We veel, heel veel gedaan en geprobeerd.... Maar hij was het ook absoluut allemaal waard Hij was nog zo jong en wilde nog zo graag! Ik ben blij dat we het allemaal geprobeerd hebben en heb ondanks alles toch elke keer dat ik bij hem was van hem kunnen genieten
Patsab
Geplaatst: 02-07-10 12:34
Richtje, meid heel veel sterkte met dit verdriet, zoals iedereen zegt, je hebt hem alle kansen en mogelijkheden van de wereld en meer gegeven!
Ik heb alleen maar respect voor je... Heel veel sterkte, je hebt een juiste beslissing gemaakt. Je hebt hem alles van de wereld gegeven wat hij verdiende om hoop te krijgen...
Sterkte!
Gulpje
Geplaatst: 02-07-10 12:36
Wat een verdriet....ik hoop dat het je enigzins troost geeft dat je keihard je best hebt gedaan om hem toch een goed leven te geven. Toch heel veel sterkte met het verwerken!
heel erg veel sterkte met het verlies van jou bijzondere en mooie paard,je hebt alles gedaan wat in je vermogen lag,en veel respect voor jou dat je de juiste beslissing hebt genomen,al zal het gemis heel erg zijn,maar ik weet zeker dat hij je dankbaar is.hij heeft geen pijn meer.ik wens je nogmaals heel veel sterkte met dit hele grote verlies.
Voor de mensen die het verhaal niet kennen, het verhaal in het kort.
Ruim 2 jaar geleden was hij onder het zadel 'net niet helemaal goed'. Na heel veel onderzoeken bleek er een blessure in de ondervoet te zitten. Speciaal beslag, een half jaar boxrust en minder dan 25% kans op herstel. In het opbouwen was hij elke keer na 2/3 dagen slecht. Weer heel veel onderzoeken verder werd ik door de kliniek gebeld, ook een blessure in de nek, met twee opties: Nek inspuiten, op een risicovolle plek dus met kans op verlamming of direct in laten slapen, hij had te veel pijn. Nek ingespoten en in eerste instantie wekelijks terug naar de kliniek voor manuele therapie en hij knapte bijzonder goed op. Afgebouwd naar eens in de 6 weken behandelen en zelfs de startkaart aangevraagd, hij was B-klaar. Toen ging het sneeuwen en kwam hij stil te staan... Verhuisd naar een stal met binnenbak maar we kregen hem niet meer fijn in het opbouwen. Dus weer terug naar wekelijks/twee-wekelijks manuele therapie. Ook dit hielp niet voldoende en er bleek een nieuwe blessure in de ondervoet te zitten. Ingespoten, 3 weken boxrust en heel voorzichtig weer opbouwen. Bij de volgende controle waren zowel nek als voet weer heel slecht....
Conclusie: We houden hem zonder te behandelen nooit langer dan 3 weken 'goed', verder trainen dan een B-/L-niveau zal je ook met elke paar weken behandelen en inspuiten niet meer redden. Na 2 jaar vechten en eens in de week maar maximaal eens in de 6 weken naar de kliniek, en met een paard dat heel graag door wil vechten, is dat een hele zure conclusie. Maar we weten ook dat we alles hebben gedaan wat mogelijk was, het zat er gewoon echt niet meer in.