[IM] crematorium ervaringen gevraagd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:59

Snoevie schreef:
Waarom is dat zo raar,is jouw paard belangrijker als de hamster van die mevrouw?

zeker is mijn paard niet belangrijker als die hamster van die mevrouw.
ze mag ook voor de volle 100% voelen voor die hamster wat ze wil. en huilen zoveel als je wil om het te verwerken.
maar enorm veel geld neerleggen voor een vlammetje met de gasbrander en hij is weg. ( een hamster/muis is in 1uur in de aarde al helemaal verteerd he) vindt ik een beetje een extreme gedachte.
Niks tegen mensen die dit wel doen hoor. Je mag voelen voor alles wat je wilt voelen ;)

ik vond het enkel een raar contrast.

Snoevie

Re: crematorium ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:14

Tja veel mensen vinden het ook erg extreem dat je een paard laat cremeren voor zoveel geld. Het gaat om het gevoel en de 'ceremonie' en of een hamster dan snel verbrand/verteerd doet er imo niet toe.

Maar dat is mijn visie erop,ieder zn mening natuurlijk...

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:25

min paardje heb ik 3 jaar geleden in rotterdam laten cremeren, ze kwamen haar netjes ophalen en werd later op de dag gebeld dat ik kon komen om afscheid te nemen, kreeg genoeg ruimte en tijd om dit ook te doen, erg aardige en vriendelijke mensen, ik heb haar individueel laten cremeren en de as een poosje later opgehaald, haar ijzers hadden ze ook netjes voor me bewaard, ze staat nog steeds midden in mijn woonkamer, helaas wel in een lelijke ton, met haar ijzers en een plukje haar er boven op, maar iedereen die bij mij over de vloer komt weet dit en kijkt er niet van op

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 20:59

Milja, mag ik vragen welk crematorium dat wad?

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 22:11

ik heb het ff opgezocht voor je, de website is www.dierencrematie.nl
ik heb destijds voor deze gekozen omdat het de dichtstbijzijnde voor mij was, en qua prijs van de crematie en het vervoer van stal daar naar toe was ook erg schappelijk en ik heb begrepen dat ze ook een speciale brancard hebben waar ze je paard op plaatsen en dan in de trailer "takelen" en dat dit ook op een fatsoenlijke manier is gebeurd
als je twijfelt wat je waar wilt laten doen kan je het beste overal info opvragen en vergelijken.
als je meer vragen hebt, stel ze gerust!

Calente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:29

Ik heb mijn konijn bij shcn laten cremeren. Ze waren heel aardig, keurig smsje gekregen toen ze de oven in ging. Ook het mandje waar ze in lag netjes ingepakt teruggekregen enz.
Daarna bij het ophalen van de as ook heel netjes en aardig.

Ik ben heel tevreden over ze in ieder geval zoals het met mijn konijn ging. Met paarden daar (gelukkig) nog geen ervaringen.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:00

Vervelend dat je deze beslissing moet maken, veel sterkte. Ik werk bij een dierenuitvaartcentrum, dus als je vragen hebt, stel ze gerust. Wij hebben een speciale paardentrailer waar het paard na het inslapen op een nette manier in vervoerd kan worden naar het crematorium.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 15:38

Bedankt voor al jullie reacties, Wij zijn gisteren bij Westerhout geweest en het zag er allemaal heel netjes uit. We zijn ook netjes te woord gestaan. Dus wat dat betreft denk ik mijn keuze al wel gemaakt te hebben

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:32

Ik vond Westerhout idd ook mooi en netjes en een zeer vriendelijke eigenaar

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 16:55

Er werd hier aangegeven dat de prijzen kloppen met wat op de website staat, kwamen er op de factuur geen extra kosten bij voor jullie? Daar ben ik wel benieuwd naar. De prijsopgave die ik heb gekregen strookt niet met hetgeen wat op de website staat.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 17:03

Er kunnen nog verschillende kosten bijkomen,administratiekosten,vervoer,enz.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 20:06

Hallo,

Naar aanleiding van al jullie berichten. En misschien toekomstigen in een zelfde situatie.
Wil ik graag delen hoe de dag is verlopen.

De dierenarts was wat aan de vroege kant, wat niet erg is. Alles sloot mooi op elkaar aan.
De ambulance van het crematorium was wat te vroeg, zij bleven netjes op afstand wachten.
Vervolgens is mijn pony met respect ingeladen in de trailer, ik heb er zelf niet bijgestaan. Ik stond verderop en op het moment dat ze het erf aftreden voorbij mij, deden ze een raampje open. Vertelden dat het inladen goed is gegaan en wenstten zij me sterkte.

We zijn een half uurtje na hun vertrokken naar het crematorium. Daar aangekomen lag mijn pony in een dikke laag met stro in een mooie ruimte waar we rustig afscheid konden nemen.

Vandaag hebben wij het as gehaald en hebben nog het een en ander gepraat.

De eigenaar van het crematorium nam de tijd voor ons en ik kan zeggen dat ik absoluut tevreden ben over hoe alles is gegaan. Niet het leukste moment, maar heb wel op een mooie manier afscheid kunnen nemen van mijn grootste vriendin.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:31

Dat klinkt vredig en netjes. Is je pony naar Beverwijk gegaan?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 22:42

Ja klopt.

Baredawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:13

Sterkte met het verlies van je pony.

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:24

Mijn haflinger Sjaggy, is bij de Breborgh gecremeerd,
Hij werd kwart voor 9 op stal ingeslapen, hij had een gebroken knie,
Hij werd tegen 11 uur 's avonds opgehaald, en de volgende dag om 12 uur konden we afscheid van hem nemen. Hij lag toen al wel in de oven, ik vond het wel naar, maar ik ben blij dat ik hem heb laten cremeren. Een week later konden we zijn as ophalen ( ik was er zelf niet bij, voor mijn gevoel was het goed zo ), maar mijn ouders zijden dat het er heel mooi uit zag, zijn as stond op een tafeltje met een kaarsje en een kleedje..
Zijn as is overigens wit, ( ik weet niet of dat altijd zo is )..
Mis mn maatje nog steeds iedere dag Y;(