Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
geerke schreef:Wat een prachtige fries!Heel veel sterkte!
Ik wist niet dat dat vaak voorkwam bij friezen?Ik heb ook een fries
Citaat:Speciaal moet de megaoesophagus genoemd worden. De megaoesophagus, een erfelijke afwijking die helaas vaak voorkomt bij het Friese ras, is een belangrijke oorzaak voor slokdarmverstoppingen. Een deel van de slokdarmbuis is door een afwijking van het bindweefsel veel te wijd. Er is onvoldoende peristaltische beweging die helpt het voedsel door te drukken naar de maag. Het voer blijft staan. De prop wordt te groot en te droog om zelf naar de maag te transporteren.
Wilrieke schreef:Och lieve meiden, wat vreselijk....
Ik vond jullie altijd zo mooi met hem. Drie meiden en hun fries....
Hier nog een mooie foto van de tijd dat hij met jade op een wei stond in onze straat.
[ Afbeelding ]
Sanet schreef:Wat verschrikkelijk. Wat zullen jullie Aise ontzettend gaan missen..
Wat een prachtige foto's en geweldige momenten hebben jullie samen gehad.
Mijn merrie heeft dezelfde kwaal en door dit soort topics, slaat mij de schrik dan toch wel om het hart..
aiselover schreef:Wat een lieve en mooie berichten allemaal.
Heel erg bedankt, een mooi eerbetoon aan onze showbink.
Sanet schreef:Wat verschrikkelijk. Wat zullen jullie Aise ontzettend gaan missen..
Wat een prachtige foto's en geweldige momenten hebben jullie samen gehad.
Mijn merrie heeft dezelfde kwaal en door dit soort topics, slaat mij de schrik dan toch wel om het hart..
Wat vervelend dat jouw merrie dezelfde kwaal heeft. De dierenarts die de endoscopie bij Aise de eerste keer deed, vertelde destijds dat bij elk paard het verloop anders is. Bij de ene Fries gaat het binnen korte tijd hard achteruit terwijl andere Friezen er oud mee worden. Bij Aise heeft het uiteindelijk ongeveer 3 jaar geduurd. Dus het hoeft zeker niet zo te zijn dat het bij jouw Fries ook zo snel gaat.Bedankt voor je bericht!