[IM] [IM]Mijn Duncan... Mijn alles...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:12

Wat een herkenbaar verhaal, met de uitzondering erop dat ik tot 2 keer toe mijn grote liefde en vriend wel kon redden met een operatie waarbij zijn dunne darm weer goed werd gelegd. Hij kwam er over heen en hoe, zo goed had hij het nog nooit gedaan, wat was ik gelukkig...
Tot dit voorjaar de eerste dag de wei op, 'savonds nog wat hooi eten en ineens weer zomaar uit het niets koliek en ZO fout, ik wist het meteen het snoerde alles af ik kon niet huilen, overgeven of schreeuwen, ik wist alleen heel diep van binnen deze keer redden we het niet, nogmaals een operatie konden we elkaar niet aan doen. Hij is dezelfde avond ingeslapen en diep in de nacht reden we met een lege trailer weer naar huis.. 'smiddags nog heerlijke foto's en filmpjes maken op de wei en 'snachts was het allemaal voorbij.

Ikzelf ben alleen maar dankbaar voor zo'n prachtig en lief en intelligent paard in mijn leven en ik weet dat we er echt alles aan hebben gedaan elke keer weer, het heeft niet zo mogen zijn.

Ik wens je heel erg veel sterkte met je verlies maar bedenk ook wat je allemaal samen hebt gehad, dat is zeker niet weg, al die ervaringen, al die liefde, dat gevoel als je met hem aan het rijden was.. KOESTER het.. :(:) :(:) :(:) :(:)

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:14

Wat verschrikkelijk voor je......en wat een mooi paard was hij Y;( heel veel sterkte met dit enorme verlies!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:15

Lon, wat vind ik dit vreselijk voor je. Je grote man, zomaar ineens weg, ik kan me je verdriet zo goed voorstellen. Heel erg veel sterkte, en als je eens een kleine grote man wil knuffelen staat de mijne voor je klaar.

xxGáskixx

Re: [IM]Mijn Duncan... Mijn alles...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:17

Pff hier ook met tranen in mijn ogen!
Heel veel sterkte met het verlies van jou mannetje!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:28

Tranen in mijn ogen bij het lezen van jou verhaal,
wat heb je dit onwijs mooi geschreven, de band tussen jullie komt helemaal naar voren!

heel veel sterkte met dit plotselinge verlies van je beste maatje..

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:28

Prachtig geschreven, tranen in mijn ogen Y;(

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:29

Pfoe, prachtig geschreven en helaas zo herkenbaar! sterkte

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:34

Jezu*** Zit hier een patatje te eten en jouw verhaal te lezen.. Plots stok het mechanisme om die dingen naar mn mond te brengen.. Kroketten spatten open in de frituurpan... snot en tranen komen op mn frikandel. Wat een moeilijk afscheid, wat een moeilijke beslissing voor het afscheid.. waarom waarom, waarom nu precies als je weg bent. Jouw maatje je spiegel, je vriend, je oor... je leven. Misschien juist omdat je weg was.. je zag misschien teveel, het moest blijkbaar zo zijn... Ik wens je alle kracht toe om dit een plekje te geven. Hele dikke knuf van deze onbekende.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:38

Hé get je hebt me aan het huilen gekregen....... ;(

Precies zoals het onze Boef begin dit jaar ook is vergaan. Dunne darm........ook wij waren er niet bij. Die hel, vreselijk!

Heel veel sterkte!! :(:) :(:) Hij is prachtig!!!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 18:43

Dank allemaal voor jullie lieve woorden, het helpt me. Ook heel veel sterkte aan alle anderen die een paard of meerdere verloren hebben aan die verschrikkelijke aandoening...
Met de tijd zal het verdriet waarschijnlijk slijten, en de mooie herinneringen blijven, maar ik moet nu door zo veel pijn, bijna meer dan ik kan dragen.

Half bokt jankt met me mee, want ik weet, dit is elke paardeneigenaar zn nachtmerrie...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:45

Jeetje, een brok in mijn keel ;( wat verschrikkelijk.
Hele dikke knuffel voor jou!

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:46

Prachtig geschreven. Heel erg veel sterkte gewenst... Y;(

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:47

Hier ook traantjes. Je bent heel erg moedig en wijs geweest dit te besluiten. Ik wens je veel sterkte toe en hoop dat je het snel een plek kunt geven. Je beste vriend verliezen is heftig en verschrikkelijk! Dikke knuffel!

