[IM] Right now the right kind of love, is the love that lets go

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 21:41

Dank jullie wel.
En inderdaad, de pensioneigenaar mag een eigen mening hebben, maar hij heeft nooit zo'n streek mogen leveren.
Ik zal nooit een dier, waar ik zielsveel van hou, voor de lol in laten slapen.
De laatste weken ben ik extra vaak met één van mijn instructrices naar Felicity geweest. Wij gingen dan naast de wei zitten en de hele tijd observeren.
Staat Felicity nog goed in de kudde? Lijkt ze happy? Loopt ze vandaag beter?
Telkens werd alles, ook door mijn instructrice, met een nee beantwoord.
Het zegt mij ook genoeg dat Felicity totaal niet gevochten heeft tegen het inslapen. Ze was ook al weg voordat het laatste prikje werd gegeven.
Dat heeft in mijn ogen wel bevestigd dat het, ondanks de pijn en het verdriet, wel de juiste keuze is geweest.

CloudDancing

Re: Right now the right kind of love, is the love that lets go

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:15

Je hoeft jezelf niet te verontschuldigen of na te gaan of je genoeg redenen had om haar te laten gaan. Ze had pijn en die werd niet meer beter, eerder slechter en aan de hand van de keuze die je hebt gemaakt, laat je zien hoe dierbaar ze voor je was.
Houden van is loslaten, hoe moeilijk ook. Ik spreek helaas uit ervaring.

Sterkte de komende tijd.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 16:42

Daar heb je helemaal gelijk in.
Loslaten is heel erg lastig, maar helaas hoort het bij het leven.
Bedankt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:03

Felicity2511 schreef:
Dank jullie wel.
En inderdaad, de pensioneigenaar mag een eigen mening hebben, maar hij heeft nooit zo'n streek mogen leveren.
Ik zal nooit een dier, waar ik zielsveel van hou, voor de lol in laten slapen.
De laatste weken ben ik extra vaak met één van mijn instructrices naar Felicity geweest. Wij gingen dan naast de wei zitten en de hele tijd observeren.
Staat Felicity nog goed in de kudde? Lijkt ze happy? Loopt ze vandaag beter?
Telkens werd alles, ook door mijn instructrice, met een nee beantwoord.
Het zegt mij ook genoeg dat Felicity totaal niet gevochten heeft tegen het inslapen. Ze was ook al weg voordat het laatste prikje werd gegeven.
Dat heeft in mijn ogen wel bevestigd dat het, ondanks de pijn en het verdriet, wel de juiste keuze is geweest.

vechten tegen een spuit doen ze alleen in geval van een slechte hartfunctie of een te geringe dosering.
Je hoeft helemaal jezelf niets te verwijten....z'on jong paard met zo een berg ongeneeselijke klachten is beter af in de paardenhemel.
Maar ik begrijp hoe je je voelt....jij maakt even uit dat het gewoon afgelopen is.
Ik heb in februari de keuze moeten maken.Dat paard was 28.Maar toch,het blijft moeilijk.
In het begin schoot er vaak door mijn hoofd dat ik mijn paard had vermoord |(

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 13:33

O dat wist ik niet. Bedankt voor de informatie.
Dit is tot nu toe de moeilijkste keus geweest die ik heb moeten maken in mijn leven.
En als ik alleen al hier op bokt zie hoeveel mensen die keuze hebben moeten maken. Wat een verdriet moet iedereen hebben (gehad).
Het lastigst vond ik Felicity haar leeftijd. Ik had haar zo graag een lang en gelukkig leven gegund.
Maar het is niet eerlijk om dag in dag uit altijd maar met zoveel pijn te moeten lopen.
En toch, toch blijft het moeilijk inderdaad. Dat je voor een ander moet beslissen of ze in leven mag blijven.
Jij ook nog sterkte!

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:46

There's a gold frame,
That sits by the window.
And my heart breaks,
A little more each time I try,
To picture the memory inside

Sterkte! Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 12:40

Ook hier wil ik je nog veel sterkte wensen Nikita. Het was een mooie, maar moeilijke tijd met Felicity. Ik ben ontzettend trots op je hoe je het hebt aangepakt, je bent ontzettend sterk geweest en hebt altijd geluisterd naar haar.
Het was schrijnend om de gedragsverandering te zien van Felicity, van vrolijke pony naar in zichzelf gekeerde pony in een paar maanden. Het was overduidelijk dat ze niet goed in haar vel zat. Het was erg verdrietig, maar het is goed zo. Je hebt er goed aan gedaan.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 12:41

Mooie tekst SaartjeNina. Dankjewel.

Heel erg bedankt Jolien!
Het was inderdaad een loodzware tijd de laatste maand. Wat hebben mensen ons tegengewerkt zeg.
Ik wil je ook hier bedanken dat je altijd eerlijk bent geweest over Felicity's situatie, en mij (en ons) altijd hebt gesteund.
Ik weet zeker dat Felicity jou ook dankbaar is.

equineaaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:50

Heel veel sterkte! Echt een hele mooie tinker was ze.

Trek je niks aan van die mensen van je stal, dat kan je er zeker niet bij hebben.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:40

Wat een vreselijk verlies, gelukkig ben je een sterke vrouw en heb je zonodig de juiste beslissingen genomen. :(:)

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 23:40

Dank jullie wel.

Helaas heeft het dit jaar niet zo mogen zijn, want we hebben vanmiddag ook onze hond in moeten laten slapen op een veel te jonge leeftijd. |(

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 23:53

Wat een rotstreek zeg, kan er met m'n kop echt niet bij als mensen narigheid zoals dat uithalen. Bah.

Heel erg veel sterkte in deze moeilijke periode, het was een prachtig paard! Dapper van je om zo'n moeilijke beslissing te nemen. Ook veel sterkte met het overlijden van je hond.. Jouw geluk komt nog wel meid! :(:)