[IM] Alsnog afscheid gaan nemen van onze lieve Daan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 18:05

kimmie261 schreef:
lieve schat,je moet je niet verdedigen voor slager of inslapen,het is al moeilijk genoeg....

je hebt gewoon gelijk,ik heb hier meerdere paarden en ook 1 die een tijdbom is,en ook hij gaat naar en slager,gewoonweg omdat je met 3 man aan hem moet hangen,pramen op enz,om een prikje te geven,dit gevecht wil ik hem al helemaal niet aandoen vlak voordat hij moet sterven...

dood gaan ze in alle 2 de gevallen,daar is geen ontkomen aan,en voor het ene paard is inslapen fijn,en voor een ander paard is een schot heel fijn...

je doet het juiste,je staat erachter,en het is al moeilijk genoeg te beslissen over leven en dood bij een jong dier wat nog zo goed is in het koppie...

vind het wel heel knap dat je deze beslissing in belang van het paard maakt...dat maakt je echt een super baasje...

Dankjewel, ik weet dat dit voor Daan het beste is. Het moet gewoon, het is niet anders, maar dood is doodgewoon. Hoe moeilijk dat ook is! Bedankt voor je reactie, heel lief!

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:35

floorDaan schreef:
Ja, de reden dat we kiezen voor de slager... Ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen, beetje moeilijk om te typen en er zullen altijd dubbele meningen over blijven maar hier staan we echt achter. Ik heb mijn vorige paardje (33) in laten slapen, zij was echt op, helemaal op. Dat zag je gewoon, zij ging rustig liggen in het weiland en bij de eerste verdoving was ze al bijna dood, dat ging allemaal heel rustig, als eigenaar erg fijn om te zien dat je paardje er vrede mee heeft. Daan is in zijn kop nog jong & vrolijk, hete enige probleem is dat zijn benen niet 'meewerken', jonge paarden kunnen gaan 'tegenvechten', echt tegenstribbellen en 'niet dood willen'. Dat is een verschrikkelijk gezicht als eigenaar en voor het paard ook een ramp, dan word het een cirkel van bijspuiten, vechten, niet dood willen, proberen te blijven staan en dan zie je dat je langzaam je paard iets aandoet waartegen hij niet kan vechten, dan zie je je paard verliezen, soms vallen ze dan hard, en soms zijn ze het er echt 'niet mee eens'. Dan zie je dat je je paard iets aandoet wat hij absoluut niet wil. Als eigenaar lijkt inslapen beter omdat je dan 'rustig' afscheid kan nemen, maar voor je paard is dit (ALS hij gaat tegenstribbellen, wat ECHT NIET altijd het geval is) ook verschrikkelijk. De slager gaan we 's morgens vroeg naartoe. Het is daar dan nog 'schoon'. We lopen netjes met hem naar binnen en binnen 1/100 is hij dood, hij heeft zelf dan niets door, alleen als eigenaar vergeet je de doffe klap en het zien van je paard, liggend, kappot en gebroken op de grond nooit. Maar ik kies liever voor Daan, Daan is echt een vechter en ik denk niet dat als hij een spuitje krijgt netjes gaat liggen, ik denk dat in Daans geval 'afschieten' beter is. Hoe rot het ook is om het te zien / horen. Maar het is niet dat slachten goed of slecht is, het is per paard heel verschillend. Maar ik wil niet toekijken hoe Daan verliest tijdens een elle lang durent gevecht tegen de dood.

Heel veel dank voor alle lieve reacties. Ik ga deze week heel veel bij hem zijn, wsl. gebeurt het aanstaande vrijdag al... Ik word nu al gek als ik eraan denk!

Liefs

Voor je paardje is dat dan de beste keuze

sterkte!

SANNExREBEL

Re: Alsnog afscheid gaan nemen van onze lieve Daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:41

Je neemt een onwijs dapper , maar ik weet ook een onwijs moeilijk besluit .

