[IM] Na bijna 20 jaar moet mijn allebeste maatje mij verlaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Whisperke

Re: Na bijna 20 jaar moet mijn allebeste maatje mij verlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:09

Lieve Kim.. heel erg veel sterkte.. 20 jaar heb jij voor je paard gekozen en zelfs in het laatste stukje heb je voor haar gekozen, wat beter voor haar is. Dat vind ik dat je laat zien hoeveel je van je paard houdt. Onvoorwaardelijke liefde.. Jessica is je eeuwig dankbaar voor alles wat je voor haar hebt gedaan!!

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:41

jeetje, wat een heftig verhaal.. Heel erg veel sterkte. En je hebt haar echt niet in de steek gelaten, je hebt gewoon de beste keuze voor haar genomen.. Nogmaals heel veel sterkte.. Y;(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:23

wat ontzettend rot, ik weet wat je voelt...

heel veel sterkte...

ik herken het ook zo wat je aangeeft met die dekens op en af enzo, mijn merrie was ook mijn zorgenkind, en dat elke minuut zorgen en denken aan je maatje zit zo in je systeem, dat moet slijten...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:26

Ik zag vorige week je topic voorbij komen. Wat ontzettend jammer dat ze niet meer is opgeknapt. Je hebt voor haar gedaan wat je kon! Heel erg veel sterkte!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 21:27

Ja ik ken je verhaal nog met je merrie Nouvel, is denk ik een soort zelfde verhaal.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:18

jesito schreef:
fargo schreef:
Och Jesito wat een verlies en wat is het toch nog plotseling en snel gegaan en toch bevangen geraakt, wat naar en verdrietig. Je hebt zo goed voor haar gezorgd en ze heeft het zo goed bij je gehad dankzij jouw goede zorgen. Ik weet hoe raar en vreemd het is als je zo lang zo intensief voor een paard gezorgd hebt en het ineens ophoudt. Het is raar en vreemd als dat wegvalt, al is het ergens ook een opluchting dat je paard verder lijden bespaard is gebleven - ik weet het als geen ander. Heel veel sterkte met het verlies, het was een prachtige parmantige dame.

Die opluchting heb ik idd ook wel gevoeld idd.
Mijn zorgen om haar zijn nu omgezet in verdriet.
En het is idd allemaal heel snel gegaan, maar die ellende had ik ook niet langer aan kunnen zien.
Ik heb nog nooit pijn aan haar gezicht af kunnen lezen, maar de wijde neusgaten en het apart trekken met haar neus had ik nog nooit eerder gezien bij haar.
Ik denk dat ze haar al volledig plat hadden moeten spuiten als ze haar van de pijn af zouden moeten krijgen als ik het toch nog had willen proberen te rekken.
Maar voor wie doe je dat???

Ja Marlies, die lege box zal nog wel even moeilijk blijven voor me.
En ben nu bijv. steeds aan het denken dat ik haar deken even eraf moet gaan halen vanwege het mooie weer.
Na 20 jaar voor haar te hebben gezorgd zal dat even omschakelen zijn.

Dank jullie wel voor de lieve berichten.
Ik weet dat het de goede keuze was, maar het voelt nog steeds alsof ik het opgegeven heb en haar in de steek heb gelaten.

Och meis, je hebt haar absoluut niet in de steek gelaten ;( , je hebt haar voor veel erger leed en meer pijn behoed. Ze had het niet anders gewild dan zo.. :(:) :(:) Heel veel sterkte weer

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:33

Uit ervaring kan ik zeggen: een baasje weet wanneer het genoeg is geweest, ookal kun je dat pas echt zo voelen wanneer er wat tijd overheen is gegaan. Wat een knapperd was ze, ze staat vast op dexelfde eeuwige groene weide als onze arabier kruising... ;) sterkte!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:41

Heel, heel veel sterkte. Ik kan me voorstellen dat het een enorm gemis moet zijn als je al zo lang samen bent.
Ik heb mijn paardje inmiddels ook al bijna 18 jaar (ze wordt 20 dit jaar) en moet er niet aan denken dat er wat met haar zou gebeuren.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 08:27

Isabonny schreef:
Heel, heel veel sterkte. Ik kan me voorstellen dat het een enorm gemis moet zijn als je al zo lang samen bent.
Ik heb mijn paardje inmiddels ook al bijna 18 jaar (ze wordt 20 dit jaar) en moet er niet aan denken dat er wat met haar zou gebeuren.

Dat is idd ook al een hele tijd, geniet maar van je paardje.

