Marijketjuh_ schreef:De afgelopen dagen was hij redelijk goed te pas. Op de 1 of andere manier begin je toch ergens te twijfelen of je er wel goed aan doet. Maar goed , terugkijkend naar afgelopen zaterdag, toen heeft hij de hele dag in de weide gestaan zonder gras te eten.
Maar goed, als het nu niet gebeurt dan gebeurt het bijv.. volgende week wel.
Dit heeft iedereen en is heel normaal, heb ik ook gehad met mijn ruin die in afgelopen April heb moeten laten inslapen na een ongeluk, hij kon geopereerd worden en haf 60% kans op herstel, maar hij zou daarna nooit meer zwaar werk mogen doen, hij werkte graag voor je, en zou dan alleen op het land mogen staan, het zou dan een kasplantje worden.. Dan moet je met veel moeite de knoop doorhakken en de aller moeilijkste beslissing maken, maar het is in het welzijn van het dier.
Je zal straks terug kijken op een mooie tijd met hem en rust kunnen vinden in het feit dat hij straks geen pijn meer heeft.
Dieren voelen verdriet aan, toen ik bij mijn ruin kwam op de dag dat hij ingeslapen zou worden (hij was op de kliniek) heeft hij alleen maar bij mij gestaan met zijn hoofd in mijn armen en zijn oortjes naar achteren, hij deed dit nooit! Ja hooguit 5 sec en dan duwde hij me weer opzij.. Ze voelen het aan en kijken je vaak dankbaar aan..
Geniet vandaag extra veel van hem! En voor morgen; heel heel veel sterkte!