[IM] ik moet afscheid gaan nemen van mijn lieve Saar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:12

HEEL VEEL STERKTE !!!..... MAG IK JE AUB 1 ADVIES GEVEN!!!

Laat de andere pony erbij zijn als dit mogelijk is. Ze begrijpen het niet als hun maatje ineens weg is en niet meer terug komt. Heb dit zelf ook gedaan met mijn dieren en dan nemen ze op hun eigen manier afscheid.

Groetjes Saar

Anoniem

Re: ik moet afscheid gaan nemen van mijn lieve Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:17

Heel erg veel sterkte meid!

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:21

Heel erg veel sterkte! :(:)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:00

Jee aftellen nu. |( Wat ga je doen? cremeren of laat je dr ophalen? Ik heb geen idee hoe het zit met cremeren maar als je haar laat ophalen door de rendac dan moet je tot maandag wachten en zit je een heel weekend tegen je dode lieverd aan te kijken, niet heel erg bevoordelijk voor je afscheid.
Denk er maar over na. Mocht je dr laten ophalen door de rendac, bestel die dan alvast voor de dag erna.
En wat 1 van de voorgangers zei, laat je andere paardje erbij als het gebeurd. Dood is acceptabel, opeens weg niet. Hee meis sterkte de komende week. Het zal al pijn genoeg doen om als je haar ziet niet te denken dat t zo is afgelopen. Maar nogmaals een hele dappere beslissing! :(:)

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:12

Jeetje zeg, wat knap van je dat je deze keuze maakt ,
Respect dat je voor je trouwe paardje kiest.. ;(

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 19:15

Ik woon op kamers in tilburg, dus vrijdag is wat dat betreft een bewuste keuze. Ik wil hem er niet bijlaten tijdens. Maar achteraf wel.

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:48

Maartje1990 schreef:
Ik woon op kamers in tilburg, dus vrijdag is wat dat betreft een bewuste keuze. Ik wil hem er niet bijlaten tijdens. Maar achteraf wel.

:-) dat is ook goed. dan weten ze ook echt dat het over is :(:)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 16:10

Ik heb de dierenarts nogmaals gebelt.... Idee dat ze dan het hele weeoend ligt vind ik ronduit akelig dus het wordt zondagmiddag of maandagochtend.

Maar ik had een vraag... Waar moet ik haar laten inslapen?... Op de plek waar ze komt te liggen? Of in de stal of wei? Want hie zou ik haar moeten verplaatsen?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:16

Maartje1990 schreef:
Ik heb de dierenarts nogmaals gebelt.... Idee dat ze dan het hele weeoend ligt vind ik ronduit akelig dus het wordt zondagmiddag of maandagochtend.

Maar ik had een vraag... Waar moet ik haar laten inslapen?... Op de plek waar ze komt te liggen? Of in de stal of wei? Want hie zou ik haar moeten verplaatsen?

Ten eerste: sterkte!

Antwoord op je vraag: je kunt haar het best laten inslapen op een plek zo dicht mogelijk waar ze komt te liggen.
Zeker niet in de stal! En als de wei heel ver weg ligt van waar ze komt te liggen voor het ophalen, dan ook daar niet.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:18

Denk dat dat inderdaad verstandig is, Maartje.

Als je niemand hebt die haar kan helpen verplaatsen ( met een kraantje of trekker met voorlader o.i.d. ) dan is het wel het meest praktische om het aan de openbare weg te doen, want in de wei mag de wagen van de Rendac niet komen.

Als je haar apart laat ophalen, maakt het niet uit, dan kan ze desnoods ook door die mensen uit haar stal worden gehaald...

Nare dingen om je mee bezig te moeten houden, maar je kunt inderdaad jezelf er beter goed op voorbereiden :(:)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:25

Pfff... wat een rotkeuze.. ik begrijp helemaal hoe je je voelt, ik heb vorig jaar ook de strijd op moeten geven met mijn paard. En ook ik had een achterblijver die ontzettend gehecht was aan haar vriendin. Wij zijn daarna echt door een ongelofelijke hel gegaan, maar we gaan er sterker uit komen. We zijn er nog niet helemaal, maar wel heel hard op weg intussen. Mijn andere paard mis ik nog elke dag, maar ik besef me er ook altijd bij dat ik de juiste keuze heb gemaakt. De manier waarop ze insliep bevestigde dat ook, dat ging zo snel en vredig...

