[IM] Het laten gaan van Kansas *update* nog even niet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

corina21

Re: Het laten gaan van Kansas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:12

heel veel sterkte moedig besluit van je.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:15

Wat ben jij dapper, en wat moet je veel van Kansas houden, om dit besluit te nemen.

Heel veel sterkte toegewenst!!! Het is inderdaad een moeilijk, maar eerlijk besluit.

malita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:21

heel veel sterke meid,moet zo verdomd moeilijk zijn om dit besluit te kunnen/mogen nemen.
en voel je niet schuldig,je pakt niks van hem af maar geeft hem juist vrijheid!!
hij heeft een hele mooie tijd bij je gehad,en wat een maatjes zijn jullie geworden.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 14:32

Heel veel sterkte.
Je paard is blij met jou dat jij deze beslissing voor hem maakt.
Kan niet anders zeggen dan heel veel sterkte.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 14:34

Wat een dappere beslissing....Heel veel sterkte vandaag! :(:)

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 15:26

oh nee dat meen je niet.
denk je eindelijk een geschikt paardje te hebben en dan dit.
ik wil je heel veel sterkte toewensen.
en doerak sleept je wel door deze moeilijke tijd heen.

heel veel sterkte vanmiddag.
Y;(

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 15:41

Ooh...
Wat een sterke beslissing neem jij zeg!
Ik heb zelf ook 2 paarden moeten laten gaan op korte tijd en ik wil ook heel graag geloven dat er hierna nog iets komt! (Zoals het gedichtje van de regenboogbrug). Het is een schamele troost maar ergens denk ik wel dat er een 'hiernamaals' is waar al onze trouwe viervoeters samen zijn.
Ik wil je heel veel sterkte wensen straks!
Wij, ik en ongetwijfeld al de andere bokkers, leven enorm met je mee!
dikke knuffel!

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:42

Ach wat sneu dat je maar zo kort van hem hebt mogen genieten. Maar wat fijn dat je een beslissing neemt die eerlijk is voor hem en al het mogelijke gedaan hebt. Heel erg veel sterkte!

xSaarSaar

Re: Ondanks drank, carnaval en feest, is #2 nog helder van geest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 21:17

Hoe was het gegaan vanmiddag? :(:)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:44

Heel veel sterkte..Nu alles achter de rug is val je pas in een gat is mijn ervaring. Tot die tijd gaat alles in een roes voorbij...Ik hoop voor je dat het allemaal rustig en vredig verlopen is.. Hij zal je deze beslissing zeker niet kwalijk genomen hebben. Je hebt een heel dapper besluit genomen omdat je niet wilt dat je maatje verder moet met zoveel pijn...

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 10:21

Lieve allemaal,

Ik ben een bevoorrecht mens.
Kansas leeft nog! En nee niet omdat ik de stap niet kon nemen maar omdat ik er gisteren op stond dat de dierenarts hem nog helemaal na keek en nog een keer liet opdraven.
Ik wist dat hij de hele week al erg kreupel was dus ik verwachte er niet zoveel van maar toc wilde ik alles hebben onderzocht.
Na wat draven aan de longe op het harde en zachte stond ik vol verwachting naar de dierenarts te kijken.
De woorden die uit zijn mond kwamen waren zo mooi: hij zei; Jij gaat hem lekker mee naar huis nemen want blijkbaar is hij er nog niet aan toe. waarop ik zei; ik voel me niet zo goed en met het paard nog in mijn handen flauw viel. Het was alles wat ik had gehoopt te horen maar je verwacht het niet.

Alles was al geregeld dus terwijl ik aan het praten was met de dierenarts kwam er een meisje naar me toe dat er twee mannen voor mij stonden van het paarden crematorium westerhout. Die zouden hem om half zes mee nemen en ik zou dan met ze mee rijden naar beverwijk.
Ik heb ze vriendelijk bedankt voor het komen en verteld dat hij echt nog wel een keer naar hun toe komt maar voorlopig echt nog niet! Zo gelukkig als een kind ben ik. Gelukkig waren de mannen van het crematorium alleen maar heel blij voor mij en ik heb hem weer in de vrachtwagen gezet en mee naar huis genomen.

