Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
moniquebosch schreef:Vienna2007 schreef:Houd er wel rekening mee, dat veel crematoria je paard eerst in stukken moeten zagen, omdat het paard anders niet in de oven past!
Dit moet volgens mij oa bij die uit Rotterdam.
Of het moet inmiddels veranderd zijn.
is nog steeds zo hoor.
Ilsemarie schreef:Het word tijd dat zoiets ook in Groningen komthet is allemaal zover weg, dat is ook wat het voor mij straks zo duur maakt! Aangezien m'n pony zo'n beetje in het noordoostelijkste puntje van de provincie groningen staat (hij staat haast met 1 voet in de Dollard
) Het cremeren zelf van zo'n gratenpakhuis kost niet zoveel, dat valt allemaal nog wel te overzien, maar de reis/transportkosten dat word echt een duur geintje. Hij is het allemaal dubbel en dwars waard maar dat vind ik toch wel een klein beetje erg.
moniquebosch schreef:Shires en Belgen kunnen er in zijn geheel in.
Van de week zal ik foto's neerzetten.
Is echt bizar die oven.
Ik ben een tijd geleden ook bij westerhout geweest en het ziet er zeker super uit daar.
Maar de oven is wel een stuk kleiner in westerhout.
Ilsemarie schreef:Het word tijd dat zoiets ook in Groningen komthet is allemaal zover weg, dat is ook wat het voor mij straks zo duur maakt! Aangezien m'n pony zo'n beetje in het noordoostelijkste puntje van de provincie groningen staat (hij staat haast met 1 voet in de Dollard
) Het cremeren zelf van zo'n gratenpakhuis kost niet zoveel, dat valt allemaal nog wel te overzien, maar de reis/transportkosten dat word echt een duur geintje. Hij is het allemaal dubbel en dwars waard maar dat vind ik toch wel een klein beetje erg.
Niezel schreef:Ilsemarie schreef:Het word tijd dat zoiets ook in Groningen komthet is allemaal zover weg, dat is ook wat het voor mij straks zo duur maakt! Aangezien m'n pony zo'n beetje in het noordoostelijkste puntje van de provincie groningen staat (hij staat haast met 1 voet in de Dollard
Is het geen optie om eens te kijken naar bij jullie net over de grens in Duitsland?
Zwerfkei schreef:Hallo,
Het crematorium in Beverwijk (Westerhout) is het eerste en tot nu toe enige bedrijf waar paarden in zijn geheel gecremeerd kunnen worden. Een prachtig complex met een goede omgang met mens en dier. Kijk voor een informatieve korte film naar:
http://www.youtube.com/watch?v=ghQasvKMDpI
(LET OP: Beelden van een dood paard, dat in een oven gereden wordt, en gecremeerd wordt.)
In overige crematoria verbranden ze de paarden in stukken (kettingzaag), omdat de grootte van de oven een paard in zijn geheel niet aan kan.
Wat betreft het juiste as: bij huisdierencrematoria leggen ze een aantal dieren in een oven. De 'vloer' is afgebakend met loden strips. Zo weet men ongeveer waar met moet as moet scheppen. Je krijgt een deel van je dier mee, maar er zitten ook asresten van andere dieren bij. Wil je echt alleen jouw dier? Dan zul je een hele oven moeten 'betalen'. Prive-verbranding als het ware.
Hoe dit bij paarden gaat weet ik niet. Denk dat een paard in stukken, in zn eentje in de oven moet.
Vergeet niet dat er enorm veel as overblijft en dit niet in een nette urn past! Je zult een deel achterlaten.