[IM] Foto's inslapen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:38

Y;( pff in heb de tranen in mijn ogen, herinneringen komen weer boven.

Je hebt voor je paard het beste gekozen en ik wil je veel sterkte toewensen, het zal nog even moeilijk blijven maar je weet waarvoor je het hebt gedaan!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:40

Dappere beslissing!

Veel sterkte, voor jou en hopelijk blijft vriendje Kelly niet alleen.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 15:50

Iedereen bedankt voor de lieve reacties!

Sorry misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest, maar het is ondertussen alweer 4 jaar geleden. :o

Om even wat vragen te beantwoorden:
Het is inderdaad de dierenarts in Hellendoorn.
We hebben er toen voor gekozen om haar op de praktijk in te laten slapen omdat ik de verhalen had gehoord van het akelig omvallen.
en omdat het idee van haar liggend aan de weg wachtend op Rendac mij persoonlijk niet aansprak.

Of ik er bij wou zijn bij het inslapen was op zich nog wel een moeilijke beslissing. Aan de ene kant wil je tot het laatste moment er voor haar zijn en aan de andere kant wou ik haar herinneren hoe ze was en niet met het haar dood op mijn netvlies. Toch is dit een van de mooie momenten met haar geweest. Ik ben er heel dankbaar voor dat ze rustig is gegaan, Ik kan me goed voorstellen dat als een paard vecht het niet fijn is om erbij te zijn. Haar halster hangt aan mijn kamerdeur, ik kijk erna en geniet van de mooie momenten die we samen hebben beleefd.

Dat het interessant is, ben ik eigenlijk blij mee.
Toen ik de beslissing moest nemen had ik geen idee hoe het eraan toe zou gaan.
Dat is ook de reden dat ik dit topic ben gestart, om mensen te laten zien hoe zo'n proces nou gaat.

Over Kelly, helaas heeft hij een tijd lang alleen gestaan.
Niet omdat we dat wouden, maar omdat hij de anderen paarden letterlijk de wei uit trapte.
Hij en Nabria hebben 14 jaar samen gestaan, hij is na het inslapen erg veranderd en heeft echt last van liefdesverdriet gehad.
Een half jaar later is hij overleden.

Voor iedereen die ook een paard heeft moeten laten inslapen, heel veel sterkte!

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:51

Tranen in mijn ogen, heel veel sterkte.

Aanstaande donderdag word mijn paard ook ingeslapen |( |( |( |(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:20

marenmar85 schreef:

Oh..wat erg |(
Wat zal jij je rot voelen!Heel veel sterkte.Bereid je maar voor een steen in je maag gevoel en compleet in de war |(

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 06:01

Dank je. Het is nu al zwaar de gedachte alleen al maakt me gek

Arashah

Re: Foto's inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:54

Ook al is het vier jaar geleden geleden, gemiss is er altijd. Mijn merrie is nu vijf jaar overleden en mijn pony bijna twee jaar.

Halster van mijn paard en pony hangen hier ook, het laatste wat ze gedragen hebben. Een pluk haar van beiden heb ik ook nog.

Maar ik moet zeggen dat ik vrij direct na het inslapen dat ik een rust over me heen heb gehad. Het voelde echt zo: "jij was altijd voor me daar en nu ben ik voor jou daar, slaap goed mijn lieverds!"
pff.. Tranen nu.. Maar ik heb mijn rust omdat ik daarbij was, het is heel zwaar maar na de tijd heb je geen vragen meer en kun je denken aan de mooie momenten.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:03

geerke schreef:
marenmar85 schreef:

Oh..wat erg |(
Wat zal jij je rot voelen!Heel veel sterkte.Bereid je maar voor een steen in je maag gevoel en compleet in de war |(

Heel veel sterkte donderdag Y;(
Ik heb 24 Februari 2015 afscheid moeten nemen van mijn allerliefste paard |( |(
En nu stromen de tranen ook weer rijkelijk |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:10

Heb al enkele keren spijt gehad geen foto's te hebben getrokken van mijn merrie tijdens haar 'doodstrijd' Ze was een interessant geval op vlak van medisch gebied. Weet wel dat de Universiteit er nog foto's van heeft.

Het is een moeilijk iets, fijn dat het zo rustig is gegaan :)

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:27

marenmar85 schreef:

|( Heel veel sterkte morgen! :(:)

Arashah schreef:
Maar ik moet zeggen dat ik vrij direct na het inslapen dat ik een rust over me heen heb gehad. Het voelde echt zo: "jij was altijd voor me daar en nu ben ik voor jou daar, slaap goed mijn lieverds!"
pff.. Tranen nu.. Maar ik heb mijn rust omdat ik daarbij was, het is heel zwaar maar na de tijd heb je geen vragen meer en kun je denken aan de mooie momenten.

