong, wat onverwacht, wat oneerlijk.

Ik voel echt de liefde in je verhaal, en al was het een kort leventje, het was een leventje met een zeer liefdevol baasje. Je hebt haar vast het allerbeste leven gegeven die een paard had kunnen hebben. Een krachtig leven... Maar kort... Kort, maar krachtig. Ik denk dat dat het enige is wat misschien een beetje troost kan geven, de wetenschap dat ze het wel mooi heeft gehad.

Heel veel sterkte met dit verlies.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:10

wat erg dit |( Heel veel sterkte!
Is ze gevallen of weten jullie niet wat er gebeurt is?

Buddyloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:47

pff.. heel veel sterkte!!! heb gewoon kippevel en brok in mn keel

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 16:59

Eline, dank je wel. Dat is ook wel enigszins een troost, dat ze het bij ons goed gehad heeft. Maar we hadden haar zo graag een lang en gelukkig leven gegeven, niet zo kort. Ze stond nog aan het begin van haar leven, en ik heb zo veel spijt dat ik niet meer met haar gedaan heb. Hoewel ook weer niet, want ik wou haar ook zeker voldoende tijd geven. Maar toch, het blijft moeilijk. -O-

Geerke, we hebben het niet zien gebeuren. Ze stond op onze weide achter de stal, ML heeft haar nog gezien een minuutje ervoor en dan was alles nog in orde. Wellicht is ze uitgegleden of met haar been ergens blijven steken ofzo, maar het blijft speculeren. De DA denkt dat ze met haar achterbenen opengeschoven is, aangezien de spier aan de binnenkant van haar bil ook helemaal afgescheurd was. Een dom, dom, ongeval, wat niet voorkomen had kunnen worden, helaas.

Gisteren had ik weer een serieuze dip en huilbui, af en toe komt dat plots op. En als dat komt, ben ik heel blij als ik op dat moment thuis ben, anders moet ik mijn tranen verbijten en dat is verdorie moeilijk.

annalogika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:09

heel veel sterkte Tess, toen ik je verhaal las moest ik toch wel een traantje wegpinken. Zelf heb ik dit ook meegemaakt maar dan met een manege pony die met 4 jaar al aan al haar hoeven hoefbevangen was :( Dit was afgelopen vrijdag alweer 2 jaar geleden, hoewel ik er niet aan heb gedacht |( Toch begrijp ik dat jouw verdriet nog pijn doet omdat het nog vers is maar ook omdat het echt jouw paard was, geboren en getogen bij jou op stal. Hierbij wens ik je veel sterkte en succes met het verwerken van haar dood Y;(

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:47

Veel te jong, heel oneerlijk. Weet er helaas alles van, mijn ventje verloor de strijd met koliek.
Intussen is hij al bijna 2 jaar weg en er komt geen dag voorbij waarin ik hem zo vreselijk mis. Ze zeggen inderdaad dat de scherpe randjes eraf slijten, maar wanneer dan?? Mijn vriendje moest nog 15 worden, was wel ouder dan jouw meisje, maar alsnog veel te jong.
Ik wil je heel veel sterkte wensen en huil en rouw op je eigen manier en anderen nemen het verdriet maar zoals het is. Als je nooit een paard bent verloren, heb je geen idee, hoe zeer dit doet.
Nogmaals heel veel sterkte.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:50

Wauw, dat koppie, het is alsof ik naar mn eigen merrie kijk.

Wat een groot verlies, veel sterkte de komende tijd!

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 16:49

Dank jullie wel dames... We zijn nu bijna vier weken verder, maar ik heb helaas niet de indruk dat het verdriet er beter op wordt. Ik ervaar het als een "grondverdriet" of "sluimerend verdriet", wat momenteel nog altijd aanwezig is. Als ik nu een (kleine) tegenslag heb, maakt dat verdriet het nog 10x erger, is er iets waar ik normaal heel gelukkig mee zou zijn of naar zou uitkijken, maakt het verdriet het minder leuk. Precies het gevoel of ik nooit meer "heel" zal zijn of helemaal gelukkig. Klinkt dat nu overdreven? -O-

We zijn nu ook zwaar aan het twijfelen om L'Amour (de mama) volgend jaar nog eens te laten dekken. Ik zou heel graag terug een veulentje willen, maar we weten niet of we het risico nog willen nemen. Het leuke aan een veulen is (en dat vond ik met Louna ook echt heel leuk) dat je ze alles zelf kan leren. Ik heb van Louna ook heel veel geleerd en zou zeker een aantal dingen al wat anders aanpakken. Langs de andere kant is het dan weer lang wachten voor ik een berijdbaar paardje heb. Maar, met grondwerk kan je ook al heel veel voorbereiden en dan ben je er toch mee bezig.
Een andere optie zou zijn om (niet meteen, we spreken dan over voorjaar 2017) een volwassen paard bij te kopen wat dan ook meteen bereden kan worden.
Moeilijk hoor...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 07:42

Wat je ook beslist strakjes, Louna is niet te vervangen. De pijn om haar verlies zal ook daardoor niet anders worden. Uiteraard slijt/ went het wel, maar dat duurt een poos.
Ik weet met welke projecten je bezig bent in en om het huis, misschien is een veulen zo gek nog niet. Je heb het enorm druk en je weet ook nog niet hoe druk je het strakjes gaat hebben als alles echt af is en gaat draaien. Succes met dubben ;)

Tianie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 01:24

Heel veel sterkte

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 01:57

oh wat vreselijk zoiets zon botte pech, Om zo je paard te verliezen ik kan alleen maar hopen dat het snel minder heftig gaat voelen.