[IM] Mijn lieve Yvanda is niet meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:46

Wat onwijs erg! En wat raar ook.. Meestal moet je daar ook nog eens extra voor betalen.. Dus zo ie zo al vreemd dat hij dit zomaar doet zonder overleg (niet dat die kosten uitmaken maar even om aan te geven waarom dit dan altijd in overleg gaat) Valt hem nog iets aan te rekenen?
Ik vind het zo erg voor je!!

catoo76

Re: Mijn lieve Yvanda is niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 17:07

ik betaalde een aanzienlijk bedrag per dag, en ik mocht haar in de eerste box neer zetten, ook wist hij dat ze niet zo lang buiten box ivm zomer exceem en de deken die ze om had, dit is in overleg geweest terwijl mijn andere merrie werd gescand.... en de dierenarts er notabene naast stond...

Ik ben leeg...... totaal verslagen.....

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:20

Meis, wat een verlies zeg, verschrikkelijk |(
Je bent je paardje kwijt door een grote fout van een ander, onvergeeflijk gewoon.
Ik wens je veel sterkte komende tijd :(:)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:23

wat ik me afvraag..van een wei worden ze niet spierbevangen..? maar hoefbevangen tenzij ze als een malle heeft lopen rennen en daarna stil is gezet op stal. Overigens hoop ik dat er inderdaad wel iets mee gedaan wordt. Dit moet niet nog eens kunnen gebeuren..

sterkte.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:26

Ik wens je heel veel sterkte met dit enorme verlies. Vreselijk om zo je maatje te verliezen.

catoo76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 20:19

Paarden kunnen WEL DEGELIJK spier bevangen worden van weide gang... dit is bij ons gebeurt en komt sporadisch voor op bepaalde percelen land, zo ook dat dit dus bij een stal genootje gebeurt is. graag wil ik dan ook het volgende even onder de aandacht brengen

ui gezondheidsdienst voor dieren- PAARD

Arypische Myopathie is een vrijwel altijd dodelijk verlopende spierziekte die vooral voorkomt bij paarden
die in het late najaar of vroege voorjaar dag en nacht buiten lopen zonder te worden bijgevoerd. Dankzij onderzoek (dr.Comelie Westerman) weten wij nu dat de ziekte wordt veroorzaakt door een acute verstoring van de vetstofwisseling in de spieren. De oorzaak daarvan is waarschijnlijk een gifstof die in de late herfst of het vroege voorjaar in of op het gras voorkomt. De ziekte komt maar sporadisch voor, maar als deze voorkomt in een bepaald perceel is het verloop dramatisch, gezien het grote aantal zieke en dode paarden. Zo zijn op een bedrijf in Duitsland in 1995 in de hefst 111 van de 115 paarden overleden; in Frankrijk 56 van de 67 (herfst 2002); en in België 14 van de 14 (herst 2000) In 2006 werden bij het internationale meldpunt van Atypische Myopathie van de Universiteit van Luik 45 gevallen gemeld. De sterfte door de ziekte is zeer hoog met bijna 90%.

Verschijnselen
De verschijnselen van de ziekte zijn plotselinge spierzwakte of spierstijfheid. De dieren weigeren te bewegen en blijven verkrampt staan of gaan plat liggen.
Het klinische beeld is te vergelijken met Maandagsziekte of Tying up. De dieren zijn ook benauwd en ademen te snel als gevolg van de aantasting van de tussenrib- en middenrifspieren.

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:21

Jeetje wat een "misverstand"niet te geloven,heel veel sterkte, :(:) .

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:32

Citaat:
Paarden kunnen WEL DEGELIJK spier bevangen worden van weide gang... dit is bij ons gebeurt en komt sporadisch voor op bepaalde percelen land, zo ook dat dit dus bij een stal genootje gebeurt is. graag wil ik dan ook het volgende even onder de aandacht brengen

ui gezondheidsdienst voor dieren- PAARD

Arypische Myopathie is een vrijwel altijd dodelijk verlopende spierziekte die vooral voorkomt bij paarden
die in het late najaar of vroege voorjaar dag en nacht buiten lopen zonder te worden bijgevoerd. Dankzij onderzoek (dr.Comelie Westerman) weten wij nu dat de ziekte wordt veroorzaakt door een acute verstoring van de vetstofwisseling in de spieren. De oorzaak daarvan is waarschijnlijk een gifstof die in de late herfst of het vroege voorjaar in of op het gras voorkomt. De ziekte komt maar sporadisch voor, maar als deze voorkomt in een bepaald perceel is het verloop dramatisch, gezien het grote aantal zieke en dode paarden. Zo zijn op een bedrijf in Duitsland in 1995 in de hefst 111 van de 115 paarden overleden; in Frankrijk 56 van de 67 (herfst 2002); en in België 14 van de 14 (herst 2000) In 2006 werden bij het internationale meldpunt van Atypische Myopathie van de Universiteit van Luik 45 gevallen gemeld. De sterfte door de ziekte is zeer hoog met bijna 90%

Goed dat je dit inderdaad onder de aandacht brengt..! Ik wist inderdaad niet dat het ook van de weidegang kon komen. Ik wist niet beter of het kwam door overmatige beweging en slechte cooling down.

