[IM] wat als je 2 paarden hebt en 1 komt te overlijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

Re: wat als je 2 paarden hebt en 1 komt te overlijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:53

ik heb dit al eens meegemaakt had 2paarden 1jonge en een oude merrie van ong 31 oudje is snachts overleden jongste stond erbij heeft alles meegemaakt hij heft toen tijdje alleen gestaan gingtoen vaker naar stal hij heeft altijd erg aan mij gehangen dus geen grote ramp. vriendin heeft toen jaarling hengst gekocht en die kwam erbij te staan ging helaas niet goed en na klein half jaartje is zei wegegaan mijn paard keek niet op of om toen ie weg was. toen heb ik er een jarling bijgekocht(had ik al langer opt oog) en die staat er nu bij

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:58

Toen vorig jaar 1 van de 2 paarden moest worden ingeslapen, heb ik eerst bij een handelaar uit ons dorp gevraagd of we eventueel tijdelijk een paardje bij hem mochten lenen.
Dat was geen probleem (hij hoopte er natuurlijk op dat we het dier misschien zouden kopen).
Uiteindelijk is het anders gelopen en hebben we een ander paard erbij gezet.
Helaas klikt dit niet en gaan we nu, na een jaar opnieuw op zoek naar een ander maatje.
Vervelend, omdat we ook nu dus een nieuwe plaats voor het andere paard moeten zoeken, want we hebben geen plek voor 3 paarden.

Ik denk echter, dat als de nood aan de man is, ik ook bij de manege waar mijn dochtertje rijdt zou kunnen vragen. Daar staan een paar van die hele oude manegepaardjes, die soms een tijdje de wei op mogen, maar ze hebben er ook jongere, zelf gefokte die nog niet ingereden zijn.

Zou ook dat een probleem zijn, dan zou ik, denk ik, ergens heel goedkoop ergens een shetlander vandaan halen. Die nemen niet zo veel plaats in beslag, als er dan later een 3e, groter rijpaard bij zou komen.

bijoekimmie

Re: wat als je 2 paarden hebt en 1 komt te overlijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:13

Ik heb dat een paar jaar geleden ook gehad, mijn pony heeft geen afscheid kunnen nemen van mn shet omdat hij ingeslapen werd in de kliniek. Ik heb het 3 weken aangekeken en vond het zielig voor haar en heb toen uit de krant een shetlander erbij gekocht , was een heel snel besluit maar gelukkig nooit geen spijt van gehad.
Blijven lastige dingen vind ik.