Dank jullie wel voor alle lieve berichtjes, ik ga hem zeker vreselijk missen,
Dutch heeft op 1 jarige leeftijd droes gehad. Hier is hij “normaal” doorgekomen en ook opgeknapt. Later is hij
vage klachten gaan ontwikkelen zoals koliek achtige klachten en heeft hij een karper rug ontwikkeld.
Nu hebben er wel verschillende artsen naar gekeken maar omdat de klachten vaag waren en hij altijd
weer goed herstelde en zich verder als een gezond paard ontwikkelde hebben we nooit kunnen bedenken dat het
mischien wel eens verslagen droes kon zijn.
Tot 6 weken geleden, hij had 40 graden koorts en hele zware bloed armoede. Ik heb hem toen gelijk naar de kliniek gebracht.
Daar zijn ze er achter gekomen dat hij een heel groot abces in zijn buik had zitten waarschijnlijk vergroeit aan zijn darmen.
Terug kijkend mogelijk dus verslagen droes.
Ik kreeg twee optie’s of hem in laten slapen of hem minimaal 6 weken lang elke dag Depocilline in zijn spieren te spuiten en
hopen dat we zo het abces onder controle konden krijgen.
Ik heb toen voor het laatste gekozen. Het was heel zwaar om hem elke dag weer die spuiten toe te dienen maar hij heeft mij er door
heen gesleept. Hij is zo ontzettend stoer geweest!!!
Maar het mocht niet helpen hij bleef pijn houden, dus het enigste wat ik nog voor hem kon doen was zijn rust geven…
Dat heb ik vandaag gedaan, hij is thuis op de wei heel rustig in geslapen.