Je hoeft je mening hier niet te verdedigen , alhoewel ik vind dat jij zeker de juiste keuze maakt voor jou`n mannetje .

Sterkte , heel veel sterkte .
En geniet nog van de paar laatste momenten samen !

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:51

Wat moet dit erg voor je zijn, zoiets kleins en dan krijg je dit..
Vind het ook wel een goede keuze, van de slager. Snap wel dat je dit liever hebt voor je paard dan dat je hem moet zien al vechtend moet zien eindigen..
Sterkte ermee :(:)

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:06

Je hebt het mooi geschreven. Je maakt de juiste beslissing in het belang van je paard.
Heel veel sterkte gewenst, geniet nog even van je mooie paardje! Y;(

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 20:05

Iedereen bedankt voor de lieve reacties! Het klinkt heel raar maar het is fjn om te horen dat mensen het met je eens zijn, dat er meer mensen zijn die achter je besluit staan, al is het maar via internet, het geeft een veilig gevoel.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:42

Jij weet wat het beste is voor je paardje!
Dus tuurlijk staan we daar achter!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:49

Heel veel sterkte, heel triest voor jullie maar je hebt een eerlijke keuze gemaakt...

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:55

Ik vind het knap dat je de keuze hebt gemaakt in het belang van je paard!

Geniet nog van de laatste momenten met Daan.
heel veel sterkte!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:56

VVDD > IM

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:03

Heel veel sterkte meid, moeilijk is het altijd, maar hou in gedachten dat je deze keuze maakt juist omdat je zoveel om hem geeft.

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 21:20

Ja dat doe ik zeker, word alleen wel een heftige dag, en ook nog een afspaak gemaakt op vrijdag de 13e.... :S

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:25

veel sterkte dappere keuze :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:26

Als je een schouder nodig hebt mag je me altijd pb-en. Zorg dat je mensen om je heen hebt die om je geven, maar ook alleen die mensen die jij erbij wilt hebben.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:55

ik vind het heel dapper van je dat je kiest voor je paard!! Voor een jong en verder gezond paard vind ik de slager ook de beste manier, hij dan in 1x weg.
Heel veel sterkte de komende tijd

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 22:22

sonjim schreef:
Als je een schouder nodig hebt mag je me altijd pb-en. Zorg dat je mensen om je heen hebt die om je geven, maar ook alleen die mensen die jij erbij wilt hebben.

Bedankt! Ik ga samen met een hele goede vriend hem wegbrengen. De laatste 3,5 jaren hebben we Daan echt samen verzorgt, zijn altijd samen naar de kliniek geweest enzo. Hij blijft er gelukkig ook bij. Ik merk wel dat hoe meer ik er over praat hoe meer het echt tot je door dringt en dan kan ik me ook wel echt bedenken dat ik het doe voor Daan en dat het echt moet voor hem. En vrijdagavond gewoon lekker de hele avond op stal zijn en proberen zoveel mogelijk te genieten, denken aan alle mooie momenten met Daan & natuurlijk ook hem verschrikkelijk missen. Ik ben wel 'blij' als ik weet dat hij vrijdag eindelijk van al zijn pijn af is. Dat geeft een beetje steun. En natuurlijk al jullie lieve reacties ook!

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:34

De slager is een mooie manier om te gaan voor een paard. Wij hebben ons paardje ook zo laten gaan. Zelf weggebracht in zijn eigen trailer. Er bij gebleven tot het eind. Jasper was de rust zelve en ondanks het verdriet, bleven mijn man en ik achter met een gevoel "zo was het goed".
Dat gevoel wens ik jou ook toe en ook heel veel sterkte!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:39

ik heb respect voor je keuze(ik zou er zelf niet voor kiezen maar dat is nu niet aan de orde)
Ik heb het het je te doen....prachtig paard...even in je profiel gekeken.
Je hebt alles geprobeert,het mag niet zo zijn...triest,maar het is niet anders.
Moeilijke maar juiste beslissing!
Heel veel sterkte ermee!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:40

Ik vind het ook erg knap van je dat je de beslissing neemt ik denk ook echt dat het de allebeste keuze is die je kunt maken.

