Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cayenne schreef:Absoluut erbij zijn. Je krijgt er misschien spijt van wanneer je dat niet bent geweest.
Ik ben er ook bij gebleven, heb hem tot het allerlaatste moment vast gehouden, zelfs toen hij omviel.
Ik zou het zo weer doen! Het was voor mij echt een stukje verwerking.
Mist schreef:Ik zie dat het je eerste bericht is op bokt, dus kan niet terugkijken naar wat je al geprobeerd hebt/behandeld hebt ivm spat. Maar 1 van mijn paarden kreeg dat ook (door trap ander paard) toen ze18 was, en ik heb later zelfs nog met haar gesprongen, tot haar 29ste nog gewoon bereden. Ondanks dat destijds het advies inslapen was. En ik ken meerdere succes verhalen, kijk anders even op het "spat topic" op bokt.
Voor wat betreft je vraag, erbij blijven bij inslapen, dit is het laatste wat je voor je paard kunt doen, en (let op mijn mening ) ik vind dat je dat verplicht bent aan je paard, liefst ook in zijn eigen vertrouwde omgeving, en niet in een kliniek of zo. Schrikbeelden van "vechten tegen de spuit" dat kan idd als je de goedkope optie kiest (een goede DA doet dit sowieso niet !) maar laat hem/haar precies uitleggen wat hij gaat doen en wat je kunt verwachten.
Los van dat je bij spat (naar mijn ervaring) meer opties hebt, je paard is er altijd voor jou geweest, het minste wat je kunt doen is er voor hem/haar te zijn in de laatste minuten.