[IM] pfffff nog maar 6 dagen te gaan met mijn man!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marijketjuh_

Re: pfffff nog maar 6 dagen te gaan met mijn man!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 10:11

Iedereen ontzettend bedankt voor de reactie. Dit helpt een hele hoop!
Nog een dag te gaan.. vanavond nog lekker ff een klein wandelingetje maken naar de berm. Daar staat het gras lekker hoog.
Morgen ga ik hem eerst helemaal goed poetsen manen / staart uitkammen en dan alvast een stuk eraf knippen. Hebben we dat gedeelte maar vast gehad.

De afgelopen dagen was hij redelijk goed te pas. Op de 1 of andere manier begin je toch ergens te twijfelen of je er wel goed aan doet. Maar goed , terugkijkend naar afgelopen zaterdag, toen heeft hij de hele dag in de weide gestaan zonder gras te eten.

Maar goed, als het nu niet gebeurt dan gebeurt het bijv.. volgende week wel.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:19

Echt je beslissing is goed. Vetel het hem ook. Hij begrijpt meer dan dat wij denken.
Toen wij het onze pony vertelden dat we haar gingen laten inslapen liet ze vanaf dat moment veel meer pijn zien dan dat ze daarvoor deed. Heel bizar ook, wij hebben haar op de kliniek in laten slapen, toen Sindy op de trailer stond hebben alle paarden naar haar gehinnekt wat normaal nooit gebeurde. Het moeilijkst vond ik zelf de wetenschap dat alles de laatste keer was....
Weet dat je goed aan je besluit doet, ik geef je een dikke virtuele knuffel en wens je ontzettend veel sterkte.

Marijketjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 10:24

Ik heb het hem ook gezegd, toen gingen zijn oortjes naar voren. Afgelopen zondag heb ik een poos bij hem in de stal gezeten en alleen maar zitten huilen en alles gezegd wat ik nog wou zeggen. Vanaf die dag is hij beter te pas. Misschien is het voor hem ook een opluchting en wil hij ook nog genieten van zn laatste paar dagen.
Ik ben het met je eens, de wetenschap dat alles voor het laatst is, is moeilijk.

bedankt voor je virtuele knuffel en ik zal deze ook doorgeven aan Paco

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:45

Marijketjuh_ schreef:
De afgelopen dagen was hij redelijk goed te pas. Op de 1 of andere manier begin je toch ergens te twijfelen of je er wel goed aan doet. Maar goed , terugkijkend naar afgelopen zaterdag, toen heeft hij de hele dag in de weide gestaan zonder gras te eten.

Maar goed, als het nu niet gebeurt dan gebeurt het bijv.. volgende week wel.

Dit heeft iedereen en is heel normaal, heb ik ook gehad met mijn ruin die in afgelopen April heb moeten laten inslapen na een ongeluk, hij kon geopereerd worden en haf 60% kans op herstel, maar hij zou daarna nooit meer zwaar werk mogen doen, hij werkte graag voor je, en zou dan alleen op het land mogen staan, het zou dan een kasplantje worden.. Dan moet je met veel moeite de knoop doorhakken en de aller moeilijkste beslissing maken, maar het is in het welzijn van het dier.
Je zal straks terug kijken op een mooie tijd met hem en rust kunnen vinden in het feit dat hij straks geen pijn meer heeft.

Dieren voelen verdriet aan, toen ik bij mijn ruin kwam op de dag dat hij ingeslapen zou worden (hij was op de kliniek) heeft hij alleen maar bij mij gestaan met zijn hoofd in mijn armen en zijn oortjes naar achteren, hij deed dit nooit! Ja hooguit 5 sec en dan duwde hij me weer opzij.. Ze voelen het aan en kijken je vaak dankbaar aan..

Geniet vandaag extra veel van hem! En voor morgen; heel heel veel sterkte! :(:)

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:51

ik vind je keuze bewonderingswaardig en heb een ontzettend respect ervoor! Het is geen makkelijke keuze, maar je stelt het belang van je dier voor je eigen belang!
Laat de merries erna ook nog maar even afscheid nemen

Susie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:54

Ik zou inderdaad zn maatjes afscheid laten nemen. Heb onze jongen merrie destijds alles op een paar meter afstand laten volgen tot haar vriendinnetje overleden was. Daarna mocht ze erbij. Ze had het echt nodig. Ze is er naast gaan liggen tot ze opgehaald werd. Op zn moment hartverscheurend maar achteraf toch ook mooi. Als we ooit weer voor die keus komen te staan doen we het weer zo. Het is toch een kudde en ik vind dat ze er recht op hebben om te weten wat er gebeurd. Ze kunnen het dan ook beter een plekje geven. Ik wens je heel veel sterkte. Als je je gevoel volgt kun je niet verkeerd beslissen.

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:05

Ik vind het een hele dappere beslissing. Hij zal blij zijn dat jij zijn baasje bent geweest.
Geniet nog even van elkaar en heel veel sterkte.

Maak nog een paar foto's van hem en met elkaar. Zelf heb ik daar heel veel steun aan gehad. Het waren niet de mooiste foto's (zelf genomen van ons twee) maar wel met veel herinnering.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 15:11

Geniet vanavond nog even intens van elkaar!
Ik heb respect voor je beslissing. Sterkte!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 15:12

sterkte morgen en hoop dat je vanavond nog even fijne herinneringen kan gaan maken...

