Heel erg bedankt voor alle lieve berichtjes.
Doet me goed.
Qizz schreef:Wat erg om te lezen,.. ook ik heb de tranen in mn ogen.
Mijn paard heeft nu bijna 7 maanden een peesblessure aan het rechtervoorbeen. Zet me nogmaals aan het denken om het echt (nog) rustiger aan te doen dan we al deden. We stappen 1 a 2x per week nu onder de man en draven nu kleine stukjes. Mijn paard wordt ook 15.
Tegen mij zei de DA, dat als het dit keer niet goed ging met de opbouw het ook niet meer goed kwam...
(we hebben al 2x een terugval gehad, aan het begin met stappen en een tijdje terug met het begin van de draf.
Ik hoop dat het nog lang niet nodig is, maar mochten wij in dezelfde situatie komen als jij met jouw paardje dan hoop ik dat ik net zoveel kracht en moed heb als jou, om dezelfde beste beslissing in die situatie te nemen. Want als je paard altijd alles voor jou gedaan heeft, is dit inderdaad het laatste dat jij nog voor hem kunt doen. En dat vind ik erg knap van je.
Heel veel sterkte met dit hele grote verlies van je maatje!
Er zijn altijd zulke spookverhalen.. Ik hoop dat je paardje er goed van geneest! Als je mag draven lijkt het mij dat je pezen wel weer op de goede weg zijn. Ik ken het, mijn paard heeft ook 2 terugvallen gehad en bij ons is het niet goed afgelopen maar dat betekent niet dat het bij jou ook zo is natuurlijk! Geef de moed in ieder geval niet op want daar heeft je paardje ook niks aan. Rustig aan doen kan natuurlijk nooit kwaad maar wandelen is wel belangrijk om die pezen te versterken. En je paardje is ook 15 dus dan zal de genezing misschien wel iets langzamer gaan dan normaal. Wat zegt jou DA daarover? En is de peesblessure weer op dezelfde plek? Heel veel sterkte en ik zal voor je duimen! En ik had voor mijzelf een deadline getrokken dat als het bij de volgende scan niet beter ging (december dus) dat het dan over was aangezien hij bij de scan daarvoor al had gezegd dat ik daar wel aan moest denken want wat voor een leven heeft een paardje de hele dag in stal.. Ze mocht namelijk niet op het land. Ze stond wel in de paddock in een klein stukje maar goed, om dat nog 10 jaar vol te houden ik neem niet aan dat ze daar gelukkiger van word.. Toen de DA mij zei dat 1 pees nog maar aan een klein stukje vast zat heb ik gelijk gezegd dat het over was. We konden er niks meer aan doen, ja wachten tot het fout ging nou dat zou ik mijn paardje nooit aan doen. Ik heb het er nogsteeds elke dag moeilijk mee en heb het ook nog niet geaccepteerd dat zal nog wel een behoorlijke tijd duren maar blijf tegen mijzelf zeggen dat het in mijn geval het beste was voor haar. Maar dit is mijn verhaal en ik hoop voor je dat het bij jou niet nodig is!