[IM] Berend onze trouwe viervoeter..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Berend onze trouwe viervoeter..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:12

Wat ongelofelijk triets zeg. :(:)
Ik denk dat je paard je echt enorm dankbaar is dat jij de beslissing maakt die hij niet kan nemen.
Ik wens je oprecht heel veel sterkte.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:18

Wat een triest verhaal, wat een triest einde zo, zonde!
Heel veel sterkte vandaag!

ZappaSupreme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:58

We gaan em zo missen!! ;( Lieve Beertje.. Me lieve vriendje..

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 18:51

dit is de zwaarste dag van mn leven tot nu toe..

Afbeelding

voor het laatst nog even samen mijn beste vriend..

Berend is negen jaar geworden. Triest was het vandaag in al die regen.. kappen met zijn benen en zijn ogen heeft hij niet meer dicht gedaan. Hij was gewoon zo druk en zo kwaad ik voel me het slechtste mens op aarde.. hij wou nog helemaal niet dood. hij wou het gewoon niet. mijn trouwe viervoeter ligt nu buiten in de regen onder een stuk zijl..we gaan jou erg missen jongen.. het spijt me zo ik hoop dat je me dit zal vergeven.. het spijt me zo verschrikkelijk..

Het is allemaal erger dan ik me had voorgesteld, nu is het echt ik ben mn maatje kwijt. Ik realiseerde het me pas echt toen hij neerviel op de grond.. en hij wou echt niet hij wou niet eens gaan liggen maar het kon niet anders.. ik voel me zo ontzettend schuldig ik heb nog geen idee hoe ik dit moet gaan verwerken.

je bent in mn hart mijn vriend, ik zal altijd aan je denken. we gaan je nooit maar dan ook nooit vergeten..

23-02-2000 / 05-10-2009..

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:57

Ik heb je verhaal gelezen.
Jij hoeft je echt nergens schuldig over te voelen.
Je hebt voor hem gekozen. Je bent niet egoistisch geweest omdat je hem niet kan missen. Nee je hebt ervoor gekozen hem te laten gaan omdat je wist dat hij nu alleen maar pijn zou houden.
Ik vond het juist heel knap dat je deze beslissing hebt gemaakt.

Ik wens je heel veel sterkte, wat zul je dit schitterende paard gaan missen!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:09

Heel veel sterkte met het verlies van je grote zwarte vriend. Je kon ook niet anders dan deze keuze maken. Misschien dattie inderdaad geestelijk nog wel wilde maar je gaf in vorige posts zelf ook al aan dat hij lichamelijk snel achteruit ging, je hebt hem op een goed moment laten gaan. Nu eerst maar eens flink uithuilen :(:)

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:09

De hemel was verdrietig toen wij op de vijfde afscheid moesten nemen van onze lieverds...
Daarom was het weer zo rot... en is het nu nog steeds rot =( maar het gemis wordt er niet minder om

Heel veel sterkte :(:) de komende tijd enzo,

xxx

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 18:10

jij ook heeel veel sterkte.. tsjonge.. ja de engelen boven huilen nog steeds..

het is wel fijn dat niet iedereen zo vrolijk is en dat iedereen een beetje sipjes is vanwegen het weer.. vanmiddag kwamen de tranen weer even, wat mis ik mijn jongen vreselijk!!!!! en dan krijg je ook nog eens op de pensioenstal waar je staat dat mensen zitten te azen op jou stal! waar jou maat in stond! nou dat gaat dus echt nog niet gebeuren, de boer houdt onze stal nog gewoon voor ons. totdat we het verwerkt hebben en waarschijnlijk voor een ander paard gaan kijken.

Erg is dat dat mensen niet eens aan de dood van iemand paard denken en wat voor n verdriet iemand daarvan kan hebben, nee het gaat gewoon van oh dat paard is weg oh dan kan ik wel in die stal want die vind ik wel fijn. erg jammer.

Berend ik hou van je voor altijd mijn jongen..

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:54

jeetje wat heb je toch een tactloze mensen,hoe haal je het in je hoofd om gelijk al op een stal te azen.terwijl jullie verdriet nog zo erg is.afschuwelijk zulke mensen,laat in ieder geval je tranen de vrije loop.want het hoort bij het verwerken.het is zo logisch dat je hem zo mist.het was een prachtig paard,met een erg lieve uitstraling.ik hoop dat je het ooit een plaatsje kan geven.maar hij was ook veels te jong.maar jong of oud het maakt niet uit,het blijft altijd erg om zo,n goede vriend te verliezen,nogmaals van mijn kant ontzettend veel sterkte.dikke knuff.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:29

Wat een rotdag!

Wat een mooi paard! Zonde!

Heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies :(:).

