[IM] Dag, lieve Vladi.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chiave

Re: Dag, lieve Vladi.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 23:26

Het intreden van Atypische Myopathie varieert van 3 dagen tot enkele uren voor de dood, vernam ik?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 10:35

JoopC schreef:
Het intreden van Atypische Myopathie varieert van 3 dagen tot enkele uren voor de dood, vernam ik?

je hebt eerst met symptomen te maken,paard loopt moeilijk.Als hij de dag ervoor nog rende dan klopt dat dus niet.
Vind het ook vreemd dat je moeder iets in de wei ziet liggen en niet gaat kijken.
Vind het zowiezo een vreemd verhaal.
Shets zijn zo vaak de dupe van mensen die er niet veel vanaf weten.En moeten dat ook soms met de dood bekopen. |(

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 10:53

Nou Geerke :7

Je zit gewoon in een IM topic te verkondigen dat ze hun paard niet goed hebben verzorgt en door hun schuld dood is, terwijl je feitelijk niets weet?

Misschien heb je gelijk maar vind het knap dat je zulke aannames kan doen op een topic. Ik lees eerlijk gezegt ook nergens dat de moeder niet is gaan kijken, maar vooral dat de TS niet is ingelicht omdat ze niet onnodige zorgen wou aanwakkeren.... Omdat moeders de ponys toch al niet uit elkaar kon halen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 10:59

Ik zou het hoe dan ook willen weten als er iets met mijn dieren was, wie het ook zou zijn...

Er mag toch wel gezegd worden dat het een vreemde gang van zaken is?
Als ik om negen uur een schaap bij mijn buurman vreemd in het land zie liggen, ga ik na een uurtje al kijken :=

En de diagnose AM zou ik ook aan de dierenarts willen overlaten :o

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 11:04

Toydoll schreef:
Nou Geerke :7

Je zit gewoon in een IM topic te verkondigen dat ze hun paard niet goed hebben verzorgt en door hun schuld dood is, terwijl je feitelijk niets weet?

Misschien heb je gelijk maar vind het knap dat je zulke aannames kan doen op een topic. Ik lees eerlijk gezegt ook nergens dat de moeder niet is gaan kijken, maar vooral dat de TS niet is ingelicht omdat ze niet onnodige zorgen wou aanwakkeren.... Omdat moeders de ponys toch al niet uit elkaar kon halen.

ik schrijf alleen dat shets vaak de dupe zijn van mensen die er niet veel vanaf weten....nergens schrijf ik dat dat hier het geval is.Algemeen....niet persoonlijk.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 11:12

Waarom zou je het dan in een rouw topic vermelden van 1 specifieke pony?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 11:17

Shirley schreef:
Er mag toch wel gezegd worden dat het een vreemde gang van zaken is?
Als ik om negen uur een schaap bij mijn buurman vreemd in het land zie liggen, ga ik na een uurtje al kijken :=

Ik ken de details ook niet, maar wat ik LEES hier:

- Dat TS nog op school zit en daardoor dus NIET volwassen is
- Dat de moeder de TS niet van school wou afhalen voor de dode pony aangezien zij niet zeker wist of het de pony van de TS was.

Er staat helemaal nergens dat er niets is geregeld of er niemand is gaan kijken? Alleen dat de TS niet ingelicht is door de moeder.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 11:28

Dat LEES je niet, dat neem je aan.
De andere pony's zijn namelijk OOk van Joop, die overigens ook geen klein meisje meer is, maar dat doet er toch eigenlijk helemaal niet toe :?

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 11:46

geerke schreef:
JoopC schreef:

je hebt eerst met symptomen te maken,paard loopt moeilijk.Als hij de dag ervoor nog rende dan klopt dat dus niet.
Vind het ook vreemd dat je moeder iets in de wei ziet liggen en niet gaat kijken.
Vind het zowiezo een vreemd verhaal.
Shets zijn zo vaak de dupe van mensen die er niet veel vanaf weten.En moeten dat ook soms met de dood bekopen. |(

Waar zie jij dan staan dat de moeder niet is wezen kijken? Ze ging kijken maar wist niet welke pony, van de drie die alledrie van joop zijn, het was. Dat is in mijn ogen niet zo gek? Ze zijn alle drie zwart?

