[IM] Hartverscheurend verdriet om een heel bijzonder paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:22

carolalisa schreef:
ik lees hier een verhaal van een vader die ontzettend veel van zijn dochter houd en bewondering voor haar heeft, die een gebroken hart heeft over het verdriet van zijn dochter en dat van hemzelf. wat een tragische gebeurtenis, een vreselijke en een ongeval dat nooit voorkomen had kunnen worden. wel wil ik zeggen dat je niet hebt gefaald, vele dochters zullen zich gelukkig prijzen met een vader zoals u. ik wil jullie heel erg veel sterkte wensen met het verwerken en een plekje geven van dit grote verlies. en de bewondering is gegrond, zo een jonge meid maakte de juiste beslissing voor haar paardje. dit is alles wat ze voor hem kon doen en dat is heel moedig, zwaar en enorm knap.

Hier sluit ik me helemaal bij aan, wat een verhaal.. ;(

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:23

Wat een ontzettend mooi geschreven. Ik kan je pijn, verdriet en machteloosheid hier voelen.
Heel veel sterkte voor jullie beide en ik ben ervan overtuigd dat Goldy naar jullie kijkt en op jullie past.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:24

Pfff wat mooi geschreven en goed verwoord het lijkt wel een film... ;(

De pijn zal zeker blijven voor lange tijd veel sterkte toegewenst :(:)

wendy1987

Re: Hartverscheurend verdriet om een heel bijzonder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:27

Wat mooi verwoord en wat goed dat je het zo toch een beetje van je af kan schrijven. Wel een naar einde zo, zo abrupt! Nooit leuk :\

Veel sterkte!

rexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:28

Respect! Ik kreeg er kippenvel van.
Heel mooi geschreven en verwoord.
Heel veel sterkte de komende tijd.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:29

Wat een prachtig verhaal heb je er van gemaakt.
Sterkte aan jou en je dochter.

Je dochter mag zeker trots zijn op zo'n vader. :)

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:30

Ik wil jullie heel heel veel sterkte wensen.
Wat een respectvolle beslissing heeft je dochter genomen.
Ik heb het verhaal echt met tranen in mijn ogen zitten lezen.
Wat ontzettend moeilijk zeg.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:31

"carolalisa"]
ik lees hier een verhaal van een vader die ontzettend veel van zijn dochter houd en bewondering voor haar heeft, die een gebroken hart heeft over het verdriet van zijn dochter en dat van hemzelf. wat een tragische gebeurtenis, een vreselijke en een ongeval dat nooit voorkomen had kunnen worden. wel wil ik zeggen dat je niet hebt gefaald, vele dochters zullen zich gelukkig prijzen met een vader zoals u. ik wil jullie heel erg veel sterkte wensen met het verwerken en een plekje geven van dit grote verlies. en de bewondering is gegrond, zo een jonge meid maakte de juiste beslissing voor haar paardje. dit is alles wat ze voor hem kon doen en dat is heel moedig, zwaar en enorm knap.
[/quote]
Hier sluit ik me helemaal bij aan, wat een verhaal.. ;([/quote]
ik ook

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:31

ik wil jou en je dochter vooral heel veel sterkte wensen :(:)

volgens mij ben je meer paardenmens als jezelf denkt

ik hoop dat je dochter het over een tijd een plekje kan geven

teun01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:35

Om de een of andere reden kan ik niet stoppen met huilen. Vind dat je het mooi heb geschreven al is de afloop nog zo naar. Heb 2 weken voor een oud paardje gezorgd i.v.m. de vakantie van de eigenaar. Mijn dochertje van toen 5 is 2x mee geweest, en het was leuk om te zien hoe ze met elkaar omgingen. Echter een week na de terugkomst van de eigenaar is het paard ingeslapen door diverse medische redenen. Heb dit mijn dochter verteld, en die was er echt helemaal kapot van. Kan me dus een beetje voorstellen hoe het moet zijn geweest. Wij hebben een mooie fotocollage gemaakt en die op haar kamer gehangen. Kan ze nog terug kijken, naar die 2x.
Wens jullie heel veel sterkte met dit grote verlies, en hoop dat jullie het een plekje kunnen geven.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:40