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 20:35

wat mis ik mijn trouwe vriend... ;( zelfs mn andere paardje is er de laatste dagen helemaal opgefokt van geweest, zou ze het weten? zou ze het voelen... met nu een leeg stalletje naast dr... het is zonde..

Elke keer kijk ik naar boven en dan kan ik het nog steeds niet geloven, ik heb wel een hele mooi ster aan de hemel ontdekt die heeeeeeeel fel is.. ik kijk ernaar en zeg m dat ik m zo erg mis..

voor altijd in mijn hart mijn lieve Berend!

femke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:53

Ik heb je hele verhaal gelezen, ik krijg gewoon tranen in mn ogen.
Ik leef echt met je mee!

Heel veel sterkte de komende tijd! :(:)

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 10:12

heel erg bedankt.. ! |(

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:54

Jahnita!

Wat enorm verschrikkelijk! Had het al even gezegd, maar na dit verhaal kan ik het me nog meer inbeelden. Je weet het zo mooi te beschrijven, echt n hel lijkt het me! ;( Weet je nog alle leuke kampen die we met hem hebben meegemaakt! En met de grote dag, hoe trots hij dan wel niet liep in de grote stoet. Het was een geweldig beest...Ik leef met je mee, echt. Sterkte dr mee, en nu maar veel aandacht & troost zoeken bij Wish...Die zal het ook nodig hebben... :(:)

Groetjes Maria

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 10:37

aaah jaaaaaa... alle mooie dingen die we met m hebben mee mogen maken, ik ga het nooit vergeten! het is zo onwerkelijk he dat hij er gewoon niet meer is. Het kan gewoon zo snel gaan, gewoon zo ineens dat is gewoon onbeschrijfelijk. Ik heb nooit geweten hoe het voelde om iemand te verliezen en zeker niet op deze manier, gewoon door zoiets waar je eigenlijk nooit van hoord, gewoon iets waarvan je nooit zou verwachten dat het jou zal overkomen.. maar nu weet ik dat alles gewoon zo dichtbij is en dat is verschrikkelijk.

Berend hihi ja hij was altijd de macho he.. haha zette hij helemaal zijn nek erop en showen maar, hij deed altijd zo zijn best, hij deed altijd alles met plezier en wou je nooit teleurstellen, hij heeft zo zijn best gedaan is zijn leven om ook ons gelukkig te maken. Hij heeft ook heel veel pech gehad in zijn leven, hij heeft altijd gevochten in het leven maar uiteindelijk heeft het leven hem nog steeds geen kans gegunt en was het genoeg ;( ;(

hij was echt een vriend van iedereen, het was onbegrijpelijk hoe geweldig hij wel niet was.. we missen je jongen, je bent hier in ons hart! en iedereen zal aan jou blijven denken dat weet ik nu.

Vanochtend dan.. mijn moeder had heel erg veel haast want mijn zus is hoogzwanger maar heeft nog geen weeén en vanochtend zijn haar vliezen gebroken dus mijn moeder wou zo snel mogelijk naar haar toe! ze zei: jahnita jij doet Berend he!!!!!!!! en toen ineens zei ze ohhhhneeee ohhneeee.. ik werd er echt n beetje kwaad om.. maar dat is dus ook gewoon omdat het zo onwerkelijk is dat hij er niet meer is, het was zo gewoon dat hij gewoon in ons leven was!

L1n

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:27

Wat verschrikkelijk om je paard op deze manier te moeten verliezen!
Zo oneerlijk dat hij nog maar zo jong was, maar zoveel pijn heeft gehad!
Ik vind het heel goed van je, dat je aan hem dacht en niet aan jezelf!
Maar verschrikkelijk dat ze meteen op die stal azen!
Vind het goed dat ze die stal leeg laten, tot jullie de beslissing nemen om een ander paard te nemen of niet!

Van je moeder is zo te begrijpen dat ze dat zei.
Ik had een kat 20 jaar lang, vervolgens moest ik hem laten inslapen (da's nu 6 jaar geleden).
Nu heb ik een andere kat, maar ik en m'n vader zeggen af en toe de naam van de overleden kat, zonder erbij na te denken.
Het zit er zo in, omdat je dagelijks voor Berend zorgde!

Maar geniet van de mooie herinneringen!!
Veel sterkte!! :(:)

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:55

Ik vindt het heel erg voor je. Veel sterkte toegewenst!!

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 17:05

heel erg bedankt... ik heb een tijdje terug nog een nieuw stuk over berend geschreven waar ik nu nog wel veel meer bij zou kunnen zetten.. het is gewoon ongelofelijk hoe erg ik je mis jongen, ik mis je meer dan ik ooit had gedacht.. als ik ook maar iets in mijn leven goed zou kunnen maken zou ik jou terug brengen naar waar je hoort, hier bij ons en dan niet alleen in het hart..
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=1194681