Dat je dan wacht tot je dochter thuis is, is dat zo gek? De pony was immers al overleden toen het werd gevonden.

Wat de doodsoorzaak ook is, daar valt niks meer aan te veranderen. En eigen keuze of je dat laat onderzoeken of niet. Wat in ieder geval vast staat voor mij is dat het niet komt door slechte verzorging, snap ook niet zo goed dat er uberhaut iemand zo'n opmerking durft te maken.

Nogmaals veel sterkte!

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 11:54

Sterkte joop! Ik las al dingen van insta maar wou het daar niet vragen, er zou misschien wel een topic komen waarin je het uitlegt. Sterkte!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 02:17

BAH! in een woord!
Mijn moeder is direct gaan kijken, maar herkende het paard niet! Of het Jip of Vladimir is, kan ze niet zien, wanneer ze in een natgeregend weiland lopen. Mama kent ze niet alletwee goed genoeg om uit elkaar te houden. Ik herken ze altijd meteen. Echt heel jammer deze vooroordelen. Ik heb het hart op de juiste plek voor mijn dieren.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 03:01

Heel veel sterkte vreselijk om zo je paardje te verliezen

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 03:35

Ik sta hier echt van te kijken en kan de slaap er niet van vatten. Nee, je moet niet alles aannemen wat een ander vindt of denkt, maar ik laat dit niet gebeuren.
Ik heb prima verstand van zaken en als ik iets niet begrijp of niet weet, komen er mensen bij met verstand van zaken.
Ik heb nergens verteld dat mama niet is wezen kijken. Vreemd verhaal?
Weet je wat vreemd is? Stralend en blij thuiskomen omdat je straks lekker op pad gaat, mama huilend tegenkomen die zegt: ga maar even zitten meisje. Vladimir is overleden. Als ik haar letterlijk mag citeren: "Buurman kwam vertellen dat er een paardje zo stil lag. Direct hb ik de laarzen aangetrokken en ben ik gaan kijken. Het was overleden en ik naam aan dat het Jip was, maar ik had zo'n onderbuikgevoel. Vladi was best wild en enthousiast en deze stonden alleen aan m'n hand te likken. Vladimir zou wat wilder zijn. (Mama deed dus weldegelijk haar best!). Je schoonzus zei 's middags dat het Vladimir was. Het spijt me zo intens voor je. Het was je soulmate en ik had zo voor je gehoopt dat het nu eindelijk goed ging." Bij mama stroomde de tranen over haar wangen.
Ik schreef, dat ik aannam, na aanleiding van de symptomen. Nergens staat dat ik autopsie of wat dan ook laat verrichten. Ik schrijf een IM omdat Vladi dat verdient. Niet om even in mijn gezicht gedouwd te krijgen dat ik het verkeerd doe of verkeerd aan pak. Ben ik Joop de fantastische? Nee. Echt waar hoor. We zijn allemaal een mens en we mogen allemaal oordelen, maar om het zo in het IM topic te donderen. Sympathiek. Ik wilde Vladimir herdenken, niet een of ander sneu verhaal over zijn dood ophangen. Als het de gang van zaken is dat je uitgebreid, gedetailleerd een verhaal vertelt over hoe je je paard dood vond, wanneer en hoe omdat er anders zulke vooroordelen komen,... Ben je ook mooi klaar mee dan. Gelukkig zijn we allemaal mens hè?
Wat een ander denkt van mij, Vladis of iets wat met met zijn dood te maken heeft, kan me niet schelen. Het enige wat deert is dat ík me op dit moment goed voel met de troostende gedachte en dat ik blij ben dat ik me niet van mijn stuk laat brengen door vervelende reactie. Deze reactie van mijn kant mag uiteraard als opgefokt bestempeld worden, maar het is wat ik voel en wat ik kwijt wil. Ik neem het niemand perse kwalijk, maar ik vind het gewoon heel erg jammer. Ik doe ook mijn stinkende best. Ik heb een jaar lang met een schuldgevoel gelopen over Calimero's dood, dát knaagt en doet pijn. Ik heb ook gevoel, al kom ik op Bokt soms ook droog of pittig uit de hoek. PB me als je twijfelt aan mijn verhaal, maar dit is Vladi z'n plekje.