Letsmini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 15:16

Heel erg veel sterkte toegewenst.. Krijg er een brok in mijn keel van..

Marijketjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 12:25

Bedankt..

Ga nu ff lunchen en dan naar de supermarkt om nog een paar grote winterpenen te kopen. De grote zak met wortels is inmiddels op. het is mooi weer, dus ik ga lekker een paar uur bij hem in de weide zitten

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:30

Y;( Sterkte!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:31

Een hele moedige beslissing van je. Geniet nu nog heel even van hem. Ik wil je voor dadelijk heel veel sterkte wensen!!

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:34

Heel veel sterkte.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:37

Het is een goede beslissing, sterkte ermee.

Fijn dat jouw paard een goede en lieve baas heeft.

Ik had het zelfde gedaan.

Hoefkanker is een zeer pijnlijk iets en zeer lastig te bestrijden en er zou heel veel weggesneden moeten worden, dat zou ik mijn eigen paard niet aan willen doen.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:44

Wat vreselijk om je maatje zo te moeten verliezen. Je hebt gekozen voor je paard en daar zal hij je dankbaar voor zijn.

heel veel sterkte :(:)

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:47

dapper....heel erg veel sterkte straks....

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:52

heel veel sterkte en succes vandaag,
je hebt een goede keuze gemaakt.

verwen hem maar lekker nu het nog kan :(:)

xmirax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:53

Heel veel sterkte. Y;(

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:03

Mijn god... ik weet zo hoe je je voelt! de tranen lopen hier zo over mijn wangen (en ik ben op mijn werk ;-))
Ik heb er zo al 2 moeten laten gaan. Alletwee waren ze volgens mij dankbaar, ik ben al blij dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt!
Ik wil je super veel sterkte toewensen! het is alleen moeilijk voor jou, dat moet je goed onthouden, voor hem is het zo voorbij en hij is eindelijk van zijn pijn af!

Heel dikke knuffel!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:06

Sterkte, wat lijkt het me erg om zo de dagen aftetellen Y;( Breng veel tijd met hem door, nu het nog kan :)

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:13

Heel veel sterkte! Weet helaas hoe het is om je maatje te verliezen..

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:35

Ik wil je vandaag heel erg veel sterkte wensen! Y;(

Marijketjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 19:44

Ik verlos en verloor je
Weg naar een andere plek
Maar ik hoor je
Omarm je, verwarm je
Ik zie en ik voel je
Ik aai je, ik streel je
Ik knuffel en kroel je

Maaike Ouboter - dat ik je mis

Ik ga niet zeggen dat ik een verdrietige dag achter de rug heb. Nee het was bijzonder.. Vanaf ongeveer 13.30 uur heb ik bij hem in de wei gezeten. Hij is bij mij blijven staan, heeft geen stap verzet en niet gegraasd, toen ik hem zei "volgens mij hebben we nu alles wel besproken" liep hij weg heeft nog even naast beide merries gestaan om te grazen. Toen kwam de dierenarts eraan, en hebben we voor de zekerheid de merries uit de weide gehaald. Paco was in het begin wat zenuwachtig, ik heb hem verteld dat het moment daar is. Paco werd rustig, bleef nog even naast het raam van de stal staan waar de andere paarden staan.
Toen kreeg hij het eerste spuitje, we hebben even gewacht en de dierenarts zei dat de volgende fase wat moeilijk kon worden om te zien. het "omvallen" en het eventuele "trappelen".. Paco werd ondertussen steeds rustiger.. Daarna was het tijd voor de volgende spuit, een narcosemiddel. Ook kwam toen het gedeelte dat Paco omviel.. en wat is dit rustig gegaan. Geen keiharde plof maar hij deed eerst een paar passen naar achteren, toen viel op zijn achter kont en toen opzij. Hij lag er heel rustig bij. het vallen was echt niet naar om te zien. Geen gevecht, geen stuiptrekking, helemaal niets! Paco ademde nog een keer luidruchtig (soort briesen) Je zag nog wat kloppingen achter zijn voorbeen. Op een gegeven moment hielt dit op. De dierenarts luisterde en hoorde niets meer..

We dachten dat hij helemaal weg was.. dit was niet het geval. Op een gegeven moment begon het weer te kloppen. Toen heeft de dierenarts er voor de zekerheid wat extra bij gespoten. Daarna was het echt afgelopen.

Ik ben zo blij dat hij zo rustig is heengegaan.. Ik had het me niet mooier kunnen voorstellen. Lekker in de weide, in de zon en met de wortelresten nog in zijn mond.
Van begin tot eind ben ik erbij gebleven. Alleen nadat de dierenarts de narcose spuit had toegediend heeft hij paco even overgenomen, dit ivm het vallen. Ik stond ernaast en zei dat hij braaf was en het heeeel goed deed. Daarna ben ik weer bij hem gaan zitten.

Lieve Paco, wat hebben we een hoop meegemaakt samen. Ik zal je nooit vergeten. Jij bent de enige man waar ik verschrikkelijk veel van houdt. Als ik een date had, vertelde ik altijd direct dat ik een paard heb en dat hij nummer 1 is (deal with it)

Bedankt voor alles..

Rust nu maar lekker uit!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 19:47

Wat fijn voor je dat het zo vredig is gegaan. Je hebt het goed gedaan. Sterkte.