[IM] Gesprek met je overleden paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bloem24

Re: Gesprek met je overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 18:26

Vandaag is ze bij mijn paardje geweest.
Volgens haar komt het helemaal goed met haar en kunnen we over een tijdje gewoon weer springen!
Wat een heerlijk nieuws!

Ze vond mijn paard echt een bitchie, en dat is ze ook haha maar wel ontzettend braaf en lief!

Over vorige paard zei ze nog dat ze ooit veulens heb gehad, helaas is het nooit gelukt dus die zijn bij haar in de paardenhemel!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:29

Dit is een mooi verhaal,mijn dochter ziet vaak onze overleden hond en daar praat ze dan tegen.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 18:41

Nadat die mevrouw naar mijn huidige paard had gekeken kwamen we nog terug op Nunique.
Bleek dat ze ook nog een kanker bij de baarmoeder had! Als die koliek niet was gekomen was ze wel aan de kanker dood gegaan.
Ook heeft zij 3 veulens gehad, 2 merries en 1 hengst.. helaas hebben ze niet geleefd. Nunique kon niet goed veulens krijgen!

Nou, zo kom je nog eens achter info!

herman001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:58

Hallo wat een mooi verhaal.
Ik heb ook zoiets mee gemaakt,ik had mijn paard verkocht en deze nam steeds contact met me op toen ze nog in leven was.
Ze vond het zo stom van me dat ik d'r had weggedaan ze was weken verdrietig,het werd zelf zo erg dat ze niet meer wilde leven dat is toch wel raar als je hoort dat een paard zelfmoord wil plegen.
Het is haar later ook gelukt gelukkig is ze nu heel gelukkig en heb ik nog wel eens contact met haar.
Veel sterkte met je nieuwe paardje.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 19:24

vandaag met mijn paard naar de kliniek geweest.. ze is genezen verklaard:D:D:D:D super blij! we mogen weer wat gaan beginnen..
Ook had ik het gevoel dat mijn overleden paard me gesteund heb, ze was gewoon bij me en ze steunde me omdat ik het best eng vond om slecht nieuws te krijgen.. ik heb ook het gevoel dat ze mijn paard een beetje begeleid.. mijn paard is 8 en nog erg speels en erg grappig..
Ben trots op me paardjes!

L1n

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:50

Wat een schitterend verhaal!!
En erg verbazingwekkend, dat je nog zoveel info kan krijgen van je oude paardje!
Wist helemaal niet dat dit ook met dieren kon, maar het tegendeel is bewezen!
Heel veel plezier met je nieuwe paard en bedankt dat je dit verhaal met ons wilde delen!

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 08:37

WOW
tranen in mijn ogen. Wat bijzonder zeg.
Ik ben mijn pony 3 maanden geleden verloren. En ik merk dat het tussen de relatie met een ander paard instaat. Ook tussen mij en haar dochter. Vind het heel moeilijk om een nieuwe relatie aan te gaan. Lijkt mij heel confronterend zoiets, maar wel super mooi.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 09:32

liezzie schreef:
WOW
tranen in mijn ogen. Wat bijzonder zeg.
Ik ben mijn pony 3 maanden geleden verloren. En ik merk dat het tussen de relatie met een ander paard instaat. Ook tussen mij en haar dochter. Vind het heel moeilijk om een nieuwe relatie aan te gaan. Lijkt mij heel confronterend zoiets, maar wel super mooi.

Vond het ook erg spannend om zoiets mee te maken, je gaat echt contact krijgen en straks hoor je dingen die je niet wilde horen.. maar mijn merrie heeft juist alleen maar goede dingen gezegd, dingen waar ik over na kon denken.. Na alle dingen die die mevrouw gezegd heeft valt alles op ze plaats en zo'n gesprek is zo bijzonder. Ik zou het je aanraden als je graag contact wilt maken..
Het ergste wat je eigenlijk kan doen is geen liefde geven naar je andere paard.. en ik gaf echt ál me liefde aan mijn paard.. bleek dat mijn gevoel te zijn! Ik gaf wel liefde, maar ik vergelijkte en ik dit deed en dat.. en nu pas kan ik gewoon van mijn paard genieten.. ik zit met trots te kijken als ze fijn buiten staat.. nu is nu en ik heb nu Lynn.. Nunique is er niet meer, en daar heb ik het vreselijk moeilijk mee maar leven gaat door en kijk eens wat voor leukert je nu hebt! Ga lekker genieten hoor!

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:52

Dankl je wel voor je woorden. Je hebt gelijk, ik moet lekker gaan genieten met wat ik nu heb. Nu is nu. Maar het valt mij niet mee. Het verdriet is heel erg groot. Ik vergelijk niet, want ik heb Savannah al 10 jaar. En Adelheid had ik bijna 13 jaar. Ik weet hoe ze is en ik hou van Savannah zoals ze is. Maar toch vind ik het heel moeilijk.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 10:57

liezzie schreef:
Dankl je wel voor je woorden. Je hebt gelijk, ik moet lekker gaan genieten met wat ik nu heb. Nu is nu. Maar het valt mij niet mee. Het verdriet is heel erg groot. Ik vergelijk niet, want ik heb Savannah al 10 jaar. En Adelheid had ik bijna 13 jaar. Ik weet hoe ze is en ik hou van Savannah zoals ze is. Maar toch vind ik het heel moeilijk.