Wat mag jij trots zijn op je dochter zeg!!
En jouw dochter op jou!
En wat een bijzondere band hadden Goldy en je dochter, echt heel bijzonder om dit zo te lezen!
(Veegt ook tranen weg nu)

Heel veel sterkte gewenst!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:48

Mooi geschreven Bert, ook hier is Bokt voor.
Ik weet hoezeer je als ouder lijdt door het lijden van je kind en hoe je hart breekt voor het gebroken hart van je kind. Mijn zoon's hond, die voor hem net zoveel betekende als menig paard voor menig meisje, werd op 10 maand oude leeftijd doodgereden en het verdriet was hartverscheurend. Je wilt als ouder zo graag je kind behoeden voor dit soort verdriet en pijn, zeker op zo'n jonge leeftijd. Nog liever droeg je zelf een dubbele last als dat de last van je kind's schouders weg zou nemen.

Je hebt 't goed gedaan. Je dochter gesteund zoveel je kon, haar de mogelijkheid gegeven zelf de beslissing te nemen (daar zal ze je zelfs jaren later nog dankbaar voor zijn) en haar in die beslissing gesteund. Een zware beslissing waarmee je dochter zeker volwassener is geworden. Veel meer dan troosten en haar laten praten en huilen kun je niet, maar het feit dat je er voor haar bent is voor je dochter genoeg.
En ookal heb je nu het gevoel dat je dochter dit verdriet nooit meer te boven komt, vertrouw er op dat dat haar wel gaat lukken. Mijn zoon heeft een nieuwe hond nu en is met hem minstens net zo gelukkig en net zulke dikke maatjes als met de vorige. Die wordt nooit vergeten, maar het verdriet slijt echt. Ook jouw dochter vindt haar nieuwe maatje. Zodra de tijd rijp is...

Sterkte voor jullie alle drie. Mijn PB-box staat voor je open...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:49

Ach gush wat een verhaal :(:) Wat heb je dat prachtig beschreven, hoe verdrietig en moeilijk het ook is. Dit verhaal heeft ook mij ontzettend ontroert. Wat kan zo'n dier toch allemaal losmaken in de mens hé....
Kan alleen maar ontzettend veel respect hebben voor een vader die hier zijn verhaal doet, en zo met zijn dochter én paard begaan is.
Die keuze's die je soms moet maken als paard/diereigenaar zijn verschrikkelijk moeilijk, maar jullie hebben echt het allerbeste gedaan voor hem, en dat is hem te laten gaan, hoe pijnlijk en verdrietig dat ook is.

Ik wilde nog zoveel meer zeggen, maar kan er geen woorden voor vinden.....

Ik wens jou, je dochter en anderen heel veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.
En, dit klinkt misschien wat dubbel, maar ik denk dat je als vader en dochter door dit soort dingen nóg meer bij elkaar komt. :(:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:52

een paard verliezen is vreselijk...op elke leeftijd.
Het is een vriend,maatje...veel mensen begrijpen dat niet,gelukkig jij wel Bert.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:58

Wat heb je dit mooi verwoord en wat mag je dochter blij zijn met een vader als jij.
Heel veel sterkte voor jullie allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:01

Zit hier tranen met tuiten te huilen, helaas ook ervaringsdeskundige. Bijzonder dat je dochter in staat was om zo'n beslissing te maken, respect voor dat meiske. Maar ook respect voor jou, dat je dit op zo'n manier kan verwoorden. Jij bent een man die ik in het gewone leven graag zou willen kennen.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:02

wat een verhaal en wat een verdriet.
het verhaal komt recht uit je hart dat is te lezen.
ik heb een brok in me keel en tranen in me ogen.
wat een liefde voor je dochter en goldie.

ik wil jullie heel veel sterkte wensen bij dit grote verlies.
je dochter heeft de juiste beslissing gemaakt, en houden van is ook los laten als het niet meer gaat.
respect voor jou je ex en je dochter.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:05

Wat een mooi verhaal Bert. Ik heb echt respect voor jullie.En je maatje laten gaan is hartverscheurend en niemand wil zijn kind dit verdriet laten doormaken.