Wel heb ik een trainingsprogramma op laten stellen, ik wilde niet dat ik iets verkeerd zou doen en het als nog fout gaat.

De eerste week moet ik 1 uur stappen op het harde en 2 minuten recht uit draven. dan krijgt hij ook nog 1 zakje buut

De tweede week moet ik 1 uur stappen op het harde en 4 minuten rechtuit draven, dan krijgt hij nog een half zakje per dag.

en de derde week 8 minuten draven en 1 uur stappen.

Hij mag nu 3 weken niet in de paddock, hij mag wel aan de hand rollen en het belangrijkste: HIJ STAAT ER NOG!

Ik zetten hem gisteren terug in zijn stal en hij begon spontaan te hinniken!

Het schijnt dus zo te zijn dat als ze heel graag bij je willen blijven ze zichzelf er zo voor inzetten om beter te worden dat het blijkbaar kan!

Ik heb sinds vrijdag een nieuw paard staan, die zou al komen maar dat was nu een beetje zuur en ik wilde er ook nog niet mee gaan rijden. Gisteravond ben ik meteen met haar gaan rijden!

Kansas mag nu opknappen en dan mag hij lekker mee het bos in en het strand op en strakjes met mijn nieuwe beestje de wei in!

Allemaal heel erg bedankt, mijn gebeden zijn verhoord mijn vriendje leeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:26

Wat een geweldig nieuws *\o/*

Dashke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:27

Wel, wat ben ik blij voor jou! Hopelijk komt Kansas er helemaal bovenop en kan je nog een hele tijd van hem genieten!! :) :) :)

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 10:28

Nu mag je binnenkort foto's komen maken van mijn twee vriendjes samen! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:29

Jeetje, ik zat al met tranen in mijn ogen je openingspost en je profiel te lezen, ik voelde gigantisch met je mee...
Nu ik dit nieuws van je lees zit ik spontaan te janken achter mijn laptop. Wat moet jij BLIJ zijn zeg! Ik hoop oprecht en van harte dat het nu beter met hem zal gaan en jullie nog lange tijd vn elkaar mogen genieten! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:32

Ben ondertussen ook al erg benieuwd naar je nieuwe paardje :)

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:33

Wat een goed nieuws,hoop dat jullie samen nog een hele leuke tijd tegenmoed gaan.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:35

Wat een super nieuws!!
Meid het is je gewoon zo erg gegund!

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:38

Zat ook al in tranen na je openingsverhaal met het schitterende gedichtje, tranen zijn als sneeuw voor de zon opgedroogt en ik kan gewoon bijna niet geloven dat je zo goed nieuws hebt gekregen. Heel veel succes en ik hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten!!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:41

Jeetje wat een nieuws, kan me voorstellen dat je ontzettend blij bent.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:41

Wauuw... Wat fijn dat je hem toch nog bij je kunt houden. Heel veel geluk samen...

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 10:43

Ik ben even aan het ontbijten en dan ga ik naar stal,
Wat zal het gek zijn dat als ik "Kenny" roep ik een hinnik terug krijg!
IK denk dat het dan pas echt is, ik kan het nog bijna niet geloven! :D
Bedankt voor alle lieve berichtjes!

geert100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:03

Oh wat een geweldige wending. Wat moet jij gelukkig zijn. Heel veel succes met hem verder.

Arianne

Re: Het laten gaan van Kansas *update* nog even niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:09

Jeetje zeg, wat een emotionele achtbaan moet dat geweest zijn. Je erbij neergelegd dat wat je moest gaan doen het beste was voor hem, afscheid genomen en dan die moeilijke gang naar de dierenarts. En hem dan gewoon weer mee naar huis kunnen nemen. Wat bijzonder.... Ik kan me voorstellen dat je daar even van naar de vlakte gaat ;-)

Ik wens je nog heel veel gelukkige jaren met je twee paardjes. Enne... schitterende foto!

Banyu

Re: Het laten gaan van Kansas *update* nog even niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:13

Ooooh watt geweldig nieuws .... Kansas wilde zeker nog niet weg van je!! Ben super blij voor je meid!! :D
Geniet er van zolang het nu allemaal kan......(Dit bedoel ik niet verkeerd, maar meer om te zeggen: "Je weet nooit hoe het in de toekomst zal zijn...."