Super bedankt voor de ideetjes al! Ik ga eens rondneuzen.. Ik vond de foto wel erg mooi.. Een trollbeads zou ik graag willen, maar geen idee hoe of waar..
http://www.paardenhaarsieraad.nl Ik heb zelf een Pandora-armband en heb een bedel laten maken met het haar van mijn overleden paard. Het is erg mooi geworden en ben er nog iedere dag erg blij mee
Ik heb afgelopen maandag twee hangers laten maken bij www.zoin.nl helemaal zelf samengesteld en echt super mooi geworden!
Decobeam
Geplaatst: 20-12-13 16:17
Je zou eens kunnen kijken naar een thuismonumentje of gravure van je paardje op een spiegel of leisteen. Voor wat voorbeelden kan je kijken op de site www.decobeam.nl Een ornament met een ruimte voor haar kan ook, deze staat op de site met een waxinelichtje erin. Dan wordt het lichtje vervangen met een houten stop.
Wat mooi dit alles. Mijn pony is vorige week overleden. Ik heb een herdenkingskaart laten maken. Mok met zijn foto erop. Dan laat ik een showstaart van zijn staart maken. Het is voor mij een bewaarstaart. Dit laat ik doen bij paardenstaartverlenging. Dat is echt professioneel. En ben nog aan het bedenken waar ik ern armband Laat maken aangezien hier ook prachtige voorbij komen.
Wat is een trolbead? Vindt het armbandje met bedelhanger Ook wat hebben.
VragenKop
Geplaatst: 20-12-13 17:27
Ik heb oorbellen laten maken door een vriendin, ben der helemaal blij mee. Ze zien der ook prachtig uit.
tienus63
Geplaatst: 20-12-13 17:36
Ik laat iets maken met de tanden van onze merrie, haar van haar afgemaakte broer en een steentje van mijn overleden beste vriendin. Ik heb er ruim 3 jaar nagedacht wat ik zou willen met haar van Cas. Totdat ik op de laatste sterfdag van mijn vriendin haar hangertje verloren ben en gelukkig terug vond, was het duidelijk dat ik in ieder geval die elementen samen wil laten komen in een sieraad. Doppen van onze driejarige had ik bewaard. De diamantjes uit een collier van een andere vriendin worden er ook in verwerkt.
Een andere belangrijke reden is dat Nic 2 dagen voor het fatale ongeval van Cas, een prachtige foto serie van hem heeft gemaakt. Terwijl ze eigenlijk hartstikke druk was die dag en het ruim een uur rijden voor haar was. En 8 maanden later is zij dan overleden.
Dit laat ik doen door Natalie Hoogeveen in Huizen.http://www.nataliehoogeveen.nl/ Waarom ik voor haar gekozen heb en niet voor de bekende paardenhaarsieraden, omdat ik vind dat dergelijke sieraden wel heel veel hetzelfde zijn. Ze heeft één keer eerder met paardenhaar gewerkt, voor haar een uitdaging en voor mij een verrassing hoe het eruit komt te zien.
Ze weet wat ik absoluut niet wil. Ik weet ook niet wanneer ze het af zal hebben, ik heb gezegd dat ze haar tijd moest nemen. Maar ik kan niet wachten, ben erg nieuwsgierig naar het eindresultaat en ik voel me erg naakt zonder het steentje van Cheveyo.
Voor mij is inmiddels een hanger in de maak bij briolet. Een stalgenoot van mij had daar ook twee hangers laten maken van haar twee paarden. Wat ik fijn vind is dat zij niks twee x maakt dus het is en blijft uniek en hoort bij jou en je paard. Ik ben erg benieuwd hoe hij uit eindelijk word.
Ik heb een slavenarmband besteld bij equisieraad. Hier zat zeker 4 weken levertijd op. Deze zijn aan het eind van de week om. Ben heel benieuwd hoe hij is geworden.
Ik heb zelf een ring laten maken van het haar van mijn pony. Ik draag nooit sieraden, behalve mijn twee ringen; waaronder de paardenhaarring.
Ik heb het linkermodel uit dit plaatje; http://paardenhaarsieraad.nl/Images/rin ... 2_073a.jpg in zilver met haar van mijn haflinger. Ik wilde een subtiele ring waarin niet meteen van veraf opvalt dat er haar in verwerkt zit, het is voor mij genoeg dat ik het weet. Het enige wat ik iets jammer vind is dat het haar niet zo wit is als gehoopt. Maar dat komt vermoedelijk omdat het haar kleurloos is ipv wit, daardoor heeft het nu een iets grijzige tint gekregen. Maar ik ben er wel alsnog heel blij mee
tienus63
Geplaatst: 15-01-14 17:21
Mijn sieraad is klaar, het heeft mijn verwachtingen in het kwadraat overtroffen.
Kentaro
Geplaatst: 15-01-14 17:32
Wat een práchtig sieraad, met een nog mooiere betekenis
Dank je wel. Ik ben heel nuchter, maar toen ik vanochtend het doosje opende, kon ik mijn emoties niet meer de baas. Ik heb haar de vrije hand gegeven, zij vond het spannend omdat ze nog nooit met haar had gewerkt, maar uitkomst is voor ons beiden boven verwachting.
Ik weet haar in ieder geval te vinden als ik wat bijzonders zoek of wil laten maken. En de kosten vielen mij mee, ruim binnen het afgesproken maximale budget van € 200,- gebleven.
Ik weet niet of je al wat hebt laten maken maar ik heb vorig jaar mijn pony in moeten laten slapen en wist ook niet goed wat ik moest doen voor een blijvende herinnering. Totdat ik begin deze maand iets zag en dacht ja dat is. Dit is een foto van mijn pony alleen zijn de manen hier ook erg donker op door de licht val.
Jet Ottens heeft van de eerste foto een wandkleed 90x70 gemaakt met gevilte wol. Dit is het resultaat.
Morgen zal ik een duidelijke foto erop zetten en een topic hiervan openen. Want dan kan ik het wandkleed ophalen. In de manen zitten de echte manen van mijn pony verwerkt. Het is niet goedkoop maar wel ontzettend mooi en tastbaar.
KarinvdM
Geplaatst: 16-01-14 22:56
ambre schreef:
Ik heb een reversspeld met het haar van mijn schimmel laten maken. Zo is hij er iedere wedstrijd toch nog bij!
Die is ook erg mooi geworden en ik vond het ook een heel leuk idee.
Barb12
Geplaatst: 16-01-14 23:56
KarinvdM schreef:
ambre schreef:
Ik heb een reversspeld met het haar van mijn schimmel laten maken. Zo is hij er iedere wedstrijd toch nog bij!
Die is ook erg mooi geworden en ik vond het ook een heel leuk idee.
En die mocht ik maken! (zei ze met gepaste trots )
KarinvdM
Geplaatst: 17-01-14 00:04
Nou, je mag er met recht trots op zijn hoor want het is erg mooi geworden.
Ik heb al jaren een wat korte en dunne vlecht van een stukje staart (zwart) van m'n oude merrie hangen waar ik eigenlijk nog wat mee wil laten doen. Eventueel in combinatie met een pluk wit van m'n huidige grote witte liefde.