Heel veel sterkte de komende tijd.

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:20

Wat een prachtig en toch verschrikkelijk verhaal Bert,
De tranen rollen me hier over de wangen.
Het is waanzinnig dat je dit verhaal schrijft voor je dochter en wat is je dochter een dappere meid!
Zelf weet ik wat een impact een dergelijke situatie op je kan hebben, ik heb 9 maart 2010 mijn pony in moeten laten slapen (ze had koliek en is van mijn 11e tot mijn bijna 25-ste bij me geweest en het was de meest verschrikkelijke beslissing van mijn leven) Juist DAAROM vind ik het een hele knappe en onbaatzuchtige beslissing van een 16-jarige, een daad uit pure liefde. Daar mag je trotst op zijn! Ik wens jullie enorm veel sterkte toe met het verwerken van dit enorme verdriet!

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:28

Jeetje Bert wat een verdrietig verhaal.
Met tranen in mijn ogen heb ik het uitgelezen.
Woorden schieten mij even te kort, maar wil jullie wel heel erg veel sterkte wensen met het verlies van Goldy.

nutella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:29

Wat een prachtig, liefdevol verhaal over je dochter en haar Goldy.
Veel sterkte gewenst :(:) .

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:38

Tranen in mijn ogen, niet alleen omdat ik de mijne een half jaar geleden ook heb moeten laten gaan, maar ook om het verdriet en liefde voor je dochter die uit jouw verhaal blijkt.

Ik weet als geen ander wat een vreselijk moielijke beslissing het is geweest voor je dochter.
Het feit dat ze voor d'r paardje heeft gekozen is enorm sterk van haar, daar heb ik enorm veel respect voor. Ik als volwassen vrouw had het er al moeilijk mee, laat staan zij.

Sterkte met dit enorme verlies voor je dochter en ook voor jou!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:45

Ook ik weet hoe het is om je paardje te verliezen op jonge leeftijd. Helaas wisten mijn ouders niets van wat dat moest betekenen voor mij, zoals zoveel paardenmeiden dit soort verdriet alleen moeten dragen.
Gelukkig begrijpen jij en je ex het wel en zijn jullie er voor je dochter. Daar mag je trots op zijn. Sterkte met het verlies van Goldy!

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:46

Jeetje Bert wat een verhaal en zo herkenbaar. Ik vind het zo bijzonder dat jij ziet wat een paard voor een mens kan betekenen. Zo'n dier is je maatje waar je alles mee deelt. Volgens mijn moeder had mijn pony vroeger de functie van therapeut. Als me iets dwars zat zei ze ga jij maar met je paardje praten en dan kwam ik weer opgewekt terug. Totdat ie dood ging na 11 jaar lief en leed, de helft van mijn leven toen. Een heus drama net zoals bij jullie nu het geval is. Het is fijn dat jij als vader zoveel begrip en respect voor je dochter hebt. Dat zal haar zeker steunen. En het verdriet wordt echt minder totdat er weer ruimte komt voor een nieuwe vriend in haar leven.
Heel veel sterkte toegewenst!

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:01

Wat heeft u dit prachtig en eervol naar uw dochter en haar Goldy geschreven.
Ik hoop dat het stukje bij stukje beter met uw dochter gaat en natuurlijk ook met u.
Veel sterkte en liefde gewenst en als er iets is wat ik voor u of uw dochter kan dan mijn pb box staat altijd open.