floorDaan schreef:Ja, de reden dat we kiezen voor de slager... Ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen, beetje moeilijk om te typen en er zullen altijd dubbele meningen over blijven maar hier staan we echt achter. Ik heb mijn vorige paardje (33) in laten slapen, zij was echt op, helemaal op. Dat zag je gewoon, zij ging rustig liggen in het weiland en bij de eerste verdoving was ze al bijna dood, dat ging allemaal heel rustig, als eigenaar erg fijn om te zien dat je paardje er vrede mee heeft. Daan is in zijn kop nog jong & vrolijk, hete enige probleem is dat zijn benen niet 'meewerken', jonge paarden kunnen gaan 'tegenvechten', echt tegenstribbellen en 'niet dood willen'. Dat is een verschrikkelijk gezicht als eigenaar en voor het paard ook een ramp, dan word het een cirkel van bijspuiten, vechten, niet dood willen, proberen te blijven staan en dan zie je dat je langzaam je paard iets aandoet waartegen hij niet kan vechten, dan zie je je paard verliezen, soms vallen ze dan hard, en soms zijn ze het er echt 'niet mee eens'. Dan zie je dat je je paard iets aandoet wat hij absoluut niet wil. Als eigenaar lijkt inslapen beter omdat je dan 'rustig' afscheid kan nemen, maar voor je paard is dit (ALS hij gaat tegenstribbellen, wat ECHT NIET altijd het geval is) ook verschrikkelijk. De slager gaan we 's morgens vroeg naartoe. Het is daar dan nog 'schoon'. We lopen netjes met hem naar binnen en binnen 1/100 is hij dood, hij heeft zelf dan niets door, alleen als eigenaar vergeet je de doffe klap en het zien van je paard, liggend, kappot en gebroken op de grond nooit. Maar ik kies liever voor Daan, Daan is echt een vechter en ik denk niet dat als hij een spuitje krijgt netjes gaat liggen, ik denk dat in Daans geval 'afschieten' beter is. Hoe rot het ook is om het te zien / horen. Maar het is niet dat slachten goed of slecht is, het is per paard heel verschillend. Maar ik wil niet toekijken hoe Daan verliest tijdens een elle lang durent gevecht tegen de dood.
Heel veel dank voor alle lieve reacties. Ik ga deze week heel veel bij hem zijn, wsl. gebeurt het aanstaande vrijdag al... Ik word nu al gek als ik eraan denk!
Liefs
Voor je paardje is dat dan de beste keuze
sterkte!