[IM] je mocht maar vier dagen oud worden...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Re: je mocht maar vier dagen oud worden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:39

Ik vind het heel erg voor jullie, maar ik vind jullie eerlijk gezegd ook erg naief.
Je hebt het veulen in de 48 uur niet zien drinken en dat terwijl een veulen tamelijk vaak drinkt.
Had dan een da gebeld en die zogenaamde kenner heeft het ook maar aan de toeval over gelaten.
Ik denk dat dit veulentje gered had kunnen worden als er meteen goed opgelet en gereageerd was.

Dit is niet het commentaar waar je op zit te wachten, maar zolang afwachten kan nou eenmaal niet met een veulen.
Heel veel sterkte met het verlies van koosje.

sunshine82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:45

wat sneu.... idd zowel voor jullie als voor het paardje zelf, mogen wij alle hier een les uit halen !

sterkte meid ! wat een snoepie trouwens....... Y;(

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:49

Ahh wat zielig! Hij was nog zo jong..
Heel veel sterkte!

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:52

heel veel sterkte!

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:02

Jeetje wat zijn we weer aardig zeg.
Uit het verhaal vind ik dat de TS echt alles heeft gedaan wat ze kon doen, en ja als je da zegt dat veulen gedronken heeft dan ga je er toch van uit dat dit klopt??
Ts heel veel sterkte met het verlies van jullie mooie veulentje.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:22

Ik begrijp de reacties wel. Het gros is redelijk "netjes". Het is toch zo dat een veulen is overleden dat niet had hoeven gebeuren. En dat roept emoties op bij dierenliefhebbers.

Maar, het is wel duidelijk dat TS en ouders heel erg hun best hebben gedaan. En ze zijn er duidelijk kapot van.

Ook ik zou naar het advies van ervaren mensen en dierenarts geluisterd hebben. Dit had mij dus net zo goed kunnen gebeuren als leek omtrent bevallingen en pasgeboren veulens.
Overigens vindt ik dat de DA flinke steken heeft laten vallen. Deze had beter moeten weten!!!

Dus zeker de ervaren mensen met bevallingen en veulens onder ons, vergeet niet dat niemand alles wetend is.
Jij weet namelijk over bepaalde dingen niet genoeg waar ik bijvoorbeeld mega ervaren in ben.

Ts, in elk geval heeeel veel sterkte voor jouw en je pony.
Het had anders kunnen lopen, maar helaas deze keer niet. Leer ervan en geniet van je ponies!

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:39

Heel veel sterkte !!

jokenicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 08:23

irmalouise schreef:
Jeetje wat zijn we weer aardig zeg.
Uit het verhaal vind ik dat de TS echt alles heeft gedaan wat ze kon doen, en ja als je da zegt dat veulen gedronken heeft dan ga je er toch van uit dat dit klopt??
Ts heel veel sterkte met het verlies van jullie mooie veulentje.

ja toch? men moet er toch vanuit kunnen gaan dat je DA zijn advies kan en moet opvolgen? kunnen jullie beter verwijtend reageren tegen hem dan tegen mij.. iig bedankt voor jullie sterkte wensen.

jokenicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 08:27

jes_sira schreef:
Ook ik zou naar het advies van ervaren mensen en dierenarts geluisterd hebben. Dit had mij dus net zo goed kunnen gebeuren als leek omtrent bevallingen en pasgeboren veulens.
Overigens vindt ik dat de DA flinke steken heeft laten vallen. Deze had beter moeten weten!!!

ben het helemaal met je eens. we hebben hem elke dag opgebeld, of het echt niet fout zat, maar nee hoor, het veulen moest gedronken hebben. soms zou je ze..
bedankt voor je steuntje in dit topic.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 23:39

De tranen staan hier gewoon in mijn ogen, hoe zou het dan wel niet zijn om het mee te maken..
Wat erg.. Heel veel sterkte met het verlies.

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 23:59

Ik ga mee met Jes_sira, die DA heeft jullie verkeerd ingelicht en een verkeerde diagnose gesteld. Jullie hebben niet kunnen weten dat het veulen niet heeft gedronken, zeker niet als de DA jullie heeft verzekerd dat hij wél gedronken heeft. Ik vind het goed van jullie dat jullie bij hem zijn gebleven, het is erg jammer dat het niet meer mocht baten. Heel veel succes..