Dat had ik eigenlijk ook. Veel ellende meegemaakt voor zijn dood (hoefbevangenheid) en nadat de moeilijke beslissing genomen was en ook uitgevoerd, viel er een enorme last van mijn schouders. Heb er jaren tegenop gezien en alles geprobeerd om hem er weer bovenop te krijgen, maar het mocht helaas niet baten.
Wat ik zelf erg prettig vond was dat ik direct nadat ik de beslissing voor inslapen had genomen en de DA had gebeld, hij er binnen een half uur was en alles heel snel voorbij was. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk, een ander wil misschien toch nog wat meer tijd hebben om een fotoshoot te doen of even lekker te verwennen nog.
Mijn honden zijn overigens ook zo gegaan: beslissing tot inslapen, afspraak maken en binnen het uur uitgevoerd.
Het gemis is er echter nog steeds, zit nu weer tegen de traantjes te vechten. ;(

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:34

Heel veel sterkte!!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:37

TS; wat mooi dat je dit laat zien. Ik kreeg ook echt een brok in mijn keel.
Weet je ook wat er met je paard gebeurd nadat hij is in geslapen? Dan wordt hij neem ik aan ook door de Rendac opgehaald, maar waar verblijft het paard in de tussentijd?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:45

;( Die laatste foto van jou bij het andere paard, wat een verdriet heb je daar....
Hele dappere beslissing, en zo te zien de juiste, hoewel het een moeilijke keuze blijft om een dier te laten gaan. Wel een erg mooi geschreven topic, erg respectvol ook.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:51

Wat blijven ze toch in ons hart he.... Van Sindy is inmiddels ook 3 jaar geleden maar toch missen we haar nog. Ook die dag staat ons nog goed voor ogen. Heel bizar alle paarden van stal hinnikten toen we Sindy in de trailer zetten. Sindy is op de kliniek, maar buiten met een pluk gras in haar mond ingeslapen. Wij hebben haar "geholpen" met omvallen. Dit werd door de dierenarts aangegeven dat dat misschien ook voor ons fijner zou zijn. En ook daar inderdaad geen spijt van.

Ontzettend veel sterkte donderdag, neem je tijd voor het afscheid. Zeg dat ook tegen de dierenarts, wat je wilt!

banditxdino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:52

Heel veel sterkte!
Fijn dat je dit verhaal deelt. Wat een leuk paardje om te zien alleen al.

sterkte

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:54

ik zit het met tranen in mijn ogen te lezen/te bekijken, heel veel sterkte!

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:25

Heel veel sterkte :(:). Nooit leuk, je hebt wel de goede keuze gemaakt. Goed dat je erbij bent gebleven.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:50

Bedankt voor het delen! Het ziet er heel netjes en rustig uit, met respect. Ook al is het al een paar jaar geleden, alsnog heel veel sterkte!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:03

Wat een mooie reportage heeft jou vader er van gemaakt.
Mooi is natuurlijk niet het goede woord bij verdriet, maar ik denk dat het een goede manier van afscheid nemen voor jou is geweest, en dat is heel belangrijk.
Respect voor jou, je hebt het goed gedaan.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 10:35

Ik herken de kliniek. Fijne mensen daar. Ben er vaak geweest toen ik nog in die regio woonde. sterkte met het gemis

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:04

Ik heb mijn paard in juni op de operatie tafel in laten slapen, na 6 dagen koliek en vechten hebben we besloten hem te opereren. Zijn darmstelsel was zo kapot dat het niet eerlijk was om hem nog wakker te laten worden en ik heb besloten hem te laten gaan.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 22:14

Citaat:
Ook al is het vier jaar geleden, gemis is er altijd. Mijn merrie is nu vijf jaar overleden en mijn pony bijna twee jaar.

Klopt het gemis blijft, maar gelukkig verminderen de mooie herinneringen de pijn. Nabria was voor mij een once in a lifetime paardje en ze zal voor altijd een speciaal plekje in mijn hart hebben.

Jotoma schreef:
TS; wat mooi dat je dit laat zien. Ik kreeg ook echt een brok in mijn keel.
Weet je ook wat er met je paard gebeurd nadat hij is in geslapen? Dan wordt hij neem ik aan ook door de Rendac opgehaald, maar waar verblijft het paard in de tussentijd?

Nee ik weet niet wat er met het lichaam is gebeurt, en eigenlijk wil ik het ook niet weten. :o
Ze zal inderdaad door Rendac opgehaald zijn, maar wat ervoor die tijd is gebeurt weet ik niet (ze zal ook op een of andere manier de behandelkamer uit zijn "gesleept".

Iedereen nogmaals bedankt voor de lieve reacties

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:16

Het blijft een rot beslissing om te moeten maken.. heb helaas mijn grote vriend vorig jaar ook in moeten laten slapen.. Sterkte meid!

drama1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:29

Heel veel sterkte ;(

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:36

Goed dat je dit deelt.
Ik heb dezelfde ervaring met heel rustig inslapen. Totaal geen stress of gevecht bij mijn merrie gehad.

En zoals eerder hier gezegd, dan geeft het jezelf ook veel rust, als je niet alleen weet dat je een goede keuze hebt gemaakt maar ook dat het op een goede manier is gegaan.