Misschien dat je inderdaad andere fjorden eigenaren hier voor kan behoeden die hun paard hierheen willen brengen.
Het haalt je paardje niet terug maar je helpt inderdaad wel iemand anders net zon verschrikkelijk leed als bij jou te sparen.

catoo76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 20:38

daarom is het ook doorgespeeld naar de commissie van hengstenhouders, DIt KAN en MAG nooit meer gebeuren....

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:44

Veel sterkte met het verlies van je paardje!

Erg zuur als je je paardje weg brengt om haar te laten dekken en je krijgt haar zo terug. Mag hopen dat de hengstenhouder hier iets van leert, maar ja jij krijgt je paardje er niet meer mee terug.

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:18

ik wil je heel veel sterkte wensen.ik vind het een groffe fout van de hengstenhouder.en ik vind het heel knap dat je de energie kunt opbrengen.om andere mensen te vertellen over de oorzaak van het verlies van je paard.ik kan me heel erg goed voorstellen dat je hier kapot van bent.je allerbeste vriendin moet je door zo,n groffe fout missen.ik wens je nog heel veel sterkte,en ik leef erg met je mee.groetjes heidi

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:30

jeetje wat verschrikkelijk, heel veel sterkte Y;(

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:32

Wat vreselijk voor je! Gecondoleerd.
Dit is denk ik wel de mooiste fjord die ik ooit gezien heb :O
Maar even een blonT vraagje, wat is ''naar de hengst gaan''?

catoo76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 09:04

Ik heb haar laten dekken, ik wilde zo graag een mooi veulentje van haar.... over mooi paard gesproken ik heb graag nog een foto die ik met jullie wil delen, in een voor haar doen goede periode.. ik weet dat dit eigenlijk bij de foto's hoort maar ik hoop dat het voor een keertje door de vingers word gezien....

vandaag word ze opgehaald, gister heb ik haar foto geplastificeerd en op haar stal gehangen met het gedichtje erbij.. Nooit verwacht dat ik zo diep zou vallen maar het verlies doet zo'n pijn, het afscheid veelste vroeg.... zo is het de ene dag dat je hoop hebt en dat ik dacht.... "we redden het wel"en de volgende dag kon ze gewoon niet meer.... ik heb een filmpje gemaakt van haar laatste wandeling... en dat was na dat ze een flinke pijnstiller had gehad een half uur daarvoor, maar zelfs dat kon niet voorkomen dat ze echt niet meer kon lopen... Ik mis haar.... mijn hart is verscheurd tussen woede en verdriet...
Ik moet DOOR en ik moet vechten....ik heb nog 3 pony's maar het is zo LEEG als ik binnen kom.....heel raar.

Rust zacht mijn lieverdje.... lieve gekke vriendin... mijn fjordenkind..... Thess mist je ook vreselijk...

Untill We'll meet Again.. my LOVE Don't know WHEN don't know WHERE, but I'm sure we'll MEET again.... Untill then.... I'll ALWAYS love YOU

Afbeelding

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:06

Ach meis, wat een vreselijke fout zeg...
Je hebt de beste beslissing voor je maatje gemaakt, maar dit had nooit mogen gebeuren op deze manier.

Heel erg veel sterkte de komende tijd!

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:08

ach meisje toch!
ik wens je heel veel sterkte met dit grote verlies. het is niet eerlijk dat dit prachtige beestje maar zo kort heeft mogen leven!

Stekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:13

wat vreselijk... ;(
ik heb er geen woorden voor.. heel veel sterkte... :(:)

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:17

Jeetje meid wat een verhaal!! Echt verschrikkelijk! Heb helemaal kippevel ook gewoon omdat het ook nog eens komt door iemand anders! Je denk leuk volgend jaar een veulen en vervolgens ben je je paard kwijt! Heel veel sterkte!!

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:22

jee, zo erg!

Ze was nog zo jong! Veel sterkte met dit verlies! Ik weet hoe het voelt...

dikke knuffel :(:)

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:24

Heel veel sterkte!

Wat een tragische gebeurtenis; zonde van zo'n mooi paardje.

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:46

Heel veel sterkte met dit grote verlies.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:12

:oo Jezus Chantal :oo :oo :oo
wat erg, zit verdorie weer te janken |( van Cheyenne is nog erg vers, en nu jij...ongelooflijk!
heel veel sterkte voor jullie allemaal.
gelukkig heeft ze bij jou een super leven gehad,god wat een ellende allemaal met die paarden......ga je mee bloemschikken?

catoo76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 08:48

bloemschikken lijkt me inderdaad een goed idee.... Man ik had nooit verwacht dat het allemaal zo zou gaan....
en de tranen die maar blijven komen t is te gek voor woorden...
en dan ook maar bljven vechten tegen die hengstenhouder en de commissie en het stamboek, gelukkig heb ik een dijk van een man naast me staan.... want soms ,eigenlijk meestal kom ik niet eens meer uit mijn woorden...
en het blijft onbegrijpelijk dat je eerst nog hoop hebt en de dag erna NIETS.... Leegte.....

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:37

Jesus wat een verhaal en begrijp zoooo goed je leegte en verdriet.
Ben toch ook wel benieuwd naar de HH in dit verhaal wie dat is. En we staan je bij hoor, dit soort dingen mogen NOOIT meer gebeuren, je maakt niet voor niks afspraken lijkt me.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:38

Heel veel sterkte, een naar verhaal om door zo'n domme fout je lieveling te verliezen...........