[IM] Paard afscheid laten nemen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Afscheid laten nemen?

Niet doen, geen goede ervaring.
2 (3%)
Niet doen.
1 (1%)
Wel doen, goede ervaring.
27 (42%)
Wel doen.
34 (53%)

Totaal aantal stemmen: 64

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Paard afscheid laten nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:54

een verstandige beslissing :j heel veel sterkte morgen!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:06

Moderatoropmerking:
Mensen, laten we het aub netjes houden. IM is een beladen en emotioneel deel van Bokt en het is fijn als iedereen dan een beetje rekening houdt met elkaars gevoelens.
Bedankt.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 21:10

Nevell heeft afscheid genomen. Hij rook een beetje aan haar en toen ging hij even gras eten en toen weer even snuffelen en zo ging het even door. Toen hij haar hoofd zag bleef hij daar wel wat langer. Toen gaf hij aan dat hij klaar was en ben ik weg gegaan. Hij deed het heel netjes zelfs geen voetje er tegen ofzo iets, hij wist het gewoon. Ik heb het gefilmt dat vond ik wel een mooie herindering.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:13

Sterkte hoor!

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:59

Goede keus geweest. En voor jezelf ook om het toch een beetje af te sluiten en een plekje te geven.
Sterkte

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 08:46

zou ik ook zeker doen.
En idd, afscheid nemen van een dier kan je emotioneel maken en dan kun je uitspraken doen die anders vallen voor sommige mensen, een beetje begrip zou wel fijn zijn.

Sterkte met het verwerken van het verlies!

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:19

3 maanden geleden heb ik één van mijn paarden in moeten laten slapen. Mijn andere paard heeft het gezien vanuit stal (kon niet anders) en is compleet geflipt. Ik heb geprobeerd hem even te laten ruiken aan mijn overleden paard, maar hij ging helemaal uit zijn plaat en heb hem snel daar weggehaald.

Paarden voelen geen 'verdriet' zoals wij dat kennen. Hij zal wel in de smiezen hebben dat het andere paard weg is, maar 'missen' zoals wij dat doen, is er niet bij.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:24

jeetje il moest even slikken maar in het wild nemen ze ook afscheid als ze dat kunnen kunnen.Mijn mening is dat je het heel goed hebt gedaan.
ik wens je nog heel veel sterkte met het verlies :(:)

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:28

het spijt me heel erg maar de reactie van die ongevoleige meid vind ik zeer onsmakend dat wou ik nog even zeggen.Jeetje ze komt hier om haar verdriet te delen en dan zoiets nou jaa...Geen woorden voor. :(

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 18:30

Iedereen bedankt!

liesjecryos dat dacht ik dus inderdaad ook. Maar zoiets hoeft ze niet tegen mij te zeggen hoor dan kan ze ook een reactie terug verwachten.

prissie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:34

Ik denk dat je het wel moet doen. Ze merken het wel van elkaar..sterkte ermee..

prinsfasco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:37

Toen ik 1 van mijn 5 paarden in moest laten slapen, is dit aan de weg kant gebeurd. De andere 4 paarden stonden aan het hek toen het gebeurde, ze hebben alles gezien. Wanneer de DA zei dat ze echt overleden was, liepen de andere 4 paarden weg uit de hoek waar mijn merrie in geslapen was. Het was best een mooi gezicht hoe ze dat deden. Ik ben dus voor afscheid nemen.

Heel veel sterkte met het verlies.

horselover7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:37

pieteritus schreef:
3 maanden geleden heb ik één van mijn paarden in moeten laten slapen. Mijn andere paard heeft het gezien vanuit stal (kon niet anders) en is compleet geflipt. Ik heb geprobeerd hem even te laten ruiken aan mijn overleden paard, maar hij ging helemaal uit zijn plaat en heb hem snel daar weggehaald.

Paarden voelen geen 'verdriet' zoals wij dat kennen. Hij zal wel in de smiezen hebben dat het andere paard weg is, maar 'missen' zoals wij dat doen, is er niet bij.

bij ons op stal is onlangs ook een paard overleden, en zijn maatje heeft hier best veel verdriet om gehad geloof ik.
hij was een paar weken een heel down, uitendelijk heeft hij vriendschap gesloten met haar veulen van vorig jaar.
dus ik denk wel degelijk dat paarden dit voelen.
dit paard had ook geen afscheid genomen oid.

TS: fijn dat het allemaal goed en rustig is verlopen. sterkte nog!