In mijn profiel en in dit topic staat een hoop informatie over ons proces. Hopelijk kan je je andere paard een beetje steun bieden, ik had van tevoren niet verwacht dat het achterblijvende paard er namelijk zo'n enorme klap van mee zou krijgen.

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:16

Sterkte :(

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 02:51

vandaag ofja, gister eigenlijk. Nog even lekker staan poetsen enzo. Misschien stom, maar heb haar staart ook gewassen, gewoon even lekker met haar bezig, en ook omdat ik er een pluk nu heb uitgeknipt omdat ik daar een armbandje van wil laten maken.

Deze was vandaag mijn mooie lieve meisje...

Afbeelding

Ik weet dat ik alles heb gedaan wat ik kon... voel me alleen zo onwijs schuldig, dat ik haar leven ga ontnemen ;( daarnaast heeft m'n vriendin het van de week uitgemaakt en voel ik me óók behoorlijk kl*te door. ;( het is allemaal gewoon even k*t

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 03:34

Geniet nog even van elkaar, Maartje .... en voel je niet schuldig :n
Je ontneemt haar niet het leven, je bespaart haar lijden, je doet het in haar belang !

En van je vriendin is absoluut zwaar k*t, je zou die arm om je heen juist zo goed kunnen gebruiken nu :(

Dikke knuffel van mij dan maar :(:)

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 03:57

Dapper besluit !

hier zelfde ervaring laat je andere paard afscheid nemen al doen ze dat op verschillende manieren. Maar ze weten het wel. :j
niet vergeten hoor spaard je hoop elende voor het andere paard.

als je vriendin het net heeft uitgemaakt dan was ze het niet waard om je te hebben.

heel erg dapper en goed van je dat je niet aan jezelf denkt maar aan je paardje.....ook vanaf hier een dikke knuffel en alle sterkte gewenst. Y;(

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 04:02

Zij had 't ook niet bedoelt om het nu te doen, maar ze kon het niet langer aanhouden alleen hiervoor. Dat neem ik haar verder niet kwalijk :n maar het blijft desondanks wel onwijs k*t voor mij omdat alles bij elkaar komt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 04:05

Nee natuurlijk niet, dat zou ook niet echt zijn en geen waarde hebben ... maar het komt wel extra koud op je dak vallen nu ...

Mandydb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 09:42

Heel veel sterkte !

Roxaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:35

Sterkte! x

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 18:49

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:52

Jeetje, sterkte!

shailyaah99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:31

respect voor alles! :(:) en super veel sterkte en goed bedacht om haar staart nog even te wassen zodat je daar een pluk vanaf kon knippen en er een armband van kan laten maken. super veel sterkt. en: uit het oog, maar niet uit het hart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:34

Sterkte Maartje. Kl*te dat je niet juist nu die hoognodige arm om je schouder hebt.
:(:)

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 22:28

Wel fijn om te weten dat er zoveel bokkers zijn die je wel steunen :(:)
Heel veel sterkte !

rachellevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 09:54

Wij hebben afgelopen vrijdag onze Merel moeten laten inslapen.
Ze had hele erge zandkoliek en er was maar een oplossing.
De kliniek had ze nooit gehaald.
Terwijl de dierenarts haar liet inslapen, hielden alle anderen pony's een beetje afstand.
Daarna zijn ze allemaal even komen kijken.
Het was net alsof ze afscheid namen.
Ze word vandaag opgehaald.
Dat ze nu dood is, daar heb ik wel vrede mee. ze had gewoon hele erge pijn.
Maar dat geregel na de hand, zoals het uit de wei laten halen en het bedrijf bellen wat haar ophaald.
Dat is nog veel moeilijker.
Ik hoop dat er iemand is die dat voor je regelt.
Heel veel sterkte.
Denk aan alle goede dingen en herinner je zoals ze toen was.......