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:58

Wat een verhaal, kreeg tranen in mijn ogen. Heel veel sterkte! :(:)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:59

Ik weet niet of dat voor jou ook gaat, maar wat het bij mij ondraaglijk maakte is dat ik er op dat moment niet voor hem kon zijn!

Voor mijn gevoel had ik het recht om bij hem te kunnen zijn op het moment dat hij werd ingeslapen. Dat is me ontnomen door omstandigheden. En dat maakte alles zoveel erger. We hadden hem 12 jaar.........ik had er bij moeten zijn en dat leg ik heel slecht naast me neer merk ik. ;(

Nogmaals, heel veel sterkte........je hebt echt een gat in je hart, zo voelt het....... :(:) :(:)

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 19:04

Ik ben helemaal stil nu
Ik leef mee |(
Veel succes

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 19:06

Sabini schreef:
Brr ik ben helemaal stil van het lezen van je verhaal. Duncan was prachtig.. Heel veel sterkte met dit grote verlies.

Ook ik ben er stil van |( |( |(

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 19:10

Dimple schreef:
Ik weet niet of dat voor jou ook gaat, maar wat het bij mij ondraaglijk maakte is dat ik er op dat moment niet voor hem kon zijn!

Voor mijn gevoel had ik het recht om bij hem te kunnen zijn op het moment dat hij werd ingeslapen. Dat is me ontnomen door omstandigheden. En dat maakte alles zoveel erger. We hadden hem 12 jaar.........ik had er bij moeten zijn en dat leg ik heel slecht naast me neer merk ik. ;(

Nogmaals, heel veel sterkte........je hebt echt een gat in je hart, zo voelt het....... :(:) :(:)

Klopt, dat maakt het extra hartverscheurend. Maar niet mijn recht, maar mijn plicht. Hij was er altijd voor mij als ik het zwaar had, moeilijk had of ziek was. Even naar Duncan en ik was weer blij, gezond en alle zorgen even vergeten. Nu heb ik er niet bij kunnen zijn op het moment dat hij me het hardste nodig had. Dat steekt. Ik wéét dat iedereen snel en goed gehandeld heeft, dat hij tot het einde geknuffeld is, maar IK had daar moeten zijn...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 19:11

Wat erg. Ik werd getroffen door je omschrijving wat hij voor je betekend heeft en nog doet. Ik hoop voor je dat langzaam het rauwe verdriet zachtere kanten gaat krijgen en jij je leven door blijft leven op de weg waar Duncan je op heeft gezet. Hij heeft gedaan wat mensen blijkbaar niet konden, je zelfinzicht en zelfvertrouwen gegeven en van daaruit zal je verder moeten. Zonder hem lijfelijk te voelen zit hij in je hart en daar kun je kracht uit putten en doorgaan op de ingeslagen weg. Heel veel sterkte, hij rent nu over de groene weide hierboven met velen die hem voorgingen en zal altijd over je schouder als beschermengel meekijken.

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 19:13

ach wat een drama |( heel veel sterkte, zo'n verlies terwijl je er niet bent.. traumatisch ;( hoop dat je er een beetje aan kunt wennen over een tijdje, er zal altijd een gat in je hart zijn.. xx deess

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 19:18

Wat een vreselijk verlies van je ;( wat spreek jij vol liefde over je paard, daar waar je een hele sterke band mee had! :( ik wil je heel veel sterkte wensen! ik hoop dat je het snel een beetje kunt verwerken en je donkerste dagen voorbij zijn. ik krijg kippenvel bij je verhaal

heel veel sterkte :+:

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 19:26

Inderdaad de grootste nachtmerrie van elke paardeneigenaar. Vreselijk. Heel veel sterkte Lonneke!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 19:29

Ontzettend veel sterkte gewenst, wat een ellendige manier om je lieveling te verliezen.....

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 19:30

ik zit hier ook met tranen in mijn ogen. hij was duidelijk jouw "once in a lifetime horse". Wat afschuwelijk dat het zo abrupt tot een einde moest komen, jullie waren nog lang niet klaar met avonturen beleven. Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je over niet al te lange tijd weer met een glimlach aan hem terugdenkt.. Koester al die mooie herinneringen.

xGwenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 19:36

wow heftig zeg, ik had tranen in m'n ogen..
heel veel sterkte! :(:)