Jessica was mijn rode draad vanaf ik 14 jaar ben.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik met haar verlies zelfs meer moeite heb dan toen mijn vader stierf.
Dat klinkt misschien wat cru.
Ik heb mijn verder 24 jaar gekend en mijn paard 20 jaar en de band met mijn paard is altijd heel sterk geweest.
Mijn thuissituatie was niet leuk en gezellig en school ging niet en als niks ging was er altijd nog JESSICA.
Hier trok ik me helemaal aan op.
Vanaf mijn 16e betaal ik alles zelf en vanaf mijn 19e woon ik samen met inmiddels mijn man.
Wij hebben toen een periode gehad dat we alles bij elkaar moesten schrapen om zelf wat te eten te hebben (incl. statiegeldflessen) maar haar stalling was altijd betaald.
En al moest ik nu nog in de goot leven om haar te kunnen houden, dan zou ik het zo weer doen.
Inmiddels zijn we jaren verder en hoef ik er niet meer voor krom te liggen, toch is die drive weg.
Maar mijn kleine clowntje Nigito houd me op de been, die is nou dubbel de sjaak.
Maar het verdriet en gemis lijkt nu juist nog erger te worden.
Nu komt het besef en ik heb haar nog nooit zolang moeten missen, ik heb haar al 5 dagen niet gezien.

EvaaxGucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:37

Verschrikkelijk! Zolang met je paard leven en dan opeens zonder.. Ik kan het me bijna niet voorstellen, mega veel sterkte toegewenst!

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:16

zo erg! heel veel sterkte!
Als je zo een groot deel van je leven van iemand gehouden hebt, is loslaten moeilijk. Maar je hebt gedaan wat moest...
Veel sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:18

jesito schreef:
Maar het verdriet en gemis lijkt nu juist nog erger te worden.
Nu komt het besef en ik heb haar nog nooit zolang moeten missen, ik heb haar al 5 dagen niet gezien.

Dit kan ik mij zo goed voorstellen! Ik hoop dat het gemis straks plaats maakt voor mooie en fijne herinneringen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:39

Je had het voor haar niet beter kunnen doen maar daar wordt het gemis niet minder van ;(. Heel, heel veel sterkte lieve Jesito.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:09

Wanneer je iemand los moet laten...Probeer dan in herinnering diegene op een andere manier vast te houden....

Je had geen andere keuze.....Huil tot je tranen op zijn en probeer je te focussen op de fijne tijd die jullie samen gehad hebben. Sterkte jesito Y;(

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:13

Het blijft altijd zo erg :(:)
Maar probeer je herinneringen zo te denken van wat was ze toch leuk we hebben veel plezier gehad en natuurlijk mag je huilen maar probeer haar als een goede ervaring te beschouwen
Heel veel sterkte Y;( Y;(

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:25

Heel veel sterkte, je hebt de moeilijke, maar juiste keuze gemaakt.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 19:27

Dank jullie wel voor de lieve reacties, dat sterkt wel een beetje.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:15

Heel veel sterkte :(:) ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:20

Sterkte! Als je al zo lang een paard hebt, dan zijn ze een deel van je zelf....en dat heeft veel tijd nodig om los van te komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:34

ah jeetje wat moet dat verschrikkelijk zijn geweest na zoveel jaren samen. Geef ezelf de tijd om dit te verwerken. Je weet in jezelf dat het voor haar het beste is geweest. Dat je zelf er nog zo veel moeite mee hebt is logisch.
Veel sterkte de komende tijd :(:)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:42

Heel veel sterkte, het is niet makkelijk na al die tijd samen.

Voor jouw paard had je het allerbeste beslissing genomen.

Troost je dat je altijd goed voor je paard bent geweest en dat ze het erg had getroffen met je als baasje.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 06:52

Morgen is het alweer een week geleden, ongelofelijk, voor mij is het alsof ik een uur geleden de beslissing heb gemaakt.
De tijd staat echt stil.
Langzaam lukt het me om er een beetje realistisch tegenaan te kijken en sta ook 100% achter mijn beslissing, anders had ik het natuurlijk nooit gedaan.
Nu ben ik bezig met een mooi aandenken van haar wat ik bij me kan dragen.
Iemand die ik van een vorige stal ken en die Jessica ook heeft gekend (tevens ook een bokker) gaat dit voor me maken, dat vind ik een prettig idee.

Ook heb ik hier nog 4 kiezen van haar liggen waar ik iets mee wil misschien, maar weet niet wat.
Hoeft ook niet nu meteen.
Ideeen zijn welkom!!!

Smorgens is het vaak het ergste en het aankomen op stal is iedere keer weer even slikken, als ik er eenmaal ben gaat het redelijk.

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:04

ik vind het echt erg voor je!
Dat is het jammere aan dieren, dat ze gewoon niet zo oud worden als mensen.
Je hebt in schoonheid afscheid kunnen nemen, dat is misschien een schrale troost maar het is toch iets. Tijd heelt alle wonden, al moet ik uit ervaring zeggen dat het soms een hele tijd kan zijn maar uiteindelijk gaat het heel langzaam wat beter iedere dag, je zal wel zien...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:09

Sterkte Kim. Y;(

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 11:28

Ik sta in ieder geval al niet meer bij iedere letter die iemand over haar tegen me zegt, te brullen.
Momenten alleen jank ik wel vol |( zoals nu dus.
En er gaat ook echt geen minuut voorbij dat ik niet aan haar denk.
Er zijn zoveel herinneringen (gelukkig)

Het is trouwens wel fijn om het hier van me af te schrijven.