[IM] Bram, in volle glorie 29 jaar geworden..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amarinsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:22

Wauw, wat mooi geschreven!
Prachtige leeftijd voor een prachtig paard! Sterkte met het verlies van je kanjer :(:)

WolinLotte

Re: Bram, in volle glorie 29 jaar geworden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 09:35

Bedankt allemaal voor jullie lieve en troostende woorden :) .. Bram hebben wij 17 jaar in ons bezit gehad en daarvoor was het ons verzorgpaard.. Een lange tijd dus. Het was een erg bijzonder en vertrouwd paard. Als je op hem stapte dan was het een soort ´thuiskomen´..

Het afscheid van de paarden was zo ontroerend. Bram hebben we met de rest van de groep in de paddock laten lopen.. Eigenlijk niet heel erg op elkaar lettend, ze waren best wel timide. Toen de dierenarts arriveerde op het erf liepen ze vrijwel direct naar Bram toe; een laatste schoftkriebel.. even blazen in de neus ´Het ga je goed jongen´.. En toen bleef Bram staan en liepen zij van hem weg. Heel apart om te zien, de dierenarts zag het ook. Hij is temidden van de groep ingeslapen, heel rustig, heel vredig. Daarna hebben ze allemaal nog even aan hem kunnen snuffelen. Ze reageerden allemaal op hun eigen manier.
We hebben heel veel vrede met de manier waarop het gister gegaan is, we hebben alleen maar durven hopen dat het zo mocht gaan.

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:44

Jeetje kippenvel... en wat hebben jullie dit op afscheid op een "mooie" manier gedaan zo tussen de andere paarden zodat ze ook afscheid kunnen nemen. Kan me echt voorstellen dat dit zo ontroerend is geweest. Veel sterke met dit verlies en Bram heeft niet voor niets zo'n leeftijd bereikt. :(:)

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:33

Heel veel sterkte. Wel een hele mooi leeftijd.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:51

Heel veel sterkte met het verlies van deze kanjer!!

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:20

Wat een mooi geschreven verhaal, heb er kippenvel van. En wat een prachtige leeftijd heeft je paard gehaalt. Sterkte met je verlies maar je hebt duidelijk de juiste keuze gemaakt.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 07:47

mooie foto's van een geweldig dier, mooi omschreven.
Sterkte met het verlies, maar ik denk dat je met een dikke glimlach, aan hem terug zal denken. Gaaf om zo'n dier gekend te hebben!

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 07:50

Het is goed zo :(:)

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 07:56

Veel sterkte met het gemis van dit mooie paard

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:05

Wat ontzettend mooi geschreven...Heel veel sterkte...!!
En wat fijn dat jullie op tijd de "knoop" wisten door te hakken, zodat verder lijden bespaard is gebleven!

Floid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:52

Ook hier laat dit bericht me niet koud, brengt me zelfs een beetje tot tranen..
Ook omdat ik nog maar pas geleden de keuze voor mijn pony Floid heb moeten nemen om haar te laten gaan...
Het verdriet zal niet minder worden maar als ik je verhaal zo lees heb ook jij de beste beslissing voor Bram genomen.
Sterkte!

mariskajays

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:05

Wat mooi geschreven.
Heel veel sterkte

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:05

Ik leef en voel met jullie mee .. op 27 juli hebben wij mijn 31 jarige vergrijsde Zwarte Parel Wodan moeten laten gaan ...
Ook hij is gegaan zoals ik dat elk leven dat toewens: in alle rust en volledige overgave, omringd door heel veel liefde ..
Ook ons geeft dat zeer zeker troost, het had zoveel erger gekund .. slechter kunnen gaan ..

Maar het gemis is zo enorm en gigantisch .. na bijna 20 jaar moet ik nu verder zonder mijn Allessie, zoveel meer dan 'alleen maar' mijn paard ..
Mens en dier .. wij missen hem allemaal .. en dat is hij waard .. élk leven is het waard om gemist te worden .. zo ook jullie Bram ...

Heel veel sterkte,
Erna

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:57

Heel mooi geschreven.... Sterkte!

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:06

Mooi geschreven _/-\o_ , goede keuze! mooie leeftijd! respect! sterkte!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:10

Prachtig verwoord en wat een leeftijd.
Zo te horen heb je van hem genoten en dat heel lang mogen doen, dat is iets kostbaars wat je nooit meer zal verliezen :)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:14

Wow wat heb je dat mooi geschreven.....heel erg veel sterkte..wat een kanjer was hij!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:38

Heel veel sterkte. Je verliest toch een deel van je leven. Hopelijk kun je over een tijdje met een glimlach terug kijken op de tijd die jullie samen beleefd hebben. Fijn om te lezen dat het inslapen zo rustig en waardig gegaan is, temidden van zijn maatjes. Dat geeft je vast een stukje rust.. :(:)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 23:52

Jullie ook bedankt voor jullie lieve woorden :) .. Dat doet een mens goed.

Het is gek dat hij er niet meer is, die gekke ouwe dibbes.. maar ergens geeft het ook rust; we hoeven de moeilijke keuze niet meer voor hem te maken.. We hoeven niet meer bang te zijn dat hij opnieuw koliek krijgt en we het dan niet op tijd ontdekken, of dat hij van de winter valt en niet meer op kan staan... en we het dan niet op tijd ontdekken.. want die kracht had hij niet meer, om overeind te komen. Daar was ik erg bang voor; dat hij op z´n ouwe dag dat soort dingen mee moest maken. Tot op de dag waarop hij koliek kreeg was hij gewoon nog de prachtige sterke zwarte schoonheid die volop genoot van het leven. Voor hem gelukkig geen lange kwakkelende weg. Hoe verdomde moeilijk de keuze ook was, wij hebben de keuze voor hem kunnen maken :) . Het is goed zo, ik heb er vrede mee.

Ik ben nu aan het bedenken wat voor sieraad ik van een pluk van zijn staart wil laten maken, ik zit zelf te denken aan een ring met daarin gegraveerd; Maatjes & Meesters ;) .. Ik heb toch op en met hem zoveel geleerd in die 17 jaar. Maargoed, ik denk er nog even over na. Een stuk staart van hem en mijn andere twee paarden als met z´n drieén vervlochten vind ik ook erg mooi en betekenisvol.

@Wanderers: Wauw, 31 jaar! Wat een prachtig hoofd had jullie Wodan! <3

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:52

wauw wat enorm mooi !, moest echt even slikken. mooi dat hij zoveel mooie jaren heeft mogen hebben.
hoop dat er hier ook een zo oud mag worden !!

angela1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:38

Wat zag hij er goed uit!!! Echt heel goed, ook een teken dat hij het heel goed heeft gehad bij jullie!! Heel veel sterkte en geniet van de mooie herinneringen!!!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:46

Lotte, ik zie nu je topic hier nu pas. Had wel op FB een berichtje achtergelaten, maar had dit topic niet eerder gezien.

Fijn om te lezen dat hij zo rustig is gegaan, ook mooi hoe de andere paarden afscheid hebben genomen.
Kan me wel voorstellen dat je er ook wel vrede mee hebt, hij is gelukkig niet langzaam afgetakeld en heeft zijn waardigheid behouden... dat is ook mooi :)
Nogmaals veel sterkte met het verlies van jullie Bram :(:)