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:35

heeel veel sterkte met dit grote verlies :(:)

LauraKiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:45

wat een prachtig koppie <3 heel veel sterkte meis, dat is nog es een verhaal. dat ze daarboven maar wel mag stralen als een ster :(:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:54

ik vindt dit zo zielig,z'on klein beestje! |(
Mijn maag draait er van om....
En dan verwijt ik TS nog nieteens iets maar de 'deskundigen' om haar heen.
Schandalig....dit was niet nodig geweest.
TS heel veel sterkte dit is echt triest! :(:)

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 12:18

Ik snap de reacties over de nalatigheid.
Maar ik snap ook het handelen van de TS heel erg goed.
Als je er zelf niet zo veel verstand van hebt, luister je uiteraard naar de mensen om je heen die dat wel hebben.

Vooral omdat het misschien wel voorkomen had kunnen worden, is dit een zeer pijnlijke kwestie voor haar! laten we daar rekening mee houden.
Je kan het ook zo bekijken, dit is wel zoals de natuur het gewild heeft, om wat voor rede dan ook, als het in de natuur geboren was, had het sowieso geen kans op leven gehad. (Misschien dat dit je helpt het een plekje te geven).

Heel erg veel sterkte met je verdriet!
En probeer het jezelf niet kwalijk te nemen, want daar heb je niets aan.

Edit: Ik zie nu pas dat de TS pas 13 is. In dat geval heb je sowieso erg volwassen gehandeld.

jokenicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 12:37

bedankt allemaal. erg lief van jullie.

@eva_D: bedankt voor het idee. zal het op die manier proberen te bekijken.. Y;(

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:03

Heel veel sterkte met het verlies van dit prachtige mannetje. Ik word wel verdrietig van het verhaal want dit had inderdaad voorkomen kunnen worden. Ik vind dat de dierenarts behoorlijk wat steken heeft laten vallen, maar ik vind ook dat je ouders beter hadden moeten opletten. Want als je DA verteld dat het veulen gedronken moet hebben terwijl jullie het veulen geen enkele keer hebben zien drinken, dan ga je toch zelf ook twijfelen? Ik merk altijd direct op als er iets mis is met mijn paarden of ze minder eten enz. Neem dan standaard de temperatuur op (hebben je ouders dat overigens gedaan toen het veulen ziekjes werd?). Ben dan misschien wel een pietlut en laat vaak de DA liever een keer te veel als te weinig komen en als ik het niet vertrouw bel ik naar de kliniek. Ik heb ook wel eens mijn twijfels over hetgeen de DA adviseert of concludeert en vraag dan gewoon door of ga in discussie.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:45

Heel lief, maar jammer dat je er afscheid van moest nemen. ;(

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:39

Verlies is altijd moelijk, mooi geschreven en veel sterkte toegewenst

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:51

Ik denk dat de TS hier genoeg aan heeft gedaan, ik denk dat je eerder de zogenoemde kenners kunt verwijten. Het is logisch dat je het advies aanneemt van mensen waarvan je denkt die hebben er wel verstand van zoals de DA. Heel veel sterkte er mee. Bovendien denk ik niet dat je haar gezien haar leeftijd iets kunt verwijten...

ZinaFalcotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:14

Joke,
echt erg, nu ik lees hoe het allemaal precies is gegaan!
tranen in mn ogen.. |(
en ik vind ook, dat je er gewoon op moet kunnen vertrouwen, wat een dierenarts hier van zegt.
ik hoop dat hij zelf ook weet dat ie fout zat..:S

echt heel veel sterkte,
dikke knuf;
Jeane! <3

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:21

Wat een harde les was dit...sterkte met het verlies van dit prachtige veulentje!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:25

Wat een triest verhaal zeg, en wat een nalatigheid van de dierenarts, ik zou daar niet meer naar terug gaan.
Een dierenarts zonder SOS veulenkit in huis klinkt niet als een paardenarts. Hij had op zijn minst even kunnen doorverwijzen naar een arts die er wel 1 had liggen.
Sterkte met het verlies.

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:59

Wat ontzettend droevig, jullie verlies...
Ga toch wel een beetje mee in de reacties van de anderen. Mijn veulen heeft de eerste uren ook niet voldoende gedronken volgens ons... Ik ben er wel blijven bij staan tot ik zag dat hij begon te drinken. Dagje later hebben wij zijn bloed laten testen en toen bleek dat hij toch wat te weinig antistoffen had gekregen. Naar Merelbeke gereden en een zakje plasma gaan halen.

Je DA heeft hier zeker fout in gemaakt, maar wanneer je 'een kenner' over de vloer laat komen en je toch een naar gevoel hebt bij zijn mening, kan het nooit kwaad om een second opinion te vragen aan iemand anders.
Liever een DA-bezoek teveel betaald dan eentje te weining.

Hopelijk zijn jullie door dit ontzettend spijtige voorval, beter voorbereid zijn voor eventuele volgende gevallen...

tsjillert27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:44

heel veel sterkte met dit verlies