Even over het slager/inslapen verhaal ik wil je niet van gedachten veranderen hoor maar dat tegenstribbelen hoeft helemaal echt niet met inslapen.
Ik heb mijn pony van 7 laten inslapen en mijn dierenarts geeft een overdosis narcose waardoor ze niet tegen kunnen gaan stribbelen omdat ze gewoon wegvallen en in narcose gaan er komt geen fatale spuit aan te pas.
Ik zou het zo nooit meer anders doen het ging zo vredig.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:41

Aan de vrijdag te horen, breng je 'm bij van Veen in Nijkerk?
Mocht dat zo zijn, kan ik je alleen een hart onder de riem steken dat dit een man is met een hart van goud en je je beestje écht met een gerust hart aan hem over kunt laten..
Nogmaals sterkte

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 22:43

Tooske schreef:
Ik vind het ook erg knap van je dat je de beslissing neemt ik denk ook echt dat het de allebeste keuze is die je kunt maken.

Even over het slager/inslapen verhaal ik wil je niet van gedachten veranderen hoor maar dat tegenstribbelen hoeft helemaal echt niet met inslapen.
Ik heb mijn pony van 7 laten inslapen en mijn dierenarts geeft een overdosis narcose waardoor ze niet tegen kunnen gaan stribbelen omdat ze gewoon wegvallen en in narcose gaan er komt geen fatale spuit aan te pas.
Ik zou het zo nooit meer anders doen het ging zo vredig.

Ja, ik heb zelf ook alleen maar goede ervaringen met in laten slapen, maar omdat Daan zo'n knokker is ben ik bang dat het dit keer wel mis gaat. Ik hoop gewoon dat ik voor Daan het beste doe en het is en blijft gewoon K*T... Wel fijn dat jij een goede ervaring hebt met in laten slapen bij een jong paard, altijd beter dan een groot gevecht.

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 22:44

_rosita_ schreef:
Aan de vrijdag te horen, breng je 'm bij van Veen in Nijkerk?
Mocht dat zo zijn, kan ik je alleen een hart onder de riem steken dat dit een man is met een hart van goud en je je beestje écht met een gerust hart aan hem over kunt laten..
Nogmaals sterkte

Ja, hij gaat naar niemand anders dan van Veen! Dat was echt mijn belangrijkste 'wens'. Ondanks de situatie een geweldige man, vriendelijk, oprecht & eerlijk.

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 22:46

Jasper schreef:
De slager is een mooie manier om te gaan voor een paard. Wij hebben ons paardje ook zo laten gaan. Zelf weggebracht in zijn eigen trailer. Er bij gebleven tot het eind. Jasper was de rust zelve en ondanks het verdriet, bleven mijn man en ik achter met een gevoel "zo was het goed".
Dat gevoel wens ik jou ook toe en ook heel veel sterkte!

'mooi' dat je dit kunt hebben, ik had dit wel bij mijn vorige paardje, maar die was ook al echt oud (33), denk dat ik er bij Daan meer moeite mee ga hebben maar ik hoop dat het 'goed' voelt.

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:48

Heel veel sterkte meisje!!

Sterkte met het afscheid nemen van je paardje.
Het zal een moeilijke dag worden... :(:)
Ik heb mijn vorige paard ook in moeten laten slapen, hij had een lekkende hartklep, verschrikkelijk vond ik het, maar er was geen andere optie meer, dan moet je kiezen voor je paard en dat doe je met deze beslissing.
Moedig meid!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:59

He Floor, wat hoor ik nu?
Wat naar zeg.

Ik vind het goed dat jullie de beslissing hebben genomen, maar het gaat een moeilijke tijd worden. Geniet nog van de laatste dagen met hem.

Hoe hard de slager ook klinkt, het valt erg mee. Voor zover dat kan natuurlijk.

Ik hoop je snel weer een keer te zien.

XXX