Ja het is en blijft ook moeilijk! Ik heb het ook nog steeds erg moeilijk terwijl ze alweer bijna een jaartje dood is.. Maar je nieuwe paard ken er niks aan doen dat het andere paard overleden is.. ik heb eergister eindelijk de staart van nunique gewassen.. ik kon het eerst niet over me hart verkrijgen maar opeens was het moment dat ik dacht.. nu ga ik het doen!
Het was een stukje verwerking, klinkt raar maar zo voelde dat voor mij.
Ik weet na dit gesprek zoveel dingen en ik weet gewoon dat ze bij me is.. Na zo'n gesprek heb je helemaal geen schuldgevoelens of andere dingen..
Ik kan nog iedere dag om nunique huilen hoor, maar zij heeft gezegd dat ze dat niet wil.. ze wil mij niet steeds verdrietig zien! ze had ook gezegd van, ik ben toch bij je joyce.. je kunt me alleen niet zien!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 18:51

Zat me laatst eens te bedenken.. die mevrouw kreeg overal jeuk, maar zij was zeg maar het paard en ze kreeg jeuk bij haar hand.. als we in paardenlichaam denken is dat dus het been/hoef.
Dat met die singel dat ze haartjes verloor klopt maar nu ik er langer over na denkt is het zo dat Nunique helemaal niet tegen dat neopreen kon in peesbeschermers!
Daarom reed ik altijd met bandages..

Heleboel dingen worden duidelijk als ik er langer over nadenk..

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:44

Ik heb ook een reading gedaan, vond het ontzettend fijn. Stonden hele mooie dingen in :)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 19:48

Na 9 maanden heb ik de staart kunnen wassen en die mevrouw bij wie ik een reading had vertelde dat ze trots op me was.. Ze komt nog vaak bij haar langs.. lief paard!(L)

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:32

Zou je mij wat gegevens van die vrouw kunnen PBen?
T laat mij niet zo los namelijk.

Anniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:58

wauw, dat mensen dat kunnen!
respect. :o

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:24

wow echt amai dit klinkt echt mooi zo met je eigen paard kunnen praten ook al het dood maar ik denk dat enkel lukt als jullie band echt heel sterk is en dat is ie zeker ;)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 17:43

De band tussen mij en Nunique was erg sterk ja.. maar voor zo'n gesprek hoef je geen speciale band te hebben ofzo hoor!

Nunique is inmiddels al bijna een jaar dood.. De tijd gaat zo ontzettend hard!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:15

Mooi verhaal hoor, 't kan inderdaad zó veel helpen.

De mevrouw waar TS het over heeft is Vera hier van Bokt: http://www.bokt.nl/forums/memberlist.ph ... file&u=305 , in haar onderschrift een link naar haar website 'Praten met Paarden'.
Zij heeft ook een gesprek gehad met Ben, mijn getraumatiseerde Merens (hele verslag daarvan kun je lezen in Ben's Blog, zie onderschrift).
Zij heeft ook met mijn beide vorige paarden gesproken en ik kan bevestigen dat wat Vera doet echt is.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 15:33

Lynniiie schreef:
woow wat een mooie verhaal zeg.. zou ik ook wel willen met mijn overleden paardje.. die is in februarie overleden.. dus nog niet zo lang.. en ik zie nog steeds dat beeld voor me hoe hij daar lag |( mis hem nog elke dag

Ik raad het je echt aan!
Ik zou als je er klaar voor bent echt eens op zoek gaan naar iemand die dat voor je wil doen.. houd er wel rekening mee dat je het bij iemand laat doen die niet nep is.. dat kom je nog jammer genoeg vaak tegen!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 15:34

Francis schreef:
Mooi verhaal hoor, 't kan inderdaad zó veel helpen.

De mevrouw waar TS het over heeft is Vera hier van Bokt: http://www.bokt.nl/forums/memberlist.ph ... file&u=305 , in haar onderschrift een link naar haar website 'Praten met Paarden'.
Zij heeft ook een gesprek gehad met Ben, mijn getraumatiseerde Merens (hele verslag daarvan kun je lezen in Ben's Blog, zie onderschrift).
Zij heeft ook met mijn beide vorige paarden gesproken en ik kan bevestigen dat wat Vera doet echt is.

Nee ik heb het niet door haar laten doen hoor!
Ik heb het bij iemand anders laten doen die eigenlijk niet zo erg veel met paarden heeft..
Gelukkig zijn er meerdere mensen die het kunnen bevestigen want het is echt waar!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:52

OH ok, het e-mail adres wat je noemde is nl. wel Vera's mail adres. Dan heb ik het verkeerd begrepen.
Maar goed, voor degenen die ook geïnteresseerd zijn is het misschien een tip.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:53

JoycexLynn12 schreef:
Ik ken ook iemand van hier op bokt (weet niet meer hoe ze heet) en die kan het ook. Dat gaat via een foto en dat kost 30 euro.
Haar email adres heb ik wel nog : wildhorse@planet.nl

Ah, ik zie het al... gevalletje 'niet goed gelezen'. Sorry.
Dat is Vera dus.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 18:20

Hahaha, ja klopt die had ik ook al gevonden.
En per toeval (alsof het voor bestemd was) kwam ik bij iemand anders terrecht.
Zie dat je in Garderen woont, mmm lekkere ijsjes hebben ze daar!
Wij staan zomers altijd met de caravan een seizoen in Voorthuizen, op camping ackersate.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 18:25

Ah, jij hebt IJstijd ontdekt :D Lekker hé! Echt erg als je zoiets in't dorp hebt zitten! (NOT) ;)

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:37

Wow echt een super mooi verhaal
RESPECT!