Bedankt.

En bedankt voor de lieve berichtjes. :)

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 05:48

Goh, moet dit nou in zo'n topic, is toch nergens voor nodig? Prima als je zo je twijfels hebt, maar stuur dan een PB of vraag het even op een nette manier verder.

Ts, wat ontzettend zonde van zo'n jong, leuk beestje! Ik snap heel goed dat het je enorm veel pijn doet, maar gelukkig heb je goed van hem kunnen genieten, een hoop mooie herinneringen aan hem en hopelijk ook heel wat foto's, zodat je altijd nog even naar hem kan kijken. :(:)
Ik ben zelf ook vermoedelijk een paard verloren aan AM (nee, helemaal zeker is het niet, ik heb ook geen autopsie laten doen ;) ) en het is een ontzettende rotziekte. Er zijn er maar heel weinig die er weer bovenop komen en de symptonen hoeven ook idd niet al een paar dagen zichtbaar te zijn, het kan gewoon heel erg snel gaan. Heel erg veel sterkte en trek je de negatieve berichten niet teveel aan, je hebt nu wel wat anders aan je hoofd.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 14:31

Het is inderdaad zo sneu dat het weer niet lukt om een paardje groot te brengen en te zien genieten tot hij oud en tevreden z'n laatste adem uitblaast. Ik vind het sneu dat hij zo ziek moet zijn geweest, maar gelukkig is het voor hem over...
Dankje. ;)

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:42

Sterkte, het is verschrikkelijk om je beste maatje te moeten missen.. Y;(

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:45

Joop, ontzettend veel sterkte met het verlies van Vladimir! Wat ontzettend moeilijk en oneerlijk dat juist de gene waar je troost uit haaldde van je wordt afgenomen. Y;(

Mensen die zo bot durven te reageren in een IM topic moeten zich echt diep schamen, wat ontzettend respectloos naar Ts en haar pony toe. :\

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:27

Ja, alle zwarte shetlanders lijken op elkaar. Natuurlijk zou ik de mijne eruit halen, maar die is al 26 jaar mijn shet en trouwens ook niet meer helemaal zwart, maar hier en daar flink grijs. :P Beauty is intussen 29.
Maar als je niet thuis bent in de dieren, kan ik me voorstellen dat je geen verschil ziet. Als je mij een fries laat pakken uit een kudde friezen, kom ik vast met de verkeerde terug.
Oordeel niet en ook zeker niet in dit topic, maar respecteer het verdriet en hou je mening voor je.

Heel veel sterkte de komende tijd, weet helaas maar al te goed hoe het is om afscheid te moeten nemen!!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:37

Heel veel sterkte met het verlies van je pony TS! Y;(

En lekker bezig Geerke.. :? Een beetje medeleven is op zijn mist gepast. Zogenaamd 'algemene uitspraken' in dit topic plaatsen vind ik zeer ongepast en respectloos. Open daar lekker zelf een topic voor. :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:42

Brr, wat een nachtmerrie, ook voor je moeder! Ik wens je heel veel sterkte.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 22:23

Lief, al die berichtjes, bedankt!

Ik ben blij dat de twee die overblijven toch hun draai blijven vinden met z'n tweeën. Van de week voor het eerst na het verlies weer op pad gegaan met ze. Bleven wel hinniken toen we voorbij ons weiland reden, maar hadden nog steeds een goede spirit erin...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 01:44

Moderatoropmerking:
Omdat deze discussie hier erg ongepast is wil ik jullie vragen vanaf nu ontopic te blijven.
Deze discussie mag eventueel in een nieuw te openen topic voortgezet worden.

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 01:55

Wat vreselijk...heel veel sterkte met het verlies van je pony...

En Atypische myopathie kan idd heel snel de kop opsteken...zo is je pony nog gezond en een uur later is het mis.
de meeste gevallen zijn binnen 24 uur dood
Maar dat doet ook niet meer terzake...je vriendje is er niet meer